MPK Lublin: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
Znacznik: edytor wizualny
 
M (...kto to redagował)
 
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:MZA_Autobus_latem.jpg|thumb|250px|Czołowy autobus MPK latem]]
MPK Lublin-Lubelska firma działająca od 1912r. z 5 zajezdniami oferująca mieszkańcom [[Lublin|Lublina]] dostać się w różne ciekawe miejsca miasta, tj. Brama Krakowska, gdzie można spotkać [[Alkoholik|Normalnych przyzwoitych obywateli]], czy Szpital psychiatryczny w Abramowicach. Niektóre linie kursują nawet do [[Świdnik|Świdnika]] na lubelskie lotnisko.
'''MPK Lublin''' – lubelska firma działająca od 1912 r. oferująca mieszkańcom [[Lublin]]a wojaże w różne ciekawe miejsca miasta, np. do trzeźwych mieszkańców okolic Bramy Królewskiej (i to obu!) czy psychiatryka w Abramowicach. Niektóre linie kursują nawet do [[Świdnik]]a na lubelskie lotnisko.


= Historia =
== Tabor ==
{{Youtube|DxfWeQUGkW8|start=30|Autobusy jeżdżą tak szybko, że czasem koła pojawiają się na przystanku jeszcze przed pojazdem}}
MPK w Lublinie zrobiło sie w 1912. Miały jeździć tramwawaje ale jednak poszło w pi*du. Uruchomiono więc autobusy ale jeźdiły jak chcą, psuły się i sie spóźniały
MPK w Lublinie ma bardzo rozbudowany tabor składający się m.in. z płonących [[Solaris Urbino|Solarisów]], [[Autosan]]ów, starych [[Jelcz]]y czy [[Mercedes]]ów z taką klimą, że do biletu powinni dorzucać [[Tussipect|syrop na kaszel]]. Jak w każdym szanującym się przedsiębiorstwie tego typu, w autobusach ogrzewanie najlepiej działa latem. Po mieście kursują 72 linie i to tyle dobrego, co można o nich powiedzieć.


{{Youtube|t7FJIJyM5J8|Pary trolejbusów}}
W 1917 znowu mieli robić tramwaje ale znowu poszło w... no. Pierwszą linie autobusową utworzono w 1929r. Pierwsza linia trolejbusowa (15-dziś to autobus) została uruchomiona w '53.
Trolejbusy, jak to nieszczęścia, jeżdżą parami. Jest to rozwiązanie zapożyczone z [[Formuła 1|Formuły 1]], gdzie manewry wyprzedzania zdarzają się tylko w przypadku, gdy jeden bolid wyleci z trasy, wybuchnie lub pochłoną go czeluście piekielne. Inna hipoteza głosi, że kierowcy trzymają się razem licząc, że [[szef]]owie czas spóźnienia podzielą przez liczbę pojazdów. Sieć [[Przystanek autobusowy|przystanków]] jest bardzo gęsta. Dużą część z nich stanowią przystanki nieplanowane wymuszone przez tzw. zimową depresję pojazdów.


Jak sama nazwa wskazuje, aby znaleźć miejsce siedzące w taborze, trzeba przynieść ze sobą taboret. Kierowca każdego wehikułu oferuje szeroki wachlarz usług finansowych. Podczas postoju na przystanku można wymienić złotówkę na [[euro]], rozmienić pięć dych na drobne, pogadać z kierowcą o pogodzie, spieniężyć talon na balon, a nawet (w ostateczności) zakupić bilet wraz z jednorazowym bonem do burdelu refundowanym przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Wielu mieszkańców (szczególnie [[student]]ów) korzysta ze wszystkich możliwości naraz. Dzięki temu pozostali pasażerowie mogą wyjść na krótki spacer, zobaczyć się ze znajomymi w okolicy, odprowadzić dziecko do szkoły i wrócić na czas, aby wyruszyć w drogę na kolejny przystanek, gdzie procedura się powtarza.
= Tabor =
[[Plik:MZA_Autobus_latem.jpg|thumb|Czołowy autobus MPK]]
MPK w Lublinie ma bardzo rozbudowany tabor składający się m.in. z płonących solarisów, autosanów, starych Jelczy czy Mercedesów z taką klimą, że w apteczce powinny być jakieś [[Narkotyki|leki]] na gardło np. Fiorda czy Neo-Angin. Kierują się zasadą "zimą otwierają, latem ogrzewają". Jeżeli chodzi o ogrzewanie, to jego przykład jest na ilustracji obok, gdy w [[Głowa|czołowym]] [[Solaris Urbino|Solarisie Urbino 18]] zastosowana została [[Jeden z dziesięciu|1 z 1]] metod ogrzewania. Pomimo, iż kursują 72 linie, magią od [[Gargamel|Gargamela]] jest linia 917.


