Pomoc:Czynności administracyjne: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→‎Z archiwum NonNews: objaśnienie)
M (dodatek na przyszłość)
 
(Nie pokazano 42 wersji utworzonych przez 11 użytkowników)
Linia 2: Linia 2:


'''Instrukcja wykonywania czynności administracyjnych''' dla tych, którzy są zbyt roztrzepani, by to wszystko zapamiętać.
'''Instrukcja wykonywania czynności administracyjnych''' dla tych, którzy są zbyt roztrzepani, by to wszystko zapamiętać.

== Sterowanie stroną główną ==
'''[[Nonsensopedia:Sterowanie stroną główną|Panel sterowania stroną główną]]''' pozwoli ci wybrać jaki artykuł lub grafika jest promowany na głównej. Nie ma sztywnych zasad, ale medalowe artykuły i grafiki powinny tak z tydzień na głównej powisieć. Wejdź na [[N:D|Discorda]], spytaj adminów i działaj.
* Tryby artykułów:
** <code>anm</code> – artykuł na medal, wymaga utworzenia najpierw strony <code>Szablon:ANM/<artykuł></code>. Instrukcja w sekcji [[#Egzekucja wyników ANM]].
** <code>promowane</code> – dowolny artykuł na czasie, warty promowania. Wymaga utworzenia najpierw strony <code>Szablon:Promowane/<artykuł></code>, analogicznie jak dla ANM-ów. Umieść ten szablon w kategorii [[:Kategoria:Skróty promowanych]].
** <code>konkurs</code> – zamieszczenie fragmentu głosowania konkursowego (np. Gwóźdź) na głównej.
** <code>losowy anm</code>
* Tryby grafik:
** <code>gnm</code> – grafika na medal, wymaga wypełnienia najpierw parametrów podpisu i autorstwa w szablonie Information. Patrz: [[Nonsensopedia:Opisywanie grafik]].
** <code>inna grafika</code> – to samo co <code>gnm</code>, różni się tylko nagłówkiem. Możesz wykorzystać grafikę z [[commons:|Commons]], pod warunkiem że ma lokalny opis i wstawiony tam szablon {{s|Information}}. Zobacz też: [[Nonsensopedia:Opisywanie grafik#Pliki z Wikimedia Commons]].
** <code>losowa grafika</code> – wybiera losową wolną grafikę z podpisem i autorstwem.
** <code>konkurs</code> – zamieszczenie fragmentu głosowania konkursowego (np. [[FotoŁowca]]) na głównej.


== Egzekucja wyników SDU ==
== Egzekucja wyników SDU ==
Linia 8: Linia 21:
# Usuwamy stronę (dla nieadminów: wstawiamy <nowiki>{{</nowiki>[[:szablon:ek|ek]]|wynik głosowania na SDU<nowiki>}}</nowiki>).
# Usuwamy stronę (dla nieadminów: wstawiamy <nowiki>{{</nowiki>[[:szablon:ek|ek]]|wynik głosowania na SDU<nowiki>}}</nowiki>).
# Usuwamy przekierowania i stronę dyskusji, jeśli są (dla nieadminów jak wyżej).
# Usuwamy przekierowania i stronę dyskusji, jeśli są (dla nieadminów jak wyżej).
# Usuwamy linki do artykułu w szablonach, w których znajdują się same niebieskie linki, w zobaczteżach i w szablonach siostrzanych.
# Jeśli usuwany jest plik, usuwamy wszelkie jego wystąpienia z szablonów i artykułów, w przeciwnym wypadku usuwamy wszystkie pliki występujące w danym artykule, które są użyte tylko przez dany artykuł '''i''' mają niewolną licencję (kopyrajt, screenshot) lub są nolicem.
<!-- przy dodawaniu punktu powiększ zakres w punkcje nr 4 poniżej -->


=== Kasacja (tryb 24-godzinny) ===
=== Kasacja (tryb 24-godzinny) ===
# Zamieniamy ''<code>brak</code>'' na ''<code>usuń</code>'' przy <code>|wynik=</code> na stronie z głosowaniem.
# Zamieniamy ''<code>brak</code>'' na ''<code>usuń</code>'' przy <code>|wynik=</code> na stronie z głosowaniem.
# Usuwamy stronę (dla nieadminów: wstawiamy <nowiki>{{</nowiki>[[:szablon:ek|ek]]|wynik głosowania na SDU<nowiki>}}</nowiki>.
# Usuwamy stronę (dla nieadminów: wstawiamy <nowiki>{{</nowiki>[[:szablon:ek|ek]]|wynik głosowania na SDU<nowiki>}}</nowiki>.
# Usuwamy przekierowania i stronę dyskusji, jeśli są (dla nieadminów jak wyżej).
# W szablonie na stronie z głosowaniem w drugim parametrze zastępujemy „7” na „1”.
# W szablonie na stronie z głosowaniem w drugim parametrze zastępujemy „7” na „1”.
# Wykonujemy punkty od 3 do 5 powyżej.


