Jelcz M081MB: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 5.184.225.245, powód: zbędna grafika)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 10 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Jelcz_Vero.jpg|thumb|200px|M081MB w całej okazałości]]
[[Plik:Autobus Ruda.jpg|thumb|250px|M081MB w całej okazałości]]
[[Plik:Jelcz M081MB 103 Krecia.jpg|thumb|250px|Podbeskidzki król dróg]]
[[Plik:Vero2.jpg|thumb|200px|Ozdobna, aerodynamiczna osłona na boku upodabnia M081MB do bolidów [[Formuła 1|Formuły 1.]]]]
'''Jelcz M081MB''', ''piździk'' – autobus{{fakt}} wytwarzany w fabryce [[Jelcz|Jelcza]].
'''Jelcz M081MB''', ''piździk'' – autobus{{fakt}} wytwarzany w fabryce [[Jelcz]]a.

== Wygląd==
== Wygląd ==
Wyobraźcie sobie onomatopeistyczno-sekwencyjną prozę z okresu angielskiego neoromantyzmu, napisaną przez azerskiego patriotę pochodzenia grenlandzkiego, który w wieku trzech lat umiał lewitować, wprawiając w zdumienie Trzech Króli, zmierzających do Betlejem w Nowej Zelandii, aby uczcić złamanie Playstation 3 przy pomocy jednorękiego bandyty z Alfy Centauri wyposazonego jedynie w suwak logarytmiczny produkcji radzieckiej (własnoręcznie skonstruowany przez Lenina), a przekazywany z pokolenia na pokolenie przez bardzo stary ród boliwijskich przemytników chleba.
Wyobraźcie sobie onomatopeistyczno-sekwencyjną prozę z okresu angielskiego neoromantyzmu, napisaną przez azerskiego patriotę pochodzenia grenlandzkiego, który w wieku trzech lat umiał lewitować, wprawiając w zdumienie Trzech Króli, zmierzających do Betlejem w Nowej Zelandii, aby uczcić złamanie Playstation 3 przy pomocy jednorękiego bandyty z Alfy Centauri wyposażonego jedynie w suwak logarytmiczny produkcji radzieckiej (własnoręcznie skonstruowany przez Lenina), a przekazywany z pokolenia na pokolenie przez bardzo stary ród boliwijskich przemytników chleba.
<!-- Może nie usuwajcie tego? :P -->
<!-- Może nie usuwajcie tego? :P -->
Tak właśnie wygląda ten autobus.
Tak właśnie wygląda ten autobus.

== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
*Drzwi – w układzie 0-2-2, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, otwierają się w czasie ok. 15s.
* Drzwi – w układzie 0-2-2 lub tylko jedne drzwi przednie co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, otwierają się w czasie ok. 15s.
*Teroetyczna liczba miejsc – 37
* Teoretyczna liczba miejsc – 37
*Praktyczna liczba miejsc – >60
* Praktyczna liczba miejsc – >60
*[[Klimatyzacja]] – jak się otworzy wszystkie okna, to jest<ref>Działa tylko w temperaturze poniżej 15 st. C</ref>
* [[Klimatyzacja]] – jak się otworzy wszystkie okna, to jest<ref>Działa tylko w temperaturze poniżej 15 st. C</ref>.
*[[Silnik]] – jak na <s>samochód</s> typowy [[wsiobus]] przystało, z przodu, o mocy 136 szkap.
* [[Silnik]] – jak na <del>samochód</del> typowy [[wsiobus]] przystało, z przodu, o mocy 136 szkap.
*Koła – większe niż we [[Władimiriec T-25|Władimircu]], co dowodzi po raz kolejny, że to wsiobus.
* Koła – większe niż we [[Władimiriec T-25|Władimircu]], co dowodzi po raz kolejny, że to wsiobus.

== Zalety ==
== Zalety ==
*Idealny na bardzo obciążone miejskie trasy.
* Idealny na bardzo obciążone miejskie trasy oraz wycieczki.
*Doskonały na jazdę po terenach górskich przy pełnym obciążeniu
* Doskonały na jazdę po terenach górskich przy pełnym obciążeniu.
*Można z niego zrobić <s>sardynki</s> ludzi w sosie własnym
* Można z niego zrobić <del>sardynki</del> ludzi w sosie własnym.
* PKS Konin zrobił z niego autobus turystyczny poprzez montaż foteli ze skasowanego [[Autosan H9|kultowego H9]] i wywaleniu drzwi środkowych oraz tylnych. O dziwo stał się całkiem wygodny i torturuje miejscową młodzież na kursach turystycznych Konin – Zakopane oraz pospiesznych liniowych Konin – Toruń.

