Pesa Krakowiak: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:2014N-RG914, Kraków, 2016.jpg|thumb|Piękny, czyż nie?]]
<!--- Drogi Administratorze|Jeżeli w twojej opinii artykuł nadaje się do skasowania, PROSZĘ przenieś to do mojego brudnopisu. Pozdrawiam! --->
'''Pesa 2014N ps. „Krakowiak” ''' – najbardziej awaryjny [[tramwaj]] w [[Kraków|Krakowie]] i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza jedną z dwóch rzeczy – tłok i zatrzymanie ruchu lub paraliż połowy miasta. Zależnie od tego, gdzie strzeli focha.
[[Plik:2014N-RG914, Kraków, 2016.jpg|thumb|Piękny, czyż nie.]]
{{cytat|Krakowiaczek jeden miał awarii siedem
| wszystko jasne}}
'''Pesa 2014N  ps „Krakowiak” ''' – najbardziej awaryjny [[tramwaj]] w [[Kraków|Krakowie]] i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza dwie rzecz – tłok i zatrzymanie w ruchu lub paraliż połowy miasta. Zależy gdzie strzeli focha.


Posiada [[pantograf]], który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Dzięki wózkom w konfiguracji 2+1+0+2 jest w stanie wykoleić się na prostym torze. W lecie sterownik klimatyzacji włącza ogrzewanie, by było w środku jeszcze przytulniej.
==Budowa i wyposażenie ==
Jak każdy szanujący się tramwaj posiada pantograf, który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Posiada wózki w konfiguracji 2+1+0+2. Oznacza to, że Pierwszy i ostatni człon jest stabilny, a w trzecim rzuca jak kurier paczkami. Przez to tramwaj jest w stanie wykoleić się na prostym torze. Klimatyzacja działa w tym tramwaju dziwnie. Latem obniża temperaturę o 5 stopni mniej niż na zewnątrz, czyli przy 35 na polu w tramwaju działa ogrzewanie, dziwne czyż nie?


==Zalety==
== Zalety ==
*Podczas pobytu [[Kontroler biletów|kanarów]] w tym wehikule jest spora szansa, że Cię nie skontrolują.<ref>Zasada nie obowiązuje w pierwszym członie</ref>
* W razie nalotu [[Kontroler biletów|kanarów]] w tym wehikule jest spora szansa, że do ciebie nie dotrą.
* Jest też spora szansa, że idąc na drugi koniec tramwaju umrzesz ze starości.
==Wady==
*Częste awarie<ref> Średnio 80 awarii rocznie w jednym tramwaju, dane z pierwszego roku użytkowania</ref>
*
{{Przypisy}}


== Zobacz też ==
[[:Kategoria:Tramwaje]]
* [[Pesa]]
[[:Kategoria:Komunikacja miejska w Krakowie]]
* [[Pesa Swing]]
* [[Pesa Jazz]]
* [[tramwaje w Krakowie]]

{{stub|trans}}
{{Komunikacja miejska}}

[[Kategoria:Tramwaje]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Krakowie]]

Aktualna wersja na dzień 10:25, 26 lis 2020

Piękny, czyż nie?

Pesa 2014N ps. „Krakowiak” – najbardziej awaryjny tramwaj w Krakowie i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza jedną z dwóch rzeczy – tłok i zatrzymanie ruchu lub paraliż połowy miasta. Zależnie od tego, gdzie strzeli focha.

Posiada pantograf, który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Dzięki wózkom w konfiguracji 2+1+0+2 jest w stanie wykoleić się na prostym torze. W lecie sterownik klimatyzacji włącza ogrzewanie, by było w środku jeszcze przytulniej.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

  • W razie nalotu kanarów w tym wehikule jest spora szansa, że do ciebie nie dotrą.
  • Jest też spora szansa, że idąc na drugi koniec tramwaju umrzesz ze starości.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]


Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.