SM42: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Naprawa linków)
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 88.156.143.162, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 36 wersji utworzonych przez 16 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:SM42-pierdronka.jpg|thumb|250px|Model SM42 w barwach Biedronki]]
{{t}}manewrowa [[lokomotywa]] spalinowa produkcji polskiej. Wyposażona jest w silnik spalinowy umożliwiający prowadzenie składów długości do pięciu kilometrów (i to pojedynczo!), ergonomiczną kabinę z której <s>gówno</s> widać cały szlak na odległość jednego kilometra od lokomotywy. Jednak najlepszym elementem lokomotywy jest nowoczesne ogrzewanie powietrzne składu (o czym później).
'''SM42''' – manewrowa [[lokomotywa]] spalinowa produkcji polskiej. Wyposażona jest w silnik spalinowy umożliwiający prowadzenie składów długości do pięciu kilometrów (i to pojedynczo!), ergonomiczną kabinę z której <del>gówno</del> widać cały szlak na odległość jednego kilometra od lokomotywy. Jednak najlepszym elementem lokomotywy jest nowoczesne ogrzewanie powietrzne składu (o czym później).


== Przydomki ==
== Przydomki ==
[[Plik:SM42-pierdronka.jpg|thumb|250px|Model SM42 w barwach Biedronki.]]
Lokomotywa doczekała się w ciągu dekad eksploatacji wielu ciekawych przydomków. Oto niektóre z nich:
Lokomotywa doczekała się w ciągu dekad eksploatacji wielu ciekawych przydomków. Oto niektóre z nich:
* {{t|Stonka}}ze względu na ilość. Posiadają ją zarówno takie firmy jak [[Polskie Koleje Państwowe|Pójdziesz K***a Piechotą S.A.]] jak i osiedlowe sklepy spożywcze. [[Biedronka]] też zamierza kupić kilka sztuk [http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/wlasciciel-sieci-biedronka-bedzie-dostarczal-zywnosc-do-polskich-sklepow-pociagami,40668.html]. Podobno z tego powodu ta popularna sieć sklepów ma zmienić nazwę na "Stonka".
* '''Stonka''' – ze względu na ilość. Posiadają ją zarówno takie firmy jak [[Polskie Koleje Państwowe|Pójdziesz K***a Piechotą S.A.]] jak i osiedlowe sklepy spożywcze. [[Biedronka]] też zamierza kupić kilka sztuk [http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/wlasciciel-sieci-biedronka-bedzie-dostarczal-zywnosc-do-polskich-sklepow-pociagami,40668.html]. Podobno z tego powodu ta popularna sieć sklepów ma zmienić nazwę na „Stonka”.
* {{t|Pierdzirura}}po wejściu na czwartą pozycję nastawnika (czy coś koło tego) silnik spalinowy zaczyna pierdzieć i wyrzucać do góry, przez rurę, <s>metan</s> spaliny, stąd „pierdzirura”.
* '''Pierdzirura''' – po wejściu na czwartą pozycję nastawnika (czy coś koło tego) silnik spalinowy zaczyna pierdzieć i wyrzucać do góry, przez rurę, <del>metan</del> spaliny, stąd „pierdzirura”.
* {{t|Wibrator}}nie nie nie, zboczuchu, bez skojarzeń. Nazwa się wzięła od tego, że super mocny silnik lokomotywy trzęsie całym pudłem w trakcie pracy. Podobno emerytowani maszyniści, którzy cały czas jeździli na SM42, cierpią na chorobę Parkinsona.
* '''Wibrator''' – nie nie nie, zboczuchu, bez skojarzeń. Nazwa się wzięła od tego, że super mocny silnik lokomotywy trzęsie całym pudłem w trakcie pracy. Podobno emerytowani maszyniści, którzy cały czas jeździli na SM42, cierpią na chorobę Parkinsona oraz mają obluzowane zęby.
* {{t|Smród}}tak, te dwie pierwsze literki w oznaczeniu oznaczają, że SMrodzi.
* '''Smród''' – tak, te dwie pierwsze literki w oznaczeniu oznaczają, że SMrodzi.
* '''Zebra''' – od paseczków na czołownicy i boczkach
* '''Łaciata''' – od odcieni zieleni i/lub plam szpachli.