== Komfort jazdy ==
Kursują też 3 linie nocne. N1, N2 i N3
{{Youtube|PTvuIaJbgJY|Prawdziwe zastosowanie taboru}}
Dzięki wprowadzonym zmianom, pasażerom komunikacji miejskiej Lublina podróżuje się lepiej, całoroczne grzanie autobusów podnosi naturalną odporność szczególnie starszej grupie pasażerów. Zimą ogrzewanie naturalnie się zużywa i na ponowne włączenie ogrzewania musimy poczekać do wiosny. Zarząd spółki ciągle wprowadza innowacje w taborze, po badaniach na grupie nieświadomych ochotników okazało się że zamykanie okien w lecie, grzanie na maxa plus fetor skarpetek sprzyja tworzeniu specyficznej atmosfery w autobusach co korzystnie działa na chore zatoki i sprzyja odchudzaniu. Cały tabor wyposażony jest w naklejki zachęcające do zakupu biletu na jakże cudowny turnus rehabilitacyjno uzdrowiskowy jako dodatek docieramy do celu. Nalepka z hasłem ''Nie kupując biletu cofniesz się do przeszłości'' przedstawiająca supernowoczesny autobus (ze sprawnym otwieraniem okien i wyłączonym ogrzewaniem w okresie wiosenno-letnim) ma satyrycznie podkreślić obecny stan taboru, widoczne na zdjęciu sprawne podzespoły pojazdu zawierają kryptoreklamę zachęcającą do niekupowania biletu.


== Przejazdy okazjonalne ==
=== Gutki i Ziutki ===
W roku 2009, na 80-lecie lubelskiego MPK odbyły się huczne uroczystości, którym planowo miał towarzyszyć pionierski, pierwszy w regionie przejazd autobusu zgodnie z rozkładem. Niestety, pomimo poświęcenia pojazdu przez biskupa i wynajęciu pilota myśliwca do jego prowadzenia, zamierzenia tego nie udało się zrealizować.
W Lublinie kursują również 2 linie turystyczne nazywane Gutkiem (autobus Jelcz) i Ziutek (trolejbus). Kiedyś kursowały normalnie jednak teraz to atrakcje.


=== Inne metody ogrzewania ===
== Zobacz też ==
* [[kontroler biletów]]
Dziwnym trafem, pomimo że jest tylko 1 [[Urząd skarbowy|formalna]] metoda ogrzewania, istnieją inne. Są to również:

* [[Gazy szlachetne|Pierdnięcie]]
* Przegrzany silnik
* Nieświeży oddech jednego z pasażerów
* Żule

= Biletomaty =
Biletomaty w Lublinie chodzą jak w zegarku. Wcale, a wcale nie są [[Wandalizm|obmalowane]], [[Gówno|osrane]], obszczane i zniszczone siekierą. Obsługa jest bardzo prosta<ref name=":0">Lublin-Miasto inspiracji... Do piosenki "Oj, Lubelskie kasowniki..."</ref>. Obędzie się bez pomocy dla starszej Pani. Biletomaty, jak każde ze zwierząt występują w różnych środowiskach. Zarówno na przystanku, jak i w autobusue. Aby kupić bilet można wybrać się też do monopolowego.

