PKP Intercity: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
 
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 31.0.177.33; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 9 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:2009-03 Nepal Railways 01.jpg|thumb|200px|TLK na linii Łódź-Warszawa]]
'''PKP Intercity''' (czyt. ''Pi-Kej-Pi Intercity'') polska organizacja o charakterze przestępczo-przewozowym.
'''PKP Intercity''' (czyt. ''Pi-Kej-Pi Intersiti'') polska organizacja o charakterze przestępczo-przewozowym. Obecnie największy przewoźnik w grupie [[PKP]], okazjonalnie prowadzi pociągi na terenie całego [[Polska|kraju]].


== Historia spółki ==
== Historia ==
[[Plik:Klima intercity.jpg|thumb|200px|Klimatyzacja działa bez zarzutu]]
Intercity zostało wydzielone z [[PKP]] w [[2001]] roku w celu zwiększenia liczby stanowisk kierowniczych i możliwości obsadzenia stołków [[Idiota|odpowiedzialnymi ludźmi]]. Przy okazji firma dostała licencję <s>na zabijanie</s> przewożenie pasażerów na 50 lat<ref>Niestety szybko się ich nie pozbędziemy</ref>. Koło [[2005]] Intercity wprowadziło pociągi TLK czyli ''Tanie Linie Kolejowe''. Potem okazało się, że nikt nie dał się nabrać na nazwę i przemianowane je na ''Twoje Linie Kolejowe''. W [[2008]] roku spółka przejęła od [[Przewozy Regionalne|Przewozów Regionalnych]] połączenia międzymiastowe i kupę [[złom]]u zwaną potocznie [[wagon]]ami. Pod koniec [[2014]] zaczęły kursować supernowoczesne, nieposiadające Wi-Fi na pokładzie [[Pendolino]] w oddzielnej kategorii ''Express Intercity Premium'' żeby klienci czuli się ''Premium'' wk{{Cenzura3}}ni gdy ten się opóźni. Pół roku później Intercity dostało nowiutkie [[Stadler Flirt|Flirty]] kupione za pieniądze wyłudzone od [[Unia Europejska|Unii]], a chwilę później naszą [[Pesa|dumę narodową]] w liczbie sztuk aż dwadzieścia – [[PESA Dart|Darty]].
Intercity zostało wydzielone z [[PKP]] w [[2001]] roku w celu zwiększenia liczby stanowisk kierowniczych i możliwości obsadzenia stołków [[Idiota|odpowiedzialnymi ludźmi]]. Przy okazji firma dostała licencję na <del>zabijanie</del> przewożenie pasażerów na 50 lat<ref>Niestety szybko się ich nie pozbędziemy</ref>. Koło [[2005]] Intercity wprowadziło pociągi TLK czyli ''Tanie Linie Kolejowe''. Potem okazało się, że nikt nie dał się nabrać na nazwę i przemianowane je na ''Twoje Linie Kolejowe''. W [[2008]] roku spółka przejęła od [[Przewozy Regionalne|Przewozów Regionalnych]] połączenia międzymiastowe i kupę [[złom]]u zwaną potocznie [[wagon]]ami. Pod koniec [[2014]] zaczęły kursować supernowoczesne, nieposiadające [[Wi-Fi]] na pokładzie [[Pendolino]] w oddzielnej kategorii ''Express InterCity Premium'' żeby klienci czuli się ''Premium'' wk{{Cenzura3}}ni gdy ten się opóźni. Pół roku później Intercity dostało nowiutkie [[Stadler FLIRT|Flirty]] kupione za pieniądze wyłudzone od [[Unia Europejska|Unii]], a chwilę później naszą [[Pesa|dumę narodową]] w liczbie sztuk aż dwadzieścia – [[Pesa Dart|Darty]]. Specjalnie dla nich przywrócono kategorię ''InterCity''.