== Ogrzewanie powietrzne ==
== Ogrzewanie powietrzne ==
[[Plik:SM42.jpg|thumb|250px|SM42 i ogrzewany przez nią pociąg TLK w zimę...]]
[[Plik:Sokolow Podlaski station SM42.JPG|thumb|250px|SM42 i ogrzewany przez nią pociąg TLK w zimę…]]
To jest właśnie najciekawszy element SM42! Wbrew obiegowej opinii, lokomotywy tej serii posiadają ogrzewanie składu, przez dekady ukrywane przez sprytnych konstruktorów z chrzanowskiego [[Fablok|Fabloku]]. PKP za komuny nie odkryło tej funkcji, więc zamówiło około dwustu SP42, czyli podobnych lokomotyw z <s>kotłem parowym</s> pokładowym czajnikiem gotującym wodę do ogrzewania składu. Później kilkanaście SP42 przerobiono na SU42, gdzie zabudowano w miejscu czajnika gigantyczną [[Farelka|farelkę]] i pomalowano je na barwy [[Polsat|popularnej stacji TV]]. Ale do rzeczy - w 2008 spółka [[PKP Intercity]] w końcu odkryła sekret tej lokomotywy i zaczęła je zatrudniać przy pociągach pasażerskich, szczególnie w zimę! Jednak dla przeciętnego człowieka działanie tego ogrzewania jest głęboką tajemnicą, także dla autora artykułu. Ważne jednak, że wiemy o jego istnieniu. Z powodu odkrycia ogrzewania powietrznego zlikwidowano serię SP42, SU42 mają być odstawione jutro wraz z [[SU45]], a za rok wycofane zostaną [[EP09]], bo jak wiemy, stonka ma oszałamiającą prędkość <s>90 km/h</s> 160 km/h, więc może prowadzić ekspresy po [[Centralna Magistrala Kolejowa|CMK]]. Po zwiększeniu prędkości konstrukcyjnej także byt [[Husarz (lokomotywa)|Husarzy]] może być zagrożony.
To jest właśnie najciekawszy element SM42! Wbrew obiegowej opinii, lokomotywy tej serii posiadają ogrzewanie składu, przez dekady ukrywane przez sprytnych konstruktorów z chrzanowskiego [[Fablok|Fabloku]]. PKP za komuny nie odkryło tej funkcji, więc zamówiło około dwustu SP42, czyli podobnych lokomotyw z <del>kotłem parowym</del> pokładowym czajnikiem gotującym wodę do ogrzewania składu. Później kilkanaście SP42 przerobiono na SU42, gdzie zabudowano w miejscu czajnika gigantyczną [[Farelka|farelkę]] i pomalowano je na barwy [[Polsat|popularnej stacji TV]]. Ale do rzeczy w 2008 spółka [[PKP Intercity]] w końcu odkryła sekret tej lokomotywy i zaczęła je zatrudniać przy pociągach pasażerskich, szczególnie w zimę! Jednak dla przeciętnego człowieka działanie tego ogrzewania jest głęboką tajemnicą, także dla autora artykułu. Ważne jednak, że wiemy o jego istnieniu. Z powodu odkrycia ogrzewania powietrznego zlikwidowano serię SP42, SU42 mają być odstawione jutro wraz z [[SU45]], a za rok wycofane zostaną [[EP09]], bo jak wiemy, stonka ma oszałamiającą prędkość <del>90 km/h</del> 160 km/h, więc może prowadzić ekspresy po [[Centralna Magistrala Kolejowa|CMK]]. Po zwiększeniu prędkości konstrukcyjnej także byt [[Husarz (lokomotywa)|Husarzy]] może być zagrożony.