=== Ocalenie ===
=== Ocalenie ===
# Zamieniamy ''<code>brak</code>'' na ''<code>zostaw</code>'' przy <code>|wynik=</code> na stronie z głosowaniem.
# Zamieniamy ''<code>brak</code>'' na ''<code>zostaw</code>'' przy <code>|wynik=</code> na stronie z głosowaniem.
# Usuwamy ze strony szablon {{s|kasacja}} lub {{s|sdu}}.
# Usuwamy ze strony szablon {{s|kasacja}} lub {{s|sdu}}.
# Na górze dyskusji hasła wstawiamy szablon {{s|SDU+}} z datą głosowania w pierwszym parametrze.
# Na górze dyskusji hasła wstawiamy szablon {{s|SDU+}} z datą głosowania w pierwszym parametrze (format taki jak w linku – można z niego skopiować).
# Usuwamy kategorię <code>Aktywne głosowania SDU</code> ze strony głosowania (można to zrobić wcześniej).


=== Anulowanie głosowania ===
=== Anulowanie głosowania ===
Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.
Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacjach, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii lub artykuł znacznie się zmienił podczas głosowania.
# Usuwamy ze strony szablon {{s|SDU/wstawka}}.
# Usuwamy ze strony szablon {{s|SDU/wstawka}}.
# Na stronie głosowania zamieszczamy informację, że głosowanie zostało anulowane, wyjaśniając przyczyny decyzji.
# Na stronie głosowania w dyskusji zamieszczamy informację, że głosowanie zostało anulowane, wyjaśniając przyczyny decyzji.
# W szablonie na stronie z głosowaniem w miejscu trzeciego parametru wpisujemy <code><nowiki>{{subst:</nowiki>REVISIONTIMESTAMP}}</code>.
# W szablonie na stronie z głosowaniem w miejscu drugiego parametru wpisujemy <code>0</code>, a w miejsce na wynik <code>zostaw</code> lub <code>usuń</code>, zależnie od dalszych losów artykułu.


