Metro: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M Znacznik: edytor źródłowy |
M (→Obecność w kulturze: podmianka, replaced: {{Ciężarówki}} → {{Komunikacja miejska}}) |
||
Linia 15: | Linia 15: | ||
{{komunikacja}} |
{{komunikacja}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
{{Ciężarówki}} |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
||
Wersja z 14:43, 18 gru 2017
Ten artykuł dotyczy podziemnej kolei miejskiej. Zobacz też inne znaczenie tego słowa. |
Metro – pociąg, który nie był w stanie funkcjonować w kolejach z powodu zbyt dużej ilości stłuczek z murami, co spowodowało nienaturalne spłaszczenie jego twarzy. Zostało wynalezione na potrzeby wojenne, jednak znakomicie zaadaptowano je do celów cywilnych. W biednych miastach buduje się zazwyczaj premetro zamiast normalnego metra i w tunele puszcza się tramwaje.
Geneza
Metro powstało najprawdopodobniej dlatego, że właściciele wagonów tak się wstydzili płaskonosia swych podopiecznych, że schowali je pod ziemię. Przez jaki czas zapomniano o nich, przypomniano sobie o nich dopiero gdy zaczęło brakować taboru i wymyślono, że aby nie było siary, to pociągi zostaną pod ziemią, ale będą tam jeździć, bo pod ziemią jest ciemno i nikt nie widzi jak wyglądają.
Eksploatacja
Metro jeździ tam, gdzie wskaźnik samochodów na metr jezdni jest zbyt duży, by bez większych problemów mogły się tam poruszać tramwaje.
Metro w Polsce
Jedyne w Polsce metro jeździ w Warszawie. Wybudowanie jednej tylko linii zajęło dwadzieścia pięć lat. Planuje się budowę w Krakowie i Wrocławiu, ale wszyscy dobrze wiemy jak realistyczne są to plany…
Obecność w kulturze
Ogranicza się do piosenki System of a Down i nazwy w zespole The Metra.