== Wersja akumulatorowa ==
== Wersja akumulatorowa ==
Na początku lat 90., w związku z pierdzeniem lokomotywy i tym samym truciem maszynistów, przerobiono jedną SM42 na prąd. Silnik spalinowy wywalono, montując w jego miejscu kilka tysięcy baterii AA. Próby przeprowadzono na linii do Siedlec, a stamtąd do Hajnówki. Okazała się tak szybka, że trzeba było ją trzymać na torach bocznych w Mińsku Mazowieckim, Mrozach i Kotuniu, bo inaczej staranowałaby inne pociągi jadące przed nią. Jednak w Siedlcach dokonał się żywot lokomotywy. Wyjeżdżając w kierunku Hajnówki wywaliła się na ostrym łuku w okolicy przystanku Siedlce Baza i spadła z nasypu, burząc kilka domów obok. Oficjalnie podaje się, że lokomotywie spaliły się baterie, a zakup nowych nie miał sensu ekonomicznego, wobec czego maszynę pocięto. Szkoda...
Na początku lat 90., w związku z pierdzeniem lokomotywy i tym samym truciem maszynistów, przerobiono jedną SM42 na prąd. Silnik spalinowy wywalono, montując w jego miejscu kilka tysięcy baterii AA. Próby przeprowadzono na linii do Siedlec, a stamtąd do Hajnówki. Okazała się tak szybka, że trzeba było ją trzymać na torach bocznych w Mińsku Mazowieckim, Mrozach i Kotuniu, bo inaczej staranowałaby inne pociągi jadące przed nią. Jednak w Siedlcach dokonał się żywot lokomotywy. Wyjeżdżając w kierunku Hajnówki wywaliła się na ostrym łuku w okolicy przystanku Siedlce Baza i spadła z nasypu, burząc kilka domów obok. Oficjalnie podaje się, że lokomotywie spaliły się baterie, a zakup nowych nie miał sensu ekonomicznego, wobec czego maszynę pocięto. Szkoda…


== Zapychacz UFO 8837 ==
== Zapychacz UFO 8837 ==
[[Plik:UFO8837.JPG|thumb|250px|Tajemniczy Zapychacz UFO 8837. Autor zdjęcia zaginął bez śladu.]]
[[Plik:Zapychacz UFO Nr 8837, Huta Katowice, 2015-06-22.jpg|thumb|250px|Tajemniczy Zapychacz UFO 8837. Autor zdjęcia zaginął bez śladu.]]
Ten wariant stonki jest tak tajemniczy, że aż straszny. Nie wiadomo jak powstała, nie wiadomo skąd w ogóle się wzięła, ale wiadomo że pracuje w Hucie Katowice. Według pracowników tamtejszego zakładu, ich zakładowa SM42-8837 została porwana przez [[UFO]], aż pewnego dnia pojawiła się znowu w Hucie, tym razem z [[Pantograf|patykami]] na dachu i zaspawaną budką maszynisty. Stąd nazwa "UFO", ale nikt do tej pory nie wie dlaczego to jest "zapychacz". Inna teoria mówi, że to dzieło pijanych konstruktorów z ZNTK Lubań, którym wibratorek pomylił się z [[EU07|siódemką]]. Lokomotywa <s>sterowana jest pilocikiem od samochodów RC na baterie</s> jeździ sama tak jak chce, w kabinie maszynisty zamiast pulpitu jest komputer ze sztuczną inteligencją. Lokomotywa jest podejrzewana o porywanie ludzi, szczególnie małych dzieci, jakby była inkarnacją [[Czarna Wołga|Czarnej Wołgi]].
Ten wariant stonki jest tak tajemniczy, że aż straszny. Nie wiadomo jak powstała, nie wiadomo skąd w ogóle się wzięła, ale wiadomo że pracuje w Hucie Katowice. Według pracowników tamtejszego zakładu, ich zakładowa SM42-8837 została porwana przez [[UFO]], aż pewnego dnia pojawiła się znowu w Hucie, tym razem z [[Pantograf|patykami]] na dachu i zaspawaną budką maszynisty. Stąd nazwa „UFO”, ale nikt do tej pory nie wie dlaczego to jest „zapychacz”. Inna teoria mówi, że to dzieło pijanych konstruktorów z [[ZNTK Lubań]], którym wibratorek pomylił się z [[EU07|siódemką]]. Lokomotywa <del>sterowana jest pilocikiem od samochodów RC na baterie</del> jeździ sama tak jak chce, w kabinie maszynisty zamiast pulpitu jest komputer ze sztuczną inteligencją. Lokomotywa jest podejrzewana o porywanie ludzi, szczególnie małych dzieci, jakby była inkarnacją [[Czarna Wołga|Czarnej Wołgi]].
== Wibrujący parowóz ==
[[Plik:SP42-201.JPG|thumb|250px|Obecny wygląd SP42]]
SP42, wersja z zabudowanym kotłem parowym, zajebanym z jakiegoś [[Parowóz|parowozu]] i używanym do ogrzewania [[Bipa|Bipsk]] i [[120A|bonanz]]. Kopci, smrodzi i para bucha. Różni się jednak od parowozu smrodem i wibracjami. Ogólnie podróba parowozu, paliwożerne i nieekonomiczne, stąd odstawione.


