Reklama: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.23.242.166. Ofiarą rewertu jest Exe19.) |
M (Zabezpieczył „Reklama”: prewencyjnie ([edytowanie=Dozwolone tylko dla użytkowników automatycznie zatwierdzonych] (wygasa 21:42, 13 lis 2024 (UTC)) [przenoszenie=Dozwolone tylko dla użytkowników automatycznie zatwierdzonych] (wygasa 21:42, 13 lis 2024 (UTC)))) |
||
(Nie pokazano 95 wersji utworzonych przez 68 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Rzanet Kaleta.jpg|thumb| |
[[Plik:Rzanet Kaleta.jpg|thumb|250px|Dla wyjątkowych kobiet, takich jak [[Ty]]…]] |
||
[[Plik: |
[[Plik:A teraz krupnik.jpg|thumb|250px|Przykład trafionej reklamy społecznej]] |
||
⚫ | |||
{{cytat|Kup dwa [[majonez]]y Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!|Standardowa '''reklama'''}} |
{{cytat|Kup dwa [[majonez]]y Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!|Standardowa '''reklama'''}} |
||
{{cytat|Nowy Clin z |
{{cytat|Nowy Clin z alkoholem. Spróbuj!|'''Reklama''' [[alkohol|płynu do mycia okien]]}} |
||
{{cytat|Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!|Tekst z [[TV Market]]u}} |
{{cytat|Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!|Tekst z [[TV Market]]u}} |
||
'''Reklama''' – jedna z legalnych metod [[pranie mózgu|prania mózgu]]. Bardzo droga, ale też i bardzo skuteczna. Mózg przeciętnego [[Polak]]a jest prany około 30 razy [[dzień|dziennie]], a atakowany – uwzględniając wszystkie znaki firmowe, reklamy [[radio |
'''Reklama''' – jedna z legalnych metod [[pranie mózgu|prania mózgu]]. Bardzo droga, ale też i bardzo skuteczna. Mózg przeciętnego [[Polak]]a jest prany około 30 razy [[dzień|dziennie]], a atakowany – uwzględniając wszystkie znaki firmowe, reklamy [[radio]]we i podsłuchane [[rozmowa|rozmowy]] – ok. 2000 razy. Masz za dużo [[pieniądze|pieniędzy]]? Oglądaj [[telesklep]] i kup pierwszy lepszy cudowny przedmiot! Użyjesz go tylko raz w [[życie|życiu]] albo wcale, ale co tam! Reklama to również jedyne miejsce, gdzie można dziewczynę wyrwać na parówki lub „Monte”, a słodziki i cukier zarywają do [[Pomarańcza|pomarańczy]]. |
||
== Inna definicja == |
== Inna definicja == |
||
[[Plik:Jeju1.jpg|thumb|250px|Grunt to dobra nazwa]] |
|||
'''Reklama''' |
'''Reklama''' według tej definicji jest swoistym połączeniem teorii z praktyką. Każdy teoretyk uważa swoją teorię za oczywistą, prawdziwą oraz możliwą do wprowadzenia w życie. Każdy inżynier wie, iż takie myślenie zupełnie nie ma [[sens]]u; teoria musi się mijać z praktyką: jest to połączenie wody z ogniem, nie jest więc możliwe. |
||
== Twórcy == |
|||
Reklamy wymyślają i piszą [[copywriter]]zy i [[art director]]zy czyli [[hipster]]zy w za dużych okularach i na zbyt różowych rowerach, zarabiający pieniądze wtedy, kiedy każdy zwykły człowiek idzie się odlać. |
|||
== Występowanie == |
== Występowanie == |
||
{{Youtube|gG2ELpz-9t0|width=300|This Is KABOOM}} |
|||
⚫ | |||
Przeciętna reklama trwa od 30 [[sekunda|sekund]] do 5 [[minuta|minut]]. Bardzo rzadko emitowana jest pojedynczo; najczęściej wyświetlana jest w tzw. |
Przeciętna reklama trwa od 30 [[sekunda|sekund]] do 5 [[minuta|minut]]. Bardzo rzadko emitowana jest pojedynczo; najczęściej wyświetlana jest w tzw. kombosach. Długość zależy do stacji: na '''[[Polsat|Polsacie]]''' trwają zwykle od 25 do ponad 40 [[minuta|minut]]. Składają się z 50 reklam, w tym: |
||
*3 reklamy [[Biedronka|Biedronki]] |
* 3 reklamy [[Biedronka|Biedronki]], |
||
*18 reklam kremów Wisi i Dromader |
* 18 reklam kremów Wisi i Dromader, |
||
*5 reklam tuszu do rzęs Rimelszajz Eplejszyn Star i szminki ( |
* 5 reklam tuszu do rzęs Rimelszajz Eplejszyn Star i szminki (''Usta pełne za jednym pociągnięciem''), |
||
⚫ | |||
*3 reklamy [[Telezakupy Mango|Telezakupów Mango]] |
|||
* 9 reklam banków, |
|||
⚫ | |||
* |
* 9 reklam darmowych komórek dla [[Pokemon (osoba)|pokemonów]], |
||
* 3 reklamy majo majo, |
|||
*10 reklam darmowych komórek dla pokemonów |
|||
* |
* 9 innych reklam, |
