Quidditch: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Gracze) |
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Terrapodian. Ofiarą rewertu jest 78.8.46.83.) |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
* '''Pałkarze''' – również nietrzeźwi, mają za zadanie odbijać tłuczki. Najczęściej trafiają w zawodników własnej drużyny; |
* '''Pałkarze''' – również nietrzeźwi, mają za zadanie odbijać tłuczki. Najczęściej trafiają w zawodników własnej drużyny; |
||
* '''Szukający''' – ten gracz musi być leciutki, mieć wagę na minusie i koniecznie zarąbiście szybką miotłę. Na ogół nie piją – preferują [[kokaina|kokę]]. |
* '''Szukający''' – ten gracz musi być leciutki, mieć wagę na minusie i koniecznie zarąbiście szybką miotłę. Na ogół nie piją – preferują [[kokaina|kokę]]. |
||
Uwaga! |
|||
Do tego autorka podała, że isnieje ileśset możliwości faulu, choć wszystkich nie wymieniła (bo się nie chciało)! |
|||
{{stubspo}} |
{{stubspo}} |
Wersja z 15:44, 27 cze 2011
Quidditch – trudno wymówić i napisać, jeszcze trudniej w to grać. Najpopularniejsza czarodziejska dyscyplina sportowa. Zasady są niezrozumiałe dla większości czytelników, ale wiadomo, że chodzi o jakieś cztery piłki. Na dobrą sprawę fani rozróżniają wyłącznie znicza (ich ukochany bohater, Harry, gania za tą piłką). W grę ową uwielbiają grać polscy politycy...
Osprzęciorek
Wtajemniczeni i autorka są w stanie wymienić jeszcze parę występujących tam przedmiotów. I tak rozróżniamy:
- Kafel – coś w rodzaju naszej piłki, ale zamiast ją kopać, zawodnicy przerzucają ją między sobą;
- Tłuczki – walą nieświadomych widzów i zawodników, przyczyna połowy zgonów w czarodziejskim świecie;
- Znicz – fruwająca złota piłeczka. Złapana daje 150 pointsów dla drużyny. Polscy politycy mylą go z tłuczkami;
- Miotły – na nich się lata.
- Pałka - (bez złych skojarzeń!) co po niektórzy są wyposażeni w ten sprzęcior. Służy on teoretycznie do uderzania tłuczka, w praktyce głowy przeciwnika;
- Pętla - ścigający wrzucają tam kafla i zdobywają punkciory.
Gracze
Występują również gracze. Drużynę stanowi zwykle szóstka dzieciaków plus anorektyk:
- Ścigający – trójka graczy, najczęściej pijanych;
- Obrońcy – jeden uwalony w sztok gracz, śpi przy słupkach;
- Pałkarze – również nietrzeźwi, mają za zadanie odbijać tłuczki. Najczęściej trafiają w zawodników własnej drużyny;
- Szukający – ten gracz musi być leciutki, mieć wagę na minusie i koniecznie zarąbiście szybką miotłę. Na ogół nie piją – preferują kokę.