== Modernizacja PKP Cargo ==
== Aggregat42 ==
[[Plik:Szczytna_PKP_8.2008.JPG|thumb|250px|Farelka z niespiesznym w Szczytnej]]
W roku 2009 inna spółka, [[PKP Cargo]],zaczęła modernizować swoje stonki. Niestety pozbawiając możliwości ogrzewania składów niczym (czyli powietrznego). Charakterystyczną budę przerobiono, pomalowano na niebiesko, i wygląda to jak jakiś [[pies domowy|pies]]. W środku zamontowano komputer pokładowy z [[Joystick|joystickami]] od [[Atari 2600]], dzięki któremu mechanicy mogą sobie w trakcie jazdy pograć w [[Microsoft Pasjans|pasjans]], co powoduje zawieszanie się lokomotywy. Uruchomienie [[Saper (gra)|sapera]] natomiast skutkuje eksplozją silnika spalinowego. Ponadto lokomotywa tak zmodernizowana nie pierdzi, nie może uciągnąć długich składów, rozwinąć wysokich prędkości, o ogrzewaniu nie wspominając. Po prostu zrobiono z niej lokomotywę manewrową. Pomimo tych wad, Cargo kontynuuje program modernizacyjny.
SU42, wersja z prądnicą, przebudowana wersja SP42. Z zewnątrz od zwykłej stonki różni się kolorem i ogrzewaniem, stąd nazwy Polsat i Strażak. Takie samo jak SMka

== Modernizacja PKP Cargo i PKP InterSyfy ==
W roku 2000, inna spółka – [[PKP Cargo]], zaczęła modernizować swoje stonki do dwóch standardów, oczywiście pozbawiając ją możliwości ogrzewania składów niczym (czyli powietrznego). Pomimo wad tych lokomotyw, Cargo kontynuuje program modernizacyjny.

=== SM42-2000 ===
Świetny sprzęcior produkcji InterLok Piła, tak dobry że wyprodukowano aż jedna sztukę: SM42-2000 którą zakupiło Cargo. Zamontowano na niej silnik starego Mercedesa klasy C, zmodyfikowano nieco szyby i wrzucono starego [[Commodore 64|Commodore]] jako elektronikę. Skutek był wiadomy, system się zawieszał przez co silnik się zatarł. No i 2000 skasowano.