= Pasażerowie =
MPK w Lublinie przewozi wiele pasażerów. Jednak pasażerowie w MPK są podzieleni na gatunki. Oto wszystkie z nich:

* [[Alkoholik|Buc]]-Jeździ bez biletu, jest odporny na wszystko, śpi tak długo, że zjeźdża do zajezdni lub ginie podczas uruchamiania ogrzewania [*][[Plik:17-05-06-Miniaturen_RR79033.jpg|thumb|Towar Specjalny zarezerwowany tylko dla [[Alkoholik|pierwszej najpopularniejszej grupy pasażerskiej]]]]
* [[Młodzież|Frajerzy]] (Czyli tzw. "Dzisiejsza Młodzież")-Piją monsterki, słuchają muzy z JBL'a, mają hulajnogi, nie szanują starszych pań i panów
* [[Emeryt|Paple]]-Najczęściej starsze kobiety, mówiące jaki ten świat jest zły, że teraz tylko te telefony przez całą drogę do domu kultury im. [[Adam Mickiewicz|Mickiewicza]] na pokaz "Balladyny".
* [[Rodzina|Familia]]-Familia dzieli się na 2 typy: Patologiczny to: Matka z tatuażami, gada z koleżanką, i nie zajmuje sie dziećmi w autobusie, a Normalny to zgodnie z nazwą wcale nie popie**olona rodzina

= Konkurencja =
MPK Lublin niestety lub [[Analfabetyzm|stety]] ma swoją konkurencję. Jedną ze znanych firm konkurencyjnych to Lubelskie Linie Autobusowe.

=== Lubelskie Linie Autobusowe ===
LLA oferuje mieszkańcom miasta połączenia międzykrajowe [[Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej|PKS]] oraz zdezelowane autobusy o numerze bocznym najczęściej w okolicach 8000. Flota jest [[Podlasie|ciut]] lepsza od MPK. Obejmuje przeważnie biało[[Rosja|ruskie]] [[MAZ|MAZ-]]<nowiki/>y. Kursy LLA na terenie Lublina i okolic to przeważnie trasy z [[Zakład Ubezpieczeń Społecznych|ZUS-]]<nowiki/>u do Lasu w Konopnicy czy inne takie rudery. Zdażają się również kursy "Boską Linią"

= Boska Linia =
Powiedzenie "Boska Linia" wymyślił autor tegoż materiału. Oznacza to linię 6. Kursuje przeważnie co 20 minut z pętli Romera do Niepodległości przez miejsca tj. PKS czyli jest zajebistą linią z której korzystają przeważnie starsze osoby, żule, lub frajerzy (patrz: Pasażerowie)

= Punktualność =
Autobusy MPK Lublin nigdy przenigdy ale to nigdy przenigdy nie pojawiły się punktualnie. Nawet CzakNoris nie wie kiedy przyjedzie na przystanek. Jednakże po 30 lutym 2137r.<ref name=":1">Nie obrażam papieża.</ref> uruchomiono specjalną kampanię "Punktualny Autobus" w której główną rolę grał bulbulator<ref name=":0" /> , a celem kampanii były punktualne przyjazdy i odjazdy autobusów. Jednakże zrezygnowano z tej inicjatywy dnia 32 marca 2137<ref name=":1" /> przez nadmierną ilość użyć jedynej formalnej metody ogrzewania, przez notoryczne przypadki wciskania noge na [[Bąk|gaz.]]

= Zobacz Też =

* [[Kontroler biletów]]
* [[Lublin]]
* [[Lublin]]
* [https://www.mpk.lublin.pl/ MPK-Strona główna]


{{Komunikacja miejska}}
= Przypisy =
__ZESPISEM__
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Lublin]]


[[Kategoria:Komunikacja miejska w Lublinie]]
{{Przypisy}}

Aktualna wersja na dzień 02:53, 16 lut 2022

Czołowy autobus MPK latem

MPK Lublin – lubelska firma działająca od 1912 r. oferująca mieszkańcom Lublina wojaże w różne ciekawe miejsca miasta, np. do trzeźwych mieszkańców okolic Bramy Królewskiej (i to obu!) czy psychiatryka w Abramowicach. Niektóre linie kursują nawet do Świdnika na lubelskie lotnisko.

