Nysa (samochód): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (poprawa {{t}}, interpunkcja) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|'''samochodu'''|[[Nysa|inne hasła o tej nazwie]]}} |
{{sur|'''samochodu'''|[[Nysa|inne hasła o tej nazwie]]}} |
||
[[Plik:Nysa.jpg|right|300px|thumb|Nysa dźwignią handlu]] |
[[Plik:Nysa.jpg|right|300px|thumb|Nysa dźwignią handlu]] |
||
{{t}} skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury. |
{{t|Nysa}} skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury. |
||
== Twórcy Nysy == |
== Twórcy Nysy == |
||
* {{t|Projektant pojazdu}} Władysław Jagiełło |
* {{t|Projektant pojazdu}} Władysław Jagiełło; |
||
* {{t|Pomocnik projektanta}} Zygmunt Stary |
* {{t|Pomocnik projektanta}} Zygmunt Stary; |
||
* {{t|Odpowiedzialny za części}} Mieszko I |
* {{t|Odpowiedzialny za części}} Mieszko I; |
||
* {{t|Kierowanie produkcją}} Bolesław Chrobry |
* {{t|Kierowanie produkcją}} Bolesław Chrobry; |
||
* {{t|Kolorystyka karoserii}} Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”) |
* {{t|Kolorystyka karoserii}} Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”). |
||
== Geneza powstania == |
== Geneza powstania == |
Wersja z 15:24, 10 mar 2013
Ten artykuł dotyczy 'samochodu'. Zobacz też inne hasła o tej nazwie. |
Szablon:T skubany wóz ze złomu, czasami nawet radiowóz, czyli kiedy jedzie nim milicja. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć Syreną. Pobieżnie podobna do Żuka. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.
Twórcy Nysy
- Szablon:T Władysław Jagiełło;
- Szablon:T Zygmunt Stary;
- Szablon:T Mieszko I;
- Szablon:T Bolesław Chrobry;
- Szablon:T Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”).
Geneza powstania
Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzeniem państwem zwanym Polska, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić se samochód, którym by jeździli na popijawy. Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I postanowili zrobić samochód zwany Nysa.
Parę słów o Nysie
- Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji.
- Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych.
- Poduszki powietrzne to samo-nadymające się prezerwatywy.
- Karoseria jest przeważnie malowana farbami plakatowymi lub akwarelami.
- Aby móc prowadzić Nysę trzeba mieć kartę rowerową lub kartę na hulajnogę.
- W czasie jazdy zdarza się, że odpadają koła.
- Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową.
- Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów.
- Nysa skręca tylko w lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik).
- Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami.
- W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”.
- Pod siedzeniami były skrzynie pełne ogórkowych mentosów.
- Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić.