MAZ
Ten artykuł jest w edycji i kogoś właśnie osłabiło w trakcie jego pisania. Aby go nie dobić, poczekaj aż wytrzeźwieje i dokończy swoją twórczość. Jeżeli trwałoby to zbyt długo, skontaktuj się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku Sędzisław99. |
Jak mam bronić kiedy ich jest więcej!
- Dawid Podsiadło o MAZach na Śląsku
MAZ (dla MKM-ów i Rosjan MA3) – autobus białoruskiej produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 2005r. Został najgorszym autobusem roku 2011. Patrzcie, tylko 5 lat musiał na to czekać!
Od zewnątrz
Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Całość konstrukcji jest tak bardzo niska, że większość wysokości pojazdu to przyciemniane niby szyby. Do każdego egzemplarza dołączony jest zestaw kołpaków z blachy papierowej zabarwionej chromem akwarelowym. Każdy z kołpaków posiada dodatkowo czasowy mechanizm automatycznego odpadania (odpadają chwilę po pierwszej wymianie ogumienia). Ponadto szpanerski znaczek MAZa na przodzie i stylowy napis np „MAZ 205” świadczy o niskiej jakości wyprodukowanego autobusu. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otwieraniu drzwi (nie zawsze z sukcesem), komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii. Super!
W środku
Jest bardzo niskopodłogowy. Ma bardzo niewygodne, plastikowe siedzenia. Silnik pracuje jak w tartaku. Jazda nim jest tak przyjemna, że nawet ją czujesz siedząc od godziny w domu przed komputerem. Wydaje się, że to cud, miód i orzeszki. Jednak MAZakra ma dwie denerwujące wady! Po pierwsze: jest takim gratem, że bardziej go zajechać się nie da! Drugi mankament to latający na prawo i lewo przegub. Ten temat pominę... przekonaj się sam jaka to karuzela...
Supernowoczesny Software
Jak już zostało napisane, MAZakra wyposażona jest w cyfrowy mózg, który połączony jest z monitorem zamontowanym z przodu autobusu. Teoretycznie wyświetla on listę przystanków i godzinę, w praktyce jednak emituje program rozrywkowy dla studentów polibudy, którzy mają niezły ubaw czytając co BIOS ma do powiedzenia kierowcy i dlaczego zainstalowany tam Linux wyświetla Error 404!? Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów, na jakim przystanku się znajduje, kiedy go opuszcza... Zdarza się, że nazwy przystanków są mylone np. zamiast zapowiedzieć „Zabrze Goethego” zapowiada „Zabrze Bellojanisa”
Wykonanie
Produkcja tego autobusu pochłania niesamowicie ogromne koszty. Już za samą używkę zapłacisz 100zł na Allegro! Po za tym MAZ jest wykończony za pomocą silikonu i pianki, która łączy kable z plastikowymi płytkami. Zapewne projektanci bazowali na rygorystycznych technologiach obowiązujących w V wieku p.n.e.!
Zobacz też
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.