Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie: Różnice pomiędzy wersjami
M (→top: bot wprowadza drobne poprawki) Znacznik: przez API |
Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:ZTM Logo 2011.jpg|200px|thumb|Logo ZTM wykonane przez pracownika ichniejszego działu marketingu w czynie społecznym]] |
||
{{cytat|Ej, @6GhosT9, ktoś tu Twoje parówkowe ośmiornice chce na pizzę przerobić :P|Przykładowy komentarz '''ZTM Warszawa''' na profilu '''ZTM Warszawa''' na [[Twitter]]rze}} |
{{cytat|Ej, @6GhosT9, ktoś tu Twoje parówkowe ośmiornice chce na pizzę przerobić :P|Przykładowy komentarz '''ZTM Warszawa''' na profilu '''ZTM Warszawa''' na [[Twitter]]rze}} |
||
{{cytat|HWDSM, j{{cenzura3}}ć ZTM!|[[Taco Hemingway]] o ZTM}} |
|||
⚫ | '''Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie''' (dawniej kilka pionów w '''MZK''') – organizacja paramilitarna zajmująca się zarządzaniem przewozami w [[Warszawa|Warszawie]]{{fakt}}. Zdaniem jednego z |
||
{{cytat|Chciałbym znowu jeździć ZTM-em...|Również Taco Hemingway o ZTM kilka lat później}} |
|||
⚫ | '''Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie''' (dawniej kilka pionów w '''MZK''') – organizacja paramilitarna zajmująca się zarządzaniem przewozami w [[Warszawa|Warszawie]]{{fakt}}. Zdaniem jednego z [[radny]]ch jej pracownicy w godzinach pracy zajmują się głównie pisaniem na [http://wawkom.waw.pl/forum/ forum] i sprzedażą kart miejskich na lewo. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
ZTM powołano wydzielając [[1 marca]] [[1992]] z jedynej świętej i powszechnej spółki, jaką były Miejskie Zakłady Komunikacyjne, struktury takie jak: Pion Przewozów czy Pion Marketingu. Skutkiem tego, pomimo że od zmiany minęło ponad |
ZTM powołano wydzielając [[1 marca]] [[1992]] z jedynej świętej i powszechnej spółki, jaką były Miejskie Zakłady Komunikacyjne, struktury takie jak: Pion Przewozów czy Pion Marketingu. Skutkiem tego, pomimo że od zmiany minęło ponad trzydzieści lat, pasażerowie dalej twierdzą, że są wożeni przez MZK. |
||
Pierwotnie ZTM miał skupiać się głównie na organizacji przewozów (w tym [[Kontroler biletów|kontroli biletów]]), z czasem jednak, za sprawą niebywałej kompetencji innych jednostek miejskich, zajął się także budową dróg i linii tramwajowych. Dzięki posiadaniu armii doskonale przygotowanych urzędników decyzję środowiskową dotyczącą budowy linii [[tramwaj]]owej na Tarchomin zaskarżano tylko trzy razy. |
Pierwotnie ZTM miał skupiać się głównie na organizacji przewozów (w tym [[Kontroler biletów|kontroli biletów]]), z czasem jednak, za sprawą niebywałej kompetencji innych jednostek miejskich, zajął się także budową dróg i linii tramwajowych. Dzięki posiadaniu armii doskonale przygotowanych urzędników decyzję środowiskową dotyczącą budowy linii [[tramwaj]]owej na Tarchomin zaskarżano tylko trzy razy. |
||
Linia 11: | Linia 13: | ||
== Struktura organizacyjna == |
== Struktura organizacyjna == |
||
[[Plik:Tablica przystankowa.jpg|thumb|250px|ZTM dba o niezawodne tablice przystankowe]] |
|||
ZTM z wspomnianych kilku pionów zatrudniających nieco ponad dwadzieścia pięć osób rozrósł się do ponad tysiącosobowego molocha. Urzędnicy twierdzą, że wynika to z konieczności przystosowania się do nowych zadań, takich jak obsługa [[Punkt Obsługi Pasażerów|POP-ów]], negocjacje w sprawie [[Wspólny bilet|wspólnego biletu]] czy wspomniana wcześniej budowa infrastruktury. Pasażerowie jednak [[koteria|wiedzą swoje]]... |
ZTM z wspomnianych kilku pionów zatrudniających nieco ponad dwadzieścia pięć osób rozrósł się do ponad tysiącosobowego molocha. Urzędnicy twierdzą, że wynika to z konieczności przystosowania się do nowych zadań, takich jak obsługa [[Punkt Obsługi Pasażerów|POP-ów]], negocjacje w sprawie [[Wspólny bilet|wspólnego biletu]] czy wspomniana wcześniej budowa infrastruktury. Pasażerowie jednak [[koteria|wiedzą swoje]]... |
||
Linia 20: | Linia 23: | ||
{{Komunikacja Warszawa}} |
{{Komunikacja Warszawa}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria:Przedsiębiorstwa komunikacyjne]] |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]] |
Aktualna wersja na dzień 18:37, 16 wrz 2023
Ej, @6GhosT9, ktoś tu Twoje parówkowe ośmiornice chce na pizzę przerobić :P
- Przykładowy komentarz ZTM Warszawa na profilu ZTM Warszawa na Twitterrze
HWDSM, jć ZTM!
