U.D.O.: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 90 wersji utworzonych przez 9 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Udo Dirkschneider.jpg|200px|thumb|Jedyny i niepodzielny wódz]]
=Muzycy=
'''U.D.O.''' (także '''Udo Dirkschneider's Orgy<ref>[[język polski|pol]]. Orgia Udo Dirkschneidera</ref>''') – [[Niemcy|niemiecki]] zespół założony przez <del>Piszczel</del> <del>Kolano</del> [[Udo Dirkschneider]]a po tym jak członkom [[Accept]]u znudził się jego głos przypominający pracującą wiertarkę.
==Udo Dirkschneider==
Przez wiele lat wokalista [[Accept]]u. Niezwykle rozpoznawalny dzięki swojemu charakterystycznemu, przypominającemu dźwięk wiertarki udarowej głosowi. Dzięki niemu stał się wzorcem do naśladowania dla wokalistów [[Black metal|blackmetalowych]], jak na razie niedoścignionym. Niejaki Nergal zaprosił go nawet kiedyś do wspólnego nagrywania albumu. Niestety poczuł się do tego stopnia zawstydzony marnością swojego [[growl]]u, że nie zezwolił na wydanie tejże płyty. Hitlersynek postanowił jednak nie odpuścić tego tak łatwo i prawdopodobnie nagrania z jego udziałem znajdą się na planowanym na maj 2012 albumie ''Celebrator''.


== Historia ==
Zapytany o wielką tajemnice swojego niezwykłego głosu, Dirkschneider zaczął świecić na niebiesko i cytować ''Mein Kampf''. Jeśli przyjąć, że był wtedy poczytalny, to za barwę jego głosu, tak jak za [[wszystko]] odpowiedzialni są Żydzi.
Początek zespołu datuje się na moment wydania pierwszego albumu. To makabryczne wydarzenie miało miejsce w 1987. Choć na albumie grają już muzycy U.D.O., to cały materiał napisany został przez członków Accept, co przejawia się w jej brzmieniu.


Już od samego początku zespół posiadał tendencje do ustawicznych zmian składu, skutkiem czego każdy następny album był nagrywany w innym składzie. Po pewnym czasie sam Dirkschneider doszedł do wniosku, że taka zabawa jest bez sensu i w 1992 wrócił do Acceptu.
Prywatnie Dirkschneider uważa się za nazistę, co wyraża nosząc czarną kurtkę ze [[Swastyka|znakiem słońca]] na ramieniu.

==Wolf Hofffman==
Wydawać by się mogło, że to już definitywny koniec zespołu, ale zaledwie pięć lat później Dirkschneider ponownie opuścił Accept. Tym razem zaprosił do U.D.O. także perkusistę Stefana Kaufmanna, któremu powierzył dość awangardowo rolę gitarzysty. Duet gitarowy stworzył z nim [[Szwajcaria|Szwajcar]] Igor Gianola, a rolę basisty przejął znany już z wcześniejszego składu Fitty Weinhold. Perkusista, co prawda, dalej był zmieniany systematycznie, ale można mówić o jakiejś stabilizacji składu. Tak nagrywali kolejne albumy, odchodząc powoli od klasycznego brzmienia Acceptu w stronę czegoś nowocześniejszego. Zaskoczenie przyszło w 2010, gdy Accept zaprezentował [[Blood of the Nations|nowy album]], który miał zbliżone brzmienie. Rozgoryczony tym Dirkschneider wywalił gitarzystów i przygotował nowy album o znacznie miększym brzmieniu, przywodzącym na myśl [[Gamma Ray]].
Najlepszy, najwspanialszy i w ogóle naj... niemiecki gitarzysta. Od wielu lat lider zespołu [[Accept]]. Znany z tego, że wymyślił [[speed metal]] i potrafił zagrać na gitarze ''Dla Elizy''. Ostatnio zagrał też hymn Rosji. Putin zapowiada protest za zrównywanie jakiegoś tam niemieckiego kompozytorka z wielkim, natchnionym przez rewolucję]] rosyjskim twórcą hymnu. Postanowił przy tym przemilczeć dyskretnie fakt, że rosyjski hymn jest [[cover]]em ''God save the King/Queen''.