=== 6Dg i 6Dg/A ===
[[Plik:6Dg.jpg|thumb|250px|Nieudana podróba SMroda]]
To modernizacja wykonywana przez [[Newag]] [[Nowy Sącz]]. Zmieniono całą tandetę z zewnątrz i wewnątrz, przez co nieco lepiej widać na 10 km szlaku. Charakterystyczną budę przerobiono, pomalowano na niebiesko, i wygląda to jak jakiś [[kiosk ruchu]], stąd pseudonim ''Kiosk''. W środku zamontowano komputer pokładowy z [[Joystick|joystickami]] od [[Atari 2600]], dzięki któremu mechanicy mogą sobie w trakcie jazdy pograć w [[Microsoft Pasjans|pasjans]] i/lub [[poćwiczyć na Excelu]], co powoduje wywalanie nadmiarowego. Uruchomienie [[Saper (gra)|sapera]] oraz [[Microsoft Office| eMeS Ofis]] natomiast skutkuje zacharczeniem silnika spalinowego na amen. Ponadto lokomotywa tak zmodernizowana nie pierdzi lecz może z prędkością 10 km/h uciągnąć brutta powyżej 3000 ton, czyli KDP na pociągach towarowych, o ogrzewaniu nie wspominając. Po prostu zrobiono z niej lokomotywę manewrową. Pomimo tych wad, ISD Huta Częstochowa oraz [[PKP Cargo]] a także inne spłuczyny kontynuują program modernizacyjny.

=== 6Dk ===
Modernizacja wykonywana przez Pesę na licencji zajebanej z CZ Loko. Buda podobna jak w 6Dg ale z dodatkowym agregatem w pudle, przez co jest po równo symetryczna i kwadratowa z obu stron. Jest przy tym jeszcze bardziej [[Gówno|gówniana]] niż Kiosk Newagu, gdyż jeździ jedynie teoretycznie. Zabudowano w niej, na skutek oszczędności [[Komputer osobisty|komputer Odra]], zajumany z nastawni [[Wrocław Brochów WBB]], przez co jak mechanik odpali [[Super Mario Bros|Super Maria]], aby zabić nudę na manewrach, to Odra się przegrzewa z nadmiaru obowiązków. Skutkuje to natychmiastowym pożarem i zadowoleniem mechanika, gdyż sprytni konstruktorzy z Pesy jako izolację cieplną zastosowali piankę z zawartością [[Marihuana|drzewka szczęścia]]. PKP Cargo nie jest z tej modernizacji zadowolone przez co skończono tylko na czterech złomach stojących w Poznaniu.

=== 6Dl ===
[[Plik:WK15_Kudowa_Zdrój_(32)_Lichen99.jpg|thumb|250px|Rzeczona 6Dl a właściwie ... SU42]]
Po udanych ''eksperymentach'' z użyciem 6Dg na pociągach pasażerskich, które skutecznie umilały życie podróżnym, PKP InterCity zdecydowały o modernizacji swoich stonek. Wybór padł na 6Dl i 18D Newagu. 6Dl to właściwie zerżnięta licencyjnie 6Dk Pesy, tyle że trochę gorsza. Zamontowano w tym złomie 2 silniki CaterPillara, które wymontowano wcześniej z ST44 serii 3000 PKP LHS, co by się nie marnowały. Efekt był taki, iż pracował tylko jeden z nich (bo drugi się zajechał). Mimo to PKP IC kontynuuje program modernizacji.

=== 18D ===
To smróda zbudowana na bazie 15D, czyli pudło z ST48, z której wyjęto mocny silnik a wsadzono słaby. Konstruktorzy z Newagu przewidzieli utrzymanie prędkości maksymalnej na 3 wagonach a PKP IC puszcza te lokomotywy na 8 wagonowych TLK. Elektronika ta sama co w 6Dg, tylko nieco więcej mocy.


== Ciekawostki ==
== Ciekawostki ==
Linia 29: Linia 55:
* Stonka nie [[ST44|Gagarin]], podobno po kolizji z tirem kabina wypada z lokomotywy, a cała reszta ulega zgnieceniu niczym puszka po piwie.
* Stonka nie [[ST44|Gagarin]], podobno po kolizji z tirem kabina wypada z lokomotywy, a cała reszta ulega zgnieceniu niczym puszka po piwie.
* [[Czuwak|Czuwaka]] nie widać, jego się CZUJE na stonce!
* [[Czuwak|Czuwaka]] nie widać, jego się CZUJE na stonce!
* Wibracje stonki i jej zdolność do pracy w syfie zostały wykorzystane w Maroku i Iraku, dokąd Fablok je opchnął. Pracowały na najbardziej zasyfiałych i pustynnych szlakach kolejowych, dokąd nie mogły wjechać marokańskie [[ET22]].

