Opel Omega: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: przez API |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 46.134.184.42; przywrócono ostatnią wersję autorstwa DasBott.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Opel Omega.jpg|220px|thumb|Zabezpieczenie Omegi przed rdzą jest wszystkim powszechnie znane]] |
[[Plik:Opel Omega.jpg|220px|thumb|Zabezpieczenie Omegi przed rdzą jest wszystkim powszechnie znane]] |
||
'''Opel Omega''' (''Omcia'', ''Oma'', ''Omesia'', ''Omesiunia'' i najbardziej hardcorowe określenie ''Kluska'') – flagowe auto koncernu [[ |
'''Opel Omega''' (''Omcia'', ''Oma'', ''Omesia'', ''Omesiunia'' i najbardziej hardcorowe określenie ''Kluska'') – flagowe auto koncernu [[Opel]], które było tak zajebiste że przestano je produkować. |
||
== Krótki opis i historia modelu == |
== Krótki opis i historia modelu == |
Wersja z 19:31, 16 kwi 2017
Opel Omega (Omcia, Oma, Omesia, Omesiunia i najbardziej hardcorowe określenie Kluska) – flagowe auto koncernu Opel, które było tak zajebiste że przestano je produkować.
Krótki opis i historia modelu
Koncept na duże auto rodzinne, bezpośrednio konkurujące z taczką oraz siewnikiem do kartofli, powstał w roku 1986. Zabawni inżynierowie firmy Opel puścili wodze fantazji, tworząc duże, ciężkie, awaryjne i paliwożerne auto dla każdej rodziny (hasło „Nie masz zmartwień – kup Omegę” przeszło do historii motoryzacji). Jeden z nowych inżynierów, urodzony 30 lutego 1980 r. Ulryk Von Pizdenszturhau rzucił pomysł zamontowania w tym wehikule tylnego napędu, co spowodowało wzrost popularności aut (w latach 90. i obecnie) wśród biedniejszego dresiarstwa, lubiącego puścić bąka na placyku pod Tesco. Jest to szczególnie pożądany samochód dla wcześniejszych posiadaczy polonezów i fiatów 125p.
Styling
- Protoplasta (nieświadomy) stylu Rost, obecnie najpopularniejszego lansu na Zachodzie, mającego na celu pokrycie wszystkich widocznych elementów karoserii auta warstwą rdzy. Opel Omega jest przedstawicielem tzw Deep Real Rostu – Rost Style dla najodważniejszych, polegający na tworzeniu przelotowych otworów z rdzy w nadwoziu.
- Główny odbiorca świetnych zestawów xenonowych HID (znanej firmy No Name) z portali aukcyjnych.
Dane techniczne
Ople Omega wyposażone były w szeroką gamę nowoczesnych i sportowych silników:
- 1.8i 90KM – występował w pierwszych wersjach Omegi (które już nie istnieją, z uwagi na biodegradację) który pozwalał rozpędzić opływowe nadwozie Omci do 100 km/h w czasie 14 s (fenomen na skalę światową).
- 2.0i 115KM – jedyny który przeżył od pierwszej do drugiej generacji,bardzo popularny na rynku ze względu na niezwykłą tolerancje instalacji podtlenku LPG.
- 2.2i16V 144KM – silnik pojawił się dopiero w trzeciej generacji auta, wyjątkowo (jak na Omegę) bezawaryjne silniki 2.0 postanowiono zastąpić dużo bardziej awaryjnymi jednostkami o niewiele lepszych osiągach.
- 2.3 TD 100KM – żywotny klekot starej generacji żywiący się wszystkim, co chociaż trochę przypomina olej napędowy. Jego nieuturbiona wersja ma oszałamiającą moc 73 KM, co pozwala rozpędzić Omesię do 150km/h. Szkoda tylko, że zimą odmawia współpracy, zapadając w sen zimowy, z którego budzi się jak temperatura na zewnątrz przekroczy 10 stopni na plusie.
- 2.4i 125KM – wyjątkowy indywidualista obecny w pierwszej generacji, spotkanie go na drodze jest porównywalne z trafieniem szóstki w toto-lotku. Kochany przez tych co lubią tracić czas na poszukiwanie części zamiennych.
- 2.5 V6 170KM – występował w drugiej generacji Omesi, obiekt kultu gazowników, chwalony przede wszystkim za dźwięk V6 (jeśli akurat właściciel miał na benzynę/LPG i mógł pociągnąć ponad 3tys obrotów), w połączeniu z 4-biegowym automatem zapewniał masę niezapomnianych przeżyć – noc w polu czekając na pomoc drogową, noc w polu czekając na kolegę z kanistrem benzyny itp.
- 3.0 V6 211KM – obiekt kultu wszystkich właścicieli Opli Omega, pozwalający rozpędzić Omesię do 100km/h w czasie (wg właścicieli) 7 s (lub 9,6 s wg producenta); przy tym wyjątkowo oszczędny – jedynie (wg właścicieli) 7 l na setkę (lub 15l wg producenta).
- 2.5TDS – jednostka z silnikiem wysokoprężnym z możliwością samoadaptacji (polegającej na samoistnym pęknięciu głowicy, przez co silnik stawał się niskoprężny). Silnik trwały (do 20 tys. km bez remontu), mocny, ekonomiczny, o niesłychanej kulturze pracy. Polecany każdemu małemu majsterkowiczowi, który nadal twierdzi że Rudolf Diesel to był prostak i każdy głupi potrafi wyprodukować silnik Diesla. Silnik ten pochodził od BMW, więc był ulubioną jednostką osób, które lubią BMW ale nie mają łysej czaszki i dresów, za to jego zaletą jest to, że jeździ po zatankowaniu każdego oleju, nawet tego ze smażalni ryb.
- 3.6 bi-turbo 377KM – Silnik przy którym osrały sie wszystkie merole i empiątki. Nazwany przez angielskie smerfy narzędziem do łamania prawa.
- 5.7 v8 – silnik z Corvette. Omegi tym silnikiem z powodu jego mocy latały na trasie Nowy Jork – Londyn.
- 3.2 V6 218KM – automat? Chyba dla inwalidów!