== Kategorie połączeń ==
[[Plik:Kolej29 07 99.jpg|thumb|200px|Przeciętne Pendolino w trasie – tak szybkie, że aż go nie widać]]
{{Galeria
|wielkość=200
|Nazwa=[[Engrish]] w PKP Intercity
|Plik:Koniec pociągu śpiewa.jpg|Jak się bawi koniec pociągu?
|Plik:Intercity paper seats.jpg|Siedzenia papierowe… Czy coś
|Plik:Alarm invalid.jpg|Alarm… Reset invalid?
}}
W celu odseparowania ludzi [[Jarosław Kaczyński|lepszego]] i [[KOD|gorszego]] sortu, Intercity wprowadziło kilka kategorii swoich pociągów.
* '''''Twoje'' Linie Kolejowe''' – najtańsza kategoria pociągów<ref>Ale i tak droższa niż [[EN57|kibel]]</ref>, na trasy wysyłane są zazwyczaj [[EU07|poradzieckie złomy]] ciągnące zdezelowane wagony w liczbie od jednego<ref>Na przykład cudaki pokroju TLK Kociewie</ref> do nieskończoności<ref>Na przykład bydłowagony na trasie [[Łódź]]–[[Warszawa]]</ref>. Jeżdżą na kompletnie nieopłacalnych trasach i żeby to wszystko było jako-tako rentowne, do biznesu dopłaca [[Polska|państwo]]. Jedynym wyjątkiem jest trasa ze [[Łódź|wsi co odpłynęła]] do [[Warszawa|stolycy]], gdzie wagony są wypchane po brzegi, a pasażerowie jadą na dachu.
* '''''Twój'' Letni Koszmar''' – odmiana TLK kursująca na Woodstock. Różni się tym, że podczas załadunku wykorzystywane są niekonwencjonalne i nie do końca humanitarne metody.
* '''InterCity''' – niedawno wprowadzona na nowo kategoria, jeżdżą tu tylko supernowoczesne i [[Gówno|absolutnie]] [[Prawda|niezawodne]] [[Pesa Dart|Darty]] i [[Stadler FLIRT|Flirty]]. Śmigają z oszałamiającą prędkością maksymalną 160 km/h, dzięki czemu na 99,9% tras w [[Polska|Polsce]] są tak samo <del>szybkie</del> wolne co [[Pendolino]].
* '''Express InterCity''' – czyli TLK z [[dopalacz]]em. Jeździ tylko na kilku trasach, kosztuje więcej niż normalny pociąg i snuje się nieco szybciej. Zazwyczaj składa się z nieco mniej zardzewiałych lokomotyw i odmalowanych z wierzchu wagonów.
* '''Express InterCity Premium''' – najbardziej prestiżowa{{Fakt}} kategoria pociągów jeżdżąca w kraju kwitnącej cebuli. Składają się na nią wyłącznie ultraszybkie Pendolino, które jak na złość rozbijają się ciągle o [[traktor]]y i [[Ciężarówka|ciężarówki]], przez co większość czasu spędzają w hali warsztatowej.

== Zakup biletu ==
Wszystkim wystarczająco odważnym obywatelom, którzy zdecydowali się na podróż pociągiem IC, spółka udostępnia kilka sposobów na zakup biletu.
* '''Okienko na dworcu''' – metoda klasyczna. Wymaga zaopatrzenia się w kuloodporny [[kożuch]] na wypadek zdenerwowania pani z okienka oraz pełną wiedzę na temat interesującego nas połączenia<ref>''No skąd ja mam to wiedzieć?! To kasa, nie informacja!''</ref>.
* '''Od konduktora''' – bardzo ryzykowny sposób, [[Kac|w skrajnych przypadkach]] grozi wywaleniem z pociągu. Czasami natrafia się miła pani [[konduktor]]ka, która łyknie [[Ty|twoją]] historyjkę o tym jak to ci ciotka umarła, a dziewczyna uciekła. Zwykle wiąże się z nałożeniem [[Haracz|dodatkowej opłaty]] za wystawienie biletu na pokładzie.
* '''Automat biletowy''' – metoda możliwa do wykonania tylko na [[Warszawa Centralna|bogatych, wielkomiejskich dworcach]]. Zazwyczaj kończy się zawieszeniem [[Windows 98|Łindołsa 98]], na którym śmiga automat i spóźnieniem się na pociąg.
* '''Strona Intercity''' – sposób zazwyczaj niewykonalny ze względu na częste braki w dostępności [[Strona internetowa|strony]]. Gdy już zacznie działać, zazwyczaj i tak działa źle i pokazuje [[Bug (informatyka)|kwiatki]] w stylu „Brak dostępnych miejsc” w pociągu, który odjeżdża dopiero za miesiąc, ewentualnie odsyła petenta do kasy biletowej.
* '''Apka mobilna''' – opcja przeznaczona dla nowoczesnej [[młodzież]]y. Próba zakupu biletu w ten sposób zazwyczaj się powodzi, problem pojawia się dopiero gdy chcemy go pokazać na ekranie [[telefon]]u konduktorowi. Aplikacja na bieżąco [[NSA|śledzi nasze położenie]] i odległość od konduktora w celu zawieszenia się na chwilę przed kontrolą.


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}


{{Kolej}}
{{Kolej}}

[[Kategoria:Przewoźnicy kolejowi]]

Aktualna wersja na dzień 16:13, 6 sie 2024

TLK na linii Łódź-Warszawa

PKP Intercity (czyt. Pi-Kej-Pi Intersiti) – polska organizacja o charakterze przestępczo-przewozowym. Obecnie największy przewoźnik w grupie PKP, okazjonalnie prowadzi pociągi na terenie całego kraju.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Klimatyzacja działa bez zarzutu

Intercity zostało wydzielone z PKP w 2001 roku w celu zwiększenia liczby stanowisk kierowniczych i możliwości obsadzenia stołków odpowiedzialnymi ludźmi. Przy okazji firma dostała licencję na zabijanie przewożenie pasażerów na 50 lat[1]. Koło 2005 Intercity wprowadziło pociągi TLK czyli Tanie Linie Kolejowe. Potem okazało się, że nikt nie dał się nabrać na nazwę i przemianowane je na Twoje Linie Kolejowe. W 2008 roku spółka przejęła od Przewozów Regionalnych połączenia międzymiastowe i kupę złomu zwaną potocznie wagonami. Pod koniec 2014 zaczęły kursować supernowoczesne, nieposiadające Wi-Fi na pokładzie Pendolino w oddzielnej kategorii Express InterCity Premium żeby klienci czuli się Premium wkCenzura2.svgni gdy ten się opóźni. Pół roku później Intercity dostało nowiutkie Flirty kupione za pieniądze wyłudzone od Unii, a chwilę później naszą dumę narodową w liczbie sztuk aż dwadzieścia – Darty. Specjalnie dla nich przywrócono kategorię InterCity.

