Ikarus 280: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Grzeeesiek. Ofiarą rewertu jest 89.79.200.69.)
Linia 16: Linia 16:
* W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
* W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.


{{stubtrans}}
{{stub|trans}}
{{Komunikacja Łódź}}{{KWW}}{{KMWarszawa}}
{{Komunikacja Łódź}}{{KWW}}{{KMWarszawa}}
[[Kategoria:Autobusy]]
[[Kategoria:Autobusy]]

Wersja z 13:40, 30 wrz 2012

Ikarusy 280 w zajezdni

Ikarus 280 (nazywany również „bizonem”) – autobus produkcji madziarskiego Ikarusa.

Wygląd

Z zewnątrz wygląda jak prostopadłościan na kółkach z przegubem po środku. Posiada czworo, troje lub dwoje drzwi oraz dużo otwieranych okien. Jak na konstrukcję opracowaną na początku lat 70. XI wieku wygląda całkiem nowocześnie.

Wnętrze

Główną zaletą wnętrza Ikarusa jest wspinaczka po schodkach oraz dużo miejsc do stania, dzięki temu większość siedzeń zajętych jest przez tych emerytów, którym udało się wejść do autobusu. W środku czuć spaliny – dla jednych perfum, dla innych smród.

Ciekawostki

  • Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym.
  • Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed końcem świata jest niemożliwe.
  • Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu.
  • W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.


Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.