Battlefield Hardline: Różnice pomiędzy wersjami
(takie tam) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{Bezgrafik}} |
{{Bezgrafik}} |
||
{{Długiartykuł}} |
{{Długiartykuł}} |
||
'''Battlefield Hardline''' – kontynuacja <del>wspaniałego pod każdym względem</del> [[Battlefield 4|Battlefielda 4]]. |
'''Battlefield Hardline''' – kontynuacja <del>wspaniałego pod każdym względem</del> [[Battlefield 4|Battlefielda 4]]. Jej produkcją zajęło się <del>DICE</del> tym razem Visceral Games, a wydane zostało przez [[Electronic Arts|Elektroniczną Sztukę]]. Akcja dzieje się w świecie <del>ogarniętym [[wojna|wojną]]</del> [[policjant]]ów i [[Złodziej|złodziei]], co było ze strony Visceral strzałem w dziesiątkę, gdyż seria gier, która od zawsze opiera się na konfliktach zbrojnych powinna obrać zupełnie inny tor i wyruszyć na kompletnie nieznane wody<ref>Efektem tych działań jest dzisiejszy cudak oraz wielkie rozczarowanie ze strony weteranów serii</ref>. |
||
== Tryby gry == |
== Tryby gry == |
||
* ''' |
* '''Single Player''' – od samych początków [[Electronic Arts|EA]] obiecywało, że Hardline będzie najlepszym single playerem w historii cyklu. Zapewne [[Dyrektor|panowie w drogich garniturach]] wyszli z założenia, że Visceral otrząśnie się z swego stanu marazmu wywołanego zapewne szokiem artystycznym. Zjawisko to występuje zwykle w przypadku gdy dochodzimy do wniosku że stworzyliśmy arcydzieło życia, którego nie da się niczym przebić. Faktycznie nietrudno pobić poprzeczkę poprzednich części cyklu. Hardline to zdecydowanie najlepszy single w historii cyklu<ref>Szkoda tylko, że nie oznacza to absolutnie [[nic]]</ref>! Postacie są [[drewno|drewniane]] niczym zabytkowy dąb Bartek i mają tak płytkie osobowości że pięć minut po wyłączeniu gry zapominamy jak się nazywają: Skorumpowany glina, były bandzior, sympatyczny zbir, komisarz o niesprecyzowanych planach i tak dalej… Dodatkowo polski dubbing jest na żenującym poziomie, oraz przez całą grę towarzyszą nam dowcipasy na poziomie [[gimnazjum]]. Można nawet stwierdzić, że w pewnych przypadkach nawet tragiczna pod każdym względem historia Reckera z BF4 może być nawet lepsza. |
||
* '''Multiplayer''' – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 110% czasu przeznaczonego na grę. Do dyspozycji mamy |
* '''Multiplayer''' – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 110% czasu przeznaczonego na grę. Do dyspozycji mamy jedenaście map plus dwadzieścia dwa z [[Zawartość do pobrania|dodatków]], sporo pojazdów i dużo różnorakich [[broń|pukawek]], mimo to jednak najczęściej używane są dwie albo trzy bronie na kategorie. |
||
== Klasy == |
== Klasy == |
||
Klasy w BFH |
Klasy w BFH są prawie takie same jak w [[Battlefield 4]], lecz z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. Jedyne co zmieniono to dwie klasy „Przechrzczono” ale ich funkcje nie uległy drastycznym zmianom. W praktyczne to faktycznie to samo co BF4 z kilkoma nowościami które za chwilę i tak się nudzą i łapiemy się na tym że gramy praktycznie to samo. |
||
* '''Operator''' – odpowiednik szturmowca z BF4. Zapamiętaj tą nazwę, gdyż naukowcy stwierdzili, że przynajmniej połowa napotkanych wrogów i towarzyszy będzie grała Operatorem. Typowy przedstawiciel tego gatunku nosi że sobą karabin szturmowy, apteczkę, [[defibrylator]] lub (kiedy jest egoistą) zestaw survivalowy dzięki któremu może się wskrzeszać<ref>Tak. Gracz może po [[śmierć|śmierci]] wstrzyknąć sobie [[dopalacze|dopalacza]] i wrócić do |
* '''Operator''' – odpowiednik szturmowca z BF4. Zapamiętaj tą nazwę, gdyż naukowcy stwierdzili, że przynajmniej połowa napotkanych wrogów i towarzyszy będzie grała Operatorem. Typowy przedstawiciel tego gatunku nosi że sobą karabin szturmowy, apteczkę, [[defibrylator]] lub (kiedy jest egoistą) zestaw survivalowy dzięki któremu może się wskrzeszać<ref>Tak. Gracz może po [[śmierć|śmierci]] wstrzyknąć sobie [[dopalacze|dopalacza]] i wrócić do gry…</ref>. |
||
* '''Mechanik''' – dawny technikór. O ile kiedyś klasa ta miała swoje poważne zadanie w postaci niszczenia wrogich [[czołg |
* '''Mechanik''' – dawny technikór. O ile kiedyś klasa ta miała swoje poważne zadanie w postaci niszczenia wrogich [[czołg]]ów, pelotek, łodzi i tym podobne, to tutaj tak na prawdę klasy tej mogłoby nie być. Skoro przenosimy na pole walki policja-gangsterzy, to możemy zapomnieć o czołgunach. Nosi że sobą granatnik, gdyż Visceral sp{{Cenzura3}}ło robotę i rakietnice występują tylko jako broń do podniesienia. Czasami zagości na polu walki z palnikiem lub sabotażem, aby zrobić [[noob]]om przykry prezent pod samochodem. |
||
* '''Szturmowiec''' – odpowiednik Wsparcia. <del>Nosi ze sobą [[karabin maszynowy]]</del> Otóż nie! |
* '''Szturmowiec''' – odpowiednik Wsparcia. <del>Nosi ze sobą [[karabin maszynowy]]</del> Otóż nie! Ch{{Cenzura3}}a tam! Obecnie szturmowcy noszą tylko [[Strzelba|strzelby]], czyniąc ich praktycznie bezużytecznymi. Z tego powodu, wiele serwerów ma zakaz na ten oręż. Jeżeli jednak ktoś zagra tą klasą, to najpewniej będzie biegał za drużyną i rzucał jej amunicję. To jego jedyne sensowne zastosowanie. |
||
* '''Specjalista''' – stary poczciwy <del> |
* '''Specjalista''' – stary poczciwy <del>[[Kampowanie|camper]]</del> [[snajper]]. W tej części programiści wzięli sobie za cel, aby snajper nareszcie zaczął być użyteczny. Oprócz ulubionej broni camperów, czyli snajperki, nosi też takie gadżety jak: [[Mina przeciwpiechotna|miny laserowe]], kamery, przynęty czy liny, dzięki którym jego drużyna może wspinać się po pionowych ścianach. Niestety, jednak nadal jest totalnie bezużyteczny dla swoich kompanów, gdyż w jego [[pułapka|pułapki]] wpadnie tylko noob, a karabiny snajperskie zostały tak diabelsko znerfione, że praktycznie nikt już z nich nie korzysta. |
||
== [[Broń]] == |
== [[Broń]] == |
||
Pukawek w BFH |
Pukawek w BFH jest niestety znacznie mniej niż w poprzedniej części. Nie powinno nikogo to dziwić, gdyż w walkach policjantów i złodziei nie biorą udziału prawdziwe bronie. |
||
=== Broń |
=== Broń osobista === |
||
[[pistolet|Pistoleciki]] i inne takie małe |
[[pistolet|Pistoleciki]] i inne takie małe. [[Złośliwość przedmiotów martwych|Złośliwe rzeczy]], które mogą cię uratować kiedy w karabinie skończy ci się amunicja. |
||
* '''45T''' – pierwsza dostępna broń obrony koniecznej. Wiele osób |
* '''45T''' – pierwsza dostępna broń obrony koniecznej. Wiele osób jej nie zmienia, gdyż jest całkiem niezła. |
||
* '''M1911A1''' – ten pistolet ma ponad 100 lat i dalej służy w boju. Bardzo celny. |
* '''M1911A1''' – ten pistolet ma ponad 100 lat i dalej służy w boju. Bardzo celny. |
||
* '''.40 PRO''' – prawie pod każdym względem gorszy od przeżytku z czasów [[I wojna światowa|I wojny światowej]]. Dodatkowo żądają |
* '''.40 PRO''' – prawie pod każdym względem gorszy od powyższego przeżytku z czasów [[I wojna światowa|I wojny światowej]]. Dodatkowo żądają za niego ponad 50 tysięcy dolarów. |
||
* ''' |
* '''Bald Eagle''' – mimo, iż w rzeczywistości kompletnie nie nadaje się na pole bitwy, to tutaj daje radę. |
||
* '''FN57''' – dość celny i stabilny ale ma najniższe obrażenia. Na szczęście ratuje go pojemność magazynka |
* '''FN57''' – dość celny i stabilny, ale ma najniższe obrażenia. Na szczęście ratuje go pojemność magazynka w ilości 20 czopków. |
||
* '''G17 RACE''' – niesamowicie ładny pistolet o bardzo dobrych parametrach. Jedyne |
* '''G17 RACE''' – niesamowicie ładny pistolet o bardzo dobrych parametrach. Jedyne, czym odstrasza, to ceną: 60 tysięcy dolarów. |
||
* '''DUAL VZ. 61''' – to nie pistolet |
* '''DUAL VZ. 61''' – to nie pistolet, to pistolet maszynowy! Strzela jakby miał zaraz wysadzić w powietrze całą [[Ziemia|planetę]]. Niestety jest jednak strasznie niecelny oraz kosztuje ponad 100 tysięcy dolarów. Z tego powodu, wielu graczy omija go szerokim łukiem. |
||
* '''G18C''' – typowy mały pistolecik jednak |
* '''G18C''' – typowy mały pistolecik, jednak w funkcji automatycznej. Idealny dla [[noob]]ów. |
||
* '''93R''' – jako jedyny posiada stały tryb strzału burst. Ma zerową celność z biodra. |
* '''93R''' – jako jedyny posiada stały tryb strzału burst. Ma zerową celność z biodra. |
||
* '''TEC-9''' – na miniaturce wygląda jak Błyskawica z [[Powstanie warszawskie|Powstania warszawskiego]]. Niby mocny ale wolny, automatyk powinien sprejować a nie |
* '''TEC-9''' – na miniaturce wygląda jak Błyskawica z [[Powstanie warszawskie|Powstania warszawskiego]]. Niby mocny, ale wolny, automatyk powinien sprejować, a nie pierdzieć. |
||
* '''MAC-10''' – broń |
* '''MAC-10''' – beznadziejna broń. Ogromna szybkostrzelność w połączeniu z jedynie piętnastonabojowym magazynkiem daje efekt śmierci przy każdym spotkaniu z brakiem amunicji. |
||
* ''' |
* '''Zaimprowizowany pistolet'' – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę, aby porównać go do pistoletu do kleju na gorąco. |
||
* '''MP9''' – teoretycznie identyczny jak DUAL ale jest od niego znacznie wolniejszy oraz posiada mniejszy magazynek. |
* '''MP9''' – teoretycznie identyczny jak DUAL ale jest od niego znacznie wolniejszy oraz posiada mniejszy magazynek. |
||
* '''T62 Cew''' – to również nie jest pistolet |
* '''T62 Cew''' – to również nie jest pistolet, to jest paralizator! Można dzięki niemu ogłuszyć wroga i go przesłuchać, aby podał namiary na swoich towarzyszy. Niestety, trzeba nim strzelać z odległości do dwóch metrów, gdyż dalej strzał nie doleci. |
||
* '''Strzałka |
* '''Strzałka namierzająca''' – nie jest to nawet broń służąca do zabijania. Możesz nią jedynie strzelić w wroga, aby był on widoczny na mini-mapie. Problemem może być jedynie fakt, iż bez broni nie będziemy mogli go zabić. |
||
=== Karabiny |
=== Karabiny szturmowe === |
||
Czyli bronie dostępne tylko dla klasy operatora. |
Czyli bronie dostępne tylko dla klasy operatora. |
||
* '''L85A2''' – pierwszy karabin dostępny w grze. Korzystamy z niego tylko po to aby kupić coś lepszego. Słabiutki. |
* '''L85A2''' – pierwszy karabin dostępny w grze. Korzystamy z niego tylko po to, aby kupić coś lepszego. Słabiutki. |
||
* '''[[Karabin M16|M16A3]]''' – w [[Battlefield 3|BF3]] |
* '''[[Karabin M16|M16A3]]''' – w [[Battlefield 3|BF3]] była to najmocniejsza broń w grze. Teraz lepiej jednak tej broni nie zabierać na pole walki. Też słaby. |
||
* '''M416''' – |
* '''M416''' – gości w serii już po raz piąty. Tutaj też daje radę, bo jest szybszy od M16. |
||
* '''AKM''' – przyrodni brat |
* '''[[Karabinek AK|AKM]]''' – przyrodni brat AK-47. Silny, ale trudny w kontroli. |
||
* '''ARM''' – połączenie szturmówki z [[Karabin maszynowy|maszynówką]]. Broń dla nikogo |
* '''ARM''' – połączenie szturmówki z [[Karabin maszynowy|maszynówką]]. Broń dla nikogo – wolny i słaby. Jedynie magazynek nie jest rozczarowaniem, bo mieści aż 50 [[kapiszony|kapiszonów]]. |
||
* '''F2000''' – belgijska szturmówka wypluwająca niezliczone ilości |
* '''F2000''' – belgijska szturmówka wypluwająca niezliczone ilości ołowiu. Nawet dobra, ale… tylko dla premium. |
||
* '''RPK''' – czyli zwykły AKM z większym magazynkiem i gorszą celnością. Faktycznie jest to karabin maszynowy, więc co robi w szturmówkach? |
* '''[[Karabin maszynowy RPK|RPK]]''' – czyli zwykły AKM z większym magazynkiem i gorszą celnością. Faktycznie jest to karabin maszynowy, więc co on robi w szturmówkach? |
||
* '''MDC''' – dość mocny i szybki. Byłby świetny na polu |
* '''MDC''' – dość mocny i szybki. Byłby świetny na polu walki, gdyby nie był tylko dla premium. |
||
* '''FAMAS''' – w poprzednich częściach była to broń która biła minigun w szybkości strzelania. Niestety |
* '''FAMAS''' – w poprzednich częściach była to broń, która biła minigun w szybkości strzelania. Niestety, te <del>s{{Cenzura3}}syny</del> [[debil]]e z Visceral musieli zmniejszyć szybkostrzelność FAMAS'a, przez co jest on teraz bardzo cienki i nikt już go nie kupuje. |
||
* '''RO933 .300 BLK''' – podróbka technicznego RO933. Jest jednak od niego znacznie gorszy. Nie warto starać się o jego odblokowanie. |
* '''RO933 .300 BLK''' – podróbka technicznego RO933. Jest jednak od niego znacznie gorszy. Nie warto starać się o jego odblokowanie. |
||
* '''SAR-21''' – karabin o najlepszym zasięgu. Jest jednak strasznie słaby i strasznie długo się przeładowuje. |
* '''SAR-21''' – karabin o najlepszym zasięgu. Jest jednak strasznie słaby i strasznie długo się przeładowuje. |
||
* '''RPK-74''' – identyczna kopia RPK. Jedyną różnicą jest to że strzela odrobinę szybciej<ref>Aż chce się zabić tych którzy tworzyli tą grę</ref>. |
* '''[[Karabin maszynowy RPK-74|RPK-74]]''' – identyczna kopia RPK. Jedyną różnicą jest to że strzela odrobinę szybciej<ref>Aż chce się zabić nim tych, którzy tworzyli tą grę</ref>. |
||
* '''AUG A3''' – znów kopia. Tym razem ma identyczne parametry z SAR'em. Ponownie jest jednak odrobinę szybszy w strzelaniu. |
* '''AUG A3''' – znów kopia. Tym razem ma identyczne parametry z SAR'em. Ponownie jest jednak odrobinę szybszy w strzelaniu. O dziwo, jest od niego tańszy. |
||
=== PDW === |
=== PDW === |
||
Bronie których znaczą część może używać tylko |
Bronie, których znaczą część może używać tylko mechanik. Charakteryzują się małym zasięgiem, dużym odrzutem oraz tym, że nikt z nich nie korzysta. |
||
* '''MP5K''' – dość mocny jak na PDW ale ma strasznie mały zasięg i niesamowicie mały magazynek. |
* '''MP5K''' – dość mocny jak na PDW, ale ma strasznie mały zasięg i niesamowicie mały magazynek. |
||
* '''UMP-45''' – <del>jedyne</del> pierwsze dobre PDW. |
* '''UMP-45''' – <del>jedyne</del> pierwsze dobre PDW. Jedyne obok UMP-9, które nadaje się na duże odległości. Wolny, ale za to pieruńsko celny. |
||
* '''M/45''' – złom z czasów [[II wojna światowa|II wojny światowej]]. Wolny i strasznie |
* '''M/45''' – złom z czasów [[II wojna światowa|II wojny światowej]]. Wolny i strasznie niecelny. |
||
* '''MPX''' – dobry na początek kiedy mamy mało pieniędzy a nie chcemy grać MP5. W późniejszej fazie gry ustępuje |
* '''MPX''' – dobry na początek, kiedy mamy mało pieniędzy, a nie chcemy grać MP5. W późniejszej fazie gry ustępuje UMP zasięgiem. |
||
* '''K-10''' – czyste zło. Jest okropnie szybkostrzelny ale ma magazynek wielkości FAMAS'a. Teoretycznie ma dobry zasięg choć w |
* '''K-10''' – czyste zło. Jest okropnie szybkostrzelny, ale ma magazynek wielkości FAMAS'a. Teoretycznie ma dobry zasięg, choć w praktyce aż strach z niego w ogóle korzystać, gdyż ma najniższą celność wśród '''wszystkich''' broni. Lepiej nie kupować. |
||
* '''UZI''' – dość dobry. Wolny ale bardzo celny. Jednak w przeciwieństwie do UMP ma strasznie krótki zasięg. |
* '''UZI''' – dość dobry. Wolny, ale bardzo celny. Jednak w przeciwieństwie do UMP ma strasznie krótki zasięg. |
||
* '''P90''' – ulubiona broń każdego [[noob]]a. Szybki oraz posiada duży magazynek. Jednak podobnie jak K-10 ma strasznie kiepską celność która sprawia |
* '''[[P90]]''' – ulubiona broń każdego [[noob]]a. Szybki oraz posiada duży magazynek. Jednak podobnie jak K-10, ma strasznie kiepską celność, która sprawia, że jest praktycznie bezużyteczny. |
||
* '''FMG9''' – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę aby porównać go do psikawki na wodę i najpewniej nią |
* '''FMG9''' – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę, aby porównać go do psikawki na wodę i najpewniej jest nią napędzany. Wygląda jakby był załadowany ślepakami. |
||
* '''M1A1''' – czyli popularny '' |
* '''M1A1''' – czyli popularny ''Thompson''. Jedyne PDW dostępne dla każdej klasy. Nawet dobry. |
||
* ''' |
* '''Scorpion''' – PDW będące najprawdopodobniej bratem K-10. Wielka szybkostrzelność oraz mała stabilność odstrasza nawet noobów. |
||
* '''MP7''' – broń zapewne kojarzona przez weteranów serii. Czy jest dobra? Statystyki mówią same za siebie<ref> |
* '''MP7''' – broń zapewne kojarzona przez weteranów serii. Czy jest dobra? Statystyki mówią same za siebie<ref>Czyli nie</ref>. |
||
* '''UMP-9''' – brat UMP-45 żywiący się amunicją 9mm. Z pewnością najlepsze PDW. Niesamowicie |
* '''UMP-9''' – brat UMP-45 żywiący się amunicją 9mm. Z pewnością najlepsze PDW. Niesamowicie celne, mocne, posiada duży magazynek i nawet dobrą szybkostrzelność. |
||
* '''AUG PARA''' – wariant AUG'a ze szturmówek. Niesamowicie przeciętny. W dodatku ponieważ jest w układzie Bullpup strasznie długo się przeładowuje. |
* '''AUG PARA''' – wariant AUG'a ze szturmówek. Niesamowicie przeciętny. W dodatku ponieważ jest w układzie Bullpup strasznie długo się przeładowuje. |
||
* '''M5 NAVY''' – mocno celny ale niskie obrażenia oraz kosmiczna cena wykluczają jego użyteczność na polu walki. |
* '''M5 NAVY''' – mocno celny ale niskie obrażenia oraz kosmiczna cena wykluczają jego użyteczność na polu walki. |
||
* '''M12S''' – podróbka UMP-9. Teoretycznie jest jeszcze celniejszy, ale przeokropnie wolny i ponad dwa razy droższy<ref> |
* '''M12S''' – podróbka UMP-9. Teoretycznie jest jeszcze celniejszy, ale przeokropnie wolny i ponad dwa razy droższy<ref>Aż dziwne, że EA dopuściło tą grę do sprzedaży</ref>. |
||
* '''M5SD''' – PDW do złudzenia przypominające karabinek. Kosmiczna cena oraz małe obrażenia sprawiają, że nikt nie kupuje tego |
* '''M5SD''' – PDW do złudzenia przypominające karabinek. Kosmiczna cena oraz małe obrażenia sprawiają, że nikt nie kupuje tego złomu. |
||
* '''MX4''' – |
* '''MX4''' – kolejna broń znana weteranom. Nie wiadomo, czemu tyle kosztuje, bo jest równie mierny co reszta PDW. |
||
=== Karabinki === |
=== Karabinki === |
||
To samo, co karabiny szturmowe, tylko trochę mniejsze. |
|||
* '''RO993''' – teoretycznie jest słaby gdyż zadaje najmniejsze obrażenia. W praktyce |
* '''RO993''' – teoretycznie jest słaby, gdyż zadaje najmniejsze obrażenia. W praktyce jest to najlepsza broń w całej grze. |
||
* '''SG553''' – tak jak w [[Counter-Strike: Global Offensive|CS:GO]] jest to broń która ma swoje liczne plusy jak i minusy. Jest bardzo |
* '''SG553''' – tak jak w [[Counter-Strike: Global Offensive|CS:GO]], jest to broń, która ma swoje liczne plusy, jak i minusy. Jest bardzo stabilna i celna, ale jest najwolniejsza wśród karabinków<ref>Nie licząc M1, który jest karabinkiem samopowtarzalnym</ref>. |
||
* '''AKS-74U''' – nie taka zła broń<ref>Wiadomo, przecie to [[Rosjanie|ruskie]]</ref>. Celniejszy od SG, ale ma mały zasięg i szybkostrzelność. |
* '''[[Karabinek AKSU|AKS-74U]]''' – nie taka zła broń<ref>Wiadomo, przecie to [[Rosjanie|ruskie]]</ref>. Celniejszy od SG, ale ma mały zasięg i szybkostrzelność. |
||
* '''G36C''' – jeden z najgorszych w swojej kategorii. Niecelny, mało stabilny i tak naprawdę nie warto go kupować. |
* '''[[Karabin G36|G36C]]''' – jeden z najgorszych w swojej kategorii. Niecelny, mało stabilny i tak naprawdę nie warto go kupować. |
||
* '''CAR-556''' – broń na którą zabrakło materiału i ostatecznie nie zamontowano |
* '''CAR-556''' – broń, na którą zabrakło materiału i ostatecznie nie zamontowano na niej kolby. Minimalnie gorszy od SG553, choć warty uwagi z powodu swojego dużego magazynka mogącego pomieścić 40 naboi. |
||
* '''ACWR''' – dawniej był to jeden z najlepszych karabinków jaki technik posiadał. Niestety <del>DICE</del> Visceral miało inne plany i mocno osłabili ukochanego ACWR. Jedyne co go wyróżnia, to dość dobra szybkostrzelność. |
* '''ACWR''' – dawniej był to jeden z najlepszych karabinków, jaki technik posiadał. Niestety, <del>DICE</del> Visceral miało inne plany i mocno osłabili ukochanego ACWR. Jedyne co go wyróżnia, to dość dobra szybkostrzelność. |
||
* '''M1''' – trudno go nazwać karabinkiem skoro jest bronią samopowtarzalną. Ma kiepski zasięg, średnią stabilność i kosmiczną cenę jak na oręż tego typu. |
* '''M1''' – trudno go nazwać karabinkiem, skoro jest bronią samopowtarzalną. Ma kiepski zasięg, średnią stabilność i kosmiczną cenę jak na oręż tego typu. |
||
=== Karabiny |
=== Karabiny bojowe === |
||
Imitacje karabinów maszynowych. Posiadają jednak małe magazynki i mierną szybkostrzelność. |
Imitacje karabinów maszynowych. Posiadają jednak małe magazynki i mierną szybkostrzelność. |
||
* '''SCAR-H''' – co ten karabin tu robi? Przecież to jest karabin szturmowy! Dość w porządku jak na otoczenie w którym się znalazł. |
* '''SCAR-H''' – co ten karabin tu robi? Przecież to jest karabin szturmowy! Dość w porządku, jak na otoczenie w którym się znalazł. |
||
* '''HCAR''' – ma większy magazynek od SCARa ale jest strasznie wolny. Kup jeśli chcesz dobrą celność i stabilność, a masz gdzieś |
* '''HCAR''' – ma większy magazynek od SCARa, ale jest strasznie wolny. Kup jeśli chcesz dobrą celność i stabilność, a masz gdzieś szybkostrzelność. |
||
* '''SA-58 OSW''' – wariacja SCARa. Mniej |
* '''SA-58 OSW''' – wariacja SCARa. Mniej celna, ale bardziej stabilna<ref>W praktyce jest ona jednak wręcz identyczna jak SCAR</ref>. |
||
* '''HK51''' – tragedia wśród bojówek. Ma tragiczną celność, małą szybkostrzelność, mały magazynek i w ogóle jest do [[dupa|dupy]]. |
* '''HK51''' – tragedia wśród bojówek. Ma tragiczną celność, małą szybkostrzelność, mały magazynek i w ogóle jest do [[dupa|dupy]]. |
||
* '''FAL''' – Visceral jest |
* '''FAL''' – Visceral jest niepokonane w tworzeniu kopii karabinów ze zmienionymi teksturami. Nie różni się niczym od SA z wyjątkiem ceny<ref>Jest oczywiście znacznie droższy</ref>. |
||
* '''SG510''' – jedyny ładny w swojej kategorii |
* '''SG510''' – jedyny ładny w swojej kategorii. W praktyce, jest to kolejna kopia innego karabinu, tym razem SCARa. Różni się od niego jedynie ceną oraz prędkością strzelania. |
||
* '''M110K5''' – omijany szerokim łukiem przez wszystkich graczy. Powodem jest to, że jako jedyny ma obniżony zasięg. |
* '''M110K5''' – omijany szerokim łukiem przez wszystkich graczy. Powodem jest to, że jako jedyny ma obniżony zasięg. |
||
* '''M39 EMR''' – a cóż to jest? |
* '''M39 EMR''' – a cóż to jest? Przecież w BF4 był to karabin wyborowy! Tutaj jednak dostał tryb automatyczny i najwyższą cenę. Niestety, znów ma chamsko skopiowane parametry SCARa<ref>Który raz już mówię, że ma się ochotę zabić twórców tego syfu?</ref>. |
||
=== Strzelby === |
=== Strzelby === |
||
JEBS! JEBS! JEBS! BUM! BAN! |
''JEBS! JEBS! JEBS! BUM! BAN!'' |
||
* '''870P |
* '''870P Magnum''' – bestia w [[Battlefield 3|BF3]], bestia w [[Battlefield 4|BF4]], bestia w BFH! Dostępna jako pierwsza, a lepsza niż większość pozostałych [[strzelba|strzelb]]. |
||
* '''37 |
* '''37 Stakeout''' – typowy obrzyn. Mały zasięg i słabe obrażenia definiują jego użyteczność na polu walki. |
||
* '''SPAS-12''' – godna swojej ceny. SPAS to shotgun, który w każdym Battlefieldzie był tym najlepszym. Tutaj też nie można się na nim zawieść. W skrócie: kopie dupska. |
* '''SPAS-12''' – godna swojej ceny. SPAS to shotgun, który w każdym Battlefieldzie był tym najlepszym. Tutaj też nie można się na nim zawieść. W skrócie: kopie dupska. |
||
* ''' |
* '''Dubletówka''' – typowy przedstawiciel tego gatunku. Mocny na odległości 10 cm, ale powyżej tego dystansu lepiej już wyciągnąć [[pistolet]], gdyż śrut rozpływa się w powietrzu. |
||
* '''KSG12''' – |
* '''KSG12''' – strzelba, która szczyci się tym, że potrafi pomieścić najwięcej naboi – aż czternaście. Poza tym, równie przeciętna co reszta. |
||
* ''' |
* '''Sajga 12''' – z powodu miłości do Rosjan, shotgun ten musiał się znaleźć również w BFH. Statystycznie identyczny co SPAS, choć w praktyce dużo gorszy. |
||
* '''1887''' – kopia 870P ze zmienionymi skinami. Ma identyczne parametry i ilość naboi którą można do niej władować<ref> |
* '''1887''' – kopia 870P ze zmienionymi skinami. Ma identyczne parametry i ilość naboi, którą można do niej władować<ref>Czy nie mówiłem, że ma się ochotę zabić twórców tej gry?</ref>. |
||
* '''M4''' – nazywa się podobnie jak karabinek, który w przeciwieństwie do tej broni jest dość niezły. |
* '''M4''' – nazywa się podobnie jak karabinek, który w przeciwieństwie do tej broni jest dość niezły. |
||
=== Karabiny |
=== Karabiny snajperskie === |
||
W poprzednich częściach były to ulubione zabawki każdego campera. Niestety |
W poprzednich częściach były to ulubione zabawki każdego campera. Niestety, Ci <del>debile</del> geniusze z Visceral musieli dać snajperkom siłę pistoletów na kapiszony, aby specjaliście nie było zbyt łatwo. |
||
* ''' |
* '''Scout Elite''' – ironiczne najlepsza na krótki dystans, gdyż na dłuższych trzeba wydać nawet trzy strzały żeby zabić. Z tego powodu, mało osób korzysta z tej giwery. |
||
* '''R700 LTR''' – w miarę |
* '''R700 LTR''' – w miarę OK. Niestety, prędkość wylotowa jest mniejsza niż w wielu PDW, a magazynek jest mniejszy niż standardowy. |
||
* '''AW<del>P</del>M''' – rzęch na miarę snajperek. Prędkość wylotowa jest tak niska, że ktoś, kto ustrzeli kogoś w ruchu na odległości 2740 metrów powinien dostać [[Nagroda Nobla|Nobla]], bo to przeczy |
* '''AW<del>P</del>M''' – rzęch na miarę snajperek. Prędkość wylotowa jest tak niska, że ktoś, kto ustrzeli kogoś w ruchu na odległości 2740 metrów, powinien dostać [[Nagroda Nobla|Nobla]], bo to przeczy prawom fizyki. |
||
* '''300 |
* '''300 Knockout''' – zadaje 90 obrażeń do nawet 50 metrów! Oczywiście musiało być coś za coś. Ma najwyższy model opadania kul, więc trzeba często podnieść karabin tak, że nie widać wroga aby go trafić. |
||
* '''388-RECON''' – bardzo kiepska broń<ref>Żadna nowość wśród snajperek</ref>. Obrażenia spadają z prędkością światła, a magazynek znów jest o połowę mniejszy niż standardowy |
* '''388-RECON''' – bardzo kiepska broń<ref>Żadna nowość wśród snajperek</ref>. Obrażenia spadają z prędkością światła, a magazynek znów jest o połowę mniejszy niż standardowy. |
||
* '''AWS''' – jedna z najlepszych w swojej kategorii. Prędkość strzału nareszcie zaczyna przypominać karabin snajperski<ref>Choć i tak jest mniejsza większość snajperek w BF4</ref> oraz posiada największy zasięg. |
* '''AWS''' – jedna z najlepszych w swojej kategorii. Prędkość strzału nareszcie zaczyna przypominać karabin snajperski<ref>Choć i tak jest mniejsza większość snajperek w BF4</ref> oraz posiada największy zasięg. |
||
* '''M98B''' – w poprzednich częściach był to król wśród karabinów. Oczywiście te |
* '''M98B''' – w poprzednich częściach był to król wśród karabinów. Oczywiście, te ch{{Cenzura3}}e z Visceral musieli pogorszyć M98 w dosłownie wszystkim. Od szybkostrzelności, która jest obecnie na żenującym poziomie, do nawet zasięgu i prędkości wylotowej. Mimo wszystko, nadal jest jedną z najlepszych snajperek w grze, gdyż każda inna jest w pewnym aspekcie gorsza. |
||
* '''M1903''' – giwera pamiętająca czasy [[I wojna światowa| |
* '''M1903''' – giwera pamiętająca czasy [[I wojna światowa|I wojny światowej]]. Ma wysoką prędkość strzelania oraz zasięg. Niestety, zadaje ona niskie obrażenia i po raz kolejny posiada najmniejszy magazynek<ref>Oraz wyższy model opadania kuli</ref>. Do olania. |
||
=== Karabiny |
=== Karabiny wyborowe === |
||
Snajperki, tylko że słabsze i posiadające tryb samopowtarzalny. |
Snajperki, tylko że słabsze i posiadające tryb samopowtarzalny. |
||
* '''SOCOM16''' – pierwszy możliwy karabin wyborowy do kupienia. Wiele osób |
* '''SOCOM16''' – pierwszy możliwy karabin wyborowy do kupienia. Wiele osób go używa, nawet, jak będzie ich stać na inne giwery, gdyż jest całkiem w porządku. |
||
* '''SR-25 ECC''' – kolejna broń posiadająca identyczne parametry jak swój poprzednik. Ponownie jednak jest znacznie droższa<ref> |
* '''SR-25 ECC''' – kolejna broń posiadająca identyczne parametry jak swój poprzednik. Ponownie jednak jest znacznie droższa<ref>Chyba załączę licznik, aby liczył, ile takich przypadków popełnił Visceral</ref>. |
||
* '''PTR-91''' – nie różni się prawie niczym od SR-25 |
* '''PTR-91''' – nie różni się prawie niczym od SR-25, poza mniejszą celnością oraz jeszcze wyższą ceną. |
||
* ''' |
* '''Sajga .308''' – nazywa się podobnie do strzelby i najpewniej działa na tej samej licencji. Beznadzieja. |
||
* '''M82 .416''' – najlepsza dostępna wyborówka. Jako jedyna |
* '''M82 .416''' – najlepsza dostępna wyborówka. Jako jedyna posiada zwiększony model obrażeń. Jednak trzeba za nią dać kosmiczne pieniądze – ponad 100 tysięcy dolarów. |
||
* '''RO933 M1''' – |
* '''RO933 M1''' – kolejna odmiana RO933. Wierna kopia innego karabinu, tym razem Sajgi. Oznacza to, że jest ona pośmiewiskiem wśród rodziny RO993. |
||
* '''SP-AR''' – kolejny złom wśród wyborowych. Niska celność oraz stała stabilność definiują jej użyteczność na polu walki co do słowa. |
* '''SP-AR''' – kolejny złom wśród wyborowych. Niska celność oraz stała stabilność definiują jej użyteczność na polu walki co do słowa. |
||
=== Inne === |
=== Inne === |
||
* '''Defibrylator''' – istnieje pewne prawdopodobieństwo, że nim kogoś [[śmierć|zabijesz]], ale musisz być w czepku urodzonym. Da się też wskrzesić z martwych swoich towarzyszy, nawet jeśli ten dostał wcześniej działkiem 125 mm. Jeżeli nie jesteś operatorem możesz sobie taki podnieść w niektórych punktach na mapach. |
* '''Defibrylator''' – istnieje pewne prawdopodobieństwo, że nim kogoś [[śmierć|zabijesz]], ale musisz być w czepku urodzonym. Da się nim też wskrzesić z martwych swoich towarzyszy, nawet jeśli ten dostał wcześniej działkiem 125 mm. Jeżeli nie jesteś operatorem, możesz sobie taki podnieść w niektórych punktach na mapach. |
||
* '''Apteczka''' – |
* '''Apteczka''' – ''Dawać tu ku{{cenzura3}}a [[lekarz|sanitariusza]]!'' |
||
* '''Amunicja''' – |
* '''Amunicja''' – ''Niech ktoś da tu ku{{cenzura3}}a amunicję!'' |
||
* '''Survivalista''' – |
* '''Survivalista''' – dopalacz, który możesz sobie wstrzyknąć po śmierci aby wrócić do żywych. |
||
* '''Hak''' – wystrzeliwuję linę, której możesz użyć jako substytut |
* '''Hak''' – wystrzeliwuję linę, której możesz użyć jako substytut drabiny. |
||
* '''Linia z |
* '''Linia z hakiem''' – dokładnie to samo co wyżej, tylko służy do zjeżdżania. Jak ci się uda, to możesz zeskoczyć z jednej linii na drugą i zrobić wielkie combo. |
||
* '''M320''' – dawniej nosił go szturmowiec, a dziś jest to główne wyposażenie mechanika. Ulubiona broń noobów… do czasu, aż skończy im się amunicja. |
* '''M320''' – dawniej nosił go szturmowiec, a dziś jest to główne wyposażenie mechanika. Ulubiona broń noobów… do czasu, aż skończy im się amunicja. |
||
* '''Apteczka |
* '''Apteczka pasażera''' – idiotyczna nazwa która sugeruje iż w pojeździe w którym się znajdujemy pojawi się apteczka aby leczyć [[pasażer|pasażerów]]. |
||
* '''Kierowca |
* '''Kierowca wyczynowy''' – ulepszenie, które wyposaża [[samochód|samochody]] w takie dodatki jak wtrysk podtleneku azotu, lepszą sterowność i platynowe p{{Cenzura3}}niki. |
||
* '''[[Maska przeciwgazowa]]''' – jak sama nazwa wskazuje chroni przed gazem <del>musztardowym</del> bojowym. |
* '''[[Maska przeciwgazowa]]''' – jak sama nazwa wskazuje, chroni ona przed gazem <del>musztardowym</del> bojowym. |
||
* '''Maska |
* '''Maska ognioodporna''' – kolejna bzdurna nazwa. Jak ją założysz, to w magiczny sposób twoje ciało będzie odporne na dość mocne skutki poparzenia [[ogień|ogniem]]. |
||
* '''Gogle |
* '''Gogle noktowizyjne''' – Visceral stwierdziło, że same celowniki noktowizyjne to mało. Od teraz w BFH możesz założyć gogle, aby widzieć każdego campera. |
||
* '''Palnik''' – podstawowe narzędzie mechanika. Możesz dzięki niemu w ramach pomocy [[sąsiad|sąsiedzkiej]] naprawić komuś |
* '''Palnik''' – podstawowe narzędzie mechanika. Możesz dzięki niemu w ramach pomocy [[sąsiad|sąsiedzkiej]] naprawić komuś samochód. |
||
* '''Telefon |
* '''Telefon satelitarny''' – <del>służy policjantom do zamawiania drogą lotniczą dużych ilości pączków</del> sygnalizator, dzięki któremu pojawisz się w pełnym ekwipunku 20 metrów nad ziemią. |
||
* '''Sabotaż''' – |
* '''Sabotaż''' – jeden z najfajniejszych gadżetów dostępnych dla mechanika. Możesz podłożyć go pod samochód i poczekać na wroga, który wyleci w powietrze zaraz po tym, jak odpali on [[silnik]]. |
||
* '''Pancerna |
* '''Pancerna wkładka''' – jak ją obierzesz, to będziesz mógł przeżyć dość znaczny ostrzał z karabinu. Niestety, w przeciwieństwie do maski ognioodpornej, nie chroni ona całego ciała. |
||
* '''Zagłuszacz |
* '''Zagłuszacz radarowy''' – kolejny bardzo fajny gadżet. Jak go odpalisz, to dezaktywujesz wszystkie urządzenia przeciwnika, w tym [[C4]] i [[Mina przeciwpiechotna|miny laserowe]]. |
||
* '''C4''' typowy ładunek wybuchowy. Parę sztuk i pojazdu nie ma. |
* '''C4''' – typowy ładunek wybuchowy. Parę sztuk i pojazdu nie ma. |
||
* '''Tarcza |
* '''Tarcza balistyczna''' – z pewnością najlepszy gadżet w grze. Z nią jesteś odporny nawet na strzał z granatnika oraz kiedy jej nie używasz, jest ona na twoich plecach osłaniając ci tyły. |
||
* '''Zestaw |
* '''Zestaw narzędzi taktycznych''' – dostępny jedynie dla szturmowców. Zakładając go, wykonujesz szybciej wiele zadań ręcznych, takich jak zabieranie kasy ze skarbca, uwalniania zakładników czy składanie origami. |
||
* '''Mina |
* '''[[Mina przeciwpiechotna|Mina laserowa]]''' – bardzo fajna rzecz. Gdy ją położysz, to wytwarza laser, który po przecięciu wybucha i zabija oponenta. |
||
* '''Kamera''' – dawny czujnik ruchu. Kiedy ją położysz |
* '''Kamera''' – dawny czujnik ruchu. Kiedy ją położysz, masz oznaczonych wrogów na mini-mapie. |
||
* '''Przynęta''' – pułapka na <del>[[szczur |
* '''Przynęta''' – pułapka na <del>[[szczur]]y</del> wroga. Kiedy ją podłożysz, wysyła ona wrogom fałszywy sygnał położenia przeciwnika. Niestety, prawie każdy od razu się kapnie, że to pułapka, gdyż bardzo rzadko wróg stoi w miejscu przez całą rundę. |
||
* '''Trening |
* '''Trening maskowania''' – zestaw szkolenia [[ninja]]. Dzięki niemu poruszasz się bardzo cicho. Jednak jest to bezsensowy Gadżet. |
||
== Noob w Battlefield Hardline == |
== Noob w Battlefield Hardline == |
||
* Grając w trybie Krwawej Forsy |
* Grając policjantem w trybie Krwawej Forsy, pomaga przestępcom nosić pieniądze do ich schowka. |
||
* Próbuje zabić świadka koronnego. |
* Próbuje zabić świadka koronnego. |
||
* Grając w trybie Na Ratunek dziwi się, że nie może się odrodzić gdy zginie. |
* Grając w trybie ''Na Ratunek'' dziwi się, że nie może się odrodzić gdy zginie. |
||
* Zakłada celownik z dużym przybliżeniem na K-10 i dziwi się, że nie może nikogo trafić. |
* Zakłada celownik z dużym przybliżeniem na K-10 i dziwi się, że nie może nikogo trafić. |
||
* Szuka w ekwipunku mechanika rakietnicy, a kiedy jej nie znajdzie pisze na forach, że ma zepsutą grę. |
* Szuka w ekwipunku mechanika rakietnicy, a kiedy jej nie znajdzie, pisze na forach, że ma zepsutą grę. |
||
* Lata po mapie w poszukiwaniu czołgu. |
* Lata po mapie w poszukiwaniu czołgu. |
||
* Ustawia miny laserowe w łatwo widocznych miejscach. |
* Ustawia miny laserowe w łatwo widocznych miejscach. |
||
* Widząc podłożony sabotaż na pick-upie stwierdza, że rozbroi ładunek kiedy go podniesie. |
* Widząc podłożony sabotaż na pick-upie stwierdza, że rozbroi ładunek kiedy go podniesie. |
||
* Próbuje zniszczyć tarcze przeciwnika strzelając w nią z pistoletu. |
* Próbuje zniszczyć tarcze przeciwnika strzelając w nią z pistoletu. |
||
* Strzela w |
* Strzela w swoich na serwerach hardcore. |
||
* Stara się zabić wroga strzałką namierzającą. |
* Stara się zabić wroga strzałką namierzającą. |
||
* W trybie Fucha zamiast jeździć pojazdami, niszy je. |
* W trybie Fucha zamiast jeździć pojazdami, niszy je. |
||
* Na serwerach „knife only” strzela do wrogów z karabinu. |
* Na serwerach „knife only” strzela do wrogów z karabinu. |
||
* Kiedy zobaczy niebieskie płomienie, myśli, że jak w nie strzeli to |
* Kiedy zobaczy niebieskie płomienie, myśli, że jak w nie strzeli, to zmieni je w gaz. |
||
* Dziwi się, że jak wejdzie w gaz to celownik jest rozmazany. |
* Dziwi się, że jak wejdzie w gaz, to celownik jest rozmazany. |
||
* |
* Próbuje zabić [[krokodyl]]e na mapie Everglades. |
||
* Na mapie Noc w Lesie świeci [[latarka |
* Na mapie Noc w Lesie świeci [[latarka]]mi i dziwi się, że wrogowie go wykryli. |
||
* Próbuje odurzyć się [[Marihuana|marihuaną]] na mapie Plantacja Konopi. |
* Próbuje odurzyć się [[Marihuana|marihuaną]] na mapie Plantacja Konopi. |
||
* Na mapie Śródmieście cały czas krzyczy, że znalazł pączki. |
* Na mapie Śródmieście cały czas krzyczy, że znalazł pączki. |
||
* |
* Gdy żyrandol spadł mu na głowę, to dziwi się, że zginął. |
||
* Na mapie Dzielnica jego jedynym zajęciem jest wyburzanie budynków za pomocą |
* Na mapie Dzielnica jego jedynym zajęciem jest wyburzanie budynków za pomocą młota. |
||
* W kampanii grając policjantem zamiast łapać przestępców, zabija ich. |
* W kampanii grając policjantem, zamiast łapać przestępców, zabija ich. |
||
* Szuka w ekwipunku szturmowca karabinów maszynowych. |
* Szuka w ekwipunku szturmowca karabinów maszynowych. |
||
* Podczas burzy piaskowej na mapie Pustynia lata bardzo szybko [[Śmigłowiec|helikopterem]] i najczęściej rozbija się wraz z załogą na domach/wieżach. |
* Podczas burzy piaskowej na mapie Pustynia, lata bardzo szybko [[Śmigłowiec|helikopterem]] i najczęściej rozbija się wraz z załogą na domach/wieżach. |
||
* Nie umie zabrać |
* Nie umie zabrać pieniędzy w trybie Krwawej Forsy. |
||
* Kiedy kupi maskę przeciwgazową dziwi się że zginął od ognia. |
* Kiedy kupi maskę przeciwgazową, dziwi się, że zginął od ognia. |
||
* Próbuje trafić przeciwnika |
* Próbuje trafić z pistoletu w przeciwnika oddalonego o 3000 metrów. |
||
* Nie wie, że |
* Nie wie, że można wychylać się z pojazdów. |
||
* Nie może pojąć dlaczego po niebie nie latają samoloty wojskowe. |
* Nie może pojąć, dlaczego po niebie nie latają samoloty wojskowe. |
||
* Dziwi się że nie może zabić wroga w plecy, gdy ten ma ze sobą |
* Dziwi się, że nie może zabić wroga w plecy, gdy ten ma ze sobą tarczę. |
||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{FPS}} |
{{FPS}} |
||
{{Gry komputerowe}} |
|||
[[Kategoria:FPS]] |
[[Kategoria:FPS]] |
Wersja z 13:58, 11 lis 2017
Ten artykuł dotyczy gry błędnie oznaczanej jako BFH. Zobacz też Battlefield Heroes. |
Ten artykuł można by wysłać telegramem. A mamy już XXI wiek.
Dodaj do niego jakieś grafiki, bo Tesla się w grobie przewraca. |
Ten artykuł jest niezmiernie długi i jego czytanie może spowodować liczne szkody, takie jak: strata czasu, ból palców, możliwość zepsucia się myszki, klawiatury, procesora i przypalenie drugiego dania. Upewnij się, że jesteś na siłach lub wylosuj sobie coś krótszego. |
Battlefield Hardline – kontynuacja wspaniałego pod każdym względem Battlefielda 4. Jej produkcją zajęło się DICE tym razem Visceral Games, a wydane zostało przez Elektroniczną Sztukę. Akcja dzieje się w świecie ogarniętym wojną policjantów i złodziei, co było ze strony Visceral strzałem w dziesiątkę, gdyż seria gier, która od zawsze opiera się na konfliktach zbrojnych powinna obrać zupełnie inny tor i wyruszyć na kompletnie nieznane wody[1].
Tryby gry
- Single Player – od samych początków EA obiecywało, że Hardline będzie najlepszym single playerem w historii cyklu. Zapewne panowie w drogich garniturach wyszli z założenia, że Visceral otrząśnie się z swego stanu marazmu wywołanego zapewne szokiem artystycznym. Zjawisko to występuje zwykle w przypadku gdy dochodzimy do wniosku że stworzyliśmy arcydzieło życia, którego nie da się niczym przebić. Faktycznie nietrudno pobić poprzeczkę poprzednich części cyklu. Hardline to zdecydowanie najlepszy single w historii cyklu[2]! Postacie są drewniane niczym zabytkowy dąb Bartek i mają tak płytkie osobowości że pięć minut po wyłączeniu gry zapominamy jak się nazywają: Skorumpowany glina, były bandzior, sympatyczny zbir, komisarz o niesprecyzowanych planach i tak dalej… Dodatkowo polski dubbing jest na żenującym poziomie, oraz przez całą grę towarzyszą nam dowcipasy na poziomie gimnazjum. Można nawet stwierdzić, że w pewnych przypadkach nawet tragiczna pod każdym względem historia Reckera z BF4 może być nawet lepsza.
- Multiplayer – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 110% czasu przeznaczonego na grę. Do dyspozycji mamy jedenaście map plus dwadzieścia dwa z dodatków, sporo pojazdów i dużo różnorakich pukawek, mimo to jednak najczęściej używane są dwie albo trzy bronie na kategorie.
Klasy
Klasy w BFH są prawie takie same jak w Battlefield 4, lecz z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. Jedyne co zmieniono to dwie klasy „Przechrzczono” ale ich funkcje nie uległy drastycznym zmianom. W praktyczne to faktycznie to samo co BF4 z kilkoma nowościami które za chwilę i tak się nudzą i łapiemy się na tym że gramy praktycznie to samo.
- Operator – odpowiednik szturmowca z BF4. Zapamiętaj tą nazwę, gdyż naukowcy stwierdzili, że przynajmniej połowa napotkanych wrogów i towarzyszy będzie grała Operatorem. Typowy przedstawiciel tego gatunku nosi że sobą karabin szturmowy, apteczkę, defibrylator lub (kiedy jest egoistą) zestaw survivalowy dzięki któremu może się wskrzeszać[3].
- Mechanik – dawny technikór. O ile kiedyś klasa ta miała swoje poważne zadanie w postaci niszczenia wrogich czołgów, pelotek, łodzi i tym podobne, to tutaj tak na prawdę klasy tej mogłoby nie być. Skoro przenosimy na pole walki policja-gangsterzy, to możemy zapomnieć o czołgunach. Nosi że sobą granatnik, gdyż Visceral spło robotę i rakietnice występują tylko jako broń do podniesienia. Czasami zagości na polu walki z palnikiem lub sabotażem, aby zrobić noobom przykry prezent pod samochodem.
- Szturmowiec – odpowiednik Wsparcia.
Nosi ze sobą karabin maszynowyOtóż nie! Cha tam! Obecnie szturmowcy noszą tylko strzelby, czyniąc ich praktycznie bezużytecznymi. Z tego powodu, wiele serwerów ma zakaz na ten oręż. Jeżeli jednak ktoś zagra tą klasą, to najpewniej będzie biegał za drużyną i rzucał jej amunicję. To jego jedyne sensowne zastosowanie. - Specjalista – stary poczciwy
campersnajper. W tej części programiści wzięli sobie za cel, aby snajper nareszcie zaczął być użyteczny. Oprócz ulubionej broni camperów, czyli snajperki, nosi też takie gadżety jak: miny laserowe, kamery, przynęty czy liny, dzięki którym jego drużyna może wspinać się po pionowych ścianach. Niestety, jednak nadal jest totalnie bezużyteczny dla swoich kompanów, gdyż w jego pułapki wpadnie tylko noob, a karabiny snajperskie zostały tak diabelsko znerfione, że praktycznie nikt już z nich nie korzysta.
Broń
Pukawek w BFH jest niestety znacznie mniej niż w poprzedniej części. Nie powinno nikogo to dziwić, gdyż w walkach policjantów i złodziei nie biorą udziału prawdziwe bronie.
Broń osobista
Pistoleciki i inne takie małe. Złośliwe rzeczy, które mogą cię uratować kiedy w karabinie skończy ci się amunicja.
- 45T – pierwsza dostępna broń obrony koniecznej. Wiele osób jej nie zmienia, gdyż jest całkiem niezła.
- M1911A1 – ten pistolet ma ponad 100 lat i dalej służy w boju. Bardzo celny.
- .40 PRO – prawie pod każdym względem gorszy od powyższego przeżytku z czasów I wojny światowej. Dodatkowo żądają za niego ponad 50 tysięcy dolarów.
- Bald Eagle – mimo, iż w rzeczywistości kompletnie nie nadaje się na pole bitwy, to tutaj daje radę.
- FN57 – dość celny i stabilny, ale ma najniższe obrażenia. Na szczęście ratuje go pojemność magazynka w ilości 20 czopków.
- G17 RACE – niesamowicie ładny pistolet o bardzo dobrych parametrach. Jedyne, czym odstrasza, to ceną: 60 tysięcy dolarów.
- DUAL VZ. 61 – to nie pistolet, to pistolet maszynowy! Strzela jakby miał zaraz wysadzić w powietrze całą planetę. Niestety jest jednak strasznie niecelny oraz kosztuje ponad 100 tysięcy dolarów. Z tego powodu, wielu graczy omija go szerokim łukiem.
- G18C – typowy mały pistolecik, jednak w funkcji automatycznej. Idealny dla noobów.
- 93R – jako jedyny posiada stały tryb strzału burst. Ma zerową celność z biodra.
- TEC-9 – na miniaturce wygląda jak Błyskawica z Powstania warszawskiego. Niby mocny, ale wolny, automatyk powinien sprejować, a nie pierdzieć.
- MAC-10 – beznadziejna broń. Ogromna szybkostrzelność w połączeniu z jedynie piętnastonabojowym magazynkiem daje efekt śmierci przy każdym spotkaniu z brakiem amunicji.
- 'Zaimprowizowany pistolet – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę, aby porównać go do pistoletu do kleju na gorąco.
- MP9 – teoretycznie identyczny jak DUAL ale jest od niego znacznie wolniejszy oraz posiada mniejszy magazynek.
- T62 Cew – to również nie jest pistolet, to jest paralizator! Można dzięki niemu ogłuszyć wroga i go przesłuchać, aby podał namiary na swoich towarzyszy. Niestety, trzeba nim strzelać z odległości do dwóch metrów, gdyż dalej strzał nie doleci.
- Strzałka namierzająca – nie jest to nawet broń służąca do zabijania. Możesz nią jedynie strzelić w wroga, aby był on widoczny na mini-mapie. Problemem może być jedynie fakt, iż bez broni nie będziemy mogli go zabić.
Karabiny szturmowe
Czyli bronie dostępne tylko dla klasy operatora.
- L85A2 – pierwszy karabin dostępny w grze. Korzystamy z niego tylko po to, aby kupić coś lepszego. Słabiutki.
- M16A3 – w BF3 była to najmocniejsza broń w grze. Teraz lepiej jednak tej broni nie zabierać na pole walki. Też słaby.
- M416 – gości w serii już po raz piąty. Tutaj też daje radę, bo jest szybszy od M16.
- AKM – przyrodni brat AK-47. Silny, ale trudny w kontroli.
- ARM – połączenie szturmówki z maszynówką. Broń dla nikogo – wolny i słaby. Jedynie magazynek nie jest rozczarowaniem, bo mieści aż 50 kapiszonów.
- F2000 – belgijska szturmówka wypluwająca niezliczone ilości ołowiu. Nawet dobra, ale… tylko dla premium.
- RPK – czyli zwykły AKM z większym magazynkiem i gorszą celnością. Faktycznie jest to karabin maszynowy, więc co on robi w szturmówkach?
- MDC – dość mocny i szybki. Byłby świetny na polu walki, gdyby nie był tylko dla premium.
- FAMAS – w poprzednich częściach była to broń, która biła minigun w szybkości strzelania. Niestety, te
ssynydebile z Visceral musieli zmniejszyć szybkostrzelność FAMAS'a, przez co jest on teraz bardzo cienki i nikt już go nie kupuje. - RO933 .300 BLK – podróbka technicznego RO933. Jest jednak od niego znacznie gorszy. Nie warto starać się o jego odblokowanie.
- SAR-21 – karabin o najlepszym zasięgu. Jest jednak strasznie słaby i strasznie długo się przeładowuje.
- RPK-74 – identyczna kopia RPK. Jedyną różnicą jest to że strzela odrobinę szybciej[4].
- AUG A3 – znów kopia. Tym razem ma identyczne parametry z SAR'em. Ponownie jest jednak odrobinę szybszy w strzelaniu. O dziwo, jest od niego tańszy.
PDW
Bronie, których znaczą część może używać tylko mechanik. Charakteryzują się małym zasięgiem, dużym odrzutem oraz tym, że nikt z nich nie korzysta.
- MP5K – dość mocny jak na PDW, ale ma strasznie mały zasięg i niesamowicie mały magazynek.
- UMP-45 –
jedynepierwsze dobre PDW. Jedyne obok UMP-9, które nadaje się na duże odległości. Wolny, ale za to pieruńsko celny. - M/45 – złom z czasów II wojny światowej. Wolny i strasznie niecelny.
- MPX – dobry na początek, kiedy mamy mało pieniędzy, a nie chcemy grać MP5. W późniejszej fazie gry ustępuje UMP zasięgiem.
- K-10 – czyste zło. Jest okropnie szybkostrzelny, ale ma magazynek wielkości FAMAS'a. Teoretycznie ma dobry zasięg, choć w praktyce aż strach z niego w ogóle korzystać, gdyż ma najniższą celność wśród wszystkich broni. Lepiej nie kupować.
- UZI – dość dobry. Wolny, ale bardzo celny. Jednak w przeciwieństwie do UMP ma strasznie krótki zasięg.
- P90 – ulubiona broń każdego nooba. Szybki oraz posiada duży magazynek. Jednak podobnie jak K-10, ma strasznie kiepską celność, która sprawia, że jest praktycznie bezużyteczny.
- FMG9 – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę, aby porównać go do psikawki na wodę i najpewniej jest nią napędzany. Wygląda jakby był załadowany ślepakami.
- M1A1 – czyli popularny Thompson. Jedyne PDW dostępne dla każdej klasy. Nawet dobry.
- Scorpion – PDW będące najprawdopodobniej bratem K-10. Wielka szybkostrzelność oraz mała stabilność odstrasza nawet noobów.
- MP7 – broń zapewne kojarzona przez weteranów serii. Czy jest dobra? Statystyki mówią same za siebie[5].
- UMP-9 – brat UMP-45 żywiący się amunicją 9mm. Z pewnością najlepsze PDW. Niesamowicie celne, mocne, posiada duży magazynek i nawet dobrą szybkostrzelność.
- AUG PARA – wariant AUG'a ze szturmówek. Niesamowicie przeciętny. W dodatku ponieważ jest w układzie Bullpup strasznie długo się przeładowuje.
- M5 NAVY – mocno celny ale niskie obrażenia oraz kosmiczna cena wykluczają jego użyteczność na polu walki.
- M12S – podróbka UMP-9. Teoretycznie jest jeszcze celniejszy, ale przeokropnie wolny i ponad dwa razy droższy[6].
- M5SD – PDW do złudzenia przypominające karabinek. Kosmiczna cena oraz małe obrażenia sprawiają, że nikt nie kupuje tego złomu.
- MX4 – kolejna broń znana weteranom. Nie wiadomo, czemu tyle kosztuje, bo jest równie mierny co reszta PDW.
Karabinki
To samo, co karabiny szturmowe, tylko trochę mniejsze.
- RO993 – teoretycznie jest słaby, gdyż zadaje najmniejsze obrażenia. W praktyce jest to najlepsza broń w całej grze.
- SG553 – tak jak w CS:GO, jest to broń, która ma swoje liczne plusy, jak i minusy. Jest bardzo stabilna i celna, ale jest najwolniejsza wśród karabinków[7].
- AKS-74U – nie taka zła broń[8]. Celniejszy od SG, ale ma mały zasięg i szybkostrzelność.
- G36C – jeden z najgorszych w swojej kategorii. Niecelny, mało stabilny i tak naprawdę nie warto go kupować.
- CAR-556 – broń, na którą zabrakło materiału i ostatecznie nie zamontowano na niej kolby. Minimalnie gorszy od SG553, choć warty uwagi z powodu swojego dużego magazynka mogącego pomieścić 40 naboi.
- ACWR – dawniej był to jeden z najlepszych karabinków, jaki technik posiadał. Niestety,
DICEVisceral miało inne plany i mocno osłabili ukochanego ACWR. Jedyne co go wyróżnia, to dość dobra szybkostrzelność. - M1 – trudno go nazwać karabinkiem, skoro jest bronią samopowtarzalną. Ma kiepski zasięg, średnią stabilność i kosmiczną cenę jak na oręż tego typu.
Karabiny bojowe
Imitacje karabinów maszynowych. Posiadają jednak małe magazynki i mierną szybkostrzelność.
- SCAR-H – co ten karabin tu robi? Przecież to jest karabin szturmowy! Dość w porządku, jak na otoczenie w którym się znalazł.
- HCAR – ma większy magazynek od SCARa, ale jest strasznie wolny. Kup jeśli chcesz dobrą celność i stabilność, a masz gdzieś szybkostrzelność.
- SA-58 OSW – wariacja SCARa. Mniej celna, ale bardziej stabilna[9].
- HK51 – tragedia wśród bojówek. Ma tragiczną celność, małą szybkostrzelność, mały magazynek i w ogóle jest do dupy.
- FAL – Visceral jest niepokonane w tworzeniu kopii karabinów ze zmienionymi teksturami. Nie różni się niczym od SA z wyjątkiem ceny[10].
- SG510 – jedyny ładny w swojej kategorii. W praktyce, jest to kolejna kopia innego karabinu, tym razem SCARa. Różni się od niego jedynie ceną oraz prędkością strzelania.
- M110K5 – omijany szerokim łukiem przez wszystkich graczy. Powodem jest to, że jako jedyny ma obniżony zasięg.
- M39 EMR – a cóż to jest? Przecież w BF4 był to karabin wyborowy! Tutaj jednak dostał tryb automatyczny i najwyższą cenę. Niestety, znów ma chamsko skopiowane parametry SCARa[11].
Strzelby
JEBS! JEBS! JEBS! BUM! BAN!
- 870P Magnum – bestia w BF3, bestia w BF4, bestia w BFH! Dostępna jako pierwsza, a lepsza niż większość pozostałych strzelb.
- 37 Stakeout – typowy obrzyn. Mały zasięg i słabe obrażenia definiują jego użyteczność na polu walki.
- SPAS-12 – godna swojej ceny. SPAS to shotgun, który w każdym Battlefieldzie był tym najlepszym. Tutaj też nie można się na nim zawieść. W skrócie: kopie dupska.
- Dubletówka – typowy przedstawiciel tego gatunku. Mocny na odległości 10 cm, ale powyżej tego dystansu lepiej już wyciągnąć pistolet, gdyż śrut rozpływa się w powietrzu.
- KSG12 – strzelba, która szczyci się tym, że potrafi pomieścić najwięcej naboi – aż czternaście. Poza tym, równie przeciętna co reszta.
- Sajga 12 – z powodu miłości do Rosjan, shotgun ten musiał się znaleźć również w BFH. Statystycznie identyczny co SPAS, choć w praktyce dużo gorszy.
- 1887 – kopia 870P ze zmienionymi skinami. Ma identyczne parametry i ilość naboi, którą można do niej władować[12].
- M4 – nazywa się podobnie jak karabinek, który w przeciwieństwie do tej broni jest dość niezły.
Karabiny snajperskie
W poprzednich częściach były to ulubione zabawki każdego campera. Niestety, Ci debile geniusze z Visceral musieli dać snajperkom siłę pistoletów na kapiszony, aby specjaliście nie było zbyt łatwo.
- Scout Elite – ironiczne najlepsza na krótki dystans, gdyż na dłuższych trzeba wydać nawet trzy strzały żeby zabić. Z tego powodu, mało osób korzysta z tej giwery.
- R700 LTR – w miarę OK. Niestety, prędkość wylotowa jest mniejsza niż w wielu PDW, a magazynek jest mniejszy niż standardowy.
- AW
PM – rzęch na miarę snajperek. Prędkość wylotowa jest tak niska, że ktoś, kto ustrzeli kogoś w ruchu na odległości 2740 metrów, powinien dostać Nobla, bo to przeczy prawom fizyki. - 300 Knockout – zadaje 90 obrażeń do nawet 50 metrów! Oczywiście musiało być coś za coś. Ma najwyższy model opadania kul, więc trzeba często podnieść karabin tak, że nie widać wroga aby go trafić.
- 388-RECON – bardzo kiepska broń[13]. Obrażenia spadają z prędkością światła, a magazynek znów jest o połowę mniejszy niż standardowy.
- AWS – jedna z najlepszych w swojej kategorii. Prędkość strzału nareszcie zaczyna przypominać karabin snajperski[14] oraz posiada największy zasięg.
- M98B – w poprzednich częściach był to król wśród karabinów. Oczywiście, te che z Visceral musieli pogorszyć M98 w dosłownie wszystkim. Od szybkostrzelności, która jest obecnie na żenującym poziomie, do nawet zasięgu i prędkości wylotowej. Mimo wszystko, nadal jest jedną z najlepszych snajperek w grze, gdyż każda inna jest w pewnym aspekcie gorsza.
