PolRegio: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
M (Poprawki same się robią…) |
||
(Nie pokazano 57 wersji utworzonych przez 23 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:EN57-942ra Muszyna.JPG|thumb|200px|Pociąg najnowszej generacji]] |
[[Plik:EN57-942ra Muszyna.JPG|thumb|200px|Pociąg najnowszej generacji]] |
||
[[Plik: |
[[Plik:EN57-2105rb (38512474514).jpg|thumb|200px|Pociąg nieco starszej generacji]] |
||
[[Plik: |
[[Plik:SA 139-025 (1) Trako 2017.JPG|thumb|200px|Najstarsza generacja]] |
||
'''PolRegio''' (ur. 1 października 2001 jako '''Przewozy Regionalne''') – polska organizacja przewozowa o charakterze <del>przestępczym</del> zastępczym, największy przewoźnik kolejowy <del>w grupie</del> poza grupą [[Polskie Koleje Państwowe|Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie]]<ref>Wykopana z bandy w 2008</ref>. |
'''PolRegio''' (ur. [[1 października]] [[2001]] jako '''PKP Przewozy Regionalne''') – polska organizacja przewozowa o charakterze <del>przestępczym</del> zastępczym, największy przewoźnik kolejowy <del>w grupie</del> poza grupą [[Polskie Koleje Państwowe|Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie]]<ref>Wykopana z bandy w 2008</ref>. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
<del>Przewozy Agonalne</del> Przewozy Regionalne powstały jako organizacja zrzeszająca najbardziej [[Rdza|zardzewiałe]] [[EN57|kible]] i [[111A|wagony]] należące do [[PKP]]. Niedługo potem większość wagonów od PR <del>przejęło</del> ukradło [[Intercity]], bo przecież niezwyciężone kible wystarczą do ''przewozów regionalnych''. Przypadkiem IC zabrało też Pe-eRom ''[[ED74|Bygdostię]]''<ref>Biedaczki, nie wiedzieli jeszcze w co się pakują…</ref>. Spółka była tak dumna ze swoich działań, że w [[2009]] wyrzuciła ze swojej nazwy ''PKP'', pokazując tym swoją odrębność i [[Średniowiecze|nowoczesność]]. Na fali [[postęp]]u PR w [[2010]] roku uruchomiły stronę internetową, na której ''podobno'' można kupić bilety. |
|||
Unowocześnianie kolei szło spółce świetnie, ale niestety [[PKP]] i [[komornik]] byli innego zdania. W roku pańskim [[2015]] w <del>akcie desperacji</del> przemyślanej akcji PR wyżebrały grube miliony na spłatę długów od [[podatnik]]ów. Jednocześnie zlikwidowano wszelkie połączenia ''nie'' dofinansowywane przez państwo, zostawili tylko trasę ''[[Łódź]] – [[Warszawa]]''<ref>To akurat jest rentowne dzięki masowej emigracji z Łodzi</ref>. Przy okazji grzecznie zasugerowano niektórym pracownikom ''dobrowolne odejście'', bo na normalne odprawy ich już nie było stać. |
|||
Nieskazitelna renoma tego przewoźnika spowodowała, że marszałkowie z zawiści zaczęli zakładać własne spółki przewozowe. Na nic jednak ich spiski! Przecież każde [[dziecko]] wie, że [[Koleje Dolnośląskie]] czy [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna|ŁKA]] jeżdżą stuletnimi złomami i tylko Przewozy Regionalne gwarantują jakość, profesjonalizm i niezawodność! <del>Chwała [[ZSRR|Związkowi Radzieckiemu]]!</del>. |
|||
W 2017 szefowie spółki zdecydowali się w celu <del>zmylenia wroga</del> poprawy PR na zmianę nazwy na '''PolRegio''' oraz zmianę logotypu – dwie strzałeczki symbolizujące <del>rozjeżdżające się ośki w pociągach</del> ''łatwość obsługi w obie strony'' musiały ustąpić miejsca trójkątowi imitującemu <del>jastrzębia</del> <del>kanię</del> <del>sokoła</del> [[Orzeł|jakiegoś ptasiora]]. |
|||
W styczniu 2020 zmieniono oficjalnie nazwę na <del>PolRetro (PornoRegio)</del> Polregio. Przemalowano też kilka EN57 w żółto-czerwone barwy w ramach ocieplenia wizerunku i chęci przyciągnięcia potoków pasażerskich. Łącznie wydano na to: 616 242 600,00 zł. |
|||