==Mark Tornillo==
== Skład zespołu ==
Nowy wokalista Acceptu. Mimo to jest już starym dziadem. Przez całe lata osiemdziesiąte i dziewięćdziesiąte śpiewał bowiem w chałowych amerykańskich zespołach, które nie odniosły najmniejszego sukcesu. Nie posiada co prawda wiertarki udarowej w gębie, ale w [[Accept|Accepcie]] radzi sobie nieźle.
Wymienienie wszystkich członków zespołu zeżarłoby całe zasoby serwera Nonsensopedii, dlatego nie ujawni się ich tutaj. Zresztą, dla większości fanów i tak liczy się tylko Dirkschneider.
==Michael Weikath==

Eksportowa wersja [[Ritchie Blackmore|Blackmore'a]], przynajmniej jeśli chodzi o charakter, bo z talentem u niego momentami cienko. Wyrzuca innych muzyków z [[Helloween]] tak często, że rodzi to spekulacje, że jest bękartem angielskiego gitarzysty z czasów, gdy ten przebywał w Niemczech. Wyznaje zasadę: ''Helloween to ja''
==Markus Grosskopf==
== Dyskografia ==
* '''Animal House''' (''Dom dla zwierząt'', 1987) – niejaki [[Lordi]] twierdzi, e ta płyta zmieniła jego życie i sprawiła, że zaczął ubierać się w skóry i grać heavy metal. Utwory takie same jak Acceptu, bo pisane przez jego członków.
Basista [[Helloween]], zdaniem niektórych prawie tak dobry jak [[Steve Harris]]. Jako jedyny nie został jeszcze wyrzucony przez Weikatha, ale być może to dlatego, że się nigdy nie odzywa, a swój pierwszy i jak na razie jedyny utwór skomponował w 2003 na płytę ''Rabbit Don,t Come Easy''. Posiada własny projekt ''Bassinvaders'', z którym wydał jedną płytę. Projekt ów wyróżnia się tym, że zwyczajową rolę gitary przejęła jej basowa wersja.
* '''Mean Machine''' (''Machina znaczeń'', 1988) – tutaj, co prawda, nie ma już śladu po Accepcie, ale mimo to cała płyta brzmi tak samo jak poprzednia.
==Michel Kiske==
* '''Faceless World''' (''Świat bez twarzy'', 1990) – również ''nihil novi''. Płytka taka jak jej tytuł – bez twarzy.
==Andreas Deris==
* '''Timebomb''' (''Bomba zegarowa'', 1991) – a tu Accept powoli się wlewa z powrotem. Deaffy, pisząca teksty dla nich, objawiła się i tutaj. Mimo to album odchodzi od poprzedniej stylistyki. Jest znacznie bardziej [[mrok|mroczny]].
==Ulrich Kusch==
* '''Solid''' (''Lity'', 1997) – pierwszy album Dirkschneidera po opuszczeniu Acceptu. W zasadzie to samo.
==Hansi Kürsch==
* '''No Limits''' (''Bez limitów'', 1998) – tu dalej kisi się klasyczny Accept. Udo proponuje nam też wspólne polowanie na ludzi.
==André Olbrich==
* '''Holy''' (Święty, 1999) – to samo, co wcześniej.
==Thomas Stauch==
* '''Man and Machine''' (''Człowiek i maszyna'', 2002) – a tu już znacznie ciężej, choć bez przesady. Płyta przesycona kryzysem wieku średniego.
==Ralf Scheepers==
* '''Thunderball''' (''Piorun kulisty'', 2004) – a tu jest już zupełnie inaczej niż jeszcze dwie płyty temu. Ciężko i mrocznie, a do tego Udo coraz bardziej charczy<ref>Tak, to możliwe!</ref>.
==Mat Sinner==
* '''Mission No. X''' (''Misja nr X'', 2005) – tu z kolei miało być mrocznie, ale przez takie, a nie inne teksty, wyszło jak zwykle.
==Tobias Sammet==
* '''Mastercutor''' (''Mistrzowski kastrator'', 2007) – ciężko, mrocznie, gdzie nie spojrzeć tam piekło i szatany. A także coraz bardziej chrypnący wokalista.
==Jørn Lande==
* '''Dominator''' (''[[Mariusz Pudzianowski|Pudzian]]'', 2009) – a tutaj ciężkość osiąga apogeum. Nawet ballady mają gitarę w stylu [[Candlemass]].
==Piet Sielck==
* '''Rev-raptor''' (''[[Reptilianie|Reptilianin]]'', 2011) – a tutaj do tego Dirkschneider zaczyna opiewać [[Josef Mengele|doktora Mengele]], kolegę taty z wojska.
=Zespoły=
* '''Steelhammer''' (''Stalowy młotek'', 2013) – a tu dla odmiany power metal w stylu Gamma Ray. Co prawda, Udo nie zaśpiewał nagle słowiczym trelem, ale nie można mieć przecież wszystkiego.
==U.D.O.==
* '''Decadent''' (''Dekadencki'', 2015) – a tutaj jakby mniej wiertarki a więcej popisów nowych gitarzystów. Tytuł adekwatny do treści albumu.
==Stratovarius==

