Gra w ciemno: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
 
(Nie pokazano 23 wersji utworzonych przez 17 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Gra w ciemno.jpg|thumb|right|200px|Typowy gracz Gry w ciemno]]
[[Plik:Gra w ciemno.jpg|thumb|250px|Typowy gracz Gry w ciemno]]
[[Plik:Gra w ciemno pytanie.jpg|thumb|right|200px|Jedno z pytań, w których mamy w odpowiedziach HWDP]]
[[Plik:Gra w ciemno pytanie.jpg|thumb|250px|Jedno z pytań, w których mamy w odpowiedziach [[HWDP]]]]
{{Youtube|CeueZTwHU5A|width=300|Arcytrudne pytanie wymagające myślenia}}
[[Plik:Ibisz bije zawodników "Gry w ciemno"|thumb|right|200px|Ibisz broni się przed graczem, który miał w kopertach -50%]]
[[Plik:Gra w ciemno (Największy kretyn w histori programu)|thumb|right|200px|Arcytrudne pytanie wymagające myślenia]]
{{cytat|W kopertach nie ma żadnego minusa|[[Krzysztof Ibisz|Krzysiu]] podczas kantowania w '''Grze w ciemno'''}}
{{cytat|W kopertach nie ma żadnego minusa|[[Krzysztof Ibisz|Krzysiu]] podczas kantowania w '''Grze w ciemno'''}}
{{cytat|Panie Krzysztofie, Pan mnie oszukał, bo Pan mówił prawdę!|'''Uczestnik''' po zakończeniu '''Gry w ciemno'''}}
{{cytat|Panie Krzysztofie, Pan mnie oszukał, bo Pan mówił prawdę!|'''Uczestnik''' po zakończeniu '''Gry w ciemno'''}}
{{T}}[[Polska|polski]] [[teleturniej]] z [[Polsat]]u nadawany od [[2005]] roku<ref>Dziwnym trafem w tym samym czasie wyrzucono z ramówki [[Awantura o kasę|Awanturę o kasę]]...</ref> do [[2007]] roku, którym grało się o czeki schowane w [[koperta]]ch. Dzisiaj dostępny w super nowoczesnym dekoderach [[DVB-T]]. Teleturniej opierał się na robieniu ludzi w ch{{cenzura3}} przez [[Krzysztof Ibisz|Ibisza]].
'''Gra w ciemno''' – [[Polska|polski]] [[teleturniej]] z [[Polsat]]u nadawany od [[2005]] do [[2007]] roku, w którym grało się o czeki schowane w [[koperta]]ch. Teleturniej opierał się na robieniu ludzi w bambuko przez [[Krzysztof Ibisz|Ibisza]].


== Przebieg odcinka ==
== Przebieg odcinka ==
Na początku programu Ibisz zadawał pytania do 30 graczy siedzących na super fotelach. Zadawał im pytanie w stylu ''Kto jest obecnym prezydentem Polski?'' i cztery warianty. Spośród osób, które prawidłowo odpowiedziały (czyli trzem, czterem graczom) sprawdzano, kto był najszybszy. Często zdarzała się sytuacja, gdzie prawidłową odpowiedź udzielały osoby siedzące obok siebie. Taki stan był do października 2006 roku. Wtedy rozpoczęto werbować graczy za tanie [[SMS]]y.
Na początku programu Ibisz zadawał pytania 30 graczom siedzącym na superfotelach. Zadawał im pytanie w stylu: ''Kto jest obecnym prezydentem Polski?'' i podawał cztery warianty odpowiedzi. Spośród osób, które prawidłowo odpowiedziały (czyli trzech, czterech graczy) sprawdzano, kto był najszybszy. Często zdarzała się sytuacja, że prawidłowej odpowiedzi udzielały osoby siedzące obok siebie. Taki stan był do października 2006 roku. Wtedy rozpoczęto werbować graczy za tanie [[SMS]]y.


