Pij mleko, będziesz wielki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię...)
(Anulowano wersję użytkownika 77.223.235.34)
Linia 1: Linia 1:
{{Galeria
|Nazwa=Pij mleko!
|wielkość=200
|pozycja=right
|Grafika:Pij mleko.jpg|Pij, [[Bogusław Linda|Lindzie]] się nie odmawia
|Grafika:Pij.jpg|Pij mleko, bo się nie przejedziesz
|Grafika:Vader.jpg|Alternatywa dla cierpiących na nietolerancję laktozy
|Grafika:Mlekosław.jpg|Nabiał wzmocni twoje kości i poczucie godności, a pracownicy naszych hurtowni nie będą musieli wąchać zepsutego mleka
|Grafika:Nabial.jpg|Pojęcie nabiału każdy rozumie na swój własny [[sposób]]
}}

'''Pij mleko, będziesz wielki''' – ogólnopolska [[kampania społeczna|akcja medialna]], prowadzona od [[wrzesień|września]] [[2002]] roku, kierowana do [[dziecko|dzieci]] i ich przeczulonych [[rodzice|rodziców]]. Jej celem – wbrew zapewnieniom reklamodawców, [[Bogusław Linda|Bogusława Lindy]] i [[Kayah]] – nie jest podniesienie poziomu wapnia w organizmie [[społeczeństwo|społecznym]], a wyprzedaż nadwyżek skupu [[mleko|mleka]], które zalega w państwowych [[magazyn|magazynach]]. Akcja trwa cały czas i jest także [[reklama|reklamą]], o [[ironia|ironio]], agencji reklamowej, poprawiającej własny wizerunek przez pogorszenie stanu [[zdrowie|zdrowia]] tych, o których deklaruje, że dba. Jest inicjatywą godną ogromnego szacunku, ponieważ jej zamiarem jest pozbycie się raz na zawsze polskich kompleksów narodowych (''nabiał wzmocni twoje kości i poczucie godności'').

W nowej wersji reklamy występuje [[Shrek (postać)|Shrek]], stąd nowe wersje hasła: ''Pij mleko, będziesz wielki i zielony'', ''Pij mleko, będziesz [[krowa|krową]]'', czy ''Pij mleko, będziesz tłusty''. W ostatnich tygodniach pojawiła się kolejna reklama z serii. Możemy w niej zobaczyć niejakiego [[Superman]]a, a jej hasło to ''Pij mleko, będziesz wielki i z Kryptonu.''

== Zobacz też ==

* [[Cała Polska czyta dzieciom]]
* [[Zażywasz – przegrywasz]]
* [[Prowadzę – jestem trzeźwy]]

== Linki zewnętrzne ==

* [http://www.iaa.org.pl/marketing_pij_mleko.htm Oficjalna kampania reklamowa]
* [http://integra.xtr.pl/teksty/PijMleko.htm Pij mleko, będziesz kaleką]
* [http://video.i123.pl/play/78/ Amerykańska wersja akcji]

<br clear="all">
{{reklamy}}

[[Kategoria:Gospodarka]]
[[Kategoria:Polityka]]
[[Kategoria:Teorie spiskowe]]
[[Kategoria:Kampanie medialne]]

Wersja z 13:14, 10 sie 2009

Pij mleko!
Pij, Lindzie się nie odmawia
Pij mleko, bo się nie przejedziesz
Alternatywa dla cierpiących na nietolerancję laktozy
Nabiał wzmocni twoje kości i poczucie godności, a pracownicy naszych hurtowni nie będą musieli wąchać zepsutego mleka
Pojęcie nabiału każdy rozumie na swój własny sposób

Pij mleko, będziesz wielki – ogólnopolska akcja medialna, prowadzona od września 2002 roku, kierowana do dzieci i ich przeczulonych rodziców. Jej celem – wbrew zapewnieniom reklamodawców, Bogusława Lindy i Kayah – nie jest podniesienie poziomu wapnia w organizmie społecznym, a wyprzedaż nadwyżek skupu mleka, które zalega w państwowych magazynach. Akcja trwa cały czas i jest także reklamą, o ironio, agencji reklamowej, poprawiającej własny wizerunek przez pogorszenie stanu zdrowia tych, o których deklaruje, że dba. Jest inicjatywą godną ogromnego szacunku, ponieważ jej zamiarem jest pozbycie się raz na zawsze polskich kompleksów narodowych (nabiał wzmocni twoje kości i poczucie godności).

W nowej wersji reklamy występuje Shrek, stąd nowe wersje hasła: Pij mleko, będziesz wielki i zielony, Pij mleko, będziesz krową, czy Pij mleko, będziesz tłusty. W ostatnich tygodniach pojawiła się kolejna reklama z serii. Możemy w niej zobaczyć niejakiego Supermana, a jej hasło to Pij mleko, będziesz wielki i z Kryptonu.

Zobacz też

Linki zewnętrzne