Pendolino: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
Znacznik: rewert ręczny
 
(Nie pokazano 38 wersji utworzonych przez 24 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Tgv-icon.png|thumb|200px|TGV. Prawie jak Pendolino]]
[[Plik:Endolino.jpg|thumb|200px|Polska wersja Pendolino]]
[[Plik:Polish_Pendolino_Class_1_Interior.JPG|200px|thumb|Ergonomiczne fotele 2 klasy w Pendolino w trosce o twój kręgosłup]]
[[Plik:PKP EIP bistro.jpg|200px|thumb|Pseudo przedział pseudo Warsu z pseudo żarciem]]
[[Plik:EU07-015 w Błoniu.JPG|thumb|A oto odpowiedź na to, dlaczego Pendolino może się poruszać po polskich torach]]
[[Plik:Polish Pendolino Class 2 Interior 2.JPG|200px|thumb|Równie wygodne fotele 1 klasy, dzięki Galaktycznemu Wędrowcy]]
[[Plik:PKP_EIP_bistro.jpg|200px|thumb|Pseudo przedział Warsu z pseudo żarciem]]
[[Plik:ETR610 005 St-Saphorin 06-10-2010 EC34.jpg|thumb|Na tle lazurowego jeziora nawet jakoś wygląda]]
[[Plik:Tren pendular assistit.png|thumb|Działanie pudła wychylnego polega na tym, że pod wpływem siły odśrodkowej pudło wagonu jest odchylane, a siła ciężkości równoważy siłę dośrodkową, co podnosi [[Wymioty|komfort jazdy]]]]
[[Plik:EU07-015 w Błoniu.JPG|thumb|Pendolino nie może się samodzielnie poruszać. I koniec tematu]]

[[Plik:Pendolino_ICCP.jpg|thumb|Reklama na najwyższym poziomie]]
'''Pendolino''' (ew. ''Pędziolino'', ''(s)Pierdolino'', ''Pindolino'', ''Pedalino'', ''Pseudolino'', ''Padlinolino'', ''Szambolino'', ''Pindolindo'', na [[PKP]] '''ED250''', przez [[Miłośnicy kolei|mikoli]] zwany ''[[dziobak]]iem'') – [[Włochy|włoski]] szybki [[pociąg]], znany nawet w Polsce. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla [[Polska|Polski]], [[Hiszpania|Hiszpanii]], i [[Chiny|Chin]] wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego. A przynajmniej wahają się z odpowiedzią.
[[Plik:Pendolino.jpg‎‎|thumb|Na tle lazurowego jeziora nawet jakoś wygląda]]
[[Plik:Pudło wychylne.JPG‎|thumb|Działanie pudła wychylnego polega na tym, że pod wpływem siły odśrodkowej pudło wagonu jest odchylane, a siła ciężkości równoważy siłę dośrodkową, co podnosi komfort jazdy]]
'''Pendolino''' (ew. ''Pędziolino'', ''(s)Pierdolino'', ''Pindolino'', ''Pedalino'', ''Pseudolino'', ''Padlinolino'', ''Szambolino'', ''Gównolino, na [[PKP]] '''ED250''') – [[Włochy|włoski]] szybki [[pociąg]], znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii <del>[[żydowskiej]]</del> [[PKP]]. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla [[Polska|Polski]], [[Hiszpania|Hiszpanii]], i [[Chiny|Chin]] wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego.


== Trochę historii ==
== Trochę historii ==
Pendolino powstał w [[1974]] roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na [[Japonia|japońskie]] tory wyjechał [[Shinkansen]]. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów [[Fiat]]a, później produkcję przejął Alstom<ref>Ten od dużo młodszego TGV</ref>. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi<ref>Logiczne...</ref>, z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla [[Czechy|Pepików]], [[Finlandia|Finów]], [[Portugalia|Portugalczyków]] i [[Słowenia|Słoweńców]], a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. [[XX wiek]]u, ale do akcji wkroczyła [[Najwyższa Izba Kontroli]] i cały misterny plan poszedł w pi{{cenzura3}}u. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|Euro]] obiecała [[Drugi rząd Donalda Tuska|ekipa wielmożnego Donalda]], ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero [[12 sierpnia]] [[2013]] roku.
Pendolino powstał w [[1974]] roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na [[Japonia|japońskie]] tory wyjechał [[Shinkansen]]. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów [[Fiat]]a, później produkcję przejął Alstom<ref>Ten od dużo młodszego TGV</ref>. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi<ref>Logiczne…</ref>, z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla [[Czechy|Pepików]], [[Finlandia|Finów]], [[Portugalia|Portugalczyków]] i [[Słowenia|Słoweńców]], a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. [[XX wiek]]u, ale do akcji wkroczyła [[Najwyższa Izba Kontroli]] i cały misterny plan poszedł w pi{{cenzura3}}u. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|Euro]] obiecała [[Drugi rząd Donalda Tuska|ekipa wielmożnego Donalda]], ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero [[12 sierpnia]] [[2013]] roku.


[[17 lipca]] [[2014]] roku przeprowadzono testy odometryczne Pendolino, używając w tym celu roztworu wody z mydłem<ref>http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20366/Alstom-przeprowadzil-testy-odometryczne-Pendolino.html</ref> – pierwsze mycie pociągu (nie licząc wcześniejszych deszczówką) zakończyło się pomyślnie. Poza tym nikt nie wie, o co z tymi testami chodzi, ale przynajmniej mają poważnie brzmiącą nazwę.
[[17 lipca]] [[2014]] roku przeprowadzono testy odometryczne Pendolino, używając w tym celu roztworu wody z mydłem<ref>http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20366/Alstom-przeprowadzil-testy-odometryczne-Pendolino.html</ref> – pierwsze mycie pociągu (nie licząc wcześniejszych deszczówką) zakończyło się pomyślnie. Poza tym nikt nie wie, o co z tymi testami chodzi, ale przynajmniej mają poważnie brzmiącą nazwę.


== Trasy w Polsce ==
== Trasy w Polsce ==
Pendolino będzie wozić <del>bydło</del> pasażerów na trasach:
Pendolino wozi <del>bydło</del> pasażerów na trasach [[Kolej dużych prędkości w Polsce|dużych prędkości]]:
* Brzeg – Nysa,
* Brzeg – Nysa,
* Nysa – Brzeg,
* Nysa – Brzeg,
Linia 29: Linia 27:


== Bilety ==
== Bilety ==
{{NonNews|
{{wikipediapage|Pendolino}}
{{NonNews|[[NonNews:Polskie koleje jadą do Europy|Polskie koleje jadą do Europy]]}}
*[[NonNews:Polskie koleje jadą do Europy|Polskie koleje jadą do Europy]]
*[[NonNews:Wszy przyczyną opóźnienia Pendolino|Wszy przyczyną opóźnienia Pendolino]]|y}}
Ceny biletów będą na kieszeń każdego [[Polak]]a:
Ceny biletów na kieszeń każdego [[Polak]]a:
* 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
* 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
* 59 zł – krótkie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie,
* 59 zł – krótkie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie,
Linia 45: Linia 44:
* Nysa przez Żuka i Stara 32h61m
* Nysa przez Żuka i Stara 32h61m
* Z Brzegu na Krawędź i do środka 45h-01m
* Z Brzegu na Krawędź i do środka 45h-01m
* Tam i z powrotem przez Brzeg ∞ h
Podczas podróży o komfort pasażerów dba grupa wyszkolonych komandosów z Nasa. Do ich zadań należy pobieranie opłaty przewozowej w wyskości 650 zł oraz częstowanie przeterminowanym sokiem jabłkowym. Dodatkowo za opłatą pasażerom oferowany jest ciepły posiłek w ramach [[bar mleczny|baru mlecznego]].
Podczas podróży o komfort pasażerów dba grupa wyszkolonych komandosów z Nasa. Do ich zadań należy pobieranie opłaty przewozowej w wysokości 650 zł oraz częstowanie przeterminowanym sokiem jabłkowym. Dodatkowo za opłatą pasażerom oferowany jest ciepły posiłek w ramach [[bar mleczny|baru mlecznego]].


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}
{{stub|trans}}
{{Kolej}}
{{Ciężarówki}}


[[fi:Pendolino]]
[[Kategoria:Kolejnictwo]]
[[Kategoria:Lokomotywy]]
[[Kategoria:Elektryczne zespoły trakcyjne]]

Aktualna wersja na dzień 09:05, 12 sie 2024

Polska wersja Pendolino
Pseudo przedział pseudo Warsu z pseudo żarciem
A oto odpowiedź na to, dlaczego Pendolino może się poruszać po polskich torach
Na tle lazurowego jeziora nawet jakoś wygląda
Działanie pudła wychylnego polega na tym, że pod wpływem siły odśrodkowej pudło wagonu jest odchylane, a siła ciężkości równoważy siłę dośrodkową, co podnosi komfort jazdy

Pendolino (ew. Pędziolino, (s)Pierdolino, Pindolino, Pedalino, Pseudolino, Padlinolino, Szambolino, Pindolindo, na PKP ED250, przez mikoli zwany dziobakiem) – włoski szybki pociąg, znany nawet w Polsce. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla Polski, Hiszpanii, i Chin wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego. A przynajmniej wahają się z odpowiedzią.

Trochę historii[edytuj • edytuj kod]

Pendolino powstał w 1974 roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na japońskie tory wyjechał Shinkansen. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów Fiata, później produkcję przejął Alstom[1]. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi[2], z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla Pepików, Finów, Portugalczyków i Słoweńców, a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. XX wieku, ale do akcji wkroczyła Najwyższa Izba Kontroli i cały misterny plan poszedł w piCenzura2.svgu. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed Euro obiecała ekipa wielmożnego Donalda, ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero 12 sierpnia 2013 roku.

17 lipca 2014 roku przeprowadzono testy odometryczne Pendolino, używając w tym celu roztworu wody z mydłem[3] – pierwsze mycie pociągu (nie licząc wcześniejszych deszczówką) zakończyło się pomyślnie. Poza tym nikt nie wie, o co z tymi testami chodzi, ale przynajmniej mają poważnie brzmiącą nazwę.

Trasy w Polsce[edytuj • edytuj kod]

Pendolino wozi bydło pasażerów na trasach dużych prędkości:

  • Brzeg – Nysa,
  • Nysa – Brzeg,
  • z Brzegu do Nysy,
  • z Nysy do Brzegu,
  • od Brzegu po Nysę,
  • od Nysy po Brzeg,
  • wkoło Brzegu,
  • okrężna przez Brzeg,
  • Brzeg Brzegowi nierówny.
  • tam gdzie Galaktyczny Wędrowiec z Brzegu sobie wymyśli
  • Za jedyne 650 zł jeśli akurat zamknięta jest kasa

Bilety[edytuj • edytuj kod]

NonNews
Zobacz w NonNews tematy:

Ceny biletów są na kieszeń każdego Polaka:

  • 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
  • 59 zł – krótkie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie,
  • 69 zł – długie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie (np. na stacji Czeska Wieś),
  • 79 zł – jak wyżej + ulotka reklamowa,
  • 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC,
  • 99 zł VIP – jak wyżej + wafelek z Kauf Warsu na wynos,
  • za wszystko inne zapłacisz MasterCard.

Komfort i czasy przejazdów[edytuj • edytuj kod]

  • Brzeg przez Nysę Kłodzką 14h35m
  • Brzeg przez Nysę Łużycką 22h48m
  • Nysa przez Żuka i Stara 32h61m
  • Z Brzegu na Krawędź i do środka 45h-01m
  • Tam i z powrotem przez Brzeg ∞ h

Podczas podróży o komfort pasażerów dba grupa wyszkolonych komandosów z Nasa. Do ich zadań należy pobieranie opłaty przewozowej w wysokości 650 zł oraz częstowanie przeterminowanym sokiem jabłkowym. Dodatkowo za opłatą pasażerom oferowany jest ciepły posiłek w ramach baru mlecznego.

Przypisy