==Edguy==
==Avantasia==
== Zobacz też ==
* [[Accept]]
==Demons & Wizards==
* [[Gamma Ray]]
==Dream Evil==
* [[Udo Dirkschneider]]
==Iced Earth==

==Unisonic==
{{Przypisy}}
=Płyty=

==Restless and Wild==
{{Power Metal}}
==Ballsto the Wal==

==Blood of the Nations==
[[Kategoria:Zespoły metalowe]]
==Keeper of the Seven Keys Trilogy==
[[Kategoria:Niemieckie zespoły]]
==Heading for Tomorrow==
==Land of the Free==
==To the Metal!==
==A Night at the Opera==
==I Want Out EP==
==Crimson Thunder==
==The Metal Opera==
==Primo Victoria==
==Demons and Wizards==
==The Book of Heaavy Metal==
==Rainbow (album)==
==Rising==
==Long Live Rock 'n' Roll==
==British Steel==
==Defenders of the Faith==
==Framing Armagedon==
==Unisonic==
<br clear="all" />
{{newnavbox|tytuł={{kl|#0000FF|Power metal|Świat Power Metalu}}
|obrazek=[[Plik:Skull-danger-sword-axe.JPG|right|200px]]
|cbord=#0000FF
|chead=#EEEEEE
|cspis=#EEEEEE
|ccont=#000000
|ccfon=#0000FF
|cfont=#0000FF
|lspisów=5
|spis1=Ważne persony|opis1= <font color=#EEEEEE>{{kl|#EEEEEE|Udo Dirkschneider}} • {{kl|#EEEEEE|Wolf Hoffman}} • {{kl|#EEEEEE|Mark Tornillo}} • {{kl|#EEEEEE|Kai Hansen}} • {{kl|#EEEEEE|Michael Weikath}} • {{kl|#EEEEEE|Markus Grosskopf}} • {{kl|#EEEEEE|Michael Kiske}} • {{kl|#EEEEEE|Andreas Deris}} • {{kl|#EEEEEE|Ulrich Kusch}} • {{kl|#EEEEEE|Hansi Kürsch}} • {{kl|#EEEEEE|André Olbrich}} • {{kl|#EEEEEE|Thomas Stauch}} • {{kl|#EEEEEE|Ralf Scheepers}} • {{kl|#EEEEEE|Mat Sinner}} • {{kl|#EEEEEE|Tobias Sammet}} • {{kl|#EEEEEE|Jørn Lande}} • {{kl|#EEEEEE|Piet Sielck}}• {{kl|#EEEEEE|Tarja Turunen}}</font color>
|spis2=Ważniejsze zespoły grające Power metal
|opis2= <font color=#EEEEEE>{{kl|#EEEEEE|Accept}} • {{kl|#EEEEEE|Helloween}} • {{kl|#EEEEEE|Blind Guardian}} • {{kl|#EEEEEE|U.D.O.}} • {{kl|#EEEEEE|Stratovarius}} • {{kl|#EEEEEE|Gamma Ray}} • {{kl|#EEEEEE|Nightwish}} • {{kl|#EEEEEE|HammerFall}} • {{kl|#EEEEEE|Iron Savior}} • {{kl|#EEEEEE|Primal Fear}} • {{kl|#EEEEEE|Edguy}} • {{kl|#EEEEEE|Avantasia}} • {{kl|#EEEEEE|Sabaton}} • {{kl|#EEEEEE|Demons & Wizards}} • {{kl|#EEEEEE|Dream Evil}}</font color>
|spis3=Zespoły, które miały wpływ na kształt gatunku
|opis3=<font color=#EEEEEE>{{kl|#EEEEEE|Rainbow}} • {{kl|#EEEEEE|Judas Priest}} • {{kl|#EEEEEE|Manowar}} • {{kl|#EEEEEE|Dio}} • {{kl|#EEEEEE|Rage}} • {{kl|#EEEEEE|Iced Earth}} • {{kl|#EEEEEE|Unisonic}}</font color>
|spis4=Ważne Dzieła Powermetalowe
|opis4=<font color=#EEEEEE><i>{{kl|#EEEEEE|Restless and Wild}} • {{kl|#EEEEEE|Balls to the Wall}} • {{kl|#EEEEEE|Blood of the Nations}} • {{kl|#EEEEEE|Keeper of the Seven Keys (Trilogy)}} • {{kl|#EEEEEE|Heading for Tomorrow}} • {{kl|#EEEEEE|Land of the Free}} • {{kl|#EEEEEE|To the Metal!}} • {{kl|#EEEEEE|A Night at the Opera}} • {{kl|#EEEEEE|I Want Out EP}} • {{kl|#EEEEEE|Crimson Thunder}} • {{kl|#EEEEEE|Angels Fall First}} • {{kl|#EEEEEE|The Metal Opera}} • {{kl|#EEEEEE|Primo Victoria}} • {{kl|#EEEEEE|Demons and Wizards}} • {{kl|#EEEEEE|The Book of Heavy Metal}}</i></font color>
|spis5=Ważne dzieła przed- i okołopowermetalowe|opis5=<i><font color=#EEEEEE>{{kl|#EEEEEE|Rainbow (album)|Rainbow}} • {{kl|#EEEEEE|Rising}} • {{kl|#EEEEEE|Long Live Rock 'n' Roll}} • {{kl|#EEEEEE|British Steel}} • {{kl|#EEEEEE|Defenders of the Faith}} • {{kl|#EEEEEE|Framing Armageddon}} • {{kl|#EEEEEE|Unisonic}}</font color></i>•
}}
<noinclude>[[Kategoria:Szablony zespołów muzycznych]]</noinclude>

Aktualna wersja na dzień 11:24, 5 wrz 2021

Jedyny i niepodzielny wódz

U.D.O. (także Udo Dirkschneider's Orgy[1]) – niemiecki zespół założony przez Piszczel Kolano Udo Dirkschneidera po tym jak członkom Acceptu znudził się jego głos przypominający pracującą wiertarkę.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Początek zespołu datuje się na moment wydania pierwszego albumu. To makabryczne wydarzenie miało miejsce w 1987. Choć na albumie grają już muzycy U.D.O., to cały materiał napisany został przez członków Accept, co przejawia się w jej brzmieniu.

Już od samego początku zespół posiadał tendencje do ustawicznych zmian składu, skutkiem czego każdy następny album był nagrywany w innym składzie. Po pewnym czasie sam Dirkschneider doszedł do wniosku, że taka zabawa jest bez sensu i w 1992 wrócił do Acceptu.