Od maja 2020 do kwietnia 2023 szefem spółki zostaje brat Zenona Martyniuka (uznanego na całym świecie artysty-muzyka). Od tego czasu spółka wymienia sukcesywnie tabor z EN57 na EN57 w ramach poszczególnych Zakładów Spółki w województwach. Ilość pasażerów przybywa jedynie w wewnętrznych statystykach spółki na korzyść samorządowych spółek konkurujących jakością taboru i obsługi pasażera. |
|||
== Kategorie pociągów == |
== Kategorie pociągów == |
||
* '''Regio''' – standardowy typ, obsługiwany głównie przez [[EN57|kible]]. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw. |
* '''Regio''' – standardowy typ, obsługiwany głównie przez [[EN57|kible]]. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw. |
||
* '''interRegio''' – ekskluzywny wariant na trasie [[Łódź Fabryczna]] |
* '''interRegio''' – ekskluzywny wariant na trasie [[Łódź Fabryczna]] – [[Warszawa Wschodnia]]. Alternatywa dla TLK<ref>Kosztuje tyle samo, wlecze się tak samo długo, dlatego przegrywa ze Sprinterem ŁKA</ref>. |
||
* '''Regioekspres''' – dawnych wspomnień |
* '''Regioekspres''' – zapierdalało to podobno szybciej, niż Regio<ref>Głównie dlatego, że nie było obsługiwane przez kible</ref>, dawnych wspomnień czar… |
||
* '''musicRegio''' – [[Przystanek Woodstock|kostrzyńska]] ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce. |
* '''musicRegio''' – [[Przystanek Woodstock|kostrzyńska]] ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce. |
||
* '''viaRegio''' – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane. |
* '''viaRegio''' – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane. |
||
* '''Regio przyspieszony''' – pomija jeden przystanek na całej trasie. Zazwyczaj jest opóźniony. |
|||
* '''Pociąg osobowy Przewozów Regionalnych SKA''' – jeździ tam, gdzie Koleje Małopolskie się wstydzą. |
|||
== Tabor == |
== Tabor == |
||
* '''[[EN57]]''' – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami |
* '''[[EN57]]''' – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami – '''EN71''', '''ED72''' i śp. '''ED73''' – stanowiły 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy, dopóki niejaki pan Z. nie postanowił zezłomować kilkuset egzemplarzy i zastąpić je przy pomocy [[Zastępcza komunikacja autobusowa|ZKA]]. |
||
* '''[[ |
* '''[[Pesa Acatus|ED59]]''' – tzw. ''Akutas'', prototyp ''[[ED74|Bydy]]'', którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła. |
||
* '''[[ |
* '''[[Pesa Elf|EN62, EN76 i EN96]]''' – ''[[Pesa Dart|Dart]]'' wersja krótka. |
||
* '''[[ |
* '''[[Pesa Acatus Plus|EN64]]''' – tzw. ''Akutas Plus'', słabsza wersja tego wyżej. |
||
* '''[[ |
* '''[[Pesa 308B|EN81]]''' – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135. |
||
* '''[[Newag 14WE|EN61]]''' – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako ''papa-pociąg''. |
* '''[[Newag 14WE|EN61]]''' – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako ''papa-pociąg''. |
||
* '''[[Newag Impuls|EN63, ED78 i EN98]]''' – słynny ''Impuls'', nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie. |
* '''[[Newag Impuls|EN63, ED78 i EN98]]''' – słynny ''Impuls'', nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie. |
||
* '''[[EP07]]P''' – Odkupione od [[PKP Intercity]] jako [[EU07]] i przebudowane na EP07, a później dodano dodatkową literę ''P'' aby bardziej uwiarygodnić, że to jest lokomotywa o przeznaczeniu pasażerskim bo jedno ''P'' to za mało. Dodatkowo pięć innych egzemplarzy z oznaczeniem EU07 i jedna jako EP07 zostało odkupionych od PICów gdzie stały i gniły w bazie PR w [[Toruń Kluczyki|Toruniu Kluczykach]], ale potem sprzedane zostały sprzedane prywatnym przewoźnikom. |
|||
* |
|||
* '''[[SM42]]''' – scheda po PKP. |
|||
* '''[[ZNTK Nowy Sącz 101D|SU42]]''' – przebudowana z [[Fablok 101D|SP42]] lokomotywa będąca konkurencją dla szynobusów. |
|||
* '''[[SP32]]''' – tak, zemsta [[Nicolae Ceaușescu|Ceaușescu]] też zawitała w Przewozach. |
|||
* '''[[SU45]]''' – suki. Nic dodać nic ująć. |
|||
