Pesa Swing: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Tram-Warsaw.JPG|thumb|120Na Warszawieś]]
[[Plik:Tram-Warsaw.JPG|thumb|120Na Warszawieś]]
'''Pesa Swing''' – <del>pseudo</del>tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]], [[Toruń|Rydzykowo]], [[Elbląg]], [[Gdańsk|Danzig]] oraz [[Szczecin|Szczękocin]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Rozwojowa wersja pierwszego pseudotramwaju [[PESA Tramicus|Tramicus]] na świecie.
'''Pesa Swing''' – <del>pseudo</del>tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Tyfusowo]], [[Toruń|Rydzykowo]], [[Elbląg]], [[Gdańsk|Danzig]] oraz [[Szczecin|Szczękocin]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Rozwojowa wersja pierwszego pseudotramwaju [[PESA Tramicus|Tramicus]] na świecie.


== Zalety ==
== Zalety ==
* Są długie;
* Są długie;
* Mają pantografy po środku;
* mają pantografy po środku;
* Można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?)
* można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?)


== Wady ==
== Wady ==
* niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie tramwajowe]]);
* niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie tramwajowe]]);
* Pikają przy zamykaniu drzwi;
* pikają przy zamykaniu drzwi;
* Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
* mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
* Mają zderzaki jak tarany;
* mają zderzaki jak tarany;
* Wydają nieprzyjemnie dźwięki;
* wydają nieprzyjemnie dźwięki;
* Warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska.
* warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska.
* Zaś uckie są wyposażone w tryb jazdy autonomicznej.
* zaś uckie są wyposażone w tryb jazdy autonomicznej.


== Zastosowanie ==
== Zastosowanie ==
Linia 23: Linia 23:
* '''120Na''' – pięcioczęściowa (Warszawieś, Danzig, Szczękociny);
* '''120Na''' – pięcioczęściowa (Warszawieś, Danzig, Szczękociny);
* '''121Na''' – trzyczęściowa, wąska (Elbląg, Toruń);
* '''121Na''' – trzyczęściowa, wąska (Elbląg, Toruń);
* '''122Na''' – pięcioczęściowa, wąska (dla [[Bydgoszcz|Bydgoszczy]], [[Toruń|Rydzykowa]] i [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej]]).
* '''122Na''' – pięcioczęściowa, wąska (dla [[Bydgoszcz|Tyfusów]], [[Toruń|Rydzykowa]] i [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej]]).


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==

Wersja z 16:57, 21 sty 2017

120Na Warszawieś

Pesa Swingpseudotramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne wyłącznie po to, żeby Warszawieś, , Tyfusowo, Rydzykowo, Elbląg, Danzig oraz Szczękocin miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Rozwojowa wersja pierwszego pseudotramwaju Tramicus na świecie.

Zalety

  • Są długie;
  • mają pantografy po środku;
  • można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?)

Wady

  • są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez babcie tramwajowe);
  • pikają przy zamykaniu drzwi;
  • mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
  • mają zderzaki jak tarany;
  • wydają nieprzyjemnie dźwięki;
  • warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska.
  • zaś uckie są wyposażone w tryb jazdy autonomicznej.

Zastosowanie

Na początku powody do szpanu miała Stolyca, bo to ją Swingi podbiły jako pierwsze. Potem trafiły do Danzig. Szczękocin by móc zaszpanować jedyną jakąś rzeczą też zakupił kilkadziesiąt sztuk. Na placu boju pozostały jedynie Gorzów Wielkopolski, Olsztyn i Wrocław. Gorzów twierdzi że helmuty z lat '60 są lepsze od stopiątek (a tym bardziej od Pes), Olsztyn zakupił inne marne tramwaje Solarisa, a Wrocław odpadł poprzez antyszpan pojazdami 2010NW (nie zaszpanował przez chujową nazwę). Kolejne miasta, czyli Toruń i Bydzia, by nie być gorsze, też sobie Swingi kupiły dla sławy. Miasto, którego nie ma na żadnej mapie pogodowej kupiło jako ostatnie te wynalazki.

Wersje

Zobacz też

Szablon:Ciężarówki