Pesa Jazz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
M Znacznik: Linki do stron ujednoznaczniających |
||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 7 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:128NG-1051, Gdańsk Brętowo, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|250px|Elegancki gdański Jazz]] |
|||
[[Plik:Danziger.jpg|thumb|180px]] |
|||
'''Pesa Jazz''' ('''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne) – pseudotramwaje produkowane w [[Bydgoszcz|bydgoskich]] zakładach. Nazwano je Jazz, żeby [[Rodzaje babć autobusowych|główni konsumenci]] uważali, że są dżezi. Ze względu na cięcie kosztów, wymontowano z nich osie w wózkach. Skutkami ubocznymi są między innymi płaska podłoga i szersza gama wibracji odczuwanych przez pasażera. |
'''Pesa Jazz''' ('''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne) – pseudotramwaje produkowane w [[Bydgoszcz|bydgoskich]] zakładach. Nazwano je Jazz, żeby [[Rodzaje babć autobusowych|główni konsumenci]] uważali, że są [[Słownik:Fajne|''dżezi'']]. Ze względu na cięcie kosztów, wymontowano z nich osie w wózkach. Skutkami ubocznymi są między innymi płaska podłoga i szersza gama wibracji odczuwanych przez pasażera. |
||
== Występowanie == |
== Występowanie == |
||
[[Plik:128N-3610, Warszawa, 2015-08-01.jpg|thumb|250px|Warszawski egzemplarz w wersji UFO]] |
|||
Gatunek rozwijający się. Najpierw kursował w ''[[Gdańsk|Der |
Gatunek rozwijający się. Najpierw kursował w ''[[Gdańsk|Der Polonische Stadt]]'', a potem pomysł zerżnęła [[Warszawa|Warszawieś]]. Jeżdżą tam ich dwa rodzaje: pierwsza, krótsza i z brzydkim czołem, oraz dłuższa, dwukierunkowa, z o dziwo brzydszym czołem i dziwaczną szybą z przodu. Oba Warsiafskie modele mają zasobniki energii<ref>Bardzo wyrafinowany sposób na powiedzenie „wrzuciliśmy tam paręset bateryjek AA”</ref>, które w teorii mają pozwolić temu potworkowi przejechać kilkaset metrów bez prądu. |
||
== Zalety (tudzież ich brak) == |
== Zalety (tudzież ich brak) == |
||
Linia 17: | Linia 18: | ||
* Są długie; |
* Są długie; |
||
* Mają niską podłogę, co ułatwia szturm [[Rodzaje babć autobusowych|wojska]]. |
* Mają niską podłogę, co ułatwia szturm [[Rodzaje babć autobusowych|wojska]]. |
||
* Wersja dwukierunkowa ma mniej siedzących miejsc niż wagon do przewozu bydła czy nawet dziesięciometrowy [[Solaris]]. |
|||
{{ |
{{przypisy}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
{{Komunikacja Trójmiasto}} |
{{Komunikacja Trójmiasto}} |
||
[[Kategoria:Tramwaje]] |
[[Kategoria:Tramwaje]] |
Aktualna wersja na dzień 12:40, 1 maj 2022
Pesa Jazz (Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne) – pseudotramwaje produkowane w bydgoskich zakładach. Nazwano je Jazz, żeby główni konsumenci uważali, że są dżezi. Ze względu na cięcie kosztów, wymontowano z nich osie w wózkach. Skutkami ubocznymi są między innymi płaska podłoga i szersza gama wibracji odczuwanych przez pasażera.
Występowanie[edytuj • edytuj kod]
Gatunek rozwijający się. Najpierw kursował w Der Polonische Stadt, a potem pomysł zerżnęła Warszawieś. Jeżdżą tam ich dwa rodzaje: pierwsza, krótsza i z brzydkim czołem, oraz dłuższa, dwukierunkowa, z o dziwo brzydszym czołem i dziwaczną szybą z przodu. Oba Warsiafskie modele mają zasobniki energii[1], które w teorii mają pozwolić temu potworkowi przejechać kilkaset metrów bez prądu.
Zalety (tudzież ich brak)[edytuj • edytuj kod]
- Są dżezi;
- Trzymają się torów jak ten beret swojej właścicielki;
- Są długie;
- Mają lustra dla lachonów.
Wady (czyli cechy szczególne)[edytuj • edytuj kod]
- Na jednym kursie zużywają tyle prądu, ile twoja stara przez całe życie;
- Piszczą przy zamykaniu drzwi;
- Zawsze jeżdżą na jakieś zadupie;
- Są długie;
- Mają niską podłogę, co ułatwia szturm wojska.
- Wersja dwukierunkowa ma mniej siedzących miejsc niż wagon do przewozu bydła czy nawet dziesięciometrowy Solaris.
Przypisy
- ↑ Bardzo wyrafinowany sposób na powiedzenie „wrzuciliśmy tam paręset bateryjek AA”