Wydawać by się mogło, że to już definitywny koniec zespołu, ale zaledwie pięć lat później Dirkschneider ponownie opuścił Accept. Tym razem zaprosił do U.D.O. także perkusistę Stefana Kaufmanna, któremu powierzył dość awangardowo rolę gitarzysty. Duet gitarowy stworzył z nim Szwajcar Igor Gianola, a rolę basisty przejął znany już z wcześniejszego składu Fitty Weinhold. Perkusista, co prawda, dalej był zmieniany systematycznie, ale można mówić o jakiejś stabilizacji składu. Tak nagrywali kolejne albumy, odchodząc powoli od klasycznego brzmienia Acceptu w stronę czegoś nowocześniejszego. Zaskoczenie przyszło w 2010, gdy Accept zaprezentował nowy album, który miał zbliżone brzmienie. Rozgoryczony tym Dirkschneider wywalił gitarzystów i przygotował nowy album o znacznie miększym brzmieniu, przywodzącym na myśl Gamma Ray.

Skład zespołu[edytuj • edytuj kod]

Wymienienie wszystkich członków zespołu zeżarłoby całe zasoby serwera Nonsensopedii, dlatego nie ujawni się ich tutaj. Zresztą, dla większości fanów i tak liczy się tylko Dirkschneider.

Dyskografia[edytuj • edytuj kod]

  • Animal House (Dom dla zwierząt, 1987) – niejaki Lordi twierdzi, e ta płyta zmieniła jego życie i sprawiła, że zaczął ubierać się w skóry i grać heavy metal. Utwory takie same jak Acceptu, bo pisane przez jego członków.
  • Mean Machine (Machina znaczeń, 1988) – tutaj, co prawda, nie ma już śladu po Accepcie, ale mimo to cała płyta brzmi tak samo jak poprzednia.
  • Faceless World (Świat bez twarzy, 1990) – również nihil novi. Płytka taka jak jej tytuł – bez twarzy.
  • Timebomb (Bomba zegarowa, 1991) – a tu Accept powoli się wlewa z powrotem. Deaffy, pisząca teksty dla nich, objawiła się i tutaj. Mimo to album odchodzi od poprzedniej stylistyki. Jest znacznie bardziej mroczny.
  • Solid (Lity, 1997) – pierwszy album Dirkschneidera po opuszczeniu Acceptu. W zasadzie to samo.
  • No Limits (Bez limitów, 1998) – tu dalej kisi się klasyczny Accept. Udo proponuje nam też wspólne polowanie na ludzi.
  • Holy (Święty, 1999) – to samo, co wcześniej.
  • Man and Machine (Człowiek i maszyna, 2002) – a tu już znacznie ciężej, choć bez przesady. Płyta przesycona kryzysem wieku średniego.
  • Thunderball (Piorun kulisty, 2004) – a tu jest już zupełnie inaczej niż jeszcze dwie płyty temu. Ciężko i mrocznie, a do tego Udo coraz bardziej charczy[2].
  • Mission No. X (Misja nr X, 2005) – tu z kolei miało być mrocznie, ale przez takie, a nie inne teksty, wyszło jak zwykle.
  • Mastercutor (Mistrzowski kastrator, 2007) – ciężko, mrocznie, gdzie nie spojrzeć tam piekło i szatany. A także coraz bardziej chrypnący wokalista.
  • Dominator (Pudzian, 2009) – a tutaj ciężkość osiąga apogeum. Nawet ballady mają gitarę w stylu Candlemass.
  • Rev-raptor (Reptilianin, 2011) – a tutaj do tego Dirkschneider zaczyna opiewać doktora Mengele, kolegę taty z wojska.
  • Steelhammer (Stalowy młotek, 2013) – a tu dla odmiany power metal w stylu Gamma Ray. Co prawda, Udo nie zaśpiewał nagle słowiczym trelem, ale nie można mieć przecież wszystkiego.
  • Decadent (Dekadencki, 2015) – a tutaj jakby mniej wiertarki a więcej popisów nowych gitarzystów. Tytuł adekwatny do treści albumu.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. pol. Orgia Udo Dirkschneidera
  2. Tak, to możliwe!