* '''[[ZNTK Poznań 207M|SA101, SA102]]''' – mordą próbuje małpować kibla III generacji, mimo że jeździ na dieslu. Do niedawna spotykane były głównie na Pomorzu, a obecnie zostały wycofane i odstawione na bocznicy w Chojnicach, gdzie czekają na nieznane. |
|||
* '''[[Pesa 214M|SA103, SA106, SA135]]''' – stadnie występują w większości województw przygranicznych, sporadycznie na odcinku [[Łódź Kaliska]] – [[Opoczno]]. |
|||
* '''[[ZNTK Poznań Regio Tramp|SA105, SA108]]''' – tzw. ''trampek'', spotykany głównie w Wielkopolsce, ale i także na [[Województwo podlaskie|Podlasiu]] i w [[Województwo lubuskie|Lubuskim]] gdzie w tym trzecim przypadku pasażerowie nie mogą wziąć oddechu w przypadku SA105, który jest tak zapchany jak drogi przez pielgrzymów idących na [[Jasna Góra|Jasną Górę]]. |
|||
* '''[[Kolzam RegioVan|SA107, SA109]]''' – ten z kolei małpuje kible w wersji SPOT. |
|||
* '''[[Pesa 218M|SA131, SA132, SA133, SA134]]''' – próba przerobienia SA135 na wyrób ''akutasopodobny''. |
|||
* '''[[Pesa Atribo|SA136]]''' – spotykana tylko w północnej części kraju jednostka trójczłonowa, która w dwunastu sztukach jeździ w [[Województwo zachodniopomorskie|województwie zachodniopomorskim]]. Dodatkowo siedem sztuk jeździło dla przewoźnika na [[Województwo pomorskie|Pomorzu]], ale te z kolei zostały przejęte przez [[PKP SKM Trójmiasto|kolej w Trójmieście]]. |
|||
* '''[[Newag 220M|SA137, SA138]]''' – [[Newag]] nie chciał być gorszy, swoje wozidła dostawił. |
|||
* '''[[Pesa Link|SA139]]''' – desperacka próba Pesy na wyleczenie ran po zepsutych ''Dartach'' dla IC. |
|||
* '''[[Newag 222M|SA140]]''' – podobnie jak wyżej miał być konkurencją dla powyższego pojazdu z Pesy. Obecnie dwie takie dziwadła jeżdżą na [[Województwo podkarpackie|Podkarpaciu]]. |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{Kolej}} |
|||
[[Kategoria:Przewoźnicy kolejowi]] |
Aktualna wersja na dzień 01:08, 29 wrz 2024
PolRegio (ur. 1 października 2001 jako PKP Przewozy Regionalne) – polska organizacja przewozowa o charakterze przestępczym zastępczym, największy przewoźnik kolejowy w grupie poza grupą Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie[1].
Historia[edytuj • edytuj kod]
Przewozy Agonalne Przewozy Regionalne powstały jako organizacja zrzeszająca najbardziej zardzewiałe kible i wagony należące do PKP. Niedługo potem większość wagonów od PR przejęło ukradło Intercity, bo przecież niezwyciężone kible wystarczą do przewozów regionalnych. Przypadkiem IC zabrało też Pe-eRom Bygdostię[2]. Spółka była tak dumna ze swoich działań, że w 2009 wyrzuciła ze swojej nazwy PKP, pokazując tym swoją odrębność i nowoczesność. Na fali postępu PR w 2010 roku uruchomiły stronę internetową, na której podobno można kupić bilety.
Unowocześnianie kolei szło spółce świetnie, ale niestety PKP i komornik byli innego zdania. W roku pańskim 2015 w akcie desperacji przemyślanej akcji PR wyżebrały grube miliony na spłatę długów od podatników. Jednocześnie zlikwidowano wszelkie połączenia nie dofinansowywane przez państwo, zostawili tylko trasę Łódź – Warszawa[3]. Przy okazji grzecznie zasugerowano niektórym pracownikom dobrowolne odejście, bo na normalne odprawy ich już nie było stać.
Nieskazitelna renoma tego przewoźnika spowodowała, że marszałkowie z zawiści zaczęli zakładać własne spółki przewozowe. Na nic jednak ich spiski! Przecież każde dziecko wie, że Koleje Dolnośląskie czy ŁKA jeżdżą stuletnimi złomami i tylko Przewozy Regionalne gwarantują jakość, profesjonalizm i niezawodność! Chwała Związkowi Radzieckiemu!.
W 2017 szefowie spółki zdecydowali się w celu zmylenia wroga poprawy PR na zmianę nazwy na PolRegio oraz zmianę logotypu – dwie strzałeczki symbolizujące rozjeżdżające się ośki w pociągach łatwość obsługi w obie strony musiały ustąpić miejsca trójkątowi imitującemu jastrzębia kanię sokoła jakiegoś ptasiora.