{{Kolej}}


[[kategoria:Lokomotywy]]
[[kategoria:Lokomotywy]]

Aktualna wersja na dzień 22:33, 1 gru 2024

Model SM42 w barwach Biedronki

SM42 – manewrowa lokomotywa spalinowa produkcji polskiej. Wyposażona jest w silnik spalinowy umożliwiający prowadzenie składów długości do pięciu kilometrów (i to pojedynczo!), ergonomiczną kabinę z której gówno widać cały szlak na odległość jednego kilometra od lokomotywy. Jednak najlepszym elementem lokomotywy jest nowoczesne ogrzewanie powietrzne składu (o czym później).

Przydomki[edytuj • edytuj kod]

Lokomotywa doczekała się w ciągu dekad eksploatacji wielu ciekawych przydomków. Oto niektóre z nich:

  • Stonka – ze względu na ilość. Posiadają ją zarówno takie firmy jak Pójdziesz K***a Piechotą S.A. jak i osiedlowe sklepy spożywcze. Biedronka też zamierza kupić kilka sztuk [1]. Podobno z tego powodu ta popularna sieć sklepów ma zmienić nazwę na „Stonka”.
  • Pierdzirura – po wejściu na czwartą pozycję nastawnika (czy coś koło tego) silnik spalinowy zaczyna pierdzieć i wyrzucać do góry, przez rurę, metan spaliny, stąd „pierdzirura”.
  • Wibrator – nie nie nie, zboczuchu, bez skojarzeń. Nazwa się wzięła od tego, że super mocny silnik lokomotywy trzęsie całym pudłem w trakcie pracy. Podobno emerytowani maszyniści, którzy cały czas jeździli na SM42, cierpią na chorobę Parkinsona oraz mają obluzowane zęby.
  • Smród – tak, te dwie pierwsze literki w oznaczeniu oznaczają, że SMrodzi.
  • Zebra – od paseczków na czołownicy i boczkach
  • Łaciata – od odcieni zieleni i/lub plam szpachli.

Ogrzewanie powietrzne[edytuj • edytuj kod]

SM42 i ogrzewany przez nią pociąg TLK w zimę…

To jest właśnie najciekawszy element SM42! Wbrew obiegowej opinii, lokomotywy tej serii posiadają ogrzewanie składu, przez dekady ukrywane przez sprytnych konstruktorów z chrzanowskiego Fabloku. PKP za komuny nie odkryło tej funkcji, więc zamówiło około dwustu SP42, czyli podobnych lokomotyw z kotłem parowym pokładowym czajnikiem gotującym wodę do ogrzewania składu. Później kilkanaście SP42 przerobiono na SU42, gdzie zabudowano w miejscu czajnika gigantyczną farelkę i pomalowano je na barwy popularnej stacji TV. Ale do rzeczy – w 2008 spółka PKP Intercity w końcu odkryła sekret tej lokomotywy i zaczęła je zatrudniać przy pociągach pasażerskich, szczególnie w zimę! Jednak dla przeciętnego człowieka działanie tego ogrzewania jest głęboką tajemnicą, także dla autora artykułu. Ważne jednak, że wiemy o jego istnieniu. Z powodu odkrycia ogrzewania powietrznego zlikwidowano serię SP42, SU42 mają być odstawione jutro wraz z SU45, a za rok wycofane zostaną EP09, bo jak wiemy, stonka ma oszałamiającą prędkość 90 km/h 160 km/h, więc może prowadzić ekspresy po CMK. Po zwiększeniu prędkości konstrukcyjnej także byt Husarzy może być zagrożony.