- Taco Hemingway o ZTM
Chciałbym znowu jeździć ZTM-em...
- Również Taco Hemingway o ZTM kilka lat później
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie (dawniej kilka pionów w MZK) – organizacja paramilitarna zajmująca się zarządzaniem przewozami w Warszawie[potrzebne źródło]. Zdaniem jednego z radnych jej pracownicy w godzinach pracy zajmują się głównie pisaniem na forum i sprzedażą kart miejskich na lewo.
Historia[edytuj • edytuj kod]
ZTM powołano wydzielając 1 marca 1992 z jedynej świętej i powszechnej spółki, jaką były Miejskie Zakłady Komunikacyjne, struktury takie jak: Pion Przewozów czy Pion Marketingu. Skutkiem tego, pomimo że od zmiany minęło ponad trzydzieści lat, pasażerowie dalej twierdzą, że są wożeni przez MZK.
Pierwotnie ZTM miał skupiać się głównie na organizacji przewozów (w tym kontroli biletów), z czasem jednak, za sprawą niebywałej kompetencji innych jednostek miejskich, zajął się także budową dróg i linii tramwajowych. Dzięki posiadaniu armii doskonale przygotowanych urzędników decyzję środowiskową dotyczącą budowy linii tramwajowej na Tarchomin zaskarżano tylko trzy razy.
Obecnie działalność ZTM skupia się na realizacji polityki transportowej miasta[potrzebne źródło]. Oznacza to jednoczenie pracowników komunikacji miejskiej w proteście przeciwko zabraniu darmowych przejazdów, podnoszeniu cen biletów i cięciu linii za sprawą żądań oszczędności ze strony wspaniałej pani prezydent. W ramach tych oszczędności między innymi zwolniono w maju 2013 znaczną część kanarów. Cóż z tego, że ich działalność przynosiła całkiem spore zyski...
Struktura organizacyjna[edytuj • edytuj kod]
ZTM z wspomnianych kilku pionów zatrudniających nieco ponad dwadzieścia pięć osób rozrósł się do ponad tysiącosobowego molocha. Urzędnicy twierdzą, że wynika to z konieczności przystosowania się do nowych zadań, takich jak obsługa POP-ów, negocjacje w sprawie wspólnego biletu czy wspomniana wcześniej budowa infrastruktury. Pasażerowie jednak wiedzą swoje...
Z ich punktu widzenia najistotniejsze pozostały bowiem wspomniane wyżej: Pion Przewozów, pod którego adresem pisze się bluzgi, gdy ktoś ośmieli się zmienić trasę lub rozkład używanej przez nich linii oraz Pion Marketingu. Ten ostatni odpowiedzialny jest za obsługę strony internetowej. Przejawia się to między innymi uaktualnianiem rozkładów na kilka godzin przed wprowadzeniem danej zmiany oraz dysprzecinkozą[1] w komunikatach dla pasażerów i mediów.
Po upadku serwisu Przegubowiec, będącego ostoją wszelkiego MKM-ostwa, Pion Marketingu postanowił wyjść na przeciw oczekiwaniom tej grupy pasażerów. Skutkiem tego ilość bezwartościowych newsów zmalała drastycznie, systematycznie za to pojawiają się artykuły poświęcone takim sprawom jak dane techniczne autobusów czy wyszukiwarka pojazdów po numerze taborowym. Różnica między Przegubowcem, a stroną ZTM-u jest jednak taka jak między Nonsensopedią, a telewizją publiczną. Za to pierwsze nie płaci się podatków.
Przypisy
- ↑ A nierzadko nawet dysortografią i brakiem logiki