== Egzekucja wyników ANM ==
== Egzekucja wyników ANM ==
Linia 32: Linia 49:
# Otwieramy wyniki przyciskiem ''zagłosuj'' i przy „wynik=” zmieniamy „brak” na „medal”.
# Otwieramy wyniki przyciskiem ''zagłosuj'' i przy „wynik=” zmieniamy „brak” na „medal”.
# Tworzymy szablon z notką klikając link ''Utwórz ją teraz'', który pojawił się na dole strony głosowania. W notce powinno się znaleźć krótkie wprowadzenie zachęcające czytelnika do lektury dalszej części hasła.
# Tworzymy szablon z notką klikając link ''Utwórz ją teraz'', który pojawił się na dole strony głosowania. W notce powinno się znaleźć krótkie wprowadzenie zachęcające czytelnika do lektury dalszej części hasła.
#* W notce powinna pojawić się grafika o maksymalnej szerokości 150px bez podpisu: <code><nowiki>[[Plik:Grafika.xyz|right|150px|Choć nie ma podpisu pod grafiką, opis będzie wyświetlał się pod kursorem]]</nowiki></code>
#* W notce powinna pojawić się grafika o maksymalnej szerokości 150px bez podpisu: <code><nowiki>[[Plik:Grafika.xyz|right|150px|Choć nie ma podpisu pod grafiką, opis będzie wyświetlał się pod kursorem]]</nowiki></code>. Wybierz jakąś fajną grafikę z artykułu i/lub ilustrującą temat, niekoniecznie pierwszą, jaka się pojawia w artykule. Opis grafiki nie może mieć linków.
#* Usuwamy wszelkie przypisy, w uzasadnionych przypadkach można je przenieść w nawiasy.
#* Usuwamy wszelkie przypisy, w uzasadnionych przypadkach można je przenieść w nawiasy.
#* Tytuły sekcji zamieniamy w pogrubienia: <code><nowiki>== Nagłówek ==</nowiki></code> → <code><nowiki>;Nagłówek</nowiki></code>
#* Tytuły sekcji zamieniamy w pogrubienia: <code><nowiki>== Nagłówek ==</nowiki></code> → <code><nowiki>;Nagłówek</nowiki></code>
# Jeżeli wyróżnionym artykułem został [[:Kategoria:Poradniki|poradnik]], aktualizujemy szablon {{s|Poradniki/polecane}}.
# Jeżeli artykuł jest [[:Kategoria:Nonźródła|nonźródłem]], należy wstawić go wraz z medalem w formie <code><nowiki>[[Plik:Medal.png|12px]]</nowiki></code> do odpowiedniego spisu według [[Dyskusja nonźródeł:Strona główna|tej rozpiski]].
# Jeżeli artykuł jest [[:Kategoria:Nonźródła|nonźródłem]], należy wstawić go wraz z medalem w formie <code><nowiki>[[Plik:Medal.png|12px]]</nowiki></code> do odpowiedniego spisu według [[Dyskusja nonźródeł:Strona główna|tej rozpiski]].
# Uzupełniamy [[Nonsensopedia:Medaliści|stronę medalistów]].
# Uzupełniamy [[Nonsensopedia:Medaliści|stronę medalistów]].
Linia 41: Linia 57:
=== Wstawienie na główną ===
=== Wstawienie na główną ===
'''Uwaga:''' Artykuł można wstawić na główną tylko pod warunkiem, że poprzedni ANM „wisi” już co najmniej tydzień.
'''Uwaga:''' Artykuł można wstawić na główną tylko pod warunkiem, że poprzedni ANM „wisi” już co najmniej tydzień.
# W [[Nonsensopedia:Sterowanie stroną główną|panelu sterowania SG]] ustawiamy tryb artykułu <code>anm</code> i podajemy tytuł arta.
# Zmieniamy [https://nonsa.pl/wiki/Artykuł_na_medal?action=edit to przekierowanie].
# Modyfikujemy szablon {{s|Artykuł na medal}} zmieniając szablon notki na <code><nowiki>{{ANM/Tytuł artykułu}}</nowiki></code>.


=== Odrzucenie kandydatury ===
=== Odrzucenie kandydatury ===
Linia 52: Linia 67:


== Egzekucja wyników GNM ==
== Egzekucja wyników GNM ==
=== Wstawienie na główną ===
=== Przyznanie medalu ===
'''Uwaga:''' Grafikę można wstawić na główną tylko pod warunkiem, że poprzednia GNM „wisi” już co najmniej tydzień.
# Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>medal</code>.
# Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>medal</code>.
# Dodajemy szablon {{s|GNM}} na górze opisu grafiki.
# Dodajemy szablon {{s|GNM}} na górze opisu grafiki.
# W szablonie {{s|Information}} na stronie opisu grafiki dodajemy parametr <code>caption=</code> z podpisem, który ma znaleźć się pod grafiką.
# Modyfikujemy szablon {{s|Grafika na medal}}. Grafika powinna mieć takie wymiary, aby była czytelna i widoczna, ale nie rozciągała strony.

# Dodajemy grafikę do [[Nonsensopedia:Grafiki na medal/archiwum|galerii]].
=== Wstawienie na główną ===
# Aktualizujemy szablon {{s|LosowaGNM}}.
'''Uwaga:''' Grafikę można wstawić na główną tylko pod warunkiem, że poprzednia GNM „wisi” już co najmniej tydzień.
# W [[Nonsensopedia:Sterowanie stroną główną|panelu sterowania SG]] ustawiamy tryb grafiki na <code>gnm</code> i podajemy tytuł grafiki.


=== Odrzucenie kandydatury ===
=== Odrzucenie kandydatury ===
Linia 66: Linia 82:
Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.
Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.
# Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>nie</code>, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.
# Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>nie</code>, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.

== Wrzucanie NonNews na główną ==
Dalsze akcje wykonujemy tylko, jeśli dany news nie kwalifikuje się do [[N:EK|eka]]:
# W szablonie {{s|wiadomości}} dodajemy nowy news na samej górze, usuwając jednocześnie tyle samo '''dni''' najniżej położonych, ile dodajemy. Łącznie mają być w szablonie newsy z '''3–4 dni''', zależnie od tempa ich tworzenia. Zrób to na czuja, jeśli w ciągu miesiąca były więcej niż trzy newsy, wtedy warto dać czwarty, w przeciwnym wypadku raczej nie.


