Pij mleko, będziesz wielki
Pij mleko, będziesz wielki – ogólnopolska akcja medialna, prowadzona od września 2002 roku do 2011 roku, kierowana do dzieci i ich przeczulonych rodziców, która wywołała jedną z największych epidemii sraczki. Jej celem – wbrew zapewnieniom reklamodawców, Bogusława Lindy i Kayah – nie było podniesienie poziomu wapnia w organizmie społecznym, a wyprzedaż nadwyżek skupu mleka, które zalegało w państwowych magazynach. Akcja była także reklamą, o ironio, agencji reklamowej, poprawiającej własny wizerunek przez pogorszenie stanu zdrowia tych, o których deklaruje, że dba. Była inicjatywą godną ogromnego szacunku, ponieważ jej zamiarem było pozbycie się raz na zawsze polskich kompleksów narodowych (nabiał wzmocni twoje kości i poczucie godności).
W nowej wersji reklamy występował Shrek, stąd nowe wersje hasła: Pij mleko, będziesz wielki i zielony, Pij mleko, będziesz krową, Pij mleko będziesz srać daleko czy Pij mleko, będziesz tłusty. W ostatnich tygodniach pojawiła się kolejna reklama z serii. Mogliśmy w niej zobaczyć niejakiego Supermana, a jej hasło to Pij mleko, będziesz wielki i z Kryptonu. Natomiast alergicy mają jeszcze inne: Pij mleko, będziesz kaleką!