Stadler FLIRT: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
(Brak różnic)

Wersja z 22:57, 11 cze 2017

FLIRT3 PKP Intercity na Trako 2015 tuż obok rywalizującego z nim Darta.
FLIRT ucki
FLIRT mazowiecki
FLIRT śluński

Stadler FLIRT (wg K-Mazu ER75, wg EN75, wg PKP ED160) – elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Stadlera w dawnej siedleckiej hali PKP w celu zdetronizowania Pindolina, wierny rywal ED161, EN57 oraz EN68/ED78/EN78/EN79. Spodobał się głównie przewoźnikom regionalnym, którzy wkurwieni ostro na Przewozy Regionalne i ich EN57 postanowili wywalić na tory coś zajebistego, ale z pewnym haczykiem. PKP Intercity nie chciało być gorsze, więc też FLIRT-y kupiło.

Co jest w środku?

Wagon 2 klasy

  • Dosyć wygodne siedziska, niektóre hałasują przy składaniu;
  • Następujący układ siedzeń: 16-20 siedzisk pod kabiną maszynisty, układ 2+2 przerywany parą drzwi, obok kibla 6 siedzisk na przejściu zastawionym biletomatem, 2 komplety 2+2 i kolejne 16-20 siedzisk pod drugą kabiną maszynisty;
  • Gniazdka 230V pod siedzeniami;
  • Czerwony młoteczek do zbijania szyby w razie chęci wydostania się na zewnątrz niebezpieczeństwa lub po prostu pooddychania świeżym powietrzem;
  • Półki dla osób z większym bagażem;
  • 3 wieszaczki dla rowerów;
  • Niebiesko-zielonkawa wykładzina zaprojektowana specjalnie do czyszczenia waszych stóp.

Wagon 1 klasy

  • Nieco wygodniejsze siedzenia;
  • Wykładzina w celu wycierania Twych Nadobnych Stóp;
  • Reszta: patrz Wagon 2 klasy.

Wagon barowy

  • Siedzenia;
  • Potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce;
  • Stoliki;
  • Patrz punkt ostatni w Wagon 1 klasy.

Z jaką prędkością jeździ?

Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, to... DEAD).

Kto obsługuje?

  • Koleje Mazowieckie (10 sztuk ER75. PKP już się do tego oznaczenia przypierdoliło, że nie wolno, bo to tylko spalinówy mogą je użytkować);
  • Koleje Śląskie (4 sztuki EN75, ponieważ woleli stare dobre kible);
  • Łódzka Kolej Aglomeracyjna (20 sztuk, nie dostały numeru, bo nie, na dodatek tylko 2-członowe[1], przez co przejazd nimi przypomina kiszenie kapusty w beczce);
  • PKP Intercity (20 sztuk 8-członowych ED160, kupione w celu wygryzienia Dartów i Pindolin z interesu).

Przypisy

  1. podczas gdy KM i KŚ zamówiły 3-członówki

Crystal Clear app kservices.png To jest tylko zalążek ahtykułu z dziedźyny technyky. Jeśly nie posiadasz żadnej wady wymowy – rozbuduj go.