== Egzekucja wyników PUA ==
== Egzekucja wyników PUA ==
=== Powołanie admina ===
=== Powołanie admina ===
# Uzupełniamy informacje o przyznaniu uprawnień i usuwamy głosowanie z [[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora|tej listy]].
# Dopisujemy głosowanie na [[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Przyjęte|tę listę]].
# Dopisujemy głosowanie na [[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Przyjęte|tę listę]].
# Dopisujemy nowego admina [[Nonsensopedia:Administratorzy|na tej stronie]], przydzielając numer porządkowy. Oprócz tego dopisujemy admina do timeline'u, jeśli jest adminem po raz pierwszy, jeśli po raz kolejny – dodajemy nową linię.
# Dopisujemy nowego admina [[Nonsensopedia:Administratorzy|na tej stronie]], przydzielając numer porządkowy. Oprócz tego dopisujemy admina do timeline'u, jeśli jest adminem po raz pierwszy, jeśli po raz kolejny – dodajemy nową linię.
# Kategoryzujemy jego stronę użytkownika w kategorii [[:Kategoria:Administratorzy|Administratorzy]], a usuwamy kategorię [[:kategoria:bałwanki|bałwanki]].
# Dopisujemy użytkownika do [[Nonsensopedia:Administratorzy/lista wiadomości|admińskiej listy wiadomości]].
# Kategoryzujemy jego stronę użytkownika w kategorii [[:Kategoria:Administratorzy|Administratorzy]], a usuwamy kategorię [[:kategoria:bałwanki|Bałwanki]] lub [[:kategoria:moderatorzy|Moderatorzy]].
# Aktualizujemy [[:MediaWiki:Ostatnie zmiany.css|tę stronę]] (lub prosimy admina o taką zmianę).
# Aktualizujemy [[MediaWiki:Gadget-OstatnieZmiany.css|tę stronę]] (lub prosimy admina o taką zmianę).
# Przyznajemy uprawnienia (lub prosimy biurokratę o przyznanie).
# Przyznajemy uprawnienia (lub prosimy biurokratę o przyznanie).
# Uzupełniamy informacje o przyznaniu uprawnień.
# '''Uwaga!''' Aby móc korzystać z nowych uprawnień, delikwent musi mieć włączone na swoim koncie [[Pomoc:Bezpieczeństwo_konta#Uwierzytelnienie_dwuskładnikowe|uwierzytelnienie dwuskładnikowe]].


=== Odrzucenie kandydatury ===
=== Odrzucenie kandydatury ===
Linia 83: Linia 105:
# Usuwamy głosowanie z [[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora|tej listy]].
# Usuwamy głosowanie z [[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora|tej listy]].


== Egzekucja wyników OU ==
== Egzekucja wyników OUA ==
=== Odwołanie admina ===
=== Odwołanie admina ===
# Uzupełniamy informacje o odebraniu uprawnień i usuwamy głosowanie z [[Nonsensopedia:Odbieranie uprawnień|tej listy]].
# Usuwamy głosowanie z [[Nonsensopedia:Odbieranie uprawnień|tej listy]].
# Przenosimy admina [[Nonsensopedia:Administratorzy|z tej strony]] z obecnych do byłych oraz uzupełniamy timeline (po ''till'' zamienić ''end'' na datę).
# Przenosimy admina [[Nonsensopedia:Administratorzy|z tej strony]] z obecnych do byłych oraz uzupełniamy timeline (po ''till'' zamienić ''end'' na datę).
# Usuwamy użytkownika z [[Nonsensopedia:Administratorzy/lista wiadomości|admińskiej listy wiadomości]].
# Jego stronę użytkownika usuwamy z kategorii [[:Kategoria:Administratorzy|Administratorzy]].
# Jego stronę użytkownika usuwamy z kategorii [[:Kategoria:Administratorzy|Administratorzy]].
# Aktualizujemy [[:MediaWiki:Ostatnie zmiany.css|tę stronę]] (lub prosimy admina o taką zmianę).
# Aktualizujemy [[MediaWiki:Gadget-OstatnieZmiany.css|tę stronę]] (lub prosimy admina o taką zmianę).
# Odbieramy uprawnienia (lub prosimy biurokratę albo helpera o odebranie).
# Odbieramy uprawnienia (lub prosimy biurokratę o odebranie).
# Uzupełniamy informacje o odebraniu uprawnień.


