MAZ 203: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (zostawiam redakcję, żeby to nie zginęło) |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{redakcja|przejrzeć tekst, przemaglować}} |
|||
'''MAZ 203''' – 12-[[Metr|metrowy]] wyrób [[autobus |
'''MAZ 203''' – 12-[[Metr|metrowy]] wyrób [[autobus]]opodobny [[Białoruś|zza Wschodu]]. Dość nowoczesny, choć produkowany aż 15 lat! Został najgorszym autobusem roku 2011 i od tego czasu nikt nie potrafi go zrzucić z tronu. |
||
== Od zewnątrz == |
== Od zewnątrz == |
||
⚫ | Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Z przodu krótki MAZak szpanuje światłami układającymi się w zarys miejsca siedzącego w autobusie (wraz z podporą). Z tyłu – światła w formie trzech kropek, tworzących krzywą linię oraz klapa silnika, która w połowie przypadków jest otwarta w czasie jazdy. Kołpaki w MAZakrze znajdziesz tylko przez pierwsze 5000 km przebiegu. Z boku, w zależności od modelu 203-ki, dwie lub trzy pary drzwi trzaskających jak syberyjskie mrozy. |
||
⚫ | |||
⚫ | Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Z przodu krótki MAZak szpanuje światłami układającymi się w zarys miejsca siedzącego w autobusie (wraz z podporą). Z tyłu |
||
== W środku == |
== W środku == |
||
Podłoga jest niska, więc należy szykować się na szturm przez [[ |
Podłoga jest niska, więc należy szykować się na szturm przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe]]. Ma bardzo niewygodne, plastikowe siedzenia, fabrycznie obite pomarańczową tapicerą w szaro-brązowe esy-floresy, najczęściej wymienianą na niebieską w kropki, kreski i inne takie. Silnik pracuje jak w tartaku i wyje niczym [[wilk]] do księżyca, więc gdy czekasz na przystanku i jeszcze nie widzisz autobusu, ale już go słyszysz, to jedzie po ciebie MAZ 203. Lepiej poczekaj więc na następny. |
||
== |
== Występowanie == |
||
Ponieważ nikt o zdrowych zmysłach nie skusił się na to cudo białoruskiej techniki, zobaczyć je można w [[Lublin]]ie, który zakłada kijki na autobusy i udaje, że ma tramwaje, oraz [[GOP]] i [[Kielce]], w których komunikacja miejska jest żartem mniej śmiesznym nawet od tego artykułu. |
|||
203-ka, co było już wspomniane, wyposażona jest w [[komputer osobisty|cyfrowy mózg]], który połączony jest z <del>monitorem</del> tablicą zamontowaną zaraz za pierwszymi drzwiami autobusu. Teoretycznie wyświetla ona numer linii wraz z kierunkiem, <del>listę przystanków</del> następne miejsce postoju (przystanek) oraz godzinę wraz z datą<ref>Zależy od tego, u kogo jest ten MAZ - inny przewoźnik, inna tablica</ref>, w praktyce jednak tablica zacina się na jednej z trzech opcji. Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów, na jakim przystanku się znajduje, kiedy go opuszcza, zdarza się jednak, że zapowiedź jest spóźniona albo przyspieszona np. wysiadając na przystanku „Nowy Bytom Centrum”, MAZ jest już duszą na przystanku „Biskupice Zamkowa”. |
|||
== Występowanie == |
|||
Oto trzy główne miejsca występowania 12-metrowego MA3-a: |
|||
# '''[[Górnośląski Okręg Przemysłowy|GOP]]''' - z powodu taniości to właśnie tam znajdziemy istne skupisko tego arcydzieła<ref>Polecam linię 39 z Kochłowic do Bytomia</ref>. NAjwięcej krótkich MAZaków ma prywaciarz - ''Pawelec Biechów'' - ten od kierowców [[Ukraina|zza południowego wschodu]] i białych kwadratów z numerem bocznym autobusu, gnieżdżący się [[Bytom|na Karbiu]]. Łącznie Pawełec ma aż 48 sztuk tego <del>cuda</del> szrotu (same trzydrzwiówki), choć niegdyś było tego jeszcze więcej<ref>Ale dziwnym trafem Pawelcowe 203-ki mają tendencje do samospalenia się w trakcie jazdy liniowej, nie odradzając się niczym feniks</ref>. Poza tym znajdziemy je u większości [[Górnośląski Okręg Przemysłowy|GOP-owskich]] prywaciarzy. |
|||
# '''[[Kielce]]''' - populacja 203-ek w Kielcach systematycznie spada (odświeżanie taboru), co nie znaczy, że jest to gatunek wymarły w tym mieście. Spotkamy tam 11 tychże autobbusów, wszystkie żółto-czerwone. Ciekawostką może być fakt, że ex-kieleckie MAZaki 203 można spotkać<ref>poza formą żyletki w golarce</ref> w... [[Górnośląski Okręg Przemysłowy|GOP-ie]]! A konkretnie u Pawelca, który chyba kocha MA3-y. |
|||
# '''[[Lublin]]''' - miasto znane z [[Trolejbus|autobusów udających tramy]] posiada <del>tylko</del> aż trzy sztuki 12-metrowych MAZ-aków, ponieważ z całej [[Polska|polskiej]] sieci trolejbusowej tylko w Lublinie jeździ udający [[Tramwaj|bambaja]] krótki MAZ. |
|||
{{Przypisy}} |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
{{Komunikacja miejska}} |
||
[[Kategoria:Autobusy]] |
[[Kategoria:Autobusy]] |
Wersja z 23:55, 1 gru 2020
MAZ 203 – 12-metrowy wyrób autobusopodobny zza Wschodu. Dość nowoczesny, choć produkowany aż 15 lat! Został najgorszym autobusem roku 2011 i od tego czasu nikt nie potrafi go zrzucić z tronu.
Od zewnątrz
Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Z przodu krótki MAZak szpanuje światłami układającymi się w zarys miejsca siedzącego w autobusie (wraz z podporą). Z tyłu – światła w formie trzech kropek, tworzących krzywą linię oraz klapa silnika, która w połowie przypadków jest otwarta w czasie jazdy. Kołpaki w MAZakrze znajdziesz tylko przez pierwsze 5000 km przebiegu. Z boku, w zależności od modelu 203-ki, dwie lub trzy pary drzwi trzaskających jak syberyjskie mrozy.
W środku
Podłoga jest niska, więc należy szykować się na szturm przez babcie autobusowe. Ma bardzo niewygodne, plastikowe siedzenia, fabrycznie obite pomarańczową tapicerą w szaro-brązowe esy-floresy, najczęściej wymienianą na niebieską w kropki, kreski i inne takie. Silnik pracuje jak w tartaku i wyje niczym wilk do księżyca, więc gdy czekasz na przystanku i jeszcze nie widzisz autobusu, ale już go słyszysz, to jedzie po ciebie MAZ 203. Lepiej poczekaj więc na następny.
Występowanie
Ponieważ nikt o zdrowych zmysłach nie skusił się na to cudo białoruskiej techniki, zobaczyć je można w Lublinie, który zakłada kijki na autobusy i udaje, że ma tramwaje, oraz GOP i Kielce, w których komunikacja miejska jest żartem mniej śmiesznym nawet od tego artykułu.