Tabor[edytuj • edytuj kod]

Autobusy jeżdżą tak szybko, że czasem koła pojawiają się na przystanku jeszcze przed pojazdem

MPK w Lublinie ma bardzo rozbudowany tabor składający się m.in. z płonących Solarisów, Autosanów, starych Jelczy czy Mercedesów z taką klimą, że do biletu powinni dorzucać syrop na kaszel. Jak w każdym szanującym się przedsiębiorstwie tego typu, w autobusach ogrzewanie najlepiej działa latem. Po mieście kursują 72 linie i to tyle dobrego, co można o nich powiedzieć.

Pary trolejbusów

Trolejbusy, jak to nieszczęścia, jeżdżą parami. Jest to rozwiązanie zapożyczone z Formuły 1, gdzie manewry wyprzedzania zdarzają się tylko w przypadku, gdy jeden bolid wyleci z trasy, wybuchnie lub pochłoną go czeluście piekielne. Inna hipoteza głosi, że kierowcy trzymają się razem licząc, że szefowie czas spóźnienia podzielą przez liczbę pojazdów. Sieć przystanków jest bardzo gęsta. Dużą część z nich stanowią przystanki nieplanowane wymuszone przez tzw. zimową depresję pojazdów.

Jak sama nazwa wskazuje, aby znaleźć miejsce siedzące w taborze, trzeba przynieść ze sobą taboret. Kierowca każdego wehikułu oferuje szeroki wachlarz usług finansowych. Podczas postoju na przystanku można wymienić złotówkę na euro, rozmienić pięć dych na drobne, pogadać z kierowcą o pogodzie, spieniężyć talon na balon, a nawet (w ostateczności) zakupić bilet wraz z jednorazowym bonem do burdelu refundowanym przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Wielu mieszkańców (szczególnie studentów) korzysta ze wszystkich możliwości naraz. Dzięki temu pozostali pasażerowie mogą wyjść na krótki spacer, zobaczyć się ze znajomymi w okolicy, odprowadzić dziecko do szkoły i wrócić na czas, aby wyruszyć w drogę na kolejny przystanek, gdzie procedura się powtarza.

Komfort jazdy[edytuj • edytuj kod]

Prawdziwe zastosowanie taboru

Dzięki wprowadzonym zmianom, pasażerom komunikacji miejskiej Lublina podróżuje się lepiej, całoroczne grzanie autobusów podnosi naturalną odporność szczególnie starszej grupie pasażerów. Zimą ogrzewanie naturalnie się zużywa i na ponowne włączenie ogrzewania musimy poczekać do wiosny. Zarząd spółki ciągle wprowadza innowacje w taborze, po badaniach na grupie nieświadomych ochotników okazało się że zamykanie okien w lecie, grzanie na maxa plus fetor skarpetek sprzyja tworzeniu specyficznej atmosfery w autobusach co korzystnie działa na chore zatoki i sprzyja odchudzaniu. Cały tabor wyposażony jest w naklejki zachęcające do zakupu biletu na jakże cudowny turnus rehabilitacyjno uzdrowiskowy jako dodatek docieramy do celu. Nalepka z hasłem Nie kupując biletu cofniesz się do przeszłości przedstawiająca supernowoczesny autobus (ze sprawnym otwieraniem okien i wyłączonym ogrzewaniem w okresie wiosenno-letnim) ma satyrycznie podkreślić obecny stan taboru, widoczne na zdjęciu sprawne podzespoły pojazdu zawierają kryptoreklamę zachęcającą do niekupowania biletu.

Przejazdy okazjonalne[edytuj • edytuj kod]

W roku 2009, na 80-lecie lubelskiego MPK odbyły się huczne uroczystości, którym planowo miał towarzyszyć pionierski, pierwszy w regionie przejazd autobusu zgodnie z rozkładem. Niestety, pomimo poświęcenia pojazdu przez biskupa i wynajęciu pilota myśliwca do jego prowadzenia, zamierzenia tego nie udało się zrealizować.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]