Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(hę?) |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 89.64.77.191, powód: nieśmieszne) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 102 wersji utworzonych przez 67 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
[[Plik:SKM_WaWa.jpg|250px|right|thumb|EN 57 czyha na niespodziewających się niczego pasażerów]] |
|||
[[Plik:EN57-880.jpg|Tak to się zaczęło|thumb]] |
|||
[[Plik:SKM 14WE jozefow 4.jpg|Chłam z NEWAGU na bazie EN57|thumb]] |
|||
[[Plik:27we-józefów004.jpg|Powiew chłamu made by PESA|thumb]] |
|||
[[Plik:35WE Zeran.JPG|Powiew innowacyjności made by NEWAG|thumb]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | Powstała w 2005 roku z powodu niedogadania się [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]] z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej [[Pociąg rzeźnia|pociągi rzeźnie]] niż zwykłe podmiejszczaki. |
||
Przez długi czas większość połączeń obsługiwały wyroby SKM-kopodobne typu [[EN57]]. Aktualnie dla podniesienia komfortu pasażerów awariom ulegają nowocześniejsze składy. |
|||
== SKM vs Koleje Mazowieckie == |
|||
⚫ | |||
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami: |
|||
* W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie. |
|||
⚫ | |||
* Mając na uwadze komfort podróży, władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety. |
|||
⚫ | Powstała w 2005 roku z powodu |
||
* Chcąc jeszcze bardziej zadowolić pasażerów, Warszawa zamawia wyłącznie tabor wyposażony w siedzenia w układzie metro. Sprawia to, że w pociągach usiąść można tylko na przystankach końcowych. |
|||
== Tabor == |
== Tabor == |
||
* '''14WE''' – pseudoelektryczny zespół trakcyjny, od innych składów odróżnia się głośnikami, przez które pasażerom wydaje się, że zamiast na stacji '''Warszawa Gocławek''' są na (jeszcze) nieistniejącej stacji '''Warszawa [[Otwock]]'''. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM. Lud jadący może doznać halucynacji podczas startów z przystanków, a także spuchnięcia uszu przy starcie ze stacji początkowej. |
|||
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów. |
|||
* '''EN57''' |
|||
** '''<del>PKP</del> Przewozy Regionalne''' – jazda w nich bez słuchawek ochronnych groziła poważnym uszkodzeniem słuchu. Na szczęście od dłuższego czasu już o nich (i ich) nie słychać. |
|||
* '''14WE''' – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM. |
|||
** '''[[SKM Trójmiasto]]''' – dla zmylenia <del>przeciwnika</del> pasażera, przez jakiś czas w SKMWA jeździły składy w malowaniu SKMT. Było przynajmniej kolorowo. |
|||
* '''EN57''' – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm: |
|||
* '''19WE''' – nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych <del>automatów do gier</del> biletomatów zamontowanych w środku. |
|||
** '''PKP Przewozy Regionalne''' – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. |
|||
* '''27WE Elf''' – zostały zamówione specjalnie na linię lotniskową (na której i tak częściej jeżdżą inne składy). Jako pojazdy przystosowane do obsługi turystów i innych ludzi z wielkimi torbami, nie posiadają półek nad siedzeniami w stylu metro. Żeby jeszcze bardziej ułatwić życie pasażerom ze sporym bagażem, przejścia między członami są wąskie i występują w nich pochylnie lub schodki, a biletomaty znajdują się tylko na skrajach pociągu. Ponadto, większość przestrzeni składu zajmuje megarzeźnia. |
|||
** '''SKM Trójmiasto''' – te oryginalnie pomalowane jednostki już drugi raz objęło w posiadanie SKM Warszawa. |
|||
*'''45WEa IMPULS 2''' – tani złom zamówiony od NEWAG-u aby zastąpić 14WE i 19WE. Pojawia się i znika i niczym się nie różni od 31WEba od tej samej firmy. Wyposażony w ''bardzo'' komfortowe siedzenia dla pasażerów i klaustrofobiczną kabinę dla <s>kanara</s> kierownika pociągu<ref>no ale chociaż teraz jest defibrylator żeby kogoś uratować</ref>. |
|||
** '''Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim''' – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. |
|||
*'''31WEba''' – krótszy braciszek 45WEa by NEWAG który niczym się nie różni od 45WEa (oprócz długości). Jeden z tych nowoczesnych jednostek dostał malowanie Europejskie więc ktoś musiał się zamienić w "artystę" i zostawić [[Graffiti|swoje dzieła sztuki]] jako oznaczenie terenu dla swego osiedla. |
|||
== Trasa == |
== Trasa == |
||
