Harry Potter: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[ |
{{Długiartykuł}}[[Plik:DumbledoreDresiarz.jpg|thumb|305px|Bohaterowie sagi]] |
||
'''Hary Porter''' (ur. [[20 listopada]], [[1976]] w [[Probówka|probówce]], właściwie: Chory Portier) to kilkuletni chłopczyk (właściwie: dziewczynka) z sekty [[Buddynizm|buddynistów]]. Ma romans ze swoim kolegą [[Hermiona Granger|Herminem Granger]]. |
|||
{{cytat|Zaprawdę powiadam Wam, bracia i siostry: '''Potter''' smaży się w piekle.|Ksiądz na religii o '''Harrym Potterze'''}} |
|||
Twierdzi, że umie rzucać czary zamieniające zapalniczki w ziemniaki. Syn czarnoksiężnika [[Albus Dambledor|Busa Tambledora]] i [[Kim-Dziong-Kil|Kim-Dziong-Kila]]. Wierzy w teorię stworzenia świata przez [[Wielki Ziemniak|Wielkiego Ziemniaka]]. Jego matką zastępczą była [[Dżajn Rołling]]. Znakiem szczególnym Hariego jest wytatuowany [[Penis|fiut]] na [[Ryj|ryju]]. |
|||
{{cytat|Uuu, jestem strasnym carnoksieznikiem!|Twój młodszy brat po przeczytaniu mu na głos tej książki}} |
|||
'''Harry Potter''' – seria siedmiu opasłych tomiszczy autorstwa [[Joanne Kathleen Rowling]], opowiadająca o trzech młodych satanistach. W docelowym użytku miały to być książki, w praktyce mają świadczyć o oczytaniu właścicieli, zapychając ich półki<ref>Chociaż zaledwie 15% je przeczytało</ref>. |
|||
Występuje w 7.5 częściach: |
|||
== Fabuła == |
|||
*[[Chory Portier i cyjanek potasu]] |
|||
Fabuła kręci się głównie wokół ratowania świata przez [[Harry Potter (postać)|Harry'ego Pottera]]. By nie odstraszyć potencjalnych czytelników od prawdziwego, satanistycznego przesłania serii, pani Rowling dodała parę wątków edukacyjnych i wychowawczych. I tak na przykład, nie czytamy o kolejnych morderstwach popełnianych przez panią Weasley, ale o nudnym i moralizującym wykładzie [[Hermiona Granger|Hermiony]] na temat emancypacji skrzatów domowych. |
|||
*[[Chory Portier i komora gazowa]] |
|||
* '''Prolog''' – [[Lord Voldemort]] zabija rodziców Harry'ego, a następnie próbuje samego Pottera. Niestety mu nie wychodzi, tylko robi mu piorun na czole. Voldi umiera<ref>Bez przesady, nie umarł</ref>. Harry zostaje zaś podrzucony na wycieraczkę Dursleyów. |
|||
*[[Chory Portier i więzień Alcatraz]] |
|||
* '''Heniek Garncarz i [[Gówno|Kamień fizjologiczny]]''' – Harry trafia do [[Szkoła Magii i Czarodziejstwa Hogwart|Hogwartu]], poznaje parę osób i ratuje świat przed złym profesorem Quirellem z Voldemortem schowanym pod turbanem. |
|||
*[[Chory Portier i butelka wódki]] |
|||
* '''Heniek Portret i [[Łapówka|Koperta Pieniędzy]]''' – „Chłopiec, który przeżył” spędza wakacje w Norze, idzie ponownie do Hogwartu i po raz kolejny ratuje świat, tym razem przed Tomem Riddlem – nastoletnim wcieleniem Sami-Nie-Wiecie-Kogo (i zabija Bazyliszka, czy kogoś tam). |
|||
*[[Chory Portier i klub Anonimowych Alkoholików]] |
|||
* '''Heniek Portier i Wieśniak z Pakistanu''' – Potter ogląda wiadomości w TV, ucieka od kochanego wuja i ciotki, idzie do Hogwartu, uwalnia swojego [[Syriusz Black|ojca chrzestnego]] i ratuje świat<ref>Znowu?</ref>. |
|||
*[[Chory Portier i dyrektor Polmosu]] |
|||
* '''Harem Portal i Czarna Orgia''' – nasz bohater idzie na mistrzostwa świata w [[quidditch]]u i dostaje miejscówkę w jakimś turnieju. Niestety, nie udało mu się uratować świata – Czarny Pan był sprytniejszy i zorganizował wielki comeback. |
|||
*[[Chory Portier i Ostra Zieleń]] |
|||
* '''Horry Portfel i Zgon Sfinksa''' – Potter po raz piąty trafia do Hogwartu, prosto pod opiekuńcze skrzydła pani Imbryk i ratuje świat przed wrednym Lordem Volwtemorde. Znowu. |
|||
*[[Chory Portier i prezerwatywa]] |
|||
* '''Heineken Porter i Ksiądz Półgłupi''' – Harry jest już weteranem Hogwartu. Podczas tajnych spotkań w gabinecie [[Albus Dumbledore|Dumbledore'a]] poznaje [[mrok]]i historii Riddle'a. Potem widzi, jak Dumb umiera, a on sam postanawia zniszczyć jakieś kiczowate [[Horkruks|gadżety]]. |
|||
<br>Ostatecznym celem Chorego Portiera jest walka z kościołem i zniszczenie go! |
|||
* '''Chory Pioter i Zsyp na Śmieci''' – tym razem (zgadnijcie kto!) nie trafia do Hogwartu, ale z kumplami włóczy się po lasach, szukając horkruksów i kolejno je niszcząc. By dodać dramatyzmu Harry okazuje się siódmym horkruksem i daje się trafić Avadą, ale jak to Harry Potter – nie umiera, i oczywiście ratuje świat. |
|||
W epilogu dowiadujemy się, że Harry ma z [[Ginny Weasley|Ginny]] troje dzieci, Hermiona i [[Ron Weasley|Ron]] dwoje, tleniony blondyn jedno, a reszta rozkłada się na [[cmentarz]]u. Hermiona do dziś zdradza Rona z Draconem (zawsze lubiła rypniętych i na swój sposób mhrocznych Ślizgonów). |
|||
{{cytaty}} |
|||
== Zaklęcia == |
|||
{{stub}} |
|||
* '''Aquamenti''' – wytwarza wodę wylatującą z różdżki. Przy zwiększonym użyciu, można zapełnić wodą cały <del>basen</del> [[Stadion Narodowy]]. |
|||
* '''Alohomora''' – gdyby można było użyć tego zaklęcia w rzeczywistości, to wszystkie banki zostałyby zamknięte. Otwiera w sekundę każdy zamek, nieważne czy do drzwi, czy do pancernego sejfu. |
|||
* '''Anapneo''' – refundowane przez służbę zdrowia. Działa podobnie do inhalatora, tylko że mocniej. |
|||
* '''Anteoculatia''' – używane na jeleniach w okresie godowym. Dzięki niemu, określenie ''mieć rogi'' nabierze nowego znaczenia. |
|||
* '''Aqua Eructo''' – kopia Aquamenti. Zasada i sposób działania identyczne, tylko nazwa inna. |
|||
* '''Ascendio''' – zaklęcie, które rozumieją jedynie osoby, które uważały na lekcjach Dynamiki. Zaklęcie wyrzuca cię w powietrze niczym armata kulę. |
|||
* '''[[Avada Kedavra]]''' – tu zaczyna się poważny temat. Najgorsze z najgorszych zaklęć. Wystarczy wymówić nazwę, a delikwent pada [[śmierć|sztywny]]. |
|||
* '''Avis''' – tworzy ptaki gatunku nieznanego, które działają jak balony – wybuchają przy kontakcie ze ścianą. |
|||
* '''Baubillous''' – tworzy dokładnie to, co [[Harry Potter (postać)|Harry]] ma na czole po pamiętnym spotkaniu z Oplem. |
|||
* '''Bombarda''' – wolne elektrony zapieczętowane w granacie. To, co ono robi, chyba tłumaczyć nie trzeba. |
|||
* '''Bombarda Maxima''' – używane najczęściej przez [[Terrorysta|terrorystów]]. Mocniejsza wersja poprzedniczki. |
|||
* '''Cave Inimicum''' – wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Zaklęcie przyjazne [[camper]]om. |
|||
* '''Chłoszczyść''' – mimo dość dziwnej nazwy jest to podstawowe zaklęcie każdej kury domowej. Wyczyści wszystko, co napotka. |
|||
* '''Colloportus''' – zamyka wszelkie rzeczy pokroju zamków. Jest totalnie bezużyteczne, bo przedmiot można znowu otworzyć Alohomorą. |
|||
* '''Confundus''' – zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje napotkanych osobników. |
|||
* '''Conjunctivitis''' – zasada działania jest banalna, delikwent zostaje oślepiony jakby dostał latarką po oczach w środku nocy. |
|||
* '''Cruciatus''' – jedno z trzech zaklęć niewybaczalnych. Musisz naprawdę chcieć, aby ktoś cierpiał, bo inaczej urok nie zadziała. Jednak gdy już zadziała, to ofiara będzie wręcz prosić o [[śmierć]]. |
|||
* '''Deletrius''' – bardzo dziwne zaklęcie gdyż usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką. |
|||