||
* 15 reklam [[Plus|Plusa]] i [[Cyfrowy Polsat|Cyfrowego Polsatu]] |
|||
== Przykłady reklamy == |
== Przykłady reklamy == |
||
[[Plik:Rybka i pipka.jpg|thumb|250px|Typowa polska reklama]] |
|||
* Teoria – [[Margaryna]] Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak. |
* Teoria – [[Margaryna]] Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak. |
||
:Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%. |
:Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%. |
||
{{youtube|<youtube width="150" height="150">gG2ELpz-9t0</youtube><br>|right}} |
|||
:Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans. |
:Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans. |
||
* Etykieta przy produkcie: ''Promocja – teraz tylko 9,99 zł''. Mało kto pamięta, że przed ową |
* Etykieta przy produkcie: ''Promocja – teraz tylko 9,99 zł''. Mało kto pamięta, że przed ową „promocją” ów produkt kosztował 5,99 zł – najważniejsze, że jest w promocji! |
||
* Dwulitrowy sok: ''Teraz 50 % [[GRATIS]]''. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy [[nie]] był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku. |
* Dwulitrowy sok: ''Teraz 50 % [[GRATIS]]''. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy [[nie]] był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku. |
||
* Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto? |
* Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto? |
||
* W banku X na koncie oszczędnościowym zarabiasz 7% rocznie. Oczywiście wcześniej wymieniony bank nie uwzględnia podatku od wzbogacenia, podatku dochodowego, opłaty manipulacyjnej, opłaty dla pośredników, agentów i szefa banku, podatku od posiadania konta, podatku od inflacji, od świeżego powietrza i wody. Po odliczeniu oprocentowanie konta wynosi całe -3%. |
|||
* Reklamy produktów spożywczych. Tu obowiązkowo musi znaleźć się rodzina z dwójką dzieci śmiejąca się przy stole i traktująca majonez Helmanz czy Pomysł Na Gołąbki Bez Zawijania Winiary jako kolejnego członka rodziny, bez którego żaden posiłek nie może się udać. Po co to notoryczne pokazywanie dzieci w reklamach, nawet ojciec Imperator nie wie, ale dziecko zawsze musi się pojawić wkładając ciekawie mordkę do garnka w którym gotuje mamusia i już. |
|||
* Reklamy leków w radiu - w radiach około 12 na 10 reklam to reklamy leków. W nich również przeważają dzieci, które niczym absolwenci medycyny wymieniają składniki i zastosowanie poszczególnych preparatów. ''Ajomaktifff. Śwobodne oddychanie psieś ciałą noć!'' |
|||
* Reklamy leków w telewizji - Najczęściej przedstawiają dwójkę bohaterów: jednostkę nieświadomą boskiej działalności danego preparatu oraz jednostkę, która jej tą działalność uświadamia. |
|||
== Rodzaje reklam == |
|||
''Mam wzdęcia kochanie!'' |
|||
[[Plik:Ekspresowa nauka.jpg|400px|thumb|Super, hiper, extraskuteczna metoda nauki języka obcego specjalnie dla Ciebie. Wypróbuj koniecznie!!!]] |
|||
{{YouTube|fSiepbrBuds|width=300|PRL-owska szkoła reklamy}} |
|||
* '''X na Y''' – znane w reklamach środków farmaceutycznych, słynne 9/10 czegoś tam. Przykład: reklama Dentastix. |
|||
* '''99,9%''' – znane również z reklam leków, słynne 99,9% skuteczności, np. Listerine. |
|||
* '''Reklama, która bierze nas za idiotów''' – 99,9% reklam [[Mango 24]]. |
|||
* '''Reklama eksperymentalna''' – reklama leku, która musi być potwierdzona jakimś doświadczeniem. Przykład: Herbapect. |
|||
* '''Autorytetarna''' – ze słynnym "Dla mnie nie ma nic lepszego", bardzo często stosowane w reklamach Cholinexa. |
|||
* '''Krytykująca wprost produkt konkurencyjny''' – obecnie w zaniku, gdy Nintendo i Sega walczyły o sztandarowe pozycje własnych konsol w domach graczy, hasła reklamowe Segi brzmiały na przykład tak: Genesis does what Nintendon't. |
|||
* '''Internetowa''' – jeśli jesteśmy podłączeni do internetu na telefonie i gramy w jakąś grę, bardzo często wyskakują nam jakieś debilne reklamy. |
|||