* '''trasa S1''' – wróciła z 3-miesięcznym opóźnieniem na starą trasę Pruszków – Otwock. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy. Wieloletnią tradycją jest umieszczanie na niej najmniej pojemnych i najstarszych pociągów, jakie posiada SKM. Hitem wśród pasażerów jest pojedyncza jednostka 19WE odjeżdżająca w godzinach szczytu do Pruszkowa. W ten sposób SKM w kompresji bez trudu dorównuje Japończykom. Ludzie po opuszczeniu pociągu doświadczają uczucia rozluźnienia w pewnych częściach ciała. |
|||
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest [[Pruszków]], przez [[Warszawa|mazowiecką wieś]] oraz [[Rembertów]] na jakieś zadupie po drugiej stronie [[Wisła|Wisły]]. Pociągi sprytnie omijają [[Dworzec Centralny (Warszawa)]], czyli lokalne centrum [[Menel|meneli]], [[Ćpun|ćpunów]] itp. |
|||
* '''trasa S2''' – Lotnisko Chopina – Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na lotnisku Chopina, gdzie dowozi śmierdzące powietrze. Ciekawostką jest fakt, że potrzeby Sulejówka są bardzo niewielkie, natomiast z pociągów korzystają głównie sąsiednie gminy. W ten sposób Sulejówek płaci krocie za wożenie cudzych pasażerów. Od Października Sulejówek stanie się ''eksluziw'' miastem i będzie miał busiki do pociągu. |
|||
* '''trasa S3''' – Lotnisko Chopina – <s>Zegrze Południowe</s><ref>wyjdzie w następnej aktualizacji</ref> Radzymin/Legionowo/Wieliszew. Warszawska wersja R90 z odrobiną R8 z [[OLX.pl|Oelyksa]] kursująca na ciągle zmieniającej się trasie, która ma na celu zmylenie pasażerów na Gdańskiej i <s>znerwienie</s> zadowolenie pasażerów na odcinku Radzymin – Legionowo. Tabor to jak z loterii wygrany bo non-stop się zmienia. |
|||
* '''trasa S4''' – Piaseczno – <s>Zegrze</s> Wieliszew. Nowa trasa transportująca dotychczasowych <s>agentów rządowych</s> mieszkańców Piaseczna korzystających z usług Koleji Maszowieczkich do/z stolycy. Nie wiadomo po kiego ciągnie się aż do Wieliszewa. |
|||
*'''trasa S40''' – Piaseczno - Warszawa Główna. Kursuje tylko w tygodniu bo na cały tydzień nie było pieniędzy. |
|||
* '''trasa S5''' – będzie kiedyś. |
|||
* '''trasa S6''' – kto to wie? |
|||
* '''trasa S7''' – miała chodzić do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem. Dlatego WTP się zlitowało i zrobiło S10 z okazji powrotu S1 do Pruszkowa. |
|||
* '''trasa S8''' – szkoda taboru. |
|||
* '''trasa S9''' – chyba kiedyś będzie ale to niewiadome bo najpierw to niech skończą [[Remont|modernizację]] [[Warszawa Zachodnia|Zachodniej]]. |
|||
* '''trasa S10''' – nie żyje i o dziwo miała się dobrze, woziła bydło i czyste powietrze na Służewiec z Otwocka. Najczęściej obsługiwana 19WE albo PapaTrain. |
|||
* '''trasa S30''' (prowizorki są najtrwalsze) – tzw. rogówka. Kursowało ze Wschodniego na Legionowo Piaski lub Wieliszew, bo [[PKP|popsujemy każdy pociąg]] zamknęli szlak do Centrala.<del> Planowo do czerwca 2014 ale kto to wie… </del> Odkąd Płacz Klęknij Przeproś naprawiło most to już S3 jeździ… Do czasu aż nie stanie się to co na [[Most Łazienkowski|Alei Płonących Mostów]]… |
|||
== Zobacz też == |
|||
<br clear="all"> |
|||
* [[metro w Warszawie]] |
|||
* [[Warszawa Centralna]] |
|||
* [[Warszawa Zachodnia]] |
|||
{{KMWarszawa}} |
|||
{{Kolej}} |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]] |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Przewoźnicy kolejowi]] |
Aktualna wersja na dzień 10:22, 28 paź 2023
Warszawska Szybka Kolej Miejska – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Powstała w 2005 roku z powodu niedogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie niż zwykłe podmiejszczaki. Przez długi czas większość połączeń obsługiwały wyroby SKM-kopodobne typu EN57. Aktualnie dla podniesienia komfortu pasażerów awariom ulegają nowocześniejsze składy.
SKM vs Koleje Mazowieckie[edytuj • edytuj kod]
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:
- W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
- Mając na uwadze komfort podróży, władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.
- Chcąc jeszcze bardziej zadowolić pasażerów, Warszawa zamawia wyłącznie tabor wyposażony w siedzenia w układzie metro. Sprawia to, że w pociągach usiąść można tylko na przystankach końcowych.
Tabor[edytuj • edytuj kod]
- 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny, od innych składów odróżnia się głośnikami, przez które pasażerom wydaje się, że zamiast na stacji Warszawa Gocławek są na (jeszcze) nieistniejącej stacji Warszawa Otwock. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM. Lud jadący może doznać halucynacji podczas startów z przystanków, a także spuchnięcia uszu przy starcie ze stacji początkowej.