=== Odrzucenie kandydatury ===
=== Odrzucenie kandydatury ===
Linia 101: Linia 125:
=== Przyznanie odznaczenia ===
=== Przyznanie odznaczenia ===
# Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>przyznaj</code>.
# Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>przyznaj</code>.
# Otwieramy stronę [[Nonsensopedia:Odznaczenia/Odznaczeni]] i uzupełniamy obie tabele. W prawej tabelce w przypadku remisu punktowego sortujemy alfabetycznie po nicku.
# Otwieramy stronę [[Nonsensopedia:Odznaczenia/Odznaczeni]] i uzupełniamy tabelę.
# Informujemy użytkownika, że otrzymał odznaczenie i może sobie je wstawić do wieży. Punkt ten można pominąć, jeśli dany user jest aktywnym ozeciarzem.
# Informujemy użytkownika, że otrzymał odznaczenie i może sobie je wstawić do wieży.


=== Odrzucenie kandydatury ===
=== Odrzucenie kandydatury ===
Linia 122: Linia 146:
Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.
Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.
# Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>nie</code>, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.
# Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>nie</code>, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.

== Wrzucanie NonNews na główną ==
Dalsze akcje wykonujemy tylko, jeśli dany news nie kwalifikuje się do [[N:EK|eka]]:
# Dodajemy newsa do listy [[Nonsensopedia:News|tutaj]];
# W szablonie {{s|wiadomości}} dodajemy nowy news na samej górze, usuwając jednocześnie tyle samo najniżej położonych, ile dodajemy (chyba, że jest kilka newsów z tego samego dnia, wtedy łącznie mają być newsy '''z 6 różnych dni''')
# Jeśli dla miesiąca, z którego jest news, istnieje strona w formacie [miesiąc rok] (np. [[{{CURRENTMONTHNAME}} {{CURRENTYEAR}}]]), to dodajemy newsa tam, a jeśli nie, to tworzymy taką stronę (razem z szablonem wspomnianym dalej) i wtedy dodajemy;
# Jeśli stworzyliśmy nową stronę, to dodajemy ją w szablonie {{s|archiwum NonNews}}.

== News miesiąca ==
# Dodajemy newsa do listy [[Nonsensopedia:News miesiąca|tu]];
# Dodajemy '''część''' newsa [[NonNews:Archiwum wiadomości miesiąca|tutaj]] i do szablonu {{s|news miesiąca}}.
# Zmieniamy przekierowanie [{{fullurl:News miesiąca|redirect=no}} tutaj].
# Dodajemy {{s|medal miesiąca}} do newsa.
# Uzupełniamy [[Nonsensopedia:Medaliści#Klasyfikacja NonNews|stronę medalistów]].

== Z archiwum NonNews ==
{{Główny artykuł|[[Nonsensopedia:Z archiwum NonNews]]}}
Propozycje newsów z archiwum są przenoszone automatycznie na stronę główną przez bota. Propozycje newsów do zaprezentowania w rubryce możesz dodawać [[Nonsensopedia:Z archiwum NonNews|tutaj]].


<br clear="all" />
<br clear="all" />

Aktualna wersja na dzień 23:03, 13 paź 2024

Pomoc / Moderacja / Czynności administracyjne

Instrukcja wykonywania czynności administracyjnych dla tych, którzy są zbyt roztrzepani, by to wszystko zapamiętać.

Sterowanie stroną główną

Panel sterowania stroną główną pozwoli ci wybrać jaki artykuł lub grafika jest promowany na głównej. Nie ma sztywnych zasad, ale medalowe artykuły i grafiki powinny tak z tydzień na głównej powisieć. Wejdź na Discorda, spytaj adminów i działaj.