W pierwszych odcinkach gracz wybierał 10 kopert spośród 50. Potem ograniczono do pięciu. W kopertach znajdowały się pieniądze oraz bonusy w postaci -50% (czyli połowę pieniędzy zabierał Ibisz) i -100% (powrót z [[nic]]zym). Przed wyborem kopert zasłaniano oczy graczowi czarną opaską oraz osobie towarzyszącej. Z czasem -50% zastąpiono [[samochód|samochodem]]. Efekt był taki sam, bo jak wygrywano auto, to trzeba było potem sprzedać go, opłacić podatek do [[Urząd skarbowy|skarbówki]].
W pierwszych odcinkach gracz wybierał 10 kopert spośród 50. Potem ograniczono do ośmiu, a następnie do pięciu. W kopertach znajdowały się czeki wystawione na różne kwoty oraz bonusy w postaci -50% (czyli połowę pieniędzy zabierał Ibisz) i -100% (powrót z [[nic]]zym). Przed wyborem kopert zasłaniano oczy graczowi czarną opaską oraz osobie towarzyszącej. Z czasem -50% zastąpiono [[samochód|samochodem]].


Po wybraniu kopert gracz odpowiadał na 5 pytań. Najpierw prowadzący czytał pytanie, a następnie gracz wybierał numer koperty, <del>którą miał zniszczyć</del> o którą chce grać, później prowadzący czytał cztery warianty odpowiedzi. Jeśli odpowiedział poprawnie na pytanie, koperta stawała się jego własnością i w dalszej części teleturnieju mógł ją sprzedać, lub zatrzymać. Jeżeli odpowiedział błędnie, koperta trafiała do niszczarki.
Po wybraniu kopert gracz odpowiadał na 5 pytań. Najpierw prowadzący czytał pytanie, a następnie gracz wybierał numer koperty, <del>którą miał zniszczyć</del> o którą chce grać, później prowadzący czytał cztery warianty odpowiedzi. Jeśli odpowiedział poprawnie na pytanie, koperta stawała się jego własnością i w dalszej części teleturnieju mógł ją sprzedać, lub zatrzymać. Jeżeli odpowiedział błędnie, koperta trafiała do niszczarki.


Podczas licytacji, zawodnik nie wiedział, ile jest w kopertach. Ibisz często proponował 1 000 złotych za kopertę. Za pomocą tajnego ucha Ibisz spiskował z producentami programu. Wskazówki od producentów były wykorzystywane do kantowania graczy. Do negocjacji czasami zapraszano osobę towarzyszącą, która napierała gracza do zabierania kopert, nawet, gdyby tam były same minusy.
Podczas licytacji, zawodnik nie wiedział, ile jest w kopertach. Ibisz często proponował 1000 złotych za kopertę. Ibisz przez słuchawkę w uchu otrzymywał wskazówki od producentów pomagające zmanipulować graczy. Do negocjacji czasami zapraszano osobę towarzyszącą graczowi.


== Ciekawostki ==
== Ciekawostki ==
* [[Polsat]] sprzedał licencję na teleturniej do [[Włochy|Włoch]] i [[Ukraina|Ukrainy]]. Złośliwi mówią, że to jedyna rzecz, która udała się w tym teleturnieju. A odcinki z Polski nadawano w [[Wietnam]]ie i w [[Zjednoczone Emiraty Arabskie|Zjednoczonych Emiratach Arabskich]].
* Tylko raz Ibisz nie kantował i mówił wprost, jakie trzeba wziąć koperty, by wygrać dużo forsy. Dziwnym trafem, podpowiedzi padły w odcinku specjalnym, w którym brali udział [[Agata Młynarska]] i [[Zygmunt Chajzer]].
* Tylko raz Ibisz nie kantował i mówił wprost, jakie trzeba wziąć koperty, by wygrać dużo forsy. Dziwnym trafem, podpowiedzi padły w odcinku specjalnym, w którym brali udział [[Agata Młynarska]] i [[Zygmunt Chajzer]].
* W jednym z odcinków Ibisz za{{cenzura3}} kopertę, w której było 100 000 złotych. Zawodniczka jednak zbytnio się tym nie przejęła, bo szczęśliwa wyszła z studia z 10 000 złotych.
* W wielu odcinkach Ibisz odkupował od gracza, za marne parę tysięcy zł, kopertę, w której było 100 000 złotych.
* W jednym z odcinków był Andrzej Pałkowski – aktor znany z [[Pierwsza miłość|Pierwszej miłości]]. Dzięki Andrzejowi wiemy, że [[świnia]] nie ma rogów. Pod koniec odcinka troszkę się wkurzył na Krzysia, bo nic nie wygrał, za co dostał cios w brzuch. Popularność tej błyskotliwej odpowiedzi sprawiła, że potem zaproszono kolejnych dwóch aktorów z serialu.