W styczniu 2020 zmieniono oficjalnie nazwę na PolRetro (PornoRegio) Polregio. Przemalowano też kilka EN57 w żółto-czerwone barwy w ramach ocieplenia wizerunku i chęci przyciągnięcia potoków pasażerskich. Łącznie wydano na to: 616 242 600,00 zł.
Od maja 2020 do kwietnia 2023 szefem spółki zostaje brat Zenona Martyniuka (uznanego na całym świecie artysty-muzyka). Od tego czasu spółka wymienia sukcesywnie tabor z EN57 na EN57 w ramach poszczególnych Zakładów Spółki w województwach. Ilość pasażerów przybywa jedynie w wewnętrznych statystykach spółki na korzyść samorządowych spółek konkurujących jakością taboru i obsługi pasażera.
Kategorie pociągów[edytuj • edytuj kod]
- Regio – standardowy typ, obsługiwany głównie przez kible. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw.
- interRegio – ekskluzywny wariant na trasie Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia. Alternatywa dla TLK[4].
- Regioekspres – zapierdalało to podobno szybciej, niż Regio[5], dawnych wspomnień czar…
- musicRegio – kostrzyńska ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
- viaRegio – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane.
- Regio przyspieszony – pomija jeden przystanek na całej trasie. Zazwyczaj jest opóźniony.
- Pociąg osobowy Przewozów Regionalnych SKA – jeździ tam, gdzie Koleje Małopolskie się wstydzą.
Tabor[edytuj • edytuj kod]
- EN57 – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami – EN71, ED72 i śp. ED73 – stanowiły 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy, dopóki niejaki pan Z. nie postanowił zezłomować kilkuset egzemplarzy i zastąpić je przy pomocy ZKA.
- ED59 – tzw. Akutas, prototyp Bydy, którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
- EN62, EN76 i EN96 – Dart wersja krótka.
- EN64 – tzw. Akutas Plus, słabsza wersja tego wyżej.
- EN81 – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135.
- EN61 – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako papa-pociąg.
- EN63, ED78 i EN98 – słynny Impuls, nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
- EP07P – Odkupione od PKP Intercity jako EU07 i przebudowane na EP07, a później dodano dodatkową literę P aby bardziej uwiarygodnić, że to jest lokomotywa o przeznaczeniu pasażerskim bo jedno P to za mało. Dodatkowo pięć innych egzemplarzy z oznaczeniem EU07 i jedna jako EP07 zostało odkupionych od PICów gdzie stały i gniły w bazie PR w Toruniu Kluczykach, ale potem sprzedane zostały sprzedane prywatnym przewoźnikom.
- SM42 – scheda po PKP.
- SU42 – przebudowana z SP42 lokomotywa będąca konkurencją dla szynobusów.
- SP32 – tak, zemsta Ceaușescu też zawitała w Przewozach.
- SU45 – suki. Nic dodać nic ująć.
- SA101, SA102 – mordą próbuje małpować kibla III generacji, mimo że jeździ na dieslu. Do niedawna spotykane były głównie na Pomorzu, a obecnie zostały wycofane i odstawione na bocznicy w Chojnicach, gdzie czekają na nieznane.
- SA103, SA106, SA135 – stadnie występują w większości województw przygranicznych, sporadycznie na odcinku Łódź Kaliska – Opoczno.
- SA105, SA108 – tzw. trampek, spotykany głównie w Wielkopolsce, ale i także na Podlasiu i w Lubuskim gdzie w tym trzecim przypadku pasażerowie nie mogą wziąć oddechu w przypadku SA105, który jest tak zapchany jak drogi przez pielgrzymów idących na Jasną Górę.
- SA107, SA109 – ten z kolei małpuje kible w wersji SPOT.
- SA131, SA132, SA133, SA134 – próba przerobienia SA135 na wyrób akutasopodobny.
- SA136 – spotykana tylko w północnej części kraju jednostka trójczłonowa, która w dwunastu sztukach jeździ w województwie zachodniopomorskim. Dodatkowo siedem sztuk jeździło dla przewoźnika na Pomorzu, ale te z kolei zostały przejęte przez kolej w Trójmieście.
- SA137, SA138 – Newag nie chciał być gorszy, swoje wozidła dostawił.
- SA139 – desperacka próba Pesy na wyleczenie ran po zepsutych Dartach dla IC.
- SA140 – podobnie jak wyżej miał być konkurencją dla powyższego pojazdu z Pesy. Obecnie dwie takie dziwadła jeżdżą na Podkarpaciu.