Ikarus 411: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (redakcja, głównie -mkmskie nudy) |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika Typowekonto, powód: Muszą być 3 głosy) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{SDU/wstawka|2024-07-14}} |
|||
[[Plik:Bus line 11B, Salgótarján.jpg|thumb|250px|Niskopodłogowy Ikarus?!]] |
[[Plik:Bus line 11B, Salgótarján.jpg|thumb|250px|Niskopodłogowy Ikarus?!]] |
||
'''Ikarus 411''' – [[autobus]] [[Ikarus|madziarskiego producenta]], który zapisał się w kartach historii jako jeden z najdziwniejszych projektów Ikarusa, a może nawet w całej historii motoryzacji. Trafił w ilości kilku sztuk do Polski najpewniej w celu sprawdzenia technologii, gdyż producent nie wiedział co z tym modelem począć. Po licznych problemach, produkcję 411 wstrzymano i opracowano nowy model |
'''Ikarus 411''' – [[autobus]] [[Ikarus|madziarskiego producenta]], który zapisał się w kartach historii jako jeden z najdziwniejszych projektów Ikarusa, a może nawet w całej historii motoryzacji. Trafił w ilości kilku sztuk do Polski najpewniej w celu sprawdzenia technologii, gdyż producent nie wiedział co z tym modelem począć. Po licznych problemach, produkcję 411 wstrzymano i opracowano nowy model 412, który wrócił do wyższej podłogi i sprawdzonych schematów. |
||
== Wygląd == |
== Wygląd == |
Aktualna wersja na dzień 18:44, 6 sie 2024
Ten artykuł został umieszczony na liście stron do usunięcia. Aby poznać dokładniejsze powody umieszczenia go na tej liście i ewentualnie podjąć dyskusję nad pozostawieniem go na Nonsensopedii, przejdź do tej strony. |
Ikarus 411 – autobus madziarskiego producenta, który zapisał się w kartach historii jako jeden z najdziwniejszych projektów Ikarusa, a może nawet w całej historii motoryzacji. Trafił w ilości kilku sztuk do Polski najpewniej w celu sprawdzenia technologii, gdyż producent nie wiedział co z tym modelem począć. Po licznych problemach, produkcję 411 wstrzymano i opracowano nowy model 412, który wrócił do wyższej podłogi i sprawdzonych schematów.
Wygląd[edytuj • edytuj kod]
411 wyróżniał się wieloma cechami obcymi dla dotychczasowych użytkowników tej marki. Był autobusem niskopodłogowym (o zgrozo) i nie posiadał tylnej szyby, której nie można było zamontować z powodu pionowego usytuowanego silnika. To nadal kartonowe pudełko z dziurami zwanymi oknami i głośnym, niezawodnym silnikiem Raba-Man, który dawał nie tylko dużą moc, ale i poważne wady słuchu u pasażerów.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- W Bielsku-Białej, autobus otrzymał tytuł „zamiatarki”, gdzie przed przemalowaniem, barwy autobusu były identyczne z tymi na śmieciarkach.
- Jedną z niewielu pozytywnych cech tego kultowego autobusu[1] był fakt, że w przeciwieństwie do pierwszych Solarisów, nie rozlatywał się po tygodniu pracy.
Przypisy
- ↑ Poza chęciami twórców