Wersja akumulatorowa[edytuj • edytuj kod]

Na początku lat 90., w związku z pierdzeniem lokomotywy i tym samym truciem maszynistów, przerobiono jedną SM42 na prąd. Silnik spalinowy wywalono, montując w jego miejscu kilka tysięcy baterii AA. Próby przeprowadzono na linii do Siedlec, a stamtąd do Hajnówki. Okazała się tak szybka, że trzeba było ją trzymać na torach bocznych w Mińsku Mazowieckim, Mrozach i Kotuniu, bo inaczej staranowałaby inne pociągi jadące przed nią. Jednak w Siedlcach dokonał się żywot lokomotywy. Wyjeżdżając w kierunku Hajnówki wywaliła się na ostrym łuku w okolicy przystanku Siedlce Baza i spadła z nasypu, burząc kilka domów obok. Oficjalnie podaje się, że lokomotywie spaliły się baterie, a zakup nowych nie miał sensu ekonomicznego, wobec czego maszynę pocięto. Szkoda…

Zapychacz UFO 8837[edytuj • edytuj kod]

Tajemniczy Zapychacz UFO 8837. Autor zdjęcia zaginął bez śladu.

Ten wariant stonki jest tak tajemniczy, że aż straszny. Nie wiadomo jak powstała, nie wiadomo skąd w ogóle się wzięła, ale wiadomo że pracuje w Hucie Katowice. Według pracowników tamtejszego zakładu, ich zakładowa SM42-8837 została porwana przez UFO, aż pewnego dnia pojawiła się znowu w Hucie, tym razem z patykami na dachu i zaspawaną budką maszynisty. Stąd nazwa „UFO”, ale nikt do tej pory nie wie dlaczego to jest „zapychacz”. Inna teoria mówi, że to dzieło pijanych konstruktorów z ZNTK Lubań, którym wibratorek pomylił się z siódemką. Lokomotywa sterowana jest pilocikiem od samochodów RC na baterie jeździ sama tak jak chce, w kabinie maszynisty zamiast pulpitu jest komputer ze sztuczną inteligencją. Lokomotywa jest podejrzewana o porywanie ludzi, szczególnie małych dzieci, jakby była inkarnacją Czarnej Wołgi.

Wibrujący parowóz[edytuj • edytuj kod]

Obecny wygląd SP42

SP42, wersja z zabudowanym kotłem parowym, zajebanym z jakiegoś parowozu i używanym do ogrzewania Bipsk i bonanz. Kopci, smrodzi i para bucha. Różni się jednak od parowozu smrodem i wibracjami. Ogólnie podróba parowozu, paliwożerne i nieekonomiczne, stąd odstawione.

Aggregat42[edytuj • edytuj kod]

Farelka z niespiesznym w Szczytnej

SU42, wersja z prądnicą, przebudowana wersja SP42. Z zewnątrz od zwykłej stonki różni się kolorem i ogrzewaniem, stąd nazwy Polsat i Strażak. Takie samo jak SMka

Modernizacja PKP Cargo i PKP InterSyfy[edytuj • edytuj kod]

W roku 2000, inna spółka – PKP Cargo, zaczęła modernizować swoje stonki do dwóch standardów, oczywiście pozbawiając ją możliwości ogrzewania składów niczym (czyli powietrznego). Pomimo wad tych lokomotyw, Cargo kontynuuje program modernizacyjny.

SM42-2000[edytuj • edytuj kod]

Świetny sprzęcior produkcji InterLok Piła, tak dobry że wyprodukowano aż jedna sztukę: SM42-2000 którą zakupiło Cargo. Zamontowano na niej silnik starego Mercedesa klasy C, zmodyfikowano nieco szyby i wrzucono starego Commodore jako elektronikę. Skutek był wiadomy, system się zawieszał przez co silnik się zatarł. No i 2000 skasowano.