- M1903 – giwera pamiętająca czasy I wojny światowej. Ma wysoką prędkość strzelania oraz zasięg. Niestety, zadaje ona niskie obrażenia i po raz kolejny posiada najmniejszy magazynek[15]. Do olania.
Karabiny wyborowe
Snajperki, tylko że słabsze i posiadające tryb samopowtarzalny.
- SOCOM16 – pierwszy możliwy karabin wyborowy do kupienia. Wiele osób go używa, nawet, jak będzie ich stać na inne giwery, gdyż jest całkiem w porządku.
- SR-25 ECC – kolejna broń posiadająca identyczne parametry jak swój poprzednik. Ponownie jednak jest znacznie droższa[16].
- PTR-91 – nie różni się prawie niczym od SR-25, poza mniejszą celnością oraz jeszcze wyższą ceną.
- Sajga .308 – nazywa się podobnie do strzelby i najpewniej działa na tej samej licencji. Beznadzieja.
- M82 .416 – najlepsza dostępna wyborówka. Jako jedyna posiada zwiększony model obrażeń. Jednak trzeba za nią dać kosmiczne pieniądze – ponad 100 tysięcy dolarów.
- RO933 M1 – kolejna odmiana RO933. Wierna kopia innego karabinu, tym razem Sajgi. Oznacza to, że jest ona pośmiewiskiem wśród rodziny RO993.
- SP-AR – kolejny złom wśród wyborowych. Niska celność oraz stała stabilność definiują jej użyteczność na polu walki co do słowa.
Inne
- Defibrylator – istnieje pewne prawdopodobieństwo, że nim kogoś zabijesz, ale musisz być w czepku urodzonym. Da się nim też wskrzesić z martwych swoich towarzyszy, nawet jeśli ten dostał wcześniej działkiem 125 mm. Jeżeli nie jesteś operatorem, możesz sobie taki podnieść w niektórych punktach na mapach.
- Apteczka – Dawać tu kua sanitariusza!
- Amunicja – Niech ktoś da tu kua amunicję!
- Survivalista – dopalacz, który możesz sobie wstrzyknąć po śmierci aby wrócić do żywych.
- Hak – wystrzeliwuję linę, której możesz użyć jako substytut drabiny.
- Linia z hakiem – dokładnie to samo co wyżej, tylko służy do zjeżdżania. Jak ci się uda, to możesz zeskoczyć z jednej linii na drugą i zrobić wielkie combo.
- M320 – dawniej nosił go szturmowiec, a dziś jest to główne wyposażenie mechanika. Ulubiona broń noobów… do czasu, aż skończy im się amunicja.
- Apteczka pasażera – idiotyczna nazwa która sugeruje iż w pojeździe w którym się znajdujemy pojawi się apteczka aby leczyć pasażerów.
- Kierowca wyczynowy – ulepszenie, które wyposaża samochody w takie dodatki jak wtrysk podtleneku azotu, lepszą sterowność i platynowe pniki.
- Maska przeciwgazowa – jak sama nazwa wskazuje, chroni ona przed gazem
musztardowymbojowym. - Maska ognioodporna – kolejna bzdurna nazwa. Jak ją założysz, to w magiczny sposób twoje ciało będzie odporne na dość mocne skutki poparzenia ogniem.
- Gogle noktowizyjne – Visceral stwierdziło, że same celowniki noktowizyjne to mało. Od teraz w BFH możesz założyć gogle, aby widzieć każdego campera.
- Palnik – podstawowe narzędzie mechanika. Możesz dzięki niemu w ramach pomocy sąsiedzkiej naprawić komuś samochód.
- Telefon satelitarny –
służy policjantom do zamawiania drogą lotniczą dużych ilości pączkówsygnalizator, dzięki któremu pojawisz się w pełnym ekwipunku 20 metrów nad ziemią. - Sabotaż – jeden z najfajniejszych gadżetów dostępnych dla mechanika. Możesz podłożyć go pod samochód i poczekać na wroga, który wyleci w powietrze zaraz po tym, jak odpali on silnik.
- Pancerna wkładka – jak ją obierzesz, to będziesz mógł przeżyć dość znaczny ostrzał z karabinu. Niestety, w przeciwieństwie do maski ognioodpornej, nie chroni ona całego ciała.
- Zagłuszacz radarowy – kolejny bardzo fajny gadżet. Jak go odpalisz, to dezaktywujesz wszystkie urządzenia przeciwnika, w tym C4 i miny laserowe.
- C4 – typowy ładunek wybuchowy. Parę sztuk i pojazdu nie ma.
- Tarcza balistyczna – z pewnością najlepszy gadżet w grze. Z nią jesteś odporny nawet na strzał z granatnika oraz kiedy jej nie używasz, jest ona na twoich plecach osłaniając ci tyły.
- Zestaw narzędzi taktycznych – dostępny jedynie dla szturmowców. Zakładając go, wykonujesz szybciej wiele zadań ręcznych, takich jak zabieranie kasy ze skarbca, uwalniania zakładników czy składanie origami.
- Mina laserowa – bardzo fajna rzecz. Gdy ją położysz, to wytwarza laser, który po przecięciu wybucha i zabija oponenta.
- Kamera – dawny czujnik ruchu. Kiedy ją położysz, masz oznaczonych wrogów na mini-mapie.
- Przynęta – pułapka na
szczurywroga. Kiedy ją podłożysz, wysyła ona wrogom fałszywy sygnał położenia przeciwnika. Niestety, prawie każdy od razu się kapnie, że to pułapka, gdyż bardzo rzadko wróg stoi w miejscu przez całą rundę. - Trening maskowania – zestaw szkolenia ninja. Dzięki niemu poruszasz się bardzo cicho. Jednak jest to bezsensowy Gadżet.
Noob w Battlefield Hardline
- Grając policjantem w trybie Krwawej Forsy, pomaga przestępcom nosić pieniądze do ich schowka.
- Próbuje zabić świadka koronnego.
- Grając w trybie Na Ratunek dziwi się, że nie może się odrodzić gdy zginie.
- Zakłada celownik z dużym przybliżeniem na K-10 i dziwi się, że nie może nikogo trafić.
- Szuka w ekwipunku mechanika rakietnicy, a kiedy jej nie znajdzie, pisze na forach, że ma zepsutą grę.
- Lata po mapie w poszukiwaniu czołgu.
- Ustawia miny laserowe w łatwo widocznych miejscach.
- Widząc podłożony sabotaż na pick-upie stwierdza, że rozbroi ładunek kiedy go podniesie.
- Próbuje zniszczyć tarcze przeciwnika strzelając w nią z pistoletu.
- Strzela w swoich na serwerach hardcore.
- Stara się zabić wroga strzałką namierzającą.
- W trybie Fucha zamiast jeździć pojazdami, niszy je.
- Na serwerach „knife only” strzela do wrogów z karabinu.
- Kiedy zobaczy niebieskie płomienie, myśli, że jak w nie strzeli, to zmieni je w gaz.
- Dziwi się, że jak wejdzie w gaz, to celownik jest rozmazany.
- Próbuje zabić krokodyle na mapie Everglades.
- Na mapie Noc w Lesie świeci latarkami i dziwi się, że wrogowie go wykryli.
- Próbuje odurzyć się marihuaną na mapie Plantacja Konopi.
- Na mapie Śródmieście cały czas krzyczy, że znalazł pączki.
- Gdy żyrandol spadł mu na głowę, to dziwi się, że zginął.
- Na mapie Dzielnica jego jedynym zajęciem jest wyburzanie budynków za pomocą młota.
- W kampanii grając policjantem, zamiast łapać przestępców, zabija ich.
- Szuka w ekwipunku szturmowca karabinów maszynowych.
- Podczas burzy piaskowej na mapie Pustynia, lata bardzo szybko helikopterem i najczęściej rozbija się wraz z załogą na domach/wieżach.
- Nie umie zabrać pieniędzy w trybie Krwawej Forsy.
- Kiedy kupi maskę przeciwgazową, dziwi się, że zginął od ognia.
- Próbuje trafić z pistoletu w przeciwnika oddalonego o 3000 metrów.
- Nie wie, że można wychylać się z pojazdów.
- Nie może pojąć, dlaczego po niebie nie latają samoloty wojskowe.
- Dziwi się, że nie może zabić wroga w plecy, gdy ten ma ze sobą tarczę.
Przypisy
- ↑ Efektem tych działań jest dzisiejszy cudak oraz wielkie rozczarowanie ze strony weteranów serii
- ↑ Szkoda tylko, że nie oznacza to absolutnie nic
- ↑ Tak. Gracz może po śmierci wstrzyknąć sobie dopalacza i wrócić do gry…
- ↑ Aż chce się zabić nim tych, którzy tworzyli tą grę
- ↑ Czyli nie
- ↑ Aż dziwne, że EA dopuściło tą grę do sprzedaży
- ↑ Nie licząc M1, który jest karabinkiem samopowtarzalnym
- ↑ Wiadomo, przecie to ruskie
- ↑ W praktyce jest ona jednak wręcz identyczna jak SCAR
- ↑ Jest oczywiście znacznie droższy
- ↑ Który raz już mówię, że ma się ochotę zabić twórców tego syfu?
- ↑ Czy nie mówiłem, że ma się ochotę zabić twórców tej gry?
- ↑ Żadna nowość wśród snajperek
- ↑ Choć i tak jest mniejsza większość snajperek w BF4
- ↑ Oraz wyższy model opadania kuli
- ↑ Chyba załączę licznik, aby liczył, ile takich przypadków popełnił Visceral