* '''Animowana''' – obecnie w zaniku, skuteczność reklamowanego produktu jest tu potwierdzona jakąś animacją. |
|||
* '''Bajkowa''' – żywcem zżyna fragmenty znanych bajek, np. Tablica.pl (dawne). |
|||
* '''Śmieszna''' – poczuciem humoru ma nas przekonać do zakupienia reklamowanego produktu. Przykład: [[Tesco]], przykład: tekst "Latanie jest głupie" i gruby facet odlatujący na futurystycznych skrzydłach. |
|||
* '''Nie do końca zrozumiała''' – jak sama nazwa wskazuje, przykład: reklamy [[Pegasus]]a. |
|||
* '''Cytatowa''' – reklama filmu, w której widzimy pozytywne cytaty dotyczące filmu wypowiedziane przez znane gazety i osoby. |
|||
* '''Rymowana''' – reklama z hasłem rymowanym. Ta wersja reklamy znajduje się najczęściej w przypadku leków dla dzieci. Np. Natursept. |
|||
* '''Wku{{cenzura2}}ąca''' – patrz [[Chomiki z Media Expert|Media Expert]]. |
|||
== Galeria == |
|||
''Noooooo coooooś tyyyyy!!!!!? Nie brałaś X...?'' |
|||
<gallery> |
|||
Plik:Chorwackie legendy.jpg|Grunt to właściwe umiejscowienie |
|||
''X? A co to takiego?'' |
|||
Plik:Americanos.jpg|Reklama nawiązująca do seksu jest zawsze skuteczna! |
|||
⚫ | |||
''Jak możesz nie znać X, głupia! Zna go każdy. Mnie pomógł i wzdęcia zniknęły w mgnieniu oka!'' |
|||
Plik:Kiełbasy z konia jelenia.JPG|Kiełbasy z konia jelenia - najlepsze tylko u nas! |
|||
Plik:Bazaar Ball Z.jpg|No grzech nie kupić! |
|||
... |
|||
</gallery> |
|||
''Rzeczywiście! To działa! Od teraz będę stosować X rano, wieczorem i przed każdym pójściem do toialety!'' |
|||
* Reklamy banków - Stanowią większość reklam telewizyjnych, ale są tak nudne, że szkoda ich nawet opisywać. Najczęściej łgają w żywe oczy, po to, żeby oglądający reklamę Kowalski zadłużył się właśnie u nich, a nie u konkurencji. |
|||
* Reklamy konkursów SMS-owych - Taka na przykład [[Kasia Cichopek]] z uśmiechem numer 55 zachęca nas, żebyśmy wysłali płatnego 9,99zł SMS-a o treści ''FRAJER'' na dany numer. Jedynym tego skutkiem jest fakt, że być może mamy szansę na umieszczenie na liście oczekujących, którzy być może załapią się do grona osób, które być może załapią się do grona osób, które być może załapią się do grona osób (...) spośród których rozlosowana zostanie nagroda w postaci nowiutkiego BMW. Na pocieszenie naciągacze przysyłają nam zachęty do ponownego wzięcia udziału w konkursie i wysłania kolejnego SMS-a, przy czym takich powiadomień przychodzi średnio 7 na osobę na dzień. |
|||
*Reklamy telefonii komórkowej - znani operatorzy prześcigają się w rzekomo śmiesznych scenkach, które humorem dorównują Karolowi Strasburgerowi. Największą gwiazdą takich reklam jest kot z Heyah zwany "Sruczkiem". |
|||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
{{NonNews|[[NonNews:Radziecka inwersja: „W Japonii reklama ogląda ciebie!”|Radziecka inwersja: „W Japonii reklama ogląda ciebie!”]]}} |
|||
* [[Kampania społeczna]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
* [[Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu]] |
|||
* [[Pop-up]] |
|||
⚫ | |||
{{ |
{{Reklamy}} |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Reklama| ]] |
||
[[Kategoria:Reklama]] |
|||
[[cs:Reklamy Google]] |
[[cs:Reklamy Google]] |
Aktualna wersja na dzień 21:42, 13 sie 2024
Kup dwa majonezy Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!
- Standardowa reklama
Nowy Clin z alkoholem. Spróbuj!
- Reklama płynu do mycia okien
Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!
- Tekst z TV Marketu
Reklama – jedna z legalnych metod prania mózgu. Bardzo droga, ale też i bardzo skuteczna. Mózg przeciętnego Polaka jest prany około 30 razy dziennie, a atakowany – uwzględniając wszystkie znaki firmowe, reklamy radiowe i podsłuchane rozmowy – ok. 2000 razy. Masz za dużo pieniędzy? Oglądaj telesklep i kup pierwszy lepszy cudowny przedmiot! Użyjesz go tylko raz w życiu albo wcale, ale co tam! Reklama to również jedyne miejsce, gdzie można dziewczynę wyrwać na parówki lub „Monte”, a słodziki i cukier zarywają do pomarańczy.
