Silnik: Różnice pomiędzy wersjami
M (Szablon nawigacyjny) |
|||
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 21 użytkowników) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{cytat|Bóg wybacza, Motór nigdy!!!|Moralno-teologiczny aspekt bycia '''silnikiem/motórem'''.}} |
{{cytat|Bóg wybacza, Motór nigdy!!!|Moralno-teologiczny aspekt bycia '''silnikiem/motórem'''.}} |
||
'''Silnik''' ( |
'''Silnik''' (właśc. '''Motór''') – skomplikowane [[urządzenie]], znajdujące się w innym urządzeniu, sprawiające, że dane urządzenie działa. Silnik ma właściwie dwie funkcje: sprawiać, ze dane urządzenie działa tudzież psuć się, sprawiając, ze dane urządzenie przestaje działać. Częściej występującą funkcją jest ta druga. Kiedyś (na Dieselu) kiedy brakło paliwa, szło się do najbliższego sklepu i kupowało się olej słonecznikowy – działał. |
||
== Rodzaje silników == |
== Rodzaje silników == |
||
* '''[[prąd elektryczny|elektryczny]]''' |
* '''[[prąd elektryczny|elektryczny]]''' – częściej kopie niż działa, a jak działa to kopie, |
||
* '''spalinowy''' |
* '''spalinowy''' – generalnie robi ''Wrrrrrrrrr !!!'', po czym przestaje działać, |
||
* '''parowy''' |
* '''parowy''' – do jego obsługi trzeba dwóch ludzi, a i tak nie działa, |
||
* '''ekologiczny''' |
* '''ekologiczny''' – np. [[koń]] – jak nie dasz mu jeść, to nie działa, |
||
* '''hybrydowy''' |
* '''hybrydowy''' – nikt, włącznie z konstruktorami nie wie, jak powinien działać, więc nie działa. |
||
* '''paliwowy''' - na paliwo. |
|||
== Naprawa silnika == |
== Naprawa silnika == |
||
[[Plik: |
[[Plik:Operation Upshot-Knothole - Badger 001.jpg|thumb|200px|Fenomen świetlny, sygnalizujący, że naprawa silnika/motóra się powiodła.]] |
||
Naprawa wszelkiego rodzaju silników odbywa się przy pomocy [[śrubokręt]]a. Polega ona z grubsza na włożeniu śrubokręta silnika i ponownej próbie jego uruchomienia. Jeżeli w wyniku tych działań nie nastąpi [[wybuch]] oraz [[śmierć|zejście]] naprawiającego oraz jeżeli silnik nadal nie działa, należy bezradnie rozłożyć [[ręce]] oraz wygłosić kwestię ''No to ja już nie wiem!''. |
Naprawa wszelkiego rodzaju silników odbywa się przy pomocy [[śrubokręt]]a. Polega ona z grubsza na włożeniu śrubokręta do silnika i ponownej próbie jego uruchomienia. Jeżeli w wyniku tych działań nie nastąpi [[wybuch]] oraz [[śmierć|zejście]] naprawiającego oraz jeżeli silnik nadal nie działa, należy bezradnie rozłożyć [[ręce]] oraz wygłosić kwestię ''No to ja już nie wiem!''. |
||
Silniki elektryczne można naprawiać przez włączenie wtyczki do gniazdka, spalinowe |
Silniki elektryczne można naprawiać przez włączenie wtyczki do gniazdka, spalinowe – przez dolanie [[benzyna|benzyny]] do baku. Są to jednak praktyki ryzykowne i rzadko polecane przez prawdziwych fachowców w naprawianiu silnika. |
||
== Różnica pomiędzy naprawą silnika a komputera == |
== Różnica pomiędzy naprawą silnika a komputera == |
||
Czterdziestokrotne włączanie i wyłączanie zepsutego silnika nie doprowadzi do jego samonaprawy. Czterdziestokrotne włączanie i wyłączanie zepsutego [[komputer]] |
Czterdziestokrotne włączanie i wyłączanie zepsutego silnika nie doprowadzi do jego samonaprawy. Czterdziestokrotne włączanie i wyłączanie zepsutego [[komputer osobisty|komputera]] – niekoniecznie... |
||
{{stubtech}} |
|||
{{Urządzenia}} |
|||
[[Kategoria:Technika]] |
|||
[[Kategoria:Urządzenia]] |
[[Kategoria:Urządzenia]] |
Aktualna wersja na dzień 14:32, 6 paź 2018
Wrrrrrrrrrrr !!!
- Silnik o tym artykule, na dwie sekundy przed zepsuciem się.
Bóg wybacza, Motór nigdy!!!
- Moralno-teologiczny aspekt bycia silnikiem/motórem.
Silnik (właśc. Motór) – skomplikowane urządzenie, znajdujące się w innym urządzeniu, sprawiające, że dane urządzenie działa. Silnik ma właściwie dwie funkcje: sprawiać, ze dane urządzenie działa tudzież psuć się, sprawiając, ze dane urządzenie przestaje działać. Częściej występującą funkcją jest ta druga. Kiedyś (na Dieselu) kiedy brakło paliwa, szło się do najbliższego sklepu i kupowało się olej słonecznikowy – działał.
Rodzaje silników[edytuj • edytuj kod]
- elektryczny – częściej kopie niż działa, a jak działa to kopie,
- spalinowy – generalnie robi Wrrrrrrrrr !!!, po czym przestaje działać,
- parowy – do jego obsługi trzeba dwóch ludzi, a i tak nie działa,
- ekologiczny – np. koń – jak nie dasz mu jeść, to nie działa,
- hybrydowy – nikt, włącznie z konstruktorami nie wie, jak powinien działać, więc nie działa.
Naprawa silnika[edytuj • edytuj kod]
Naprawa wszelkiego rodzaju silników odbywa się przy pomocy śrubokręta. Polega ona z grubsza na włożeniu śrubokręta do silnika i ponownej próbie jego uruchomienia. Jeżeli w wyniku tych działań nie nastąpi wybuch oraz zejście naprawiającego oraz jeżeli silnik nadal nie działa, należy bezradnie rozłożyć ręce oraz wygłosić kwestię No to ja już nie wiem!.
Silniki elektryczne można naprawiać przez włączenie wtyczki do gniazdka, spalinowe – przez dolanie benzyny do baku. Są to jednak praktyki ryzykowne i rzadko polecane przez prawdziwych fachowców w naprawianiu silnika.
Różnica pomiędzy naprawą silnika a komputera[edytuj • edytuj kod]
Czterdziestokrotne włączanie i wyłączanie zepsutego silnika nie doprowadzi do jego samonaprawy. Czterdziestokrotne włączanie i wyłączanie zepsutego komputera – niekoniecznie...