Pesa Jazz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Allahu Thumburihhtu!)
Znacznik: przez API
M
Znacznik: Linki do stron ujednoznaczniających
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:128NG-1051, Gdańsk Brętowo, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|250px|Elegancki gdański Jazz]]
[[Plik:Danziger.jpg|thumb|180px]]
'''Pesa Jazz''' ('''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne) – pseudotramwaje produkowane w [[Bydgoszcz|bydgoskich]] zakładach. Nazwano je Jazz, żeby [[Rodzaje babć autobusowych|główni konsumenci]] uważali, że są dżezi.
'''Pesa Jazz''' ('''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne) – pseudotramwaje produkowane w [[Bydgoszcz|bydgoskich]] zakładach. Nazwano je Jazz, żeby [[Rodzaje babć autobusowych|główni konsumenci]] uważali, że są [[Słownik:Fajne|''dżezi'']]. Ze względu na cięcie kosztów, wymontowano z nich osie w wózkach. Skutkami ubocznymi są między innymi płaska podłoga i szersza gama wibracji odczuwanych przez pasażera.


== Występowanie ==
== Występowanie ==
[[Plik:128N-3610, Warszawa, 2015-08-01.jpg|thumb|250px|Warszawski egzemplarz w wersji UFO]]
Gatunek rozwijający się. Najpierw kursował w ''[[Gdańsk|Der Poloniche Stadt]]'', a potem pomysł zerżnęła [[Warszawa|Warszawieś]].
Gatunek rozwijający się. Najpierw kursował w ''[[Gdańsk|Der Polonische Stadt]]'', a potem pomysł zerżnęła [[Warszawa|Warszawieś]]. Jeżdżą tam ich dwa rodzaje: pierwsza, krótsza i z brzydkim czołem, oraz dłuższa, dwukierunkowa, z o dziwo brzydszym czołem i dziwaczną szybą z przodu. Oba Warsiafskie modele mają zasobniki energii<ref>Bardzo wyrafinowany sposób na powiedzenie „wrzuciliśmy tam paręset bateryjek AA”</ref>, które w teorii mają pozwolić temu potworkowi przejechać kilkaset metrów bez prądu.


== Zalety (tudzież ich brak) ==
== Zalety (tudzież ich brak) ==
Linia 17: Linia 18:
* Są długie;
* Są długie;
* Mają niską podłogę, co ułatwia szturm [[Rodzaje babć autobusowych|wojska]].
* Mają niską podłogę, co ułatwia szturm [[Rodzaje babć autobusowych|wojska]].
* Wersja dwukierunkowa ma mniej siedzących miejsc niż wagon do przewozu bydła czy nawet dziesięciometrowy [[Solaris]].


{{Ciężarówki}}
{{przypisy}}

{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja Trójmiasto}}
{{Komunikacja Trójmiasto}}
[[Kategoria:Tramwaje]]
[[Kategoria:Tramwaje]]

Aktualna wersja na dzień 12:40, 1 maj 2022

Elegancki gdański Jazz

Pesa Jazz (Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne) – pseudotramwaje produkowane w bydgoskich zakładach. Nazwano je Jazz, żeby główni konsumenci uważali, że są dżezi. Ze względu na cięcie kosztów, wymontowano z nich osie w wózkach. Skutkami ubocznymi są między innymi płaska podłoga i szersza gama wibracji odczuwanych przez pasażera.

Występowanie[edytuj • edytuj kod]

Warszawski egzemplarz w wersji UFO

Gatunek rozwijający się. Najpierw kursował w Der Polonische Stadt, a potem pomysł zerżnęła Warszawieś. Jeżdżą tam ich dwa rodzaje: pierwsza, krótsza i z brzydkim czołem, oraz dłuższa, dwukierunkowa, z o dziwo brzydszym czołem i dziwaczną szybą z przodu. Oba Warsiafskie modele mają zasobniki energii[1], które w teorii mają pozwolić temu potworkowi przejechać kilkaset metrów bez prądu.

Zalety (tudzież ich brak)[edytuj • edytuj kod]

Wady (czyli cechy szczególne)[edytuj • edytuj kod]

  • Na jednym kursie zużywają tyle prądu, ile twoja stara przez całe życie;
  • Piszczą przy zamykaniu drzwi;
  • Zawsze jeżdżą na jakieś zadupie;
  • Są długie;
  • Mają niską podłogę, co ułatwia szturm wojska.
  • Wersja dwukierunkowa ma mniej siedzących miejsc niż wagon do przewozu bydła czy nawet dziesięciometrowy Solaris.

Przypisy

  1. Bardzo wyrafinowany sposób na powiedzenie „wrzuciliśmy tam paręset bateryjek AA”