Ford Pinto: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 2A01:114F:A15:5A00:B081:2536:1609:6854; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Runab0.) |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 5.184.201.31, powód: nic niewnosząca edycja) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
{{cytat|No to, k{{cenzura3}}a, pięknie...|Kierowca rzymskiego rydwanu, który w roku [[64]] zderzył się z '''Fordem Pinto'''}} |
{{cytat|No to, k{{cenzura3}}a, pięknie...|Kierowca rzymskiego rydwanu, który w roku [[64]] zderzył się z '''Fordem Pinto'''}} |
||
{{cytat|Płonie '''Ford Pinto''' w lesie, <br />Wiatr smętną piosnkę niesie|[[Harcerze]] o '''Fordzie Pinto'''}} |
{{cytat|Płonie '''Ford Pinto''' w lesie, <br />Wiatr smętną piosnkę niesie|[[Harcerze]] o '''Fordzie Pinto'''}} |
||
'''Ford Pinto''' – produkowany w latach [[1971]]-[[1980]] kawałek sportowej blachy na kółkach. Flagowy model [[Ford]]a, zdobywca licznych nagród, m.in. największego konstrukcyjnego [[troll]]a oraz Lauru Wdzięczności ufundowanego przez Amerykańskie Towarzystwo Eugeniki. |
'''Ford Pinto''' – produkowany w latach [[1971]]-[[1980]] kawałek sportowej blachy na kółkach. Flagowy model [[Ford]]a, zdobywca licznych nagród, m.in. największego konstrukcyjnego [[troll]]a oraz Lauru Wdzięczności ufundowanego przez Amerykańskie Towarzystwo [[Eugenika|Eugeniki]]. |
||
== Cechy charakterystyczne == |
== Cechy charakterystyczne == |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
* Świetny jako prezent dla [[Teściowa|teściowej]]; |
* Świetny jako prezent dla [[Teściowa|teściowej]]; |
||
* Po znacznej eksploatacji nie trzeb ponosić kosztów złomowania; |
* Po znacznej eksploatacji nie trzeb ponosić kosztów złomowania; |
||
* Może służyć jako prowizoryczny piecyk tudzież latarnia uliczna; |
* Może służyć jako prowizoryczny piecyk tudzież [[latarnia uliczna]]; |
||
* Z uwagi na stosunkowo dużą ogniskową łatwo go przerobić na soczewkę skupiającą; |
* Z uwagi na stosunkowo dużą ogniskową łatwo go przerobić na soczewkę skupiającą; |
||
* Idealny do jazdy w długie zimowe wieczory; |
* Idealny do jazdy w długie zimowe wieczory; |
Aktualna wersja na dzień 21:43, 5 lis 2022
Ka-boom?!
- Rico o Fordzie Pinto
Żaden z was tego nie przeżyje
- Demoman o Fordzie Pinto
No to, ka, pięknie...
- Kierowca rzymskiego rydwanu, który w roku 64 zderzył się z Fordem Pinto
Płonie Ford Pinto w lesie,
Wiatr smętną piosnkę niesie
- Harcerze o Fordzie Pinto
Ford Pinto – produkowany w latach 1971-1980 kawałek sportowej blachy na kółkach. Flagowy model Forda, zdobywca licznych nagród, m.in. największego konstrukcyjnego trolla oraz Lauru Wdzięczności ufundowanego przez Amerykańskie Towarzystwo Eugeniki.
Cechy charakterystyczne[edytuj • edytuj kod]
Ford Pinto to dwudrzwiowy fastback o niezwykle opływowym kształcie oraz nieprawdopodobną skłonnością do wybuchania. Ponieważ zbiornik paliwa znajdował się tuż za tylnym zderzakiem już drobna stłuczka powodowała zaprószenie ognia. W przeciągu zaledwie 9 lat produkcji zanotowano aż 27 przypadków zgonów w wyniku eksplozji, co przyczyniło się do umieszczenia tego dzieła sztuki na liście 10 najbardziej niebezpiecznych samochodów świata, z której to nie schodzi od blisko 50 lat. Co nie przeszkodziło producentom sprzedać go w nakładzie ponad 100000 sztuk.
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- Opływowy kształt;
- Bardzo dobre ogrzewanie;
- Świetny jako prezent dla teściowej;
- Po znacznej eksploatacji nie trzeb ponosić kosztów złomowania;
- Może służyć jako prowizoryczny piecyk tudzież latarnia uliczna;
- Z uwagi na stosunkowo dużą ogniskową łatwo go przerobić na soczewkę skupiającą;
- Idealny do jazdy w długie zimowe wieczory;
- Daje możliwość poczucia się jak bohater filmowy;
- Wprost wymarzony na samobójcze ataki terrorystyczne.
Wady[edytuj • edytuj kod]
- Jednorazowy;
- Ciężki do zdobycia;
- Jego dym śmierdzi zwęglonymi ciałami;
- Gdy już raz spali człowieka domaga się więcej niewinnych dusz;
- W okolicach 3:48 potrafi sam wyjechać z garażu;
- Niestety występuje w wersji kombi;
- Dużo pali.