== Wady ==
== Wady ==
*Brak tylnej kanapy
* Brak tylnej kanapy, co rozwiązano w PKSach, likwidując środkowe i tylne drzwi.
*Tylne wejście jest niskopodłogowe, co ułatwia życie [[Rodzaje babć autobusowych|babciom autobusowym]]
* Tylne wejście jest niskopodłogowe, co ułatwia życie [[Rodzaje babć autobusowych|babciom autobusowym]], nie występuje w PKSach.

==Modele pokrewne==
== Modele pokrewne ==
*L081MB – wersja lokalna: więcej biegów, jednak lepsza pojemność – '''teoretycznie''' do 34 osób.
*T081MB – wersja turystyczna: mniej miejsc, mniej drzwi (0-1-0), jednak silnik więcej pije.
* L081MB – wersja lokalna: więcej biegów, jednak lepsza pojemność '''teoretycznie''' do 34 osób.
* T081MB – wersja turystyczna: mniej miejsc, mniej drzwi (0-1-0), jednak silnik więcej pije.

{{przypisy}}
{{przypisy}}
{{Komunikacja miejska}}
{{stub|trans}}
{{Komunikacja Łódź}}
{{Komunikacja Łódź}}
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]]
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]]

Aktualna wersja na dzień 10:36, 19 gru 2022

M081MB w całej okazałości
Podbeskidzki król dróg

Jelcz M081MB, piździk – autobus[potrzebne źródło] wytwarzany w fabryce Jelcza.

Wygląd[edytuj • edytuj kod]

Wyobraźcie sobie onomatopeistyczno-sekwencyjną prozę z okresu angielskiego neoromantyzmu, napisaną przez azerskiego patriotę pochodzenia grenlandzkiego, który w wieku trzech lat umiał lewitować, wprawiając w zdumienie Trzech Króli, zmierzających do Betlejem w Nowej Zelandii, aby uczcić złamanie Playstation 3 przy pomocy jednorękiego bandyty z Alfy Centauri wyposażonego jedynie w suwak logarytmiczny produkcji radzieckiej (własnoręcznie skonstruowany przez Lenina), a przekazywany z pokolenia na pokolenie przez bardzo stary ród boliwijskich przemytników chleba. Tak właśnie wygląda ten autobus.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

  • Drzwi – w układzie 0-2-2 lub tylko jedne drzwi przednie co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, otwierają się w czasie ok. 15s.
  • Teoretyczna liczba miejsc – 37
  • Praktyczna liczba miejsc – >60
  • Klimatyzacja – jak się otworzy wszystkie okna, to jest[1].
  • Silnik – jak na samochód typowy wsiobus przystało, z przodu, o mocy 136 szkap.
  • Koła – większe niż we Władimircu, co dowodzi po raz kolejny, że to wsiobus.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

  • Idealny na bardzo obciążone miejskie trasy oraz wycieczki.
  • Doskonały na jazdę po terenach górskich przy pełnym obciążeniu.
  • Można z niego zrobić sardynki ludzi w sosie własnym.
  • PKS Konin zrobił z niego autobus turystyczny poprzez montaż foteli ze skasowanego kultowego H9 i wywaleniu drzwi środkowych oraz tylnych. O dziwo stał się całkiem wygodny i torturuje miejscową młodzież na kursach turystycznych Konin – Zakopane oraz pospiesznych liniowych Konin – Toruń.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Brak tylnej kanapy, co rozwiązano w PKSach, likwidując środkowe i tylne drzwi.
  • Tylne wejście jest niskopodłogowe, co ułatwia życie babciom autobusowym, nie występuje w PKSach.

Modele pokrewne[edytuj • edytuj kod]

  • L081MB – wersja lokalna: więcej biegów, jednak lepsza pojemność – teoretycznie do 34 osób.
  • T081MB – wersja turystyczna: mniej miejsc, mniej drzwi (0-1-0), jednak silnik więcej pije.

Przypisy

  1. Działa tylko w temperaturze poniżej 15 st. C