Kategorie połączeń[edytuj • edytuj kod]

Przeciętne Pendolino w trasie – tak szybkie, że aż go nie widać
Engrish w PKP Intercity
Jak się bawi koniec pociągu?
Siedzenia papierowe… Czy coś
Alarm… Reset invalid?

W celu odseparowania ludzi lepszego i gorszego sortu, Intercity wprowadziło kilka kategorii swoich pociągów.

  • Twoje Linie Kolejowe – najtańsza kategoria pociągów[2], na trasy wysyłane są zazwyczaj poradzieckie złomy ciągnące zdezelowane wagony w liczbie od jednego[3] do nieskończoności[4]. Jeżdżą na kompletnie nieopłacalnych trasach i żeby to wszystko było jako-tako rentowne, do biznesu dopłaca państwo. Jedynym wyjątkiem jest trasa ze wsi co odpłynęła do stolycy, gdzie wagony są wypchane po brzegi, a pasażerowie jadą na dachu.
  • Twój Letni Koszmar – odmiana TLK kursująca na Woodstock. Różni się tym, że podczas załadunku wykorzystywane są niekonwencjonalne i nie do końca humanitarne metody.
  • InterCity – niedawno wprowadzona na nowo kategoria, jeżdżą tu tylko supernowoczesne i absolutnie niezawodne Darty i Flirty. Śmigają z oszałamiającą prędkością maksymalną 160 km/h, dzięki czemu na 99,9% tras w Polsce są tak samo szybkie wolne co Pendolino.
  • Express InterCity – czyli TLK z dopalaczem. Jeździ tylko na kilku trasach, kosztuje więcej niż normalny pociąg i snuje się nieco szybciej. Zazwyczaj składa się z nieco mniej zardzewiałych lokomotyw i odmalowanych z wierzchu wagonów.
  • Express InterCity Premium – najbardziej prestiżowa[potrzebne źródło] kategoria pociągów jeżdżąca w kraju kwitnącej cebuli. Składają się na nią wyłącznie ultraszybkie Pendolino, które jak na złość rozbijają się ciągle o traktory i ciężarówki, przez co większość czasu spędzają w hali warsztatowej.

Zakup biletu[edytuj • edytuj kod]

Wszystkim wystarczająco odważnym obywatelom, którzy zdecydowali się na podróż pociągiem IC, spółka udostępnia kilka sposobów na zakup biletu.

  • Okienko na dworcu – metoda klasyczna. Wymaga zaopatrzenia się w kuloodporny kożuch na wypadek zdenerwowania pani z okienka oraz pełną wiedzę na temat interesującego nas połączenia[5].
  • Od konduktora – bardzo ryzykowny sposób, w skrajnych przypadkach grozi wywaleniem z pociągu. Czasami natrafia się miła pani konduktorka, która łyknie twoją historyjkę o tym jak to ci ciotka umarła, a dziewczyna uciekła. Zwykle wiąże się z nałożeniem dodatkowej opłaty za wystawienie biletu na pokładzie.
  • Automat biletowy – metoda możliwa do wykonania tylko na bogatych, wielkomiejskich dworcach. Zazwyczaj kończy się zawieszeniem Łindołsa 98, na którym śmiga automat i spóźnieniem się na pociąg.
  • Strona Intercity – sposób zazwyczaj niewykonalny ze względu na częste braki w dostępności strony. Gdy już zacznie działać, zazwyczaj i tak działa źle i pokazuje kwiatki w stylu „Brak dostępnych miejsc” w pociągu, który odjeżdża dopiero za miesiąc, ewentualnie odsyła petenta do kasy biletowej.
  • Apka mobilna – opcja przeznaczona dla nowoczesnej młodzieży. Próba zakupu biletu w ten sposób zazwyczaj się powodzi, problem pojawia się dopiero gdy chcemy go pokazać na ekranie telefonu konduktorowi. Aplikacja na bieżąco śledzi nasze położenie i odległość od konduktora w celu zawieszenia się na chwilę przed kontrolą.

Przypisy

  1. Niestety szybko się ich nie pozbędziemy
  2. Ale i tak droższa niż kibel
  3. Na przykład cudaki pokroju TLK Kociewie
  4. Na przykład bydłowagony na trasie ŁódźWarszawa
  5. No skąd ja mam to wiedzieć?! To kasa, nie informacja!