- EN57
PKPPrzewozy Regionalne – jazda w nich bez słuchawek ochronnych groziła poważnym uszkodzeniem słuchu. Na szczęście od dłuższego czasu już o nich (i ich) nie słychać.- SKM Trójmiasto – dla zmylenia
przeciwnikapasażera, przez jakiś czas w SKMWA jeździły składy w malowaniu SKMT. Było przynajmniej kolorowo.
- 19WE – nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych
automatów do gierbiletomatów zamontowanych w środku. - 27WE Elf – zostały zamówione specjalnie na linię lotniskową (na której i tak częściej jeżdżą inne składy). Jako pojazdy przystosowane do obsługi turystów i innych ludzi z wielkimi torbami, nie posiadają półek nad siedzeniami w stylu metro. Żeby jeszcze bardziej ułatwić życie pasażerom ze sporym bagażem, przejścia między członami są wąskie i występują w nich pochylnie lub schodki, a biletomaty znajdują się tylko na skrajach pociągu. Ponadto, większość przestrzeni składu zajmuje megarzeźnia.
- 45WEa IMPULS 2 – tani złom zamówiony od NEWAG-u aby zastąpić 14WE i 19WE. Pojawia się i znika i niczym się nie różni od 31WEba od tej samej firmy. Wyposażony w bardzo komfortowe siedzenia dla pasażerów i klaustrofobiczną kabinę dla
kanarakierownika pociągu[1]. - 31WEba – krótszy braciszek 45WEa by NEWAG który niczym się nie różni od 45WEa (oprócz długości). Jeden z tych nowoczesnych jednostek dostał malowanie Europejskie więc ktoś musiał się zamienić w "artystę" i zostawić swoje dzieła sztuki jako oznaczenie terenu dla swego osiedla.
Trasa[edytuj • edytuj kod]
- trasa S1 – wróciła z 3-miesięcznym opóźnieniem na starą trasę Pruszków – Otwock. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy. Wieloletnią tradycją jest umieszczanie na niej najmniej pojemnych i najstarszych pociągów, jakie posiada SKM. Hitem wśród pasażerów jest pojedyncza jednostka 19WE odjeżdżająca w godzinach szczytu do Pruszkowa. W ten sposób SKM w kompresji bez trudu dorównuje Japończykom. Ludzie po opuszczeniu pociągu doświadczają uczucia rozluźnienia w pewnych częściach ciała.
- trasa S2 – Lotnisko Chopina – Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na lotnisku Chopina, gdzie dowozi śmierdzące powietrze. Ciekawostką jest fakt, że potrzeby Sulejówka są bardzo niewielkie, natomiast z pociągów korzystają głównie sąsiednie gminy. W ten sposób Sulejówek płaci krocie za wożenie cudzych pasażerów. Od Października Sulejówek stanie się eksluziw miastem i będzie miał busiki do pociągu.
- trasa S3 – Lotnisko Chopina –
Zegrze Południowe[2] Radzymin/Legionowo/Wieliszew. Warszawska wersja R90 z odrobiną R8 z Oelyksa kursująca na ciągle zmieniającej się trasie, która ma na celu zmylenie pasażerów na Gdańskiej iznerwieniezadowolenie pasażerów na odcinku Radzymin – Legionowo. Tabor to jak z loterii wygrany bo non-stop się zmienia. - trasa S4 – Piaseczno –
ZegrzeWieliszew. Nowa trasa transportująca dotychczasowychagentów rządowychmieszkańców Piaseczna korzystających z usług Koleji Maszowieczkich do/z stolycy. Nie wiadomo po kiego ciągnie się aż do Wieliszewa. - trasa S40 – Piaseczno - Warszawa Główna. Kursuje tylko w tygodniu bo na cały tydzień nie było pieniędzy.
- trasa S5 – będzie kiedyś.
- trasa S6 – kto to wie?
- trasa S7 – miała chodzić do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem. Dlatego WTP się zlitowało i zrobiło S10 z okazji powrotu S1 do Pruszkowa.
- trasa S8 – szkoda taboru.
- trasa S9 – chyba kiedyś będzie ale to niewiadome bo najpierw to niech skończą modernizację Zachodniej.
- trasa S10 – nie żyje i o dziwo miała się dobrze, woziła bydło i czyste powietrze na Służewiec z Otwocka. Najczęściej obsługiwana 19WE albo PapaTrain.
- trasa S30 (prowizorki są najtrwalsze) – tzw. rogówka. Kursowało ze Wschodniego na Legionowo Piaski lub Wieliszew, bo popsujemy każdy pociąg zamknęli szlak do Centrala.
Planowo do czerwca 2014 ale kto to wie…Odkąd Płacz Klęknij Przeproś naprawiło most to już S3 jeździ… Do czasu aż nie stanie się to co na Alei Płonących Mostów…