  • Tryby artykułów:
    • anm – artykuł na medal, wymaga utworzenia najpierw strony Szablon:ANM/<artykuł>. Instrukcja w sekcji #Egzekucja wyników ANM.
    • promowane – dowolny artykuł na czasie, warty promowania. Wymaga utworzenia najpierw strony Szablon:Promowane/<artykuł>, analogicznie jak dla ANM-ów. Umieść ten szablon w kategorii Kategoria:Skróty promowanych.
    • konkurs – zamieszczenie fragmentu głosowania konkursowego (np. Gwóźdź) na głównej.
    • losowy anm
  • Tryby grafik:

Egzekucja wyników SDU

Kasacja (tryb zwykły)

  1. Zamieniamy brak na usuń przy |wynik= na stronie z głosowaniem.
  2. Usuwamy stronę (dla nieadminów: wstawiamy {{ek|wynik głosowania na SDU}}).
  3. Usuwamy przekierowania i stronę dyskusji, jeśli są (dla nieadminów jak wyżej).
  4. Usuwamy linki do artykułu w szablonach, w których znajdują się same niebieskie linki, w zobaczteżach i w szablonach siostrzanych.
  5. Jeśli usuwany jest plik, usuwamy wszelkie jego wystąpienia z szablonów i artykułów, w przeciwnym wypadku usuwamy wszystkie pliki występujące w danym artykule, które są użyte tylko przez dany artykuł i mają niewolną licencję (kopyrajt, screenshot) lub są nolicem.

Kasacja (tryb 24-godzinny)

  1. Zamieniamy brak na usuń przy |wynik= na stronie z głosowaniem.
  2. Usuwamy stronę (dla nieadminów: wstawiamy {{ek|wynik głosowania na SDU}}.
  3. W szablonie na stronie z głosowaniem w drugim parametrze zastępujemy „7” na „1”.
  4. Wykonujemy punkty od 3 do 5 powyżej.

Ocalenie

  1. Zamieniamy brak na zostaw przy |wynik= na stronie z głosowaniem.
  2. Usuwamy ze strony szablon {{kasacja}} lub {{sdu}}.
  3. Na górze dyskusji hasła wstawiamy szablon {{SDU+}} z datą głosowania w pierwszym parametrze (format taki jak w linku – można z niego skopiować).
  4. Usuwamy kategorię Aktywne głosowania SDU ze strony głosowania (można to zrobić wcześniej).

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacjach, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii lub artykuł znacznie się zmienił podczas głosowania.

  1. Usuwamy ze strony szablon {{SDU/wstawka}}.
  2. Na stronie głosowania w dyskusji zamieszczamy informację, że głosowanie zostało anulowane, wyjaśniając przyczyny decyzji.
  3. W szablonie na stronie z głosowaniem w miejscu drugiego parametru wpisujemy 0, a w miejsce na wynik zostaw lub usuń, zależnie od dalszych losów artykułu.

Egzekucja wyników ANM

Przyznanie medalu

Artykuły, które przeszły przez głosowanie powinny zostać natychmiast rozliczone według tej instrukcji. Wstawienie na stronę główną może nastąpić później.

  1. Dodajemy szablon {{Medal}} na górze strony.
  2. Otwieramy wyniki przyciskiem zagłosuj i przy „wynik=” zmieniamy „brak” na „medal”.
  3. Tworzymy szablon z notką klikając link Utwórz ją teraz, który pojawił się na dole strony głosowania. W notce powinno się znaleźć krótkie wprowadzenie zachęcające czytelnika do lektury dalszej części hasła.
    • W notce powinna pojawić się grafika o maksymalnej szerokości 150px bez podpisu: [[Plik:Grafika.xyz|right|150px|Choć nie ma podpisu pod grafiką, opis będzie wyświetlał się pod kursorem]]. Wybierz jakąś fajną grafikę z artykułu i/lub ilustrującą temat, niekoniecznie pierwszą, jaka się pojawia w artykule. Opis grafiki nie może mieć linków.
    • Usuwamy wszelkie przypisy, w uzasadnionych przypadkach można je przenieść w nawiasy.
    • Tytuły sekcji zamieniamy w pogrubienia: == Nagłówek ==;Nagłówek
  4. Jeżeli artykuł jest nonźródłem, należy wstawić go wraz z medalem w formie [[Plik:Medal.png|12px]] do odpowiedniego spisu według tej rozpiski.
  5. Uzupełniamy stronę medalistów.

Wstawienie na główną

Uwaga: Artykuł można wstawić na główną tylko pod warunkiem, że poprzedni ANM „wisi” już co najmniej tydzień.