Inna definicja[edytuj • edytuj kod]
Reklama według tej definicji jest swoistym połączeniem teorii z praktyką. Każdy teoretyk uważa swoją teorię za oczywistą, prawdziwą oraz możliwą do wprowadzenia w życie. Każdy inżynier wie, iż takie myślenie zupełnie nie ma sensu; teoria musi się mijać z praktyką: jest to połączenie wody z ogniem, nie jest więc możliwe.
Twórcy[edytuj • edytuj kod]
Reklamy wymyślają i piszą copywriterzy i art directorzy czyli hipsterzy w za dużych okularach i na zbyt różowych rowerach, zarabiający pieniądze wtedy, kiedy każdy zwykły człowiek idzie się odlać.
Występowanie[edytuj • edytuj kod]
Przeciętna reklama trwa od 30 sekund do 5 minut. Bardzo rzadko emitowana jest pojedynczo; najczęściej wyświetlana jest w tzw. kombosach. Długość zależy do stacji: na Polsacie trwają zwykle od 25 do ponad 40 minut. Składają się z 50 reklam, w tym:
- 3 reklamy Biedronki,
- 18 reklam kremów Wisi i Dromader,
- 5 reklam tuszu do rzęs Rimelszajz Eplejszyn Star i szminki (Usta pełne za jednym pociągnięciem),
- 1 reklama filmu,
- 9 reklam banków,
- 9 reklam darmowych komórek dla pokemonów,
- 3 reklamy majo majo,
- 9 innych reklam,
- 15 reklam Plusa i Cyfrowego Polsatu
Przykłady reklamy[edytuj • edytuj kod]
- Teoria – Margaryna Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak.
- Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%.
- Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans.
- Etykieta przy produkcie: Promocja – teraz tylko 9,99 zł. Mało kto pamięta, że przed ową „promocją” ów produkt kosztował 5,99 zł – najważniejsze, że jest w promocji!
- Dwulitrowy sok: Teraz 50 % GRATIS. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy nie był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku.
- Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto?
- W banku X na koncie oszczędnościowym zarabiasz 7% rocznie. Oczywiście wcześniej wymieniony bank nie uwzględnia podatku od wzbogacenia, podatku dochodowego, opłaty manipulacyjnej, opłaty dla pośredników, agentów i szefa banku, podatku od posiadania konta, podatku od inflacji, od świeżego powietrza i wody. Po odliczeniu oprocentowanie konta wynosi całe -3%.
Rodzaje reklam[edytuj • edytuj kod]
- X na Y – znane w reklamach środków farmaceutycznych, słynne 9/10 czegoś tam. Przykład: reklama Dentastix.
- 99,9% – znane również z reklam leków, słynne 99,9% skuteczności, np. Listerine.
- Reklama, która bierze nas za idiotów – 99,9% reklam Mango 24.
- Reklama eksperymentalna – reklama leku, która musi być potwierdzona jakimś doświadczeniem. Przykład: Herbapect.
- Autorytetarna – ze słynnym "Dla mnie nie ma nic lepszego", bardzo często stosowane w reklamach Cholinexa.
- Krytykująca wprost produkt konkurencyjny – obecnie w zaniku, gdy Nintendo i Sega walczyły o sztandarowe pozycje własnych konsol w domach graczy, hasła reklamowe Segi brzmiały na przykład tak: Genesis does what Nintendon't.
- Internetowa – jeśli jesteśmy podłączeni do internetu na telefonie i gramy w jakąś grę, bardzo często wyskakują nam jakieś debilne reklamy.
- Animowana – obecnie w zaniku, skuteczność reklamowanego produktu jest tu potwierdzona jakąś animacją.
- Bajkowa – żywcem zżyna fragmenty znanych bajek, np. Tablica.pl (dawne).
- Śmieszna – poczuciem humoru ma nas przekonać do zakupienia reklamowanego produktu. Przykład: Tesco, przykład: tekst "Latanie jest głupie" i gruby facet odlatujący na futurystycznych skrzydłach.
- Nie do końca zrozumiała – jak sama nazwa wskazuje, przykład: reklamy Pegasusa.
- Cytatowa – reklama filmu, w której widzimy pozytywne cytaty dotyczące filmu wypowiedziane przez znane gazety i osoby.
- Rymowana – reklama z hasłem rymowanym. Ta wersja reklamy znajduje się najczęściej w przypadku leków dla dzieci. Np. Natursept.
- Wkuąca – patrz Media Expert.