6Dg i 6Dg/A[edytuj • edytuj kod]

Nieudana podróba SMroda

To modernizacja wykonywana przez Newag Nowy Sącz. Zmieniono całą tandetę z zewnątrz i wewnątrz, przez co nieco lepiej widać na 10 km szlaku. Charakterystyczną budę przerobiono, pomalowano na niebiesko, i wygląda to jak jakiś kiosk ruchu, stąd pseudonim Kiosk. W środku zamontowano komputer pokładowy z joystickami od Atari 2600, dzięki któremu mechanicy mogą sobie w trakcie jazdy pograć w pasjans i/lub poćwiczyć na Excelu, co powoduje wywalanie nadmiarowego. Uruchomienie sapera oraz eMeS Ofis natomiast skutkuje zacharczeniem silnika spalinowego na amen. Ponadto lokomotywa tak zmodernizowana nie pierdzi lecz może z prędkością 10 km/h uciągnąć brutta powyżej 3000 ton, czyli KDP na pociągach towarowych, o ogrzewaniu nie wspominając. Po prostu zrobiono z niej lokomotywę manewrową. Pomimo tych wad, ISD Huta Częstochowa oraz PKP Cargo a także inne spłuczyny kontynuują program modernizacyjny.

6Dk[edytuj • edytuj kod]

Modernizacja wykonywana przez Pesę na licencji zajebanej z CZ Loko. Buda podobna jak w 6Dg ale z dodatkowym agregatem w pudle, przez co jest po równo symetryczna i kwadratowa z obu stron. Jest przy tym jeszcze bardziej gówniana niż Kiosk Newagu, gdyż jeździ jedynie teoretycznie. Zabudowano w niej, na skutek oszczędności komputer Odra, zajumany z nastawni Wrocław Brochów WBB, przez co jak mechanik odpali Super Maria, aby zabić nudę na manewrach, to Odra się przegrzewa z nadmiaru obowiązków. Skutkuje to natychmiastowym pożarem i zadowoleniem mechanika, gdyż sprytni konstruktorzy z Pesy jako izolację cieplną zastosowali piankę z zawartością drzewka szczęścia. PKP Cargo nie jest z tej modernizacji zadowolone przez co skończono tylko na czterech złomach stojących w Poznaniu.

6Dl[edytuj • edytuj kod]

Rzeczona 6Dl a właściwie ... SU42

Po udanych eksperymentach z użyciem 6Dg na pociągach pasażerskich, które skutecznie umilały życie podróżnym, PKP InterCity zdecydowały o modernizacji swoich stonek. Wybór padł na 6Dl i 18D Newagu. 6Dl to właściwie zerżnięta licencyjnie 6Dk Pesy, tyle że trochę gorsza. Zamontowano w tym złomie 2 silniki CaterPillara, które wymontowano wcześniej z ST44 serii 3000 PKP LHS, co by się nie marnowały. Efekt był taki, iż pracował tylko jeden z nich (bo drugi się zajechał). Mimo to PKP IC kontynuuje program modernizacji.

18D[edytuj • edytuj kod]

To smróda zbudowana na bazie 15D, czyli pudło z ST48, z której wyjęto mocny silnik a wsadzono słaby. Konstruktorzy z Newagu przewidzieli utrzymanie prędkości maksymalnej na 3 wagonach a PKP IC puszcza te lokomotywy na 8 wagonowych TLK. Elektronika ta sama co w 6Dg, tylko nieco więcej mocy.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Po wieloletniej jeździe na stonkach tyłem do przodu można dostać skoliozy, serio. W najgorszym przypadku można sobie połamać kręgosłup w siedmiu miejscach.
  • Podobnie z Parkinsonem (patrz wyżej).
  • O ile wcześniej nie zaczadzisz się pierdzeniem lokomotywy.
  • Stonka nie Gagarin, podobno po kolizji z tirem kabina wypada z lokomotywy, a cała reszta ulega zgnieceniu niczym puszka po piwie.
  • Czuwaka nie widać, jego się CZUJE na stonce!
  • Wibracje stonki i jej zdolność do pracy w syfie zostały wykorzystane w Maroku i Iraku, dokąd Fablok je opchnął. Pracowały na najbardziej zasyfiałych i pustynnych szlakach kolejowych, dokąd nie mogły wjechać marokańskie ET22.