PKP Intercity: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Pociag w Indiach.jpg|thumb|200px|TLK na linii Łódź-Warszawa]] |
|||
'''PKP Intercity''' – (czyt. ''Pi-Kej-Pi Intersiti'') polska organizacja o charakterze przestępczo-przewozowym. |
'''PKP Intercity''' – (czyt. ''Pi-Kej-Pi Intersiti'') polska organizacja o charakterze przestępczo-przewozowym. |
||
Linia 5: | Linia 6: | ||
== Kategorie połączeń == |
== Kategorie połączeń == |
||
[[Plik:Kolej29 07 99.jpg|thumb|200px|Przeciętne Pendolino w trasie – tak szybkie, że aż go nie widać]] |
|||
* '''''Twoje'' Linie Kolejowe''' – Najtańsza kategoria pociągów<ref>Ale i tak droższa niż takie [[PolRegio]] czy [[ŁKA]]</ref>, na trasy wysyłane są zazwyczaj [[EU07|poradzieckie złomy]] ciągnące zdezelowane wagony w liczbie od jednego<ref>Na przykład cudaki pokroju TLK Kociewie</ref> do nieskończoności<ref>Na przykład bydłowagony na trasie [[Łódź]]-[[Warszawa]]</ref>. Jeżdżą na kompletnie nieopłacalnych trasach i żeby to wszystko było jako-tako rentowne do biznesu dopłaca [[Polska|państwo]]. Jedynym wyjątkiem jest trasa ze [[Łódź|wsi co odpłynęła]] do [[Warszawa|stolycy]], gdzie wagony są wypchane po brzegi, a pasażerowie jadą na dachu. |
* '''''Twoje'' Linie Kolejowe''' – Najtańsza kategoria pociągów<ref>Ale i tak droższa niż takie [[PolRegio]] czy [[ŁKA]]</ref>, na trasy wysyłane są zazwyczaj [[EU07|poradzieckie złomy]] ciągnące zdezelowane wagony w liczbie od jednego<ref>Na przykład cudaki pokroju TLK Kociewie</ref> do nieskończoności<ref>Na przykład bydłowagony na trasie [[Łódź]]-[[Warszawa]]</ref>. Jeżdżą na kompletnie nieopłacalnych trasach i żeby to wszystko było jako-tako rentowne do biznesu dopłaca [[Polska|państwo]]. Jedynym wyjątkiem jest trasa ze [[Łódź|wsi co odpłynęła]] do [[Warszawa|stolycy]], gdzie wagony są wypchane po brzegi, a pasażerowie jadą na dachu. |
||
* '''InterCity''' – Niedawno wprowadzona na nowo kategoria, jeżdżą tu tylko supernowoczesne i [[Gówno|absolutnie]] [[Prawda|niezawodne]] Darty i Flirty. Jeżdżą z oszałamiającą prędkością maksymalną 160 km/h, dzięki czemu na 99,9% tras w [[Polska|Polsce]] są tak samo szybkie jak [[Pendolino]]. Kosztują (o dziwo) tyle samo co TLK i w razie awarii supernowych [[EZT|ezetów]] na trasę puszczana jest złomiasta TLKa. |
* '''InterCity''' – Niedawno wprowadzona na nowo kategoria, jeżdżą tu tylko supernowoczesne i [[Gówno|absolutnie]] [[Prawda|niezawodne]] Darty i Flirty. Jeżdżą z oszałamiającą prędkością maksymalną 160 km/h, dzięki czemu na 99,9% tras w [[Polska|Polsce]] są tak samo szybkie jak [[Pendolino]]. Kosztują (o dziwo) tyle samo co TLK i w razie awarii supernowych [[EZT|ezetów]] na trasę puszczana jest złomiasta TLKa. |
Wersja z 14:12, 19 maj 2017
PKP Intercity – (czyt. Pi-Kej-Pi Intersiti) polska organizacja o charakterze przestępczo-przewozowym.
Historia
Intercity zostało wydzielone z PKP w 2001 roku w celu zwiększenia liczby stanowisk kierowniczych i możliwości obsadzenia stołków odpowiedzialnymi ludźmi. Przy okazji firma dostała licencję na zabijanie przewożenie pasażerów na 50 lat[1]. Koło 2005 Intercity wprowadziło pociągi TLK czyli Tanie Linie Kolejowe. Potem okazało się, że nikt nie dał się nabrać na nazwę i przemianowane je na Twoje Linie Kolejowe. W 2008 roku spółka przejęła od Przewozów Regionalnych połączenia międzymiastowe i kupę złomu zwaną potocznie wagonami. Pod koniec 2014 zaczęły kursować supernowoczesne, nieposiadające Wi-Fi na pokładzie Pendolino w oddzielnej kategorii Express Intercity Premium żeby klienci czuli się Premium wkni gdy ten się opóźni. Pół roku później Intercity dostało nowiutkie Flirty kupione za pieniądze wyłudzone od Unii, a chwilę później naszą dumę narodową w liczbie sztuk aż dwadzieścia – Darty.
Kategorie połączeń
- Twoje Linie Kolejowe – Najtańsza kategoria pociągów[2], na trasy wysyłane są zazwyczaj poradzieckie złomy ciągnące zdezelowane wagony w liczbie od jednego[3] do nieskończoności[4]. Jeżdżą na kompletnie nieopłacalnych trasach i żeby to wszystko było jako-tako rentowne do biznesu dopłaca państwo. Jedynym wyjątkiem jest trasa ze wsi co odpłynęła do stolycy, gdzie wagony są wypchane po brzegi, a pasażerowie jadą na dachu.
- InterCity – Niedawno wprowadzona na nowo kategoria, jeżdżą tu tylko supernowoczesne i absolutnie niezawodne Darty i Flirty. Jeżdżą z oszałamiającą prędkością maksymalną 160 km/h, dzięki czemu na 99,9% tras w Polsce są tak samo szybkie jak Pendolino. Kosztują (o dziwo) tyle samo co TLK i w razie awarii supernowych ezetów na trasę puszczana jest złomiasta TLKa.
- Express InterCity – W skrócie: TLK z dopalaczem. Jeździ tylko na kilku trasach, kosztuje więcej niż normalny pociąg i snuje się nieco szybciej. Zazwyczaj składa się z nieco mniej zardzewiałych lokomotyw i odmalowanych z wierzchu wagonów.
- Express InterCity Premium – Najbardziej prestiżowa[potrzebne źródło] kategoria pociągów jeżdżąca w kraju kwitnącej cebuli. Składają się na nią wyłącznie ultraszybkie Pendolino, które jak na złość rozbijają się ciągle o traktory i ciężarówki, przez co większość czasu spędzają w hali warsztatowej. Na tę chwilę dwa Pindolina stoją rozbite, a jedno hula na testach u szwabów.
Przypisy