Reklama

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Dla wyjątkowych kobiet, takich jak Ty...

Kup dwa majonezy Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!

Standardowa reklama

Nowy Clin z alkoholem. Spróbuj!

Reklama płynu do mycia okien

Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!

Tekst z TV Marketu

Szablon:T jedna z legalnych metod prania mózgu. Bardzo droga, ale też i bardzo skuteczna. Mózg przeciętnego Polaka jest prany około 30 razy dziennie, a atakowany – uwzględniając wszystkie znaki firmowe, reklamy radiowe i podsłuchane rozmowy – ok. 2000 razy. Masz za dużo pieniędzy? Oglądaj telesklep i kup pierwszy lepszy cudowny przedmiot! Użyjesz go tylko raz w życiu albo wcale, ale co tam! Reklama to również jedyne miejsce, gdzie można dziewczynę wyrwać na parówki lub „Monte”, a słodziki i cukier zarywają do pomarańczy.

Inna definicja

Szablon:T według tej definicji jest to połączenie teorii z praktyką. Każdy teoretyk uważa swoją teorię za oczywistą, prawdziwą oraz możliwą do wprowadzenia w życie. Każdy inżynier wie, iż takie myślenie zupełnie nie ma sensu; teoria musi się mijać z praktyką: jest to połączenie wody z ogniem, nie jest więc możliwe.

Twórcy

Reklamy wymyślają i piszą copywriterzy i art directorzy czyli hipsterzy w za dużych okularach i na zbyt różowych rowerach, zarabiający pieniądze wtedy, kiedy każdy zwykły człowiek idzie się odlać.

Występowanie

Poradniki
Zobacz poradnik:

Przeciętna reklama trwa od 30 sekund do 5 minut. Bardzo rzadko emitowana jest pojedynczo; najczęściej wyświetlana jest w tzw. kombosach. Długość zależy do stacji: na stacji zakazanej trwają zwykle od 0,5 min do 22 min

Przykłady reklamy

NonNews
Zobacz w NonNews temat:
Typowa polska reklama
  • Teoria – Margaryna Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak.
Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%.
Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans.
  • Etykieta przy produkcie: Promocja – teraz tylko 9,99 zł. Mało kto pamięta, że przed ową „promocją” ów produkt kosztował 7,99 zł – najważniejsze, że jest w promocji!
  • Dwulitrowy sok: Teraz 50 % GRATIS. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy nie był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku.
  • Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto?
  • W banku X na koncie oszczędnościowym zarabiasz 7% rocznie. Oczywiście wcześniej wymieniony bank nie uwzględnia podatku od wzbogacenia, podatku dochodowego, opłaty manipulacyjnej, opłaty dla pośredników, agentów i szefa banku, podatku od posiadania konta, podatku od inflacji, od świeżego powietrza i wody. Po odliczeniu oprocentowanie konta wynosi całe -3%.

Rodzaje reklam

  • X na Y – znane w reklamach środków farmaceutycznych, słynne 9/10 czegoś tam. Przykład: reklama Dentastix.
  • 99,9% – znane również z reklam leków, słynne 99,9% skuteczności, np. Listerine.
  • Reklama, która bierze nas za idiotów – 99,9% reklam Mango 24.
  • Reklama eksperymentalna – reklama leku, która musi być potwierdzona jakimś doświadczeniem. Przykład: Herbapect.
  • Autorytetarna – ze słynnym "Dla mnie nie ma nic lepszego", bardzo często stosowane w reklamach Cholinexa.
  • Krytykująca wprost produkt konkurencyjny – obecnie w zaniku, gdy Nintendo i Sega walczyły o sztandarowe pozycje własnych konsol w domach graczy, hasła reklamowe Segi brzmiały na przykład tak: Genesis does what Nintendon't.
  • Internetowa – jeśli jesteśmy podłączeni do internetu na telefonie i gramy w jakąś grę, bardzo często wyskakują nam jakieś debilne reklamy.
  • Animowana – obecnie w zaniku, skuteczność reklamowanego produktu jest tu potwierdzona jakąś animacją.
  • Bajkowa – żywcem zżyna fragmenty znanych bajek, np. Tablica.pl (dawne).
  • Śmieszna – poczuciem humoru ma nas przekonać do zakupienia reklamowanego produktu. Przykład: Tesco, przykład: tekst "Latanie jest głupie" i gruby facet odlatujący na futurystycznych skrzydłach.
  • Nie do końca zrozumiała – jak sama nazwa wskazuje, przykład: reklamy Pegasusa.
  • Cytatowa – reklama filmu, w której widzimy pozytywne cytaty dotyczące filmu wypowiedziane przez znane gazety i osoby.
  • Rymowana – reklama z hasłem rymowanym. Ta wersja reklamy znajduje się najczęściej w przypadku leków dla dzieci. Np. Natursept.

Galeria