MAZ 203: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (do przejrzenia później)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 12 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{integruj z|MAZ}}
{{redakcja|przejrzeć}}
[[Plik:KZK_GOP_92_Pawelec.jpg|thumb|300px|Асцярожна, MA3 203 ідзе! Uwaga, MA3 203 nadjeżdża!]]
{{cytat|Ja to dupca! Zaś ten MAZ! Już wola cisnąć z buta do dom! |'''Typowy Ślązak''' o MAZach 203 na Śląsku}}
'''MAZ 203''' – autobus [[Białoruś|białoruskiej]] produkcji, zwany przez [[Miłośnik komunikacji miejskiej|eMKaeM-ów]] MA3, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 2006r. Został najgorszym [[autobus]]em roku 2011 i od tego czasu nikt go nie potrafi zrzucić z tronu. Jest długi na 12 [[Metr|nauczycielskich linijek do bicia po łapach]].
'''MAZ 203''' – 12-[[Metr|metrowy]] wyrób [[autobus]]opodobny [[Białoruś|zza Wschodu]]. Dość nowoczesny, choć produkowany aż 15 lat! Został najgorszym autobusem roku 2011 i od tego czasu wszyscy mdleją na jego widok.


== Od zewnątrz ==
== Od zewnątrz ==
[[Plik:KZK_GOP_92_Pawelec.jpg|thumb|300px|Uciekać, MA3 nadjeżdża!]]
[[Plik:MAZ 203 - interior.jpg|thumb|Prawda, że piękne?]]
Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Z przodu MAZaczek szpanuje światłami wyglądającymi jak miejsce siedzące w autobusie (wraz z podporą). Z tyłu - światła w formie trzech kropek, tworzących krzywą linię oraz klapa silnika, która w połowie przypadków jest otwarta w czasie jazdy. Kołpaki w MAZakrze znajdziesz tylko od święta<ref>Jak ich nie zgubi albo jak zamontują</ref>. Ponadto szpanerski znaczek [[MAZ]]a na przodzie i stylowy napis „MAZ 203” z tyłu, występujący w modelach młodszych niż 2016 r., świadczy o <s>wysokiej</s> niskiej jakości wyprodukowanego autobusu. Z boku, w zależności od modelu 203-ki, dwie lub trzy pary drzwi trzaskających jak jasny ch{{cenzura}}j lub otwierających się wolniej niż tempo marszu [[Żółw|żółwia]]. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otwieraniu drzwi, komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii<ref>Montują to w połowie autobusów</ref>. Super!
Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Z przodu krótki MAZak szpanuje światłami układającymi się w zarys miejsca siedzącego w autobusie (wraz z podporą). Z tyłu światła w formie trzech kropek, tworzących krzywą linię oraz klapa silnika, która w połowie przypadków jest otwarta w czasie jazdy. Kołpaki w MAZakrze znajdziesz tylko przez pierwsze 5000 km przebiegu. Z boku, w zależności od modelu 203-ki, dwie lub trzy pary drzwi trzaskających jak syberyjskie mrozy.


== W środku ==
== W środku ==
Podłoga – full niska, ale i tak ciężko wsiąść, bo autobus nie chce przycupnąć<ref>Albo kierowcy nie chce się wcisnąć guzika</ref>. Ma bardzo niewygodne, plastikowe siedzenia, fabrycznie obite pomarańczowym czymś w szarobure esy-floresy, najczęściej tapicera zmieniana na niebieską w kropki, kreski i inne takie. Silnik pracuje jak w tartaku, więc jazda zaraz za silnikiem może być tragiczna w skutkach. W najlepszym wypadku będziesz czuł przez jakieś 3,5 godziny od opuszczenia MAZakry. Wydaje się, że to ''cud, miód i orzeszki'', ale nie dajcie się zwieść pozorom! Lepiej już poczekać na [[Solaris Urbino|Urbino]] albo [[Mercedes-Benz Citaro|Citaro]]. Zaraz, wróć… Zapomniałem, że Citki mają tendencję do transformacji w węgiel kamienno-metaliczny…
Podłoga jest niska, więc należy szykować się na szturm przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe]]. Ma bardzo niewygodne, plastikowe siedzenia, fabrycznie obite pomarańczową tapicerą w szaro-brązowe esy-floresy, najczęściej wymienianą na niebieską w kropki, kreski i inne takie. Silnik pracuje jak w tartaku i wyje niczym [[wilk]] do księżyca, więc gdy czekasz na przystanku i jeszcze nie widzisz autobusu, ale już go słyszysz, to jedzie po ciebie MAZ 203. Lepiej poczekaj więc na następny.

