PolRegio: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Plik:EN57-942ra Muszyna.JPG|thumb|200px|Pociąg najnowszej generacji]] |
[[Plik:EN57-942ra Muszyna.JPG|thumb|200px|Pociąg najnowszej generacji]] |
||
[[Plik:EN57AL-2101 (1), Trako 2015, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|200px|Pociąg nieco starszej generacji]] |
[[Plik:EN57AL-2101 (1), Trako 2015, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|200px|Pociąg nieco starszej generacji]] |
||
[[Plik: |
[[Plik:Nowy pociąg PESA Link w barwach POLREGIO należący do spółki(1).jpg|thumb|200px|Najstarsza generacja]] |
||
'''PolRegio''' (ur. 1 października 2001 jako '''Przewozy Regionalne''') – polska organizacja przewozowa o charakterze <del>przestępczym</del> zastępczym, największy przewoźnik kolejowy <del>w grupie</del> poza grupą [[Polskie Koleje Państwowe|Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie]]<ref>Wykopana z bandy w 2008</ref>. |
'''PolRegio''' (ur. 1 października 2001 jako '''Przewozy Regionalne''') – polska organizacja przewozowa o charakterze <del>przestępczym</del> zastępczym, największy przewoźnik kolejowy <del>w grupie</del> poza grupą [[Polskie Koleje Państwowe|Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie]]<ref>Wykopana z bandy w 2008</ref>. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
Przewozy Regionalne powstały jako organizacja zrzeszająca najbardziej [[Rdza|zardzewiałe]] [[EN57|kible]] i [[wagon]]y należące do [[PKP]]. Niedługo potem większość wagonów od PR przejęło [[Intercity]], bo przecież niezwyciężone kible wystarczą do ''przewozów regionalnych''. Przypadkiem IC zabrało też Pe-eRom [[ED74|Bygdostię]]<ref>Biedaczki, nie wiedzieli jeszcze w co się pakują…</ref>. Spółka była tak dumna ze swoich działań, że w [[2009]] wyrzuciła ze swojej nazwy ''PKP'', pokazując tym swoją odrębność i [[Średniowiecze|nowoczesność]]. Na fali [[postęp]]u PR w [[2010]] roku uruchomiły stronę internetową, na której ''podobno'' można kupić bilety. |
|||
Unowocześnianie kolei szło spółce świetnie, ale niestety [[PKP]] i [[komornik]] byli innego zdania. W roku pańskim [[2015]] w <s>akcie desperacji</s> przemyślanej akcji PR wyżebrały grube miliony na spłatę długów od [[podatnik]]ów. Jednocześnie zlikwidowano wszelkie połączenia ''nie'' dofinansowywane przez państwo, zostawili tylko trasę ''[[Łódź]] – [[Warszawa]]''<ref>To akurat jest rentowne dzięki masowej emigracji z Łodzi</ref>. Przy okazji grzecznie zasugerowano niektórym pracownikom ''dobrowolne odejście'', bo na normalne odprawy ich już nie było stać. |
|||
Nieskazitelna renoma tego przewoźnika spowodowała, że [[Wojewoda|wojewodowie]] z zawiści zaczęli zakładać własne spółki przewozowe. Na nic jednak ich spiski! Przecież każde [[dziecko]] wie, że [[Koleje Dolnośląskie]] czy [[ŁKA]] jeżdżą stuletnimi złomami i tylko Przewozy Regionalne gwarantują jakość, profesjonalizm i niezawodność! <s>Chwała [[ZSRR|Związkowi Radzieckiemu]]!</s>. |
|||
== Kategorie pociągów == |
== Kategorie pociągów == |
||
Linia 35: | Linia 40: | ||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{Kolej}} |
{{Kolej}} |
||
Wersja z 18:03, 6 cze 2017
PolRegio (ur. 1 października 2001 jako Przewozy Regionalne) – polska organizacja przewozowa o charakterze przestępczym zastępczym, największy przewoźnik kolejowy w grupie poza grupą Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie[1].
Historia
Przewozy Regionalne powstały jako organizacja zrzeszająca najbardziej zardzewiałe kible i wagony należące do PKP. Niedługo potem większość wagonów od PR przejęło Intercity, bo przecież niezwyciężone kible wystarczą do przewozów regionalnych. Przypadkiem IC zabrało też Pe-eRom Bygdostię[2]. Spółka była tak dumna ze swoich działań, że w 2009 wyrzuciła ze swojej nazwy PKP, pokazując tym swoją odrębność i nowoczesność. Na fali postępu PR w 2010 roku uruchomiły stronę internetową, na której podobno można kupić bilety.
Unowocześnianie kolei szło spółce świetnie, ale niestety PKP i komornik byli innego zdania. W roku pańskim 2015 w akcie desperacji przemyślanej akcji PR wyżebrały grube miliony na spłatę długów od podatników. Jednocześnie zlikwidowano wszelkie połączenia nie dofinansowywane przez państwo, zostawili tylko trasę Łódź – Warszawa[3]. Przy okazji grzecznie zasugerowano niektórym pracownikom dobrowolne odejście, bo na normalne odprawy ich już nie było stać.
Nieskazitelna renoma tego przewoźnika spowodowała, że wojewodowie z zawiści zaczęli zakładać własne spółki przewozowe. Na nic jednak ich spiski! Przecież każde dziecko wie, że Koleje Dolnośląskie czy ŁKA jeżdżą stuletnimi złomami i tylko Przewozy Regionalne gwarantują jakość, profesjonalizm i niezawodność! Chwała Związkowi Radzieckiemu!.
Kategorie pociągów
- Regio – standardowy typ, obsługiwany głównie przez kible. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw.
- interRegio – ekskluzywny wariant na trasie Łódź Fabryczna - Warszawa Centralna. Alternatywa dla TLK.
- Regioekspres – dawnych wspomnień czar...
- musicRegio – kostrzyńska ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
- viaRegio – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane.
Tabor
- EN57 – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami - EN71, ED72 i ED73 - stanowią 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy.
- ED59 – tzw. Akutas, prototyp Bydy, którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
- EN62, EN76 i EN96 – Dart wersja krótka.
- EN64 – tzw. Akutas Plus, słabsza wersja tego wyżej.
- EN81 – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135.
- EN61 – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako papa-pociąg.
- EN63, ED78 i EN98 – słynny Impuls, nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
- EU07 – drugi znany i lubiany typ, jednak rzadziej spotykany.
- SM42 – scheda po PKP.
- SP32 – tak, zemsta Ceaușescu też zawitała w Przewozach.
- SU45 – suki. Nic dodać nic ująć.
- SA101, SA102 – mordą próbuje małpować kibla III generacji, mimo że jeździ na dieslu. Spotykany głównie na Pomorzu.
- SA103, SA106, SA135 – stadnie występują w większości województw przygranicznych, sporadycznie na odcinku Łódź Kaliska - Opoczno.
- SA105 – tzw. trampek, spotykany głównie w Wielkopolsce.
- SA107, SA108 – ten z kolei małpuje kible w wersji SPOT.
- SA131, SA132, SA133, SA134 – próba przerobienia SA135 na wyrób akutasopodobny. Istnieje również wersja oznaczana jako SA136, ta z kolei małpuje Elfa.
- SA137, SA138 – Newag nie chciał być gorszy, swoje wozidła dostawił.
- SA139 – desperacka próba Pesy na wyleczenie ran po zepsutych Dartach dla IC.
Przypisy