== Zobacz też ==
{{przypisy}}
* [[Awantura o kasę]]
* [[Daję słowo]]
* [[Najsłabsze ogniwo]]


{{Polsat}}
{{Polsat}}

Aktualna wersja na dzień 09:56, 3 maj 2024

Typowy gracz Gry w ciemno
Jedno z pytań, w których mamy w odpowiedziach HWDP
Arcytrudne pytanie wymagające myślenia

W kopertach nie ma żadnego minusa

Krzysiu podczas kantowania w Grze w ciemno

Panie Krzysztofie, Pan mnie oszukał, bo Pan mówił prawdę!

Uczestnik po zakończeniu Gry w ciemno

Gra w ciemnopolski teleturniej z Polsatu nadawany od 2005 do 2007 roku, w którym grało się o czeki schowane w kopertach. Teleturniej opierał się na robieniu ludzi w bambuko przez Ibisza.

Przebieg odcinka[edytuj • edytuj kod]

Na początku programu Ibisz zadawał pytania 30 graczom siedzącym na superfotelach. Zadawał im pytanie w stylu: Kto jest obecnym prezydentem Polski? i podawał cztery warianty odpowiedzi. Spośród osób, które prawidłowo odpowiedziały (czyli trzech, czterech graczy) sprawdzano, kto był najszybszy. Często zdarzała się sytuacja, że prawidłowej odpowiedzi udzielały osoby siedzące obok siebie. Taki stan był do października 2006 roku. Wtedy rozpoczęto werbować graczy za tanie SMSy.

W pierwszych odcinkach gracz wybierał 10 kopert spośród 50. Potem ograniczono do ośmiu, a następnie do pięciu. W kopertach znajdowały się czeki wystawione na różne kwoty oraz bonusy w postaci -50% (czyli połowę pieniędzy zabierał Ibisz) i -100% (powrót z niczym). Przed wyborem kopert zasłaniano oczy graczowi czarną opaską oraz osobie towarzyszącej. Z czasem -50% zastąpiono samochodem.

Po wybraniu kopert gracz odpowiadał na 5 pytań. Najpierw prowadzący czytał pytanie, a następnie gracz wybierał numer koperty, którą miał zniszczyć o którą chce grać, później prowadzący czytał cztery warianty odpowiedzi. Jeśli odpowiedział poprawnie na pytanie, koperta stawała się jego własnością i w dalszej części teleturnieju mógł ją sprzedać, lub zatrzymać. Jeżeli odpowiedział błędnie, koperta trafiała do niszczarki.

Podczas licytacji, zawodnik nie wiedział, ile jest w kopertach. Ibisz często proponował 1000 złotych za kopertę. Ibisz przez słuchawkę w uchu otrzymywał wskazówki od producentów pomagające zmanipulować graczy. Do negocjacji czasami zapraszano osobę towarzyszącą graczowi.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Tylko raz Ibisz nie kantował i mówił wprost, jakie trzeba wziąć koperty, by wygrać dużo forsy. Dziwnym trafem, podpowiedzi padły w odcinku specjalnym, w którym brali udział Agata Młynarska i Zygmunt Chajzer.
  • W wielu odcinkach Ibisz odkupował od gracza, za marne parę tysięcy zł, kopertę, w której było 100 000 złotych.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]