PolRegio: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 16: Linia 16:
* '''[[EN57]]''' – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami - '''EN71''', '''ED72''' i '''ED73''' - stanowią 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy.
* '''[[EN57]]''' – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami - '''EN71''', '''ED72''' i '''ED73''' - stanowią 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy.
* '''[[PESA Acatus|ED59]]''' – tzw. ''Akutas'', prototyp [[ED74|Bydy]], którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
* '''[[PESA Acatus|ED59]]''' – tzw. ''Akutas'', prototyp [[ED74|Bydy]], którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
* '''[[PESA Elf|EN62, EN76 i EN96]]''' – [[PESA Dart|Dart]] wersja krótka.
* '''[[PESA Elf|EN62, EN76 i EN96]]''' – ''[[PESA Dart|Dart]]'' wersja krótka.
* '''[[PESA Acatus Plus|EN64]]''' – tzw. ''Akutas Plus'', słabsza wersja tego wyżej.
* '''[[PESA Acatus Plus|EN64]]''' – tzw. ''Akutas Plus'', słabsza wersja tego wyżej.
* '''[[PESA 308B|EN81]]''' – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135.
* '''[[PESA 308B|EN81]]''' – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135.
Linia 22: Linia 22:
* '''[[Newag Impuls|EN63, ED78 i EN98]]''' – słynny ''Impuls'', nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
* '''[[Newag Impuls|EN63, ED78 i EN98]]''' – słynny ''Impuls'', nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
* '''[[EU07]]''' – drugi znany i lubiany typ, jednak rzadziej spotykany.
* '''[[EU07]]''' – drugi znany i lubiany typ, jednak rzadziej spotykany.
* '''[[SM42]]''' – scheda po PKP.
*
* '''[[SP32]]''' – tak, zemsta [[Nicolae Ceaușescu|Ceaușescu]] też zawitała w Przewozach.
*
* '''[[SU45]]''' – suki. Nic dodać nic ująć.
*
* '''[[ZNTK Poznań 207M|SA101, SA102]]''' – mordą próbuje małpować kibla III generacji, mimo że jeździ na dieslu. Spotykany głównie na Pomorzu.
*
* '''[[PESA 214M|SA103, SA106, SA135]]''' – stadnie występują w większości województw przygranicznych, sporadycznie na odcinku [[Łódź Kaliska]] - [[Opoczno]].
*
* '''[[SA105]]''' – tzw. ''trampek'', spotykany głównie w Wielkopolsce.
*
* '''[[Regiovan|SA107, SA108]]''' – ten z kolei małpuje kible w wersji SPOT.
*
* '''[[PESA 218M|SA131, SA132, SA133, SA134]]''' – próba przerobienia SA135 na wyrób ''akutasopodobny''. Istnieje również wersja oznaczana jako '''SA136''', ta z kolei małpuje ''Elfa''.
*
* '''[[Newag 220M|SA137, SA138]]''' – Newag nie chciał być gorszy, swoje wozidła dostawił.
*
* '''[[PESA Link|SA139]]''' – desperacka próba Pesy na wyleczenie ran po zepsutych ''Dartach'' dla IC.


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

Wersja z 10:27, 1 cze 2017

Pociąg najnowszej generacji
Pociąg nieco starszej generacji
Najstarsza generacja

PolRegio (ur. 1 października 2001 jako Przewozy Regionalne) – polska organizacja przewozowa o charakterze przestępczym zastępczym, największy przewoźnik kolejowy w grupie poza grupą Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie[1].

Historia

Kategorie pociągów

  • Regio – standardowy typ, obsługiwany głównie przez kible. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw.
  • interRegio – ekskluzywny wariant na trasie Łódź Fabryczna - Warszawa Centralna. Alternatywa dla TLK.
  • Regioekspres – dawnych wspomnień czar...
  • musicRegiokostrzyńska ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
  • viaRegio – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane.

Tabor

  • EN57 – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami - EN71, ED72 i ED73 - stanowią 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy.
  • ED59 – tzw. Akutas, prototyp Bydy, którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
  • EN62, EN76 i EN96Dart wersja krótka.
  • EN64 – tzw. Akutas Plus, słabsza wersja tego wyżej.
  • EN81 – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135.
  • EN61 – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako papa-pociąg.
  • EN63, ED78 i EN98 – słynny Impuls, nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
  • EU07 – drugi znany i lubiany typ, jednak rzadziej spotykany.
  • SM42 – scheda po PKP.
  • SP32 – tak, zemsta Ceaușescu też zawitała w Przewozach.
  • SU45 – suki. Nic dodać nic ująć.
  • SA101, SA102 – mordą próbuje małpować kibla III generacji, mimo że jeździ na dieslu. Spotykany głównie na Pomorzu.
  • SA103, SA106, SA135 – stadnie występują w większości województw przygranicznych, sporadycznie na odcinku Łódź Kaliska - Opoczno.
  • SA105 – tzw. trampek, spotykany głównie w Wielkopolsce.
  • SA107, SA108 – ten z kolei małpuje kible w wersji SPOT.
  • SA131, SA132, SA133, SA134 – próba przerobienia SA135 na wyrób akutasopodobny. Istnieje również wersja oznaczana jako SA136, ta z kolei małpuje Elfa.
  • SA137, SA138 – Newag nie chciał być gorszy, swoje wozidła dostawił.
  • SA139 – desperacka próba Pesy na wyleczenie ran po zepsutych Dartach dla IC.

Przypisy

  1. Wykopana z bandy w 2008