Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Allah thumbright!)
Znacznik: przez API
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Fiat_125p.jpg|200px|thumb|right|Doskonały krążownik szos]]
[[Plik:Fiat_125p.jpg|200px|thumb|Doskonały krążownik szos]]
{{t|Fiat 125p|lub '''FSO 125p''' czy '''FSO 1500'''<ref>Uwaga! Podobne oznaczenie miały [[Polonez|Poldki]]!</ref>, potocznie ''Duży Fiat'' lub ''Fiat Grat''}} duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Volkswagen Garbus|Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]].
{{t|Fiat 125p|lub '''FSO 125p''' czy '''FSO 1500'''<ref>Uwaga! Podobne oznaczenie miały [[Polonez|Poldki]]!</ref>, potocznie ''Duży Fiat'' lub ''Fiat Grat''}} duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Volkswagen Garbus|Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]].


Linia 9: Linia 9:


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
[[Plik:Wrak.jpg|200px|thumb|right|Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji]]
[[Plik:Wrak.jpg|200px|thumb|Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji]]
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Volkswagen Garbus|Garbusa]].
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Volkswagen Garbus|Garbusa]].



Wersja z 22:30, 21 gru 2015

Plik:Fiat 125p.jpg
Doskonały krążownik szos

Szablon:T duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.

Historia

Najlepsze zabezpieczenie limuzyny

W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.

W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.

Dane techniczne

Plik:Wrak.jpg
Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji

W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.

  • Szablon:T 5,5/1,8/1,5
  • Szablon:T 4
  • Szablon:T 1300 kg
  • Szablon:T od 4 do 8
  • Szablon:T od 3 do 6
  • Szablon:T 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG)
  • Szablon:T 6 litrów
  • Szablon:T 511 KM
  • Szablon:T 666 Nm
  • Szablon:T 6 dni
  • Szablon:T 2 godziny pchania Pudziana
  • Szablon:T 350 km/h (z przepaści).
  • Szablon:T 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
  • Szablon:T 1 kg obornika na 3 hektary.
  • Szablon:T 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
  • W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
  • Napęd na koło zapasowe.
  • Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.

Zobacz też

Przypisy