  1. W panelu sterowania SG ustawiamy tryb artykułu anm i podajemy tytuł arta.

Odrzucenie kandydatury

  1. Otwieramy wyniki przyciskiem zagłosuj i przy „wynik=” zmieniamy „brak” na „nie”.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

Przy wycofywaniu głosowania postępujemy tak samo, jak w przypadku odrzucenia kandydatury. Zaznaczamy w dyskusji, że głosowanie anulowano.

Egzekucja wyników GNM

Przyznanie medalu

  1. Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru |wynik= na medal.
  2. Dodajemy szablon {{GNM}} na górze opisu grafiki.
  3. W szablonie {{Information}} na stronie opisu grafiki dodajemy parametr caption= z podpisem, który ma znaleźć się pod grafiką.

Wstawienie na główną

Uwaga: Grafikę można wstawić na główną tylko pod warunkiem, że poprzednia GNM „wisi” już co najmniej tydzień.

  1. W panelu sterowania SG ustawiamy tryb grafiki na gnm i podajemy tytuł grafiki.

Odrzucenie kandydatury

  1. Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru |wynik= na nie.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru |wynik= na nie, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.

Wrzucanie NonNews na główną

Dalsze akcje wykonujemy tylko, jeśli dany news nie kwalifikuje się do eka:

  1. W szablonie {{wiadomości}} dodajemy nowy news na samej górze, usuwając jednocześnie tyle samo dni najniżej położonych, ile dodajemy. Łącznie mają być w szablonie newsy z 3–4 dni, zależnie od tempa ich tworzenia. Zrób to na czuja, jeśli w ciągu miesiąca były więcej niż trzy newsy, wtedy warto dać czwarty, w przeciwnym wypadku raczej nie.

Egzekucja wyników PUA

Powołanie admina

  1. Dopisujemy głosowanie na tę listę.
  2. Dopisujemy nowego admina na tej stronie, przydzielając numer porządkowy. Oprócz tego dopisujemy admina do timeline'u, jeśli jest adminem po raz pierwszy, jeśli po raz kolejny – dodajemy nową linię.
  3. Dopisujemy użytkownika do admińskiej listy wiadomości.
  4. Kategoryzujemy jego stronę użytkownika w kategorii Administratorzy, a usuwamy kategorię Bałwanki lub Moderatorzy.
  5. Aktualizujemy tę stronę (lub prosimy admina o taką zmianę).
  6. Przyznajemy uprawnienia (lub prosimy biurokratę o przyznanie).
  7. Uzupełniamy informacje o przyznaniu uprawnień.
  8. Uwaga! Aby móc korzystać z nowych uprawnień, delikwent musi mieć włączone na swoim koncie uwierzytelnienie dwuskładnikowe.

Odrzucenie kandydatury

  1. Uzupełniamy informacje o nieprzyznaniu uprawnień i usuwamy głosowanie z tej listy.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Usuwamy głosowanie z tej listy.

Egzekucja wyników OUA

Odwołanie admina

  1. Usuwamy głosowanie z tej listy.
  2. Przenosimy admina z tej strony z obecnych do byłych oraz uzupełniamy timeline (po till zamienić end na datę).
  3. Usuwamy użytkownika z admińskiej listy wiadomości.
  4. Jego stronę użytkownika usuwamy z kategorii Administratorzy.
  5. Aktualizujemy tę stronę (lub prosimy admina o taką zmianę).
  6. Odbieramy uprawnienia (lub prosimy biurokratę o odebranie).
  7. Uzupełniamy informacje o odebraniu uprawnień.

Odrzucenie kandydatury

  1. Uzupełniamy informacje o pozostawieniu uprawnień i usuwamy głosowanie z tej listy.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Usuwamy głosowanie z tej listy.

Egzekucja wyników przyznawania odznaczeń

Przyznanie odznaczenia

  1. Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy wartość parametru |wynik= na przyznaj.
  2. Otwieramy stronę Nonsensopedia:Odznaczenia/Odznaczeni i uzupełniamy tabelę.
  3. Informujemy użytkownika, że otrzymał odznaczenie i może sobie je wstawić do wieży.

Odrzucenie kandydatury

  1. Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy parametr |wynik= na nie.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru |wynik= na nie, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.

Egzekucja wyników Przodownika Pracy

Przyznanie odznaczenia

  1. Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy wartość parametru |wynik= na przyznaj.
  2. Informujemy użytkownika, że otrzymał odznaczenie i może sobie je wstawić do wieży.

Odrzucenie kandydatury

  1. Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy parametr |wynik= na nie.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru |wynik= na nie, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.