== Cyfrowy mózg ==
Jak już zostało napisane, MAZakra wyposażona jest w [[komputer osobisty|cyfrowy mózg]], który połączony jest z <del>monitorem</del> tablicą zamontowaną z przodu autobusu. Teoretycznie wyświetla ona numer linii wraz z kierunkiem, listę przystanków i godzinę, w praktyce jednak ta tablica w ogóle nie działa albo zacina się na jednej z trzech opcji. Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów, na jakim przystanku się znajduje, kiedy go opuszcza... Zdarza się, że zapowiedź jest spóźniona albo przyspieszona np. wysiadasz na przystanku „Nowy Bytom Centrum”, a MAZak jest już duszą na „Biskupice Zamkowa”


== Występowanie ==
== Występowanie ==
Ponieważ nikt o zdrowych zmysłach nie skusił się na to cudo białoruskiej techniki, zobaczyć je można w [[Lublin]]ie, który zakłada kijki na autobusy i udaje, że ma tramwaje, oraz [[GOP]] i [[Kielce]], w których komunikacja miejska jest żartem mniej śmiesznym nawet od tego artykułu.
Znanym faktem jest, że MAZakrę spotkasz w największej ilości w [[Górnośląski Okręg Przemysłowy|GOP-ie]], [[Kielce|mieście od majonezu]] oraz [[Lublin|mieście z trolejami]]. I o ile w dwóch ostatnich miejscach MAZki mają jeden i ten sam kolor, to w GOP-ie masz istne Bailando! Biały, żółty, biało-niebieski, zielono-żółty… Znając życie, niedługo w GOPie MAZy 203 będą tęczowe! A nie, wróć…


{{Przypisy}}
{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja miejska}}

[[Kategoria:Autobusy]]
[[Kategoria:Autobusy]]

Aktualna wersja na dzień 08:42, 23 gru 2022

Асцярожна, MA3 203 ідзе! Uwaga, MA3 203 nadjeżdża!

MAZ 203 – 12-metrowy wyrób autobusopodobny zza Wschodu. Dość nowoczesny, choć produkowany aż 15 lat! Został najgorszym autobusem roku 2011 i od tego czasu wszyscy mdleją na jego widok.

Od zewnątrz[edytuj • edytuj kod]

Prawda, że piękne?

Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Z przodu krótki MAZak szpanuje światłami układającymi się w zarys miejsca siedzącego w autobusie (wraz z podporą). Z tyłu – światła w formie trzech kropek, tworzących krzywą linię oraz klapa silnika, która w połowie przypadków jest otwarta w czasie jazdy. Kołpaki w MAZakrze znajdziesz tylko przez pierwsze 5000 km przebiegu. Z boku, w zależności od modelu 203-ki, dwie lub trzy pary drzwi trzaskających jak syberyjskie mrozy.

W środku[edytuj • edytuj kod]

Podłoga jest niska, więc należy szykować się na szturm przez babcie autobusowe. Ma bardzo niewygodne, plastikowe siedzenia, fabrycznie obite pomarańczową tapicerą w szaro-brązowe esy-floresy, najczęściej wymienianą na niebieską w kropki, kreski i inne takie. Silnik pracuje jak w tartaku i wyje niczym wilk do księżyca, więc gdy czekasz na przystanku i jeszcze nie widzisz autobusu, ale już go słyszysz, to jedzie po ciebie MAZ 203. Lepiej poczekaj więc na następny.

Występowanie[edytuj • edytuj kod]

Ponieważ nikt o zdrowych zmysłach nie skusił się na to cudo białoruskiej techniki, zobaczyć je można w Lublinie, który zakłada kijki na autobusy i udaje, że ma tramwaje, oraz GOP i Kielce, w których komunikacja miejska jest żartem mniej śmiesznym nawet od tego artykułu.