* '''Densaugeo''' – niezwykle obleśne zaklęcie, wydłuża bowiem przednie zęby. |
|||
* '''Drętwota''' – oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet urwanie filmu. Jedno z najbardziej użytecznych w walce i pojedynkach, bo unieszkodliwia przeciwnika, ale go nie zabija. Niestety nie powoduje trwałych obrażeń ciała. |
|||
* '''Duro''' – używane, gdy chłopak chce poznać sekrety z pamiętnika swojej dziewczyny. Zamienia przedmioty w kamień. |
|||
* '''Enervate''' – używane w placówkach, którymi opiekuje się [[Narodowy Fundusz Zdrowia|NFZ]]. Uzdrawia i regeneruje. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Rennervate. Cofa również skutki zaklęcia Drętwota. |
|||
* '''Engorgio''' – potrafi powiększyć każdy przedmiot od wielkich rozmiarów. Byłoby świetne do powiększania złota… Gdyby rzeczy powiększone nie były bezwartościowe. |
|||
* '''Erecto''' – stawia <del>[[Penis|fujarę]]</del> namiot wielkości kilku domów. |
|||
* '''Zaklęcie Patronusa (Expecto Patronum)''' – zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja, stosowany do obrony przed najobrzydliwszymi i najokropniejszymi stworami czyli dementorami. Przyjmuje postać ulubionego zwierzęcia danej osoby. Ku trwodze uczniów nie działa na nauczycieli. |
|||
* '''Zaklęcie Rozbrajające (Expelliarmus)''' – służy do wyrywania różdżki z ręki przeciwnika. Dzięki niemu różdżka staje się posłuszna temu, który rzucił zaklęcie. Ulubione zaklęcie Pottera, użyte przez niego więcej razy niż pozostałe zaklęcia razem wzięte. |
|||
* '''Expulso''' – zasada działania podobna do skutków ataku olbrzyma, odrzuca przeciwnika na dobre kilka metrów. |
|||
* '''Ferula''' – kolejne zaklęcie refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. W magiczny sposób opatruje rany powstałe w wyniku niekontrolowanego zderzenia z ciałem obcym. |
|||
* '''Zaklęcie Fideliusa''' – w cholerę długie i złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej „Strażnikiem Tajemnicy”, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam ochroniarz zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna. Nawet jeżeli podamy delikwentowi eliksir długiego języka. |
|||
* '''Finite''' – zaklęcie pokroju „i to wszystko”, powoduje zakończenie niektórych zaklęć<ref>Ciekawe czy można nim przerwać zaklęcie Finite innej osoby?</ref>. |
|||
* '''Flagrate''' – stosowane przez [[Krzyżacy|Krzyżaków]] w czasach ich świetności. Oznacza różne obiekty ognistym krzyżem. |
|||
* '''Flagrante''' – zaklęcie które sprawia, że powierzchnia zamienia się w powłokę teflonową żelazka. Obiekt pod wpływem uroku staje się gorący jak diabli. |
|||
* '''Flippendo''' – umocniona wersja Depulso. Z siłą dorosłego olbrzyma przesuwa ciężkie obiekty. |
|||
* '''Furnunculus''' – zaklęcie o niemożliwej do wymówienia nazwie. Na twarzy nieszczęśnika pojawiają się białe krosty i piekące bąble, jak po ukąszeniu przez szerszenia azjatyckiego. |
|||
* '''Gemino''' – zaklęcie które powoduje bezkarne rozmnażanie się obiektów, na które urok został rzucony. Niestety każdy duplikat jest bezwartościowy, więc o rozmnażaniu naszego majątku poprzez zwiększanie złota można zapomnieć. |
|||
* '''Glacius''' – zmienia stan skupienia [[Woda|wody]] z ciekłego na stały, bądź unieszkodliwia amazońskie salamandry. |
|||
* '''Glisseo''' – zaklęcie prasownicy pneumatycznej, wygładza nawet bardzo duże, pokrzywione obiekty, takie jak krzywe schody. |
|||
* '''Zaklęcie gaszące''' – zaklęcie namiętnie używane przez <del>NFZ</del> strażaków. Zgasi nawet pożar puszczy amazońskiej. |
|||
* '''Harmonia Nectere Passus''' – używane jedynie przez [[Draco Malfoy|tego cwela z blond włosami]] w celu naprawienia szafki zniknięć. Musiał się nieludzko napracować, skoro płakał gdy naprawiał ową szafkę. |
|||
* '''Homenum Revelio''' – zaklęcie pozwalające wytropić upierdliwego [[camper]]a. Ujawnia ludzką obecność w okolicy. |
|||
* '''Immobulus''' – slow motion w wersji czarodziei, zwalnia każdy trafiony obiekt. |
|||
* '''Imperius''' – ostatnie zaklęcie niewybaczalne, służące do całkowitego przejęcia kontroli nad inną istotą. Każde użycie kończy się dożywociem w [[Azkaban]]ie. Tłumaczenie się, że było się pod efektem zaklęcia było stosowane jako wymówka po I wojnie czarodziejów w podobny sposób jak szantaże w PRL-u. |
|||
* '''Impervius''' – bardzo dobre do trolowania. Nadaje bowiem przedmiotowi właściwości odpychające, działające za każdym dotknięciem delikwenta. |
|||
* '''Inanimatus Conjurus''' – zaklęcie o nieznanym działaniu<ref>Ciekawe jak je odkryto, skoro nie wiadomo co robi?</ref>. |
|||
* '''Jęzlep''' – zaklęcie na wyjątkowo upierdliwe gaduły. Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia. |
|||
* '''Zaklęcie Kameleona''' – kolejne camperskie zaklęcie. Kamufluje przedmiot lub żywą istotę. |
|||
* '''Zaklęcie Linii Wieku''' – tworzy cienką, lśniącą linię, która może być przekroczona tylko przez osoby w określonym wieku, której przekroczenie powoduje wyrośnięcie zajefajnych, długich bród [[Gandalf|Gandalfa]]. |
|||
* '''Locomotor''' – służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Modyfikacją tego zaklęcia jest Locomotor Mortis, stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego. |
|||
* '''Lumos''' – zaklęcie będące substytutem latarki. Używane namiętnie na nocnych latarniach. |
|||
* '''Meteourok Recanto''' – pomaga synoptykom w zmienianiu pogody. |
|||
* '''Morsmorde''' – nie, nie zamienia mordy na tą którą ma mors, ale wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wunsz. |
|||
* '''Muffliato''' – zaklęcie które najczęściej doprowadza do szału rażonego nim nieszczęśnika. Sprawia, że osoba słyszy tylko nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego. |
|||
* '''Obscuro''' – sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć. Idealne do zabawy w ciuciu babkę, ewentualnie w BDSM. |
|||
* '''Obliviate''' – zaklęcie zapomnienia. Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci nieszczęśnika na którym zaklęcia użyto. |
|||
* '''Orchideus''' – Powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów. Nie są jednak używane na pogrzebach, maja bowiem właściwości bojowe. Mogą ranić magiczne zwierzęta. |
|||
* '''Oppugno''' – zmusza jakąkolwiek żywą istotę do ataku na inną osobę. Całkiem przydatne choć rzadko spotykane. |
|||
* '''Zaklęcie parasola''' – wyczarowuje magiczny parasol<ref>Tylko tyle?</ref>. |
|||
* '''Petrificus Totalus''' – zwany swojsko „zaklęciem wątróbki”. Powoduje, że ciało delikwenta na który zaklęcie zostało rzucone sztywnieje. |
|||
* '''Peskipiksi Pesternomi''' – być może<ref>gdyż nie zadziałało</ref> poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta. Nie wiadomo czy tak jest, bo użył go tylko Lockhart który znany był z małych zakłamań do swoich umiejętności. |
|||
* '''Portus''' – zamienia dany obiekt w tak zwany „świstoklik”, czyli swego rodzaju magiczny teleport. Zaklęcie spotykane na tabliczka w Minecrafcie. |
|||
* '''Priori Incantatem''' – wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła. |
|||
* '''Protego Totalum''' – sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia. Po za tym nic ciekawego. |
|||
* '''Zaklęcie Proteusza''' – czar całkowicie niewerbalny. Powoduje zależne zmiany: przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Można to w skrócie nazwać zaklęciem zakaźnym. |
|||
* '''Piertotum Lokomotor''' – ożywia posągi, zbroje, rzeźby i inne takie. Użyte do obrony Hogwartu. |
|||
* '''Relashio''' – sprawia, że z różdżki strzelają iskry, można go użyć do poparzenia osoby lub do na przykład spalenia łańcuchów. |
|||
* '''Reparo''' – wykorzystywane głównie we wszelkiego rodzaju warsztatach. Służy do naprawiania wszystkiego, co się da. |
|||
* '''Repello Muggletum''' – sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu. Użyte na przykład na mistrzostwach świata w ichniejszej piłce nożnej. |
|||
* '''Rictusempra''' – jedno z najczęściej używanych zaklęć na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza – niewidzialna siła łaskocze przeciwnika. |
|||
* '''Sectumsempra''' – jedno z najbardziej kozackich i zarazem przydatnych na polu walki zaklęć. Powoduje rozległe i głębokie rany cięte jak róże na ciele. Ciekawostką jest to, że odkrył je Snape<ref>Który był w tym czasie swego rodzaju emo. Przypadek?</ref>. |
|||
* '''Slugulus Eructo''' – osoba, w którą rzucono zaklęcie, dostaje problemów żołądkowych, tyle że wymiocinami są ślimaki. Świetne do ośmieszenia publicznego. |
|||
* '''Szatańska Pożoga''' – zaklęcie czarnej magii o mocy tak silnej, że jest w stanie zniszczyć horkruksy. Czar nie polecany dla nOObów, bo można spalić siebie, kolegów i pokój wielkości Archiwum Stolicy Apostolskiej. |
|||
* '''Tarantallegra''' – czar o niemożliwej do wymówienia nazwie. Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane wygibasy jakby opętał go naćpany klaun. Jedynie Finite jest wstanie uwolnić nieszczęśnika przed przerwaniem rdzenia kręgowego. |
|||
* '''Tergeo''' – zaklęcie odkurzacza, usuwa wszystkie niepożądane kurze i kocury, których żadna kura domowa nie może normalnie wysprzątać. |
|||
* '''Upiorogacek''' – niezwykle użyteczne na klasowych postrachach. Wywołuje okropne lęki, fobie i inne wszelakie. Należy jedynie uważać, aby nieszczęśnik nie popełnił samobójstwa, bo wtedy cała wina idzie na nas. |
|||
* '''Waddiwasi''' – każda dziura temu zaklęciu niestraszna. Zarówno [[Zamek (urządzenie)|taka]], jak i [[Pochwa|taka]]. |
|||
* '''Wingardium Leviosa''' – czar wynaleziony przez ufoludki, które miały dość niesamowitej grawitacji na Ziemi i postanowiły stworzyć coś, co pozwoli im łatwiej przenosić obiekty. Źle wymówione może doprowadzić do eksplozji i ośmieszenia. |
|||
* '''Zaklęcie wprowadzające w upojny trans''' – można to nazwać eliksirem miłosnym zaklętym w różdżce. Używane przez wszelakiej maści dziwki, prostytutki i osoby, które chcą mieć jakąś miłość. |
|||
== Satanizm w HP == |
|||
[[Kategoria:Postacie fikcyjne|Porter, Hary]] |
|||
[[Plik:Hary Porter.jpg|thumb|200px|11-letni Harry]] |
|||
[[Kategoria:Narkomani|Porter, Hary]] |
|||
Nie od dzisiaj Harry budzi kontrowersje. Antyfani chętnie dowodzą, że Harry i jego przyjaciele to [[Satanista|sataniści]]. Oświecają również nieświadomych rodziców, co do treści zawartych w książkach – przecież w HP są regularnie odprawiane rytuały satanistyczne (gotowanie przez panią Weasley zupy cebulowej, [[Czarna msza|czarne msze]]), imprezki na początek i koniec roku szkolnego, zbiorowe samobójstwa (mecze quidditcha) i inne. |
|||
Satanizm objawia się w książkach o Harrym Potterze niemal wszędzie. Według księży powodem jest to, że w książkach tych nie ma ani jednej szczęśliwej chwili. Wszystko pokazuje świat jako ten zły. Na stronie 666 tomu ''Harry Potter i Insygnia Śmierci'', zakodowana jest instrukcja przywoływania demonów i opis zbiorowej orgii z olbrzymami, ku czci szatana. Strona 666 w tomie ''Harry Potter i Czara Ognia'' zawiera szczegółowy spis składników na zupę z czarnego kota. |
|||
== Komunizm w HP == |
|||
Oprócz jawnego satanizmu, zawartego w książkach o Harrym Potterze, opowieść ta otwarcie propaguje ustrój komunistyczny. Uczniowie żyją w Hogwarcie – wielkiej komunie – i uprawiają kult jednostki, swojego <del>dyrektora</del> dyktatora Dumbledore`a. Uczniowie ze Slytherinu obrazowani są na bumelantów, bikiniarzy i wrogów narodu. Weasleyowie to typowa komunistyczna rodzina z pracującym ponad siły ojcem-stachanowcem na czele, natomiast Malfoyowie to przykład wstrętnej, imperialistycznej elity. W tym ustroju nie brakuje też klasy robotniczej, czyli skrzatów, nierzadko wyzyskiwanych. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
[[Plik:House.jpg|200px|thumb|Alternatywna obsada]] |
|||
* Błyskawica (miotła Harry'ego) jest odporna na czarną magię, ale już nie na Accio… Po co czarować miotłę, skoro można ją po prostu przywołać, kiedy gracz jest w górze? |
|||
* Quidditch to bardzo uczciwa gra. Każdy kibic może się wtrącić do gry ze swoimi zaklęciami i sędzia nawet nie gwizdnie. Poza tym można przed meczem zaczarować tłuczka tak, żeby się uwziął na konkretnego gracza i podczas meczu również nikt nie zareaguje na to, że tłuczek jakoś sam zmienia kierunek lotu bez czyjegoś odbicia, przy czym zawsze leci w stronę jednego konkretnego gracza. |
|||
* W świecie Harry'ego Pottera, jest możliwe ożywienie martwych przedmiotów, dwunastoletnie dziecko umie wyczarować dorosłego i w pełni rozwiniętego [[wąż|węża]] za pomocą zaklęcia Serpensortia, możliwe jest wyczarowanie stada fruwających ptaków za pomocą zaklęcia Avis, a nawet można stworzyć całą armię ożywionych zwłok (Infernusów) ale wskrzeszanie zmarłych jest już niemożliwe<ref>Nieoficjalnie dzięki "pożyczonemu" od śmierci, kamieniowi wszkrzeszania, można ożywic drugą osobe, ale nie dokońca, zresztą sami przeczytajcie w książce</ref>. |
|||
* Można doprowadzić do zniknięcia kości i jej odrośnięcia w ciągu nocy, aczkolwiek Harry nadal nosi okulary, co wskazuje na nieudolność czarodziejskiej służby zdrowia. |
|||
* Kamień filozoficzny był tak dobrze strzeżony, że dostali go trzej pierwszoroczniacy. Już pierwsze drzwi (za którymi siedział cerber o jakże uroczym imieniu Puszek) były zabezpieczone tak dobrymi zaklęciami, że otworzyła je uczennica na pierwszym roku, która o zaklęciu Alohomora dowiedziała się w ramach ciekawostki i prawdopodobnie przy tych drzwiach użyła go po raz pierwszy (co ciekawe – następne drzwi do których trzeba było złapać latający klucz, już nie dały się tak łatwo otworzyć). |
|||
* Dumbledore zatrudnił charłaka, by sprzątał Hogwart w tradycyjny sposób, mimo że sam umiał wysprzątać i wyremontować chatę Horacy'ego Slughorna w parę sekund poprzez kilka machnięć różdżką. |
|||
* Harry był wychowywany przez wujostwo, które go gnębiło, poniżało, traktowało jak śmiecia i wykorzystywało do najgorszych prac. W rezultacie Harry wyrósł na dzielnego, odważnego, inteligentnego i niezwykle szlachetnego mężczyznę. Czy wiesz już jak najlepiej wychować swoje dziecko? |
|||
* Kieł bazyliszka miał moc niszczenia horkruksów. Harry też był horkruksem SWK, a mimo tego po ukąszeniu bazyliszka nadal nim pozostał. |
|||
* Wystarczyło podać Veritaserum Syriuszowi, żeby ten nie trafił do Azkabanu za nieswoje zbrodnie, a prawdziwy sprawca został złapany. Jak widać w ministerstwie magii muszą pracować polscy politycy. |
|||
* Harry potrzebował od swoich prawnych opiekunów zgody na wyjście do Hogsmeade, mimo że do samej szkoły został zapisany wbrew ich woli. |
|||
* Hogwart to najbardziej bezpieczne miejsce na świecie, mimo że: |
|||
** Jest tam ogromny trójgłowy pies, który może zagryźć uczniów; |
|||
** Oraz książka zdolna opętać tego, który ją znajdzie; |
|||
** Tudzież wielki wąż zabijający wzrokiem; |
|||
** I magiczna wierzba, która może połamać kości temu, kto się do niej zbliży; |
|||
** Podczas gry w Quidditcha można złamać sobie rękę (i przy okazji stracić kości); |
|||
** Do szkoły może się włamać troll; |
|||
** W korytarzu na trzecim piętrze jest mnóstwo śmiertelnie niebezpiecznych pułapek (na przykład szachy, w których jest się jedną z figur, przy czym jeśli zostaniesz zbity, to na zawsze); |
|||
** Czasem do szkoły przylatują „całuśne duchy”, które wysysają dusze; |
|||
** Nauczycielka wróżbiarstwa co roku przewiduje śmierć któregoś z uczniów; |
|||
** Woźny bardzo lubi stosować średniowieczne tortury na uczniach; |
|||
** Uczeń może wbrew swojej woli zostać zmuszony do walki ze smokami, potworami morskimi i pułapkami w labiryncie (nie zostanie zwolniony z tych zadań, mimo że wybrano czterech zamiast trzech zawodników, przy czym ten jeden nie spełnia wymagań, ani nawet nie wykazuje chęci udziału, a przedstawiciele pozostałych dwóch szkół są wk{{Cenzura3}}ieni, że ta trzecia wystawia dwóch zamiast jednego reprezentanta, przez co ma większe szanse niż pozostałe dwie szkoły, że to jej uczeń zwycięży); |
|||
** Do szkoły może się teleportować przez szafki zniknięć banda kolesiów SWK, która morduje dyrektora i część uczniów, a potem doprowadza do szturmu na szkołę przez jeszcze większą bandę kolesiów SWK, |
|||
** Część nauczycieli sama należy do powyższego ugrupowania, zatrudniających się po to, by móc zabijać uczniów (a w szczególności pewnego jednego ucznia; ciekawe kogo?), którzy nie są czyści rasowo; |
|||
** Inny nauczyciel lubi czarną magię, stosuje mobbing wobec swoich uczniów, był pewien czas jednym z kolesiów SWK, jest przez wszystkich uważany za zdrajcę i sprzymierzeńca Sami-Wiecie-Kogo (a mimo tego cały czas tam pracuje); |
|||
** Inna nauczycielka o niepokojących tendencjach sadystycznych bardzo lubi karać nieposłusznych uczniów (czyli takich, którzy chcą się uczyć praktyki, a nie tylko teorii, lub mają rację, gdy nie ma jej nauczyciel) za pomocą szlabanów, truciem ich serum prawdy lub pisaniem po japońsku przy pomocy krwawego pióra; |
|||
** Następny z nich karze niegrzecznych uczniów, zamieniając ich w fretki i rzucając nimi na wszystkie strony, a na lekcjach używa czarnej magii (w tym zaklęć niewybaczalnych), nie mówiąc już o tym, że w rzeczywistości jest to wyjątkowo sadystyczny zbiegły więzień i sługus SWK (który siedział za zniszczenie torturami psychiki swoim ofiarom), który na dodatek przez cały rok szkolny więził w ciasnej skrzynce człowieka pod którego się podszywał; |
|||
** Jest też taki, który cierpi na niekontrolowane przemiany w wilkołaka, podczas których atakuje każdego kto się mu nawinie pod łapę; |
|||
** Kolejny wymazuje pamięć uczniom, którzy dowiedzą się, że w rzeczywistości taki z niego czarodziej jak z kulawego piłkarz, a poza tym ma za zadanie chronić uczniów przed czarną magią, mimo że używa magii tak skutecznie, jak analfabeta encyklopedii; |
|||
** Jeszcze inny trzyma Sami-Wiecie-Kogo pod turbanem; |
|||
** Obok szkoły jest las, w którym mieszkają wielkie pająki karmiące swoje dzieci ludźmi oraz centaury linczujące tych, którzy im się narażą; |
|||
** Gajowy wyżej wymienionego lasu, bardzo lubi sprowadzać do szkoły śmiertelnie niebezpieczne zwierzęta (cerbery, smoki, akromantule, hipogryfy, olbrzymy i tym podobne); |
|||
** Możesz zostać zaatakowany przez hipogryfa, który złamie ci rękę (dotyczy tylko debili, którzy nie rozumieją prostego polecenia, aby nie drażnić hipogryfów); |
|||
** Do samej szkoły może dostać się koleś uważany za niebezpiecznego mordercę, który na dodatek umie się zamienić w zwiastującego śmierć, podobnego do pitbula psa, zwanego ponurakiem, a w samej szkole przez 12 lat ukrywa się (jako zwierzątko jednego z uczniów) prawdziwy niebezpieczny morderca. |
|||
** Możesz wykrwawić się na śmierć na podłodze w łazience. |
|||
* Kryteria, według których tiara przydziału przydziela domy, są bardzo zagadkowe. Ron i inni Weasley'e trafiali zawsze do Gryfindoru, zamiast do Hufflepuffu, mimo, że nie byli zbyt odważni, ale na pewno byli towarzyscy. Ravenclaw to dom dla najmądrzejszych, a mimo tego ani Hermiona ani Dumbledore ani McGonagall tam nie trafili. Podobnie Neville nie dość, że dużo bardziej pasował do Hufflepuffu niż do Gryfindoru, to nawet sam poprosił tiarę o przydzielenie go do Hufflepuffu, czego ta nie spełniła, choć zrobiła to w przypadku Harry'ego, który powinien trafić do Slytherin'u. Ponadto, każdy z Huncwot'ów trafił do Gryfindoru, mimo że każdy z nich dużo lepiej nadawał się do Slytherinu. Rogacz był dalekim potomkiem samego Salazara Slytherina – założyciela tego domu – a jego syn o mało tam nie trafił. Łapa pochodził z rodziny, której wszyscy członkowie (nawet ci, którzy podobnie jak on byli „zdrajcami krwi”, na przykład kuzynka Andromeda lub brat Regulus) zawsze trafiali do Slytherinu. Glizdogon był wyznawcą idei czystej krwi i został później śmierciożercą, co było bardzo typowe dla członków Slytherinu. Lunatyk natomiast był świetnym znawcą czarnej magii, a nawet był nią skażony (i dlatego szukał wiedzy o niej, aby się przed nią bronić), a duża wiedza na temat czarnej magii, była cechą wyróżniającą członków Slytherinu. |
|||
* W młodości Voldemort pomylił perony, ale nie stać go było na wózek, który zamortyzowałby uderzenie w mur, przez co stracił nos. |
|||
* Zgredek to poprzednie wcielenie [[Yoda|Mistrza Yody]]. |
|||
* Jeden z głównych bohaterów jest rudy i zawsze ma pecha. Niech to będzie przestroga! |
|||
* Rodzina Weasley'ów jest doskonałym dowodem na to, że głupota jest dziedziczna, bowiem żaden z członków tej dziewięcioosobowej rodziny nie zdziwił się, że ich szczur ma dwanaście lat i nie przejawia żadnych oznak starzenia. |
|||
* Voldemort jest głupi jak but i nawet nie pomyśli o tym, żeby spróbować zabić Harry'ego nożem, czy inną [[cegła|cegłą]]. |
|||
* Dumbledore ma wybiórczą amnezję, bo chociaż pamięta o wielu ważnych sprawach, to dopiero pod koniec piątego tomu przypomniał sobie, że warto byłoby dowiedzieć się jak najwięcej o przeszłości Toma Riddle'a. |
|||
* Harry po swoich przygodach postanowił się zmienić i zaczął praktykę jako gość chodzący z tacą po kościele. |
|||
* Hermiona urodziła dwójkę rudych dzieci. Tak, wszyscy jej współczujemy, ale Ron przynajmniej nie musi robić testów na ojcostwo. |
|||
* Niech historia Ron'a będzie pocieszeniem dla wszystkich facetów. Taki głupi rudzielec, a taką laskę zaliczył. |
|||
* Za pomocą zmieniacza czasu można by zabić SWK jak jeszcze srał w pieluszki, uratować rodziców Harry'ego, <del>zabić Lady Gagę przed nagraniem ''Bad Romance''</del>, a tymczasem został użyty do chodzenia na dodatkowe lekcje. |
|||
* Póki nie masz skończonych siedemnastu lat, nie wolno ci czarować poza Hogwartem, a Hermiona (która przeczytała o świecie czarodziejów wszystkie książki plus jedną) o tym nie wspomina, a co lepsze, sama czaruje w pociągu, na Ulicy Pokątnej, w lesie… |
|||
* Mimo, że w świecie czarodziejów jesteś pełnoletni, kiedy masz siedemnaście lat, to alkoholu i tak nie kupisz do osiemnastki<ref>Nie licząc piwa kremowego którym mogą upijać się trzynastolatkowie</ref>. |
|||
* W jednej z pierdyliarda części Chorego Portiera, jakiś duszek mówił coś o puszczy w Albanii<ref>ALBANIA NIE ISTNIEJE!!!</ref>. |
|||
== Problemy == |
|||
[[Plik:Star Wars.jpg|thumb|200px|Powiązania Harry`ego z Gwiezdnymi Wojnami są znane nie od dziś]] |
|||
Czuj się uzależniony, jeśli po przeczytaniu sagi o Harrym Potterze: |
|||
* Panicznie boisz się wycieczek do lasu, tam przecież mieszkają wilkołaki! |
|||
* Na pobliskim dworcu kolejowym wbiegasz kolejno we wszystkie ściany, bo szukasz peronu 9 i 3/4. |
|||
* W pobliskim miasteczku szukasz ceglanego muru, następnie uderzasz we wszystkie cegły kawałkiem drewna, a gdy ktoś cię spyta co robisz, to odpowiadasz, że szukasz ulicy Pokątnej. |
|||
* Chodzisz po lesie w poszukiwaniu jakiś śmieci, przecież któreś z nich to może być świstoklik. |
|||
* Boisz się, gdy ktoś ma przy sobie patyk. |
|||
* Panicznie się boisz, że ktoś połamie twój patyk. |
|||
* Chodzisz na przesłuchania, gdzie przykuwają cię do krzesła. |
|||
* Nienawidzisz starszych pań w różowych swetrach. |
|||
* Turlasz się po korytarzu szkolnym trzymając się za czoło i krzycząc: ''On jest blisko. Voldemort jest blisko!'' |
|||
* Nienawidzisz woźnego<ref>tymbardziej jego kota</ref>. |
|||
* Masz kolegę który jest niski brzydki i ma wielkie uszy. Gdy cię spotka zwraca się do ciebie „sir” i mówi o sobie w trzeciej osobie. |
|||
* Nie dziwi cię człowiek latający na miotle. |
|||
* Na czole wypalasz sobie bliznę w kształcie błyskawicy i krzyczysz: ''Jestem czarodziej, nie jakiś podrabianiec!''. |
|||
* Masz sowę, która umie nosić listy. |
|||
* Nosisz szaty czarodzieja i okrągłe okulary. |
|||
* Szukasz Lorda Voldemorta. |
|||
* Kiedy usłyszysz nazwisko Sam-Wiesz-Kogo dostajesz gęsiej skórki i krzyczysz: ''Przestaniesz wreszcie wypowiadać JEGO imię?!'' |
|||
* Zawsze najlepsze przygody przydarzają ci się pod koniec roku szkolnego. |
|||
* Nie jeździsz do szkoły autobusem, tylko latającym samochodem. |
|||
* Nie znosisz nauczyciela od chemii. |
|||
* Kiedy denerwuje cię młodsze rodzeństwo, krzyczysz (w myślach, oczywiście) ''levicorpus!''. |
|||
* Włamujesz się do banku, wynosisz kubek dyrektora i drzesz się do swoich ziomków: ''to czara Helgi Hufflepuff, łapcie!'' |
|||
* Znajdujesz w kiblu cudzy pamiętnik i twierdzisz, że cię opętał. |
|||
* Stukasz patykiem w pustą kartkę i mówisz konspiracyjnym tonem "przysięgam uroczyście, że knuję coś niedobrego". |
|||
* Nienawidzisz swojego wujostwa. |
|||
* Siedzisz w kanałach i walczysz z przeklętą gadziną, gdy nagle przylatuje do ciebie ptak z czapką i mieczem. |
|||
* Bez przerwy chadzasz na pogawędki do dyrektora twojej szkoły i poznajesz jego wspomnienia. |
|||
* Nie bierzesz ze sobą do piwnicy latarki – po co, przecież zawsze możesz rzucić ''lumos''. |
|||
* W używanym podręczniku do chemii doszukujesz się pomocnych notatek. |
|||
* Włamujesz się z kumplami do Ministerstwa Edukacji Narodowej, przebierasz się za jakiegoś urzędasa i próbujesz wykraść naszyjnik pani Kluzik-Rostkowskiej. |
|||
* Walczysz ze smokiem, który znosi złote jajka, po czym kąpiesz się ze złotym jajem w wannie. |
|||
* Nie uczęszczasz na kurs prawa jazdy, przecież wolisz mieć licencję na teleportację. |
|||
* Przyłapawszy kogoś na kradzieży krzyczysz doń: ''ześlą cię do Azkabanu, a tam zajmą się tobą dementorzy!'' |
|||
* Zarzucasz na siebie stary płaszcz i twierdzisz, że w tej pelerynie – niewidce nikt nie może cię zobaczyć. |
|||
* Podkradasz z kantorka przy sali chemicznej formaldehyd, cyjanowodór, kwas solny i potas, mieszasz to w garnku, wrzucasz kłaki jakiegoś grubasa z IIc, wypijasz sporządzoną miksturę i sądzisz, ze wyglądasz dokładnie jak ten grubas z "drugiej ce". |
|||
* Masz pojebanego belfra, który zamienia twoich wrogów w zwierzaczki. |
|||
* Na biologii wojujesz z żarłocznymi roślinkami. |
|||
* Wchodzisz do kibla i spłukujesz wodę twierdząc, że chcesz się dostać do Ministerstwa Magii. |
|||
* Wchodzisz do kominka, rzucasz w ogień mąkę i krzyczysz: ''<del>NA PRZEKĄTNĄ</del> NA POKĄTNĄ!'' |
|||
* Rodzice nakrywają cię w nocy w łazience jak wpatrujesz się w lustro twierdząc, że widzisz swoją zmarłą mamę i zmarłego tatę za sobą. |
|||
* Byłych UBeków wyzywasz od Śmierciożerców. |
|||
* Na meczu piłki nożnej drzesz się: ''ależ ten Krum lata!'' |
|||
* Na powitania swoich znajomych dziwisz się i pytasz grubego kolegi: ''skąd oni wszyscy mnie znają?'' |
|||
* Pytasz swojego chrzestnego, czy możesz z nim zamieszkać. |
|||
* Włazisz na biwaku do dużego namiotu i mówisz ''jak ja kocham magię!'' |
|||
* Macasz wszystkie kamienie poszukując tego jednego – Kamienia Wskrzeszenia. |
|||
* Gdy widzisz trzylatka wymachującego patykiem, uciekasz przed nim, bojąc się, że rzuci na ciebie jakieś groźne zaklęcie. |
|||
* Zarzucasz na siebie prześcieradło i z myślą, że jesteś niewidzialny idziesz do pokoju przebierającej się siostry. |
|||
* Krzyczysz ''Avada Kedavra'' usuwając pliki z komputera. |
|||
* Krzyczysz ''Avada Kedavra'' grając w Slendermana. |
|||
* Próbujesz zabić łysego gostka, który utracił nos w wypadku samochodowym. |
|||
* Nie mówisz szeptem kiedy wyznajesz jakiemuś gościowi sekret. Po co, wystarczy rzucić Muffliatto. |
|||
* Kiedy nakryjesz swojego największego wroga w łazience (w płaczu), wyjmujesz patyk i krzyczysz „Sectunsempra!”. |
|||
* Bierzesz jakąś białą kulkę i wrzeszczysz, że to „przepowiednia”. |
|||
== Zobacz też == |
|||
{{nonnews|[[NonNews:Blizna skończy z Harrym Potterem|Blizna skończy z Harrym Potterem]], [[NonNews:Jest nowy Harry Potter!|Jest nowy Harry Potter!]], [[NonNews:Nowy Harry Potter bije rekordy|Nowy Harry Potter bije rekordy]]|y}} |
|||
* [[Albus Dumbledore]] |
|||
* [[Harry Potter (postać)]] |
|||
* [[Lord Voldemort]] |
|||
{{przypisy}} |
|||
{{Harry Potter}} |
|||
[[da:Harry Potter]] |
|||
[[de:Harry Potter]] |
|||
[[el:Χάρι Πότερ]] |
|||
[[en:Harry Potter (books)]] |
|||
[[es:Harry Potter (Libros)]] |
|||
[[fi:Harry Potter]] |
|||
[[fr:Harry Potter]] |
|||
[[he:הארי פוטרומן]] |
|||
[[id:Harry Potter]] |
|||
[[it:Harry Potter]] |
|||
[[ja:ハリー・ポッター]] |
|||
[[ko:해리 포터]] |
|||
[[nl:Harry Potter]] |
|||
[[pl:Harry Potter]] |
|||
[[pt:Harry Potter (personagem)]] |
|||
[[ru:Гарри Поттер]] |
|||
[[th:แฮร์รี่ ฟักเกอร์]] |
|||
[[tr:Harry Potter]] |
|||
[[zh:哈利泼特]] |
|||
[[zh-tw:哈利跛特]] |
|||
[[Kategoria:Harry Potter| ]] |
Aktualna wersja na dzień 00:23, 9 kwi 2023
Ten artykuł jest niezmiernie długi i jego czytanie może spowodować liczne szkody, takie jak: strata czasu, ból palców, możliwość zepsucia się myszki, klawiatury, procesora i przypalenie drugiego dania. Upewnij się, że jesteś na siłach lub wylosuj sobie coś krótszego. |
Zaprawdę powiadam Wam, bracia i siostry: Potter smaży się w piekle.
- Ksiądz na religii o Harrym Potterze
Uuu, jestem strasnym carnoksieznikiem!
- Twój młodszy brat po przeczytaniu mu na głos tej książki
Harry Potter – seria siedmiu opasłych tomiszczy autorstwa Joanne Kathleen Rowling, opowiadająca o trzech młodych satanistach. W docelowym użytku miały to być książki, w praktyce mają świadczyć o oczytaniu właścicieli, zapychając ich półki[1].
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
Fabuła kręci się głównie wokół ratowania świata przez Harry'ego Pottera. By nie odstraszyć potencjalnych czytelników od prawdziwego, satanistycznego przesłania serii, pani Rowling dodała parę wątków edukacyjnych i wychowawczych. I tak na przykład, nie czytamy o kolejnych morderstwach popełnianych przez panią Weasley, ale o nudnym i moralizującym wykładzie Hermiony na temat emancypacji skrzatów domowych.
- Prolog – Lord Voldemort zabija rodziców Harry'ego, a następnie próbuje samego Pottera. Niestety mu nie wychodzi, tylko robi mu piorun na czole. Voldi umiera[2]. Harry zostaje zaś podrzucony na wycieraczkę Dursleyów.
- Heniek Garncarz i Kamień fizjologiczny – Harry trafia do Hogwartu, poznaje parę osób i ratuje świat przed złym profesorem Quirellem z Voldemortem schowanym pod turbanem.
- Heniek Portret i Koperta Pieniędzy – „Chłopiec, który przeżył” spędza wakacje w Norze, idzie ponownie do Hogwartu i po raz kolejny ratuje świat, tym razem przed Tomem Riddlem – nastoletnim wcieleniem Sami-Nie-Wiecie-Kogo (i zabija Bazyliszka, czy kogoś tam).
- Heniek Portier i Wieśniak z Pakistanu – Potter ogląda wiadomości w TV, ucieka od kochanego wuja i ciotki, idzie do Hogwartu, uwalnia swojego ojca chrzestnego i ratuje świat[3].
- Harem Portal i Czarna Orgia – nasz bohater idzie na mistrzostwa świata w quidditchu i dostaje miejscówkę w jakimś turnieju. Niestety, nie udało mu się uratować świata – Czarny Pan był sprytniejszy i zorganizował wielki comeback.
- Horry Portfel i Zgon Sfinksa – Potter po raz piąty trafia do Hogwartu, prosto pod opiekuńcze skrzydła pani Imbryk i ratuje świat przed wrednym Lordem Volwtemorde. Znowu.
- Heineken Porter i Ksiądz Półgłupi – Harry jest już weteranem Hogwartu. Podczas tajnych spotkań w gabinecie Dumbledore'a poznaje mroki historii Riddle'a. Potem widzi, jak Dumb umiera, a on sam postanawia zniszczyć jakieś kiczowate gadżety.
- Chory Pioter i Zsyp na Śmieci – tym razem (zgadnijcie kto!) nie trafia do Hogwartu, ale z kumplami włóczy się po lasach, szukając horkruksów i kolejno je niszcząc. By dodać dramatyzmu Harry okazuje się siódmym horkruksem i daje się trafić Avadą, ale jak to Harry Potter – nie umiera, i oczywiście ratuje świat.
W epilogu dowiadujemy się, że Harry ma z Ginny troje dzieci, Hermiona i Ron dwoje, tleniony blondyn jedno, a reszta rozkłada się na cmentarzu. Hermiona do dziś zdradza Rona z Draconem (zawsze lubiła rypniętych i na swój sposób mhrocznych Ślizgonów).
Zaklęcia[edytuj • edytuj kod]
- Aquamenti – wytwarza wodę wylatującą z różdżki. Przy zwiększonym użyciu, można zapełnić wodą cały
basenStadion Narodowy. - Alohomora – gdyby można było użyć tego zaklęcia w rzeczywistości, to wszystkie banki zostałyby zamknięte. Otwiera w sekundę każdy zamek, nieważne czy do drzwi, czy do pancernego sejfu.
- Anapneo – refundowane przez służbę zdrowia. Działa podobnie do inhalatora, tylko że mocniej.
- Anteoculatia – używane na jeleniach w okresie godowym. Dzięki niemu, określenie mieć rogi nabierze nowego znaczenia.
- Aqua Eructo – kopia Aquamenti. Zasada i sposób działania identyczne, tylko nazwa inna.
- Ascendio – zaklęcie, które rozumieją jedynie osoby, które uważały na lekcjach Dynamiki. Zaklęcie wyrzuca cię w powietrze niczym armata kulę.
- Avada Kedavra – tu zaczyna się poważny temat. Najgorsze z najgorszych zaklęć. Wystarczy wymówić nazwę, a delikwent pada sztywny.
- Avis – tworzy ptaki gatunku nieznanego, które działają jak balony – wybuchają przy kontakcie ze ścianą.
- Baubillous – tworzy dokładnie to, co Harry ma na czole po pamiętnym spotkaniu z Oplem.
- Bombarda – wolne elektrony zapieczętowane w granacie. To, co ono robi, chyba tłumaczyć nie trzeba.
- Bombarda Maxima – używane najczęściej przez terrorystów. Mocniejsza wersja poprzedniczki.
- Cave Inimicum – wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Zaklęcie przyjazne camperom.
- Chłoszczyść – mimo dość dziwnej nazwy jest to podstawowe zaklęcie każdej kury domowej. Wyczyści wszystko, co napotka.
- Colloportus – zamyka wszelkie rzeczy pokroju zamków. Jest totalnie bezużyteczne, bo przedmiot można znowu otworzyć Alohomorą.
- Confundus – zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje napotkanych osobników.
- Conjunctivitis – zasada działania jest banalna, delikwent zostaje oślepiony jakby dostał latarką po oczach w środku nocy.
- Cruciatus – jedno z trzech zaklęć niewybaczalnych. Musisz naprawdę chcieć, aby ktoś cierpiał, bo inaczej urok nie zadziała. Jednak gdy już zadziała, to ofiara będzie wręcz prosić o śmierć.
- Deletrius – bardzo dziwne zaklęcie gdyż usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.
- Densaugeo – niezwykle obleśne zaklęcie, wydłuża bowiem przednie zęby.
- Drętwota – oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet urwanie filmu. Jedno z najbardziej użytecznych w walce i pojedynkach, bo unieszkodliwia przeciwnika, ale go nie zabija. Niestety nie powoduje trwałych obrażeń ciała.
- Duro – używane, gdy chłopak chce poznać sekrety z pamiętnika swojej dziewczyny. Zamienia przedmioty w kamień.
- Enervate – używane w placówkach, którymi opiekuje się NFZ. Uzdrawia i regeneruje. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Rennervate. Cofa również skutki zaklęcia Drętwota.
- Engorgio – potrafi powiększyć każdy przedmiot od wielkich rozmiarów. Byłoby świetne do powiększania złota… Gdyby rzeczy powiększone nie były bezwartościowe.
- Erecto – stawia
fujaręnamiot wielkości kilku domów. - Zaklęcie Patronusa (Expecto Patronum) – zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja, stosowany do obrony przed najobrzydliwszymi i najokropniejszymi stworami czyli dementorami. Przyjmuje postać ulubionego zwierzęcia danej osoby. Ku trwodze uczniów nie działa na nauczycieli.
- Zaklęcie Rozbrajające (Expelliarmus) – służy do wyrywania różdżki z ręki przeciwnika. Dzięki niemu różdżka staje się posłuszna temu, który rzucił zaklęcie. Ulubione zaklęcie Pottera, użyte przez niego więcej razy niż pozostałe zaklęcia razem wzięte.
- Expulso – zasada działania podobna do skutków ataku olbrzyma, odrzuca przeciwnika na dobre kilka metrów.
- Ferula – kolejne zaklęcie refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. W magiczny sposób opatruje rany powstałe w wyniku niekontrolowanego zderzenia z ciałem obcym.
- Zaklęcie Fideliusa – w cholerę długie i złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej „Strażnikiem Tajemnicy”, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam ochroniarz zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna. Nawet jeżeli podamy delikwentowi eliksir długiego języka.
- Finite – zaklęcie pokroju „i to wszystko”, powoduje zakończenie niektórych zaklęć[4].
- Flagrate – stosowane przez Krzyżaków w czasach ich świetności. Oznacza różne obiekty ognistym krzyżem.
- Flagrante – zaklęcie które sprawia, że powierzchnia zamienia się w powłokę teflonową żelazka. Obiekt pod wpływem uroku staje się gorący jak diabli.
- Flippendo – umocniona wersja Depulso. Z siłą dorosłego olbrzyma przesuwa ciężkie obiekty.
- Furnunculus – zaklęcie o niemożliwej do wymówienia nazwie. Na twarzy nieszczęśnika pojawiają się białe krosty i piekące bąble, jak po ukąszeniu przez szerszenia azjatyckiego.
- Gemino – zaklęcie które powoduje bezkarne rozmnażanie się obiektów, na które urok został rzucony. Niestety każdy duplikat jest bezwartościowy, więc o rozmnażaniu naszego majątku poprzez zwiększanie złota można zapomnieć.
- Glacius – zmienia stan skupienia wody z ciekłego na stały, bądź unieszkodliwia amazońskie salamandry.
- Glisseo – zaklęcie prasownicy pneumatycznej, wygładza nawet bardzo duże, pokrzywione obiekty, takie jak krzywe schody.
- Zaklęcie gaszące – zaklęcie namiętnie używane przez
NFZstrażaków. Zgasi nawet pożar puszczy amazońskiej. - Harmonia Nectere Passus – używane jedynie przez tego cwela z blond włosami w celu naprawienia szafki zniknięć. Musiał się nieludzko napracować, skoro płakał gdy naprawiał ową szafkę.
- Homenum Revelio – zaklęcie pozwalające wytropić upierdliwego campera. Ujawnia ludzką obecność w okolicy.
- Immobulus – slow motion w wersji czarodziei, zwalnia każdy trafiony obiekt.
- Imperius – ostatnie zaklęcie niewybaczalne, służące do całkowitego przejęcia kontroli nad inną istotą. Każde użycie kończy się dożywociem w Azkabanie. Tłumaczenie się, że było się pod efektem zaklęcia było stosowane jako wymówka po I wojnie czarodziejów w podobny sposób jak szantaże w PRL-u.
- Impervius – bardzo dobre do trolowania. Nadaje bowiem przedmiotowi właściwości odpychające, działające za każdym dotknięciem delikwenta.
- Inanimatus Conjurus – zaklęcie o nieznanym działaniu[5].
- Jęzlep – zaklęcie na wyjątkowo upierdliwe gaduły. Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia.
- Zaklęcie Kameleona – kolejne camperskie zaklęcie. Kamufluje przedmiot lub żywą istotę.
- Zaklęcie Linii Wieku – tworzy cienką, lśniącą linię, która może być przekroczona tylko przez osoby w określonym wieku, której przekroczenie powoduje wyrośnięcie zajefajnych, długich bród Gandalfa.
- Locomotor – służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Modyfikacją tego zaklęcia jest Locomotor Mortis, stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego.
- Lumos – zaklęcie będące substytutem latarki. Używane namiętnie na nocnych latarniach.
- Meteourok Recanto – pomaga synoptykom w zmienianiu pogody.
- Morsmorde – nie, nie zamienia mordy na tą którą ma mors, ale wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wunsz.
- Muffliato – zaklęcie które najczęściej doprowadza do szału rażonego nim nieszczęśnika. Sprawia, że osoba słyszy tylko nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.
- Obscuro – sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć. Idealne do zabawy w ciuciu babkę, ewentualnie w BDSM.
- Obliviate – zaklęcie zapomnienia. Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci nieszczęśnika na którym zaklęcia użyto.
- Orchideus – Powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów. Nie są jednak używane na pogrzebach, maja bowiem właściwości bojowe. Mogą ranić magiczne zwierzęta.
- Oppugno – zmusza jakąkolwiek żywą istotę do ataku na inną osobę. Całkiem przydatne choć rzadko spotykane.
- Zaklęcie parasola – wyczarowuje magiczny parasol[6].
- Petrificus Totalus – zwany swojsko „zaklęciem wątróbki”. Powoduje, że ciało delikwenta na który zaklęcie zostało rzucone sztywnieje.
- Peskipiksi Pesternomi – być może[7] poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta. Nie wiadomo czy tak jest, bo użył go tylko Lockhart który znany był z małych zakłamań do swoich umiejętności.
- Portus – zamienia dany obiekt w tak zwany „świstoklik”, czyli swego rodzaju magiczny teleport. Zaklęcie spotykane na tabliczka w Minecrafcie.
- Priori Incantatem – wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
- Protego Totalum – sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia. Po za tym nic ciekawego.
- Zaklęcie Proteusza – czar całkowicie niewerbalny. Powoduje zależne zmiany: przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Można to w skrócie nazwać zaklęciem zakaźnym.
- Piertotum Lokomotor – ożywia posągi, zbroje, rzeźby i inne takie. Użyte do obrony Hogwartu.
- Relashio – sprawia, że z różdżki strzelają iskry, można go użyć do poparzenia osoby lub do na przykład spalenia łańcuchów.
- Reparo – wykorzystywane głównie we wszelkiego rodzaju warsztatach. Służy do naprawiania wszystkiego, co się da.
- Repello Muggletum – sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu. Użyte na przykład na mistrzostwach świata w ichniejszej piłce nożnej.
- Rictusempra – jedno z najczęściej używanych zaklęć na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza – niewidzialna siła łaskocze przeciwnika.
- Sectumsempra – jedno z najbardziej kozackich i zarazem przydatnych na polu walki zaklęć. Powoduje rozległe i głębokie rany cięte jak róże na ciele. Ciekawostką jest to, że odkrył je Snape[8].
- Slugulus Eructo – osoba, w którą rzucono zaklęcie, dostaje problemów żołądkowych, tyle że wymiocinami są ślimaki. Świetne do ośmieszenia publicznego.
- Szatańska Pożoga – zaklęcie czarnej magii o mocy tak silnej, że jest w stanie zniszczyć horkruksy. Czar nie polecany dla nOObów, bo można spalić siebie, kolegów i pokój wielkości Archiwum Stolicy Apostolskiej.
- Tarantallegra – czar o niemożliwej do wymówienia nazwie. Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane wygibasy jakby opętał go naćpany klaun. Jedynie Finite jest wstanie uwolnić nieszczęśnika przed przerwaniem rdzenia kręgowego.
- Tergeo – zaklęcie odkurzacza, usuwa wszystkie niepożądane kurze i kocury, których żadna kura domowa nie może normalnie wysprzątać.
- Upiorogacek – niezwykle użyteczne na klasowych postrachach. Wywołuje okropne lęki, fobie i inne wszelakie. Należy jedynie uważać, aby nieszczęśnik nie popełnił samobójstwa, bo wtedy cała wina idzie na nas.
- Waddiwasi – każda dziura temu zaklęciu niestraszna. Zarówno taka, jak i taka.
- Wingardium Leviosa – czar wynaleziony przez ufoludki, które miały dość niesamowitej grawitacji na Ziemi i postanowiły stworzyć coś, co pozwoli im łatwiej przenosić obiekty. Źle wymówione może doprowadzić do eksplozji i ośmieszenia.
- Zaklęcie wprowadzające w upojny trans – można to nazwać eliksirem miłosnym zaklętym w różdżce. Używane przez wszelakiej maści dziwki, prostytutki i osoby, które chcą mieć jakąś miłość.
Satanizm w HP[edytuj • edytuj kod]
Nie od dzisiaj Harry budzi kontrowersje. Antyfani chętnie dowodzą, że Harry i jego przyjaciele to sataniści. Oświecają również nieświadomych rodziców, co do treści zawartych w książkach – przecież w HP są regularnie odprawiane rytuały satanistyczne (gotowanie przez panią Weasley zupy cebulowej, czarne msze), imprezki na początek i koniec roku szkolnego, zbiorowe samobójstwa (mecze quidditcha) i inne.
Satanizm objawia się w książkach o Harrym Potterze niemal wszędzie. Według księży powodem jest to, że w książkach tych nie ma ani jednej szczęśliwej chwili. Wszystko pokazuje świat jako ten zły. Na stronie 666 tomu Harry Potter i Insygnia Śmierci, zakodowana jest instrukcja przywoływania demonów i opis zbiorowej orgii z olbrzymami, ku czci szatana. Strona 666 w tomie Harry Potter i Czara Ognia zawiera szczegółowy spis składników na zupę z czarnego kota.
Komunizm w HP[edytuj • edytuj kod]
Oprócz jawnego satanizmu, zawartego w książkach o Harrym Potterze, opowieść ta otwarcie propaguje ustrój komunistyczny. Uczniowie żyją w Hogwarcie – wielkiej komunie – i uprawiają kult jednostki, swojego dyrektora dyktatora Dumbledore`a. Uczniowie ze Slytherinu obrazowani są na bumelantów, bikiniarzy i wrogów narodu. Weasleyowie to typowa komunistyczna rodzina z pracującym ponad siły ojcem-stachanowcem na czele, natomiast Malfoyowie to przykład wstrętnej, imperialistycznej elity. W tym ustroju nie brakuje też klasy robotniczej, czyli skrzatów, nierzadko wyzyskiwanych.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Błyskawica (miotła Harry'ego) jest odporna na czarną magię, ale już nie na Accio… Po co czarować miotłę, skoro można ją po prostu przywołać, kiedy gracz jest w górze?
- Quidditch to bardzo uczciwa gra. Każdy kibic może się wtrącić do gry ze swoimi zaklęciami i sędzia nawet nie gwizdnie. Poza tym można przed meczem zaczarować tłuczka tak, żeby się uwziął na konkretnego gracza i podczas meczu również nikt nie zareaguje na to, że tłuczek jakoś sam zmienia kierunek lotu bez czyjegoś odbicia, przy czym zawsze leci w stronę jednego konkretnego gracza.
- W świecie Harry'ego Pottera, jest możliwe ożywienie martwych przedmiotów, dwunastoletnie dziecko umie wyczarować dorosłego i w pełni rozwiniętego węża za pomocą zaklęcia Serpensortia, możliwe jest wyczarowanie stada fruwających ptaków za pomocą zaklęcia Avis, a nawet można stworzyć całą armię ożywionych zwłok (Infernusów) ale wskrzeszanie zmarłych jest już niemożliwe[9].
- Można doprowadzić do zniknięcia kości i jej odrośnięcia w ciągu nocy, aczkolwiek Harry nadal nosi okulary, co wskazuje na nieudolność czarodziejskiej służby zdrowia.
- Kamień filozoficzny był tak dobrze strzeżony, że dostali go trzej pierwszoroczniacy. Już pierwsze drzwi (za którymi siedział cerber o jakże uroczym imieniu Puszek) były zabezpieczone tak dobrymi zaklęciami, że otworzyła je uczennica na pierwszym roku, która o zaklęciu Alohomora dowiedziała się w ramach ciekawostki i prawdopodobnie przy tych drzwiach użyła go po raz pierwszy (co ciekawe – następne drzwi do których trzeba było złapać latający klucz, już nie dały się tak łatwo otworzyć).
- Dumbledore zatrudnił charłaka, by sprzątał Hogwart w tradycyjny sposób, mimo że sam umiał wysprzątać i wyremontować chatę Horacy'ego Slughorna w parę sekund poprzez kilka machnięć różdżką.
- Harry był wychowywany przez wujostwo, które go gnębiło, poniżało, traktowało jak śmiecia i wykorzystywało do najgorszych prac. W rezultacie Harry wyrósł na dzielnego, odważnego, inteligentnego i niezwykle szlachetnego mężczyznę. Czy wiesz już jak najlepiej wychować swoje dziecko?
- Kieł bazyliszka miał moc niszczenia horkruksów. Harry też był horkruksem SWK, a mimo tego po ukąszeniu bazyliszka nadal nim pozostał.
- Wystarczyło podać Veritaserum Syriuszowi, żeby ten nie trafił do Azkabanu za nieswoje zbrodnie, a prawdziwy sprawca został złapany. Jak widać w ministerstwie magii muszą pracować polscy politycy.
- Harry potrzebował od swoich prawnych opiekunów zgody na wyjście do Hogsmeade, mimo że do samej szkoły został zapisany wbrew ich woli.
- Hogwart to najbardziej bezpieczne miejsce na świecie, mimo że:
- Jest tam ogromny trójgłowy pies, który może zagryźć uczniów;
- Oraz książka zdolna opętać tego, który ją znajdzie;
- Tudzież wielki wąż zabijający wzrokiem;
- I magiczna wierzba, która może połamać kości temu, kto się do niej zbliży;
- Podczas gry w Quidditcha można złamać sobie rękę (i przy okazji stracić kości);
- Do szkoły może się włamać troll;
- W korytarzu na trzecim piętrze jest mnóstwo śmiertelnie niebezpiecznych pułapek (na przykład szachy, w których jest się jedną z figur, przy czym jeśli zostaniesz zbity, to na zawsze);
- Czasem do szkoły przylatują „całuśne duchy”, które wysysają dusze;
- Nauczycielka wróżbiarstwa co roku przewiduje śmierć któregoś z uczniów;
- Woźny bardzo lubi stosować średniowieczne tortury na uczniach;
- Uczeń może wbrew swojej woli zostać zmuszony do walki ze smokami, potworami morskimi i pułapkami w labiryncie (nie zostanie zwolniony z tych zadań, mimo że wybrano czterech zamiast trzech zawodników, przy czym ten jeden nie spełnia wymagań, ani nawet nie wykazuje chęci udziału, a przedstawiciele pozostałych dwóch szkół są wkieni, że ta trzecia wystawia dwóch zamiast jednego reprezentanta, przez co ma większe szanse niż pozostałe dwie szkoły, że to jej uczeń zwycięży);
- Do szkoły może się teleportować przez szafki zniknięć banda kolesiów SWK, która morduje dyrektora i część uczniów, a potem doprowadza do szturmu na szkołę przez jeszcze większą bandę kolesiów SWK,
- Część nauczycieli sama należy do powyższego ugrupowania, zatrudniających się po to, by móc zabijać uczniów (a w szczególności pewnego jednego ucznia; ciekawe kogo?), którzy nie są czyści rasowo;
- Inny nauczyciel lubi czarną magię, stosuje mobbing wobec swoich uczniów, był pewien czas jednym z kolesiów SWK, jest przez wszystkich uważany za zdrajcę i sprzymierzeńca Sami-Wiecie-Kogo (a mimo tego cały czas tam pracuje);
- Inna nauczycielka o niepokojących tendencjach sadystycznych bardzo lubi karać nieposłusznych uczniów (czyli takich, którzy chcą się uczyć praktyki, a nie tylko teorii, lub mają rację, gdy nie ma jej nauczyciel) za pomocą szlabanów, truciem ich serum prawdy lub pisaniem po japońsku przy pomocy krwawego pióra;
- Następny z nich karze niegrzecznych uczniów, zamieniając ich w fretki i rzucając nimi na wszystkie strony, a na lekcjach używa czarnej magii (w tym zaklęć niewybaczalnych), nie mówiąc już o tym, że w rzeczywistości jest to wyjątkowo sadystyczny zbiegły więzień i sługus SWK (który siedział za zniszczenie torturami psychiki swoim ofiarom), który na dodatek przez cały rok szkolny więził w ciasnej skrzynce człowieka pod którego się podszywał;
- Jest też taki, który cierpi na niekontrolowane przemiany w wilkołaka, podczas których atakuje każdego kto się mu nawinie pod łapę;
- Kolejny wymazuje pamięć uczniom, którzy dowiedzą się, że w rzeczywistości taki z niego czarodziej jak z kulawego piłkarz, a poza tym ma za zadanie chronić uczniów przed czarną magią, mimo że używa magii tak skutecznie, jak analfabeta encyklopedii;
- Jeszcze inny trzyma Sami-Wiecie-Kogo pod turbanem;
- Obok szkoły jest las, w którym mieszkają wielkie pająki karmiące swoje dzieci ludźmi oraz centaury linczujące tych, którzy im się narażą;
- Gajowy wyżej wymienionego lasu, bardzo lubi sprowadzać do szkoły śmiertelnie niebezpieczne zwierzęta (cerbery, smoki, akromantule, hipogryfy, olbrzymy i tym podobne);
- Możesz zostać zaatakowany przez hipogryfa, który złamie ci rękę (dotyczy tylko debili, którzy nie rozumieją prostego polecenia, aby nie drażnić hipogryfów);
- Do samej szkoły może dostać się koleś uważany za niebezpiecznego mordercę, który na dodatek umie się zamienić w zwiastującego śmierć, podobnego do pitbula psa, zwanego ponurakiem, a w samej szkole przez 12 lat ukrywa się (jako zwierzątko jednego z uczniów) prawdziwy niebezpieczny morderca.
- Możesz wykrwawić się na śmierć na podłodze w łazience.
- Kryteria, według których tiara przydziału przydziela domy, są bardzo zagadkowe. Ron i inni Weasley'e trafiali zawsze do Gryfindoru, zamiast do Hufflepuffu, mimo, że nie byli zbyt odważni, ale na pewno byli towarzyscy. Ravenclaw to dom dla najmądrzejszych, a mimo tego ani Hermiona ani Dumbledore ani McGonagall tam nie trafili. Podobnie Neville nie dość, że dużo bardziej pasował do Hufflepuffu niż do Gryfindoru, to nawet sam poprosił tiarę o przydzielenie go do Hufflepuffu, czego ta nie spełniła, choć zrobiła to w przypadku Harry'ego, który powinien trafić do Slytherin'u. Ponadto, każdy z Huncwot'ów trafił do Gryfindoru, mimo że każdy z nich dużo lepiej nadawał się do Slytherinu. Rogacz był dalekim potomkiem samego Salazara Slytherina – założyciela tego domu – a jego syn o mało tam nie trafił. Łapa pochodził z rodziny, której wszyscy członