Gra w ciemno: Różnice pomiędzy wersjami
(redakcyjne, merytoryczne) Znacznik: edytor wizualny |
Ja8czy coś (dyskusja • edycje) M |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
Na początku programu Ibisz zadawał pytania 30 graczom siedzącym na superfotelach. Zadawał im pytanie w stylu: ''Kto jest obecnym prezydentem Polski?'' i podawał cztery warianty odpowiedzi. Spośród osób, które prawidłowo odpowiedziały (czyli trzech, czterech graczy) sprawdzano, kto był najszybszy. Często zdarzała się sytuacja, że prawidłowej odpowiedzi udzielały osoby siedzące obok siebie. Taki stan był do października 2006 roku. Wtedy rozpoczęto werbować graczy za tanie [[SMS]]y. |
Na początku programu Ibisz zadawał pytania 30 graczom siedzącym na superfotelach. Zadawał im pytanie w stylu: ''Kto jest obecnym prezydentem Polski?'' i podawał cztery warianty odpowiedzi. Spośród osób, które prawidłowo odpowiedziały (czyli trzech, czterech graczy) sprawdzano, kto był najszybszy. Często zdarzała się sytuacja, że prawidłowej odpowiedzi udzielały osoby siedzące obok siebie. Taki stan był do października 2006 roku. Wtedy rozpoczęto werbować graczy za tanie [[SMS]]y. |
||
W pierwszych odcinkach gracz wybierał 10 kopert spośród 50. Potem ograniczono do ośmiu, a następnie do pięciu. W kopertach znajdowały się czeki wystawione na różne kwoty oraz |
W pierwszych odcinkach gracz wybierał 10 kopert spośród 50. Potem ograniczono do ośmiu, a następnie do pięciu. W kopertach znajdowały się czeki wystawione na różne kwoty oraz bonusy w postaci -50% (czyli połowę pieniędzy zabierał Ibisz) i -100% (powrót z [[nic]]zym). Przed wyborem kopert zasłaniano oczy graczowi czarną opaską oraz osobie towarzyszącej. Z czasem -50% zastąpiono [[samochód|samochodem]]. |
||
Po wybraniu kopert gracz odpowiadał na 5 pytań. Najpierw prowadzący czytał pytanie, a następnie gracz wybierał numer koperty, <del>którą miał zniszczyć</del> o którą chce grać, później prowadzący czytał cztery warianty odpowiedzi. Jeśli odpowiedział poprawnie na pytanie, koperta stawała się jego własnością i w dalszej części teleturnieju mógł ją sprzedać, lub zatrzymać. Jeżeli odpowiedział błędnie, koperta trafiała do niszczarki. |
Po wybraniu kopert gracz odpowiadał na 5 pytań. Najpierw prowadzący czytał pytanie, a następnie gracz wybierał numer koperty, <del>którą miał zniszczyć</del> o którą chce grać, później prowadzący czytał cztery warianty odpowiedzi. Jeśli odpowiedział poprawnie na pytanie, koperta stawała się jego własnością i w dalszej części teleturnieju mógł ją sprzedać, lub zatrzymać. Jeżeli odpowiedział błędnie, koperta trafiała do niszczarki. |
Aktualna wersja na dzień 08:56, 3 maj 2024
W kopertach nie ma żadnego minusa
- Krzysiu podczas kantowania w Grze w ciemno
Panie Krzysztofie, Pan mnie oszukał, bo Pan mówił prawdę!
- Uczestnik po zakończeniu Gry w ciemno
Gra w ciemno – polski teleturniej z Polsatu nadawany od 2005 do 2007 roku, w którym grało się o czeki schowane w kopertach. Teleturniej opierał się na robieniu ludzi w bambuko przez Ibisza.
Przebieg odcinka[edytuj • edytuj kod]
Na początku programu Ibisz zadawał pytania 30 graczom siedzącym na superfotelach. Zadawał im pytanie w stylu: Kto jest obecnym prezydentem Polski? i podawał cztery warianty odpowiedzi. Spośród osób, które prawidłowo odpowiedziały (czyli trzech, czterech graczy) sprawdzano, kto był najszybszy. Często zdarzała się sytuacja, że prawidłowej odpowiedzi udzielały osoby siedzące obok siebie. Taki stan był do października 2006 roku. Wtedy rozpoczęto werbować graczy za tanie SMSy.
W pierwszych odcinkach gracz wybierał 10 kopert spośród 50. Potem ograniczono do ośmiu, a następnie do pięciu. W kopertach znajdowały się czeki wystawione na różne kwoty oraz bonusy w postaci -50% (czyli połowę pieniędzy zabierał Ibisz) i -100% (powrót z niczym). Przed wyborem kopert zasłaniano oczy graczowi czarną opaską oraz osobie towarzyszącej. Z czasem -50% zastąpiono samochodem.
Po wybraniu kopert gracz odpowiadał na 5 pytań. Najpierw prowadzący czytał pytanie, a następnie gracz wybierał numer koperty, którą miał zniszczyć o którą chce grać, później prowadzący czytał cztery warianty odpowiedzi. Jeśli odpowiedział poprawnie na pytanie, koperta stawała się jego własnością i w dalszej części teleturnieju mógł ją sprzedać, lub zatrzymać. Jeżeli odpowiedział błędnie, koperta trafiała do niszczarki.
Podczas licytacji, zawodnik nie wiedział, ile jest w kopertach. Ibisz często proponował 1000 złotych za kopertę. Ibisz przez słuchawkę w uchu otrzymywał wskazówki od producentów pomagające zmanipulować graczy. Do negocjacji czasami zapraszano osobę towarzyszącą graczowi.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Tylko raz Ibisz nie kantował i mówił wprost, jakie trzeba wziąć koperty, by wygrać dużo forsy. Dziwnym trafem, podpowiedzi padły w odcinku specjalnym, w którym brali udział Agata Młynarska i Zygmunt Chajzer.
- W wielu odcinkach Ibisz odkupował od gracza, za marne parę tysięcy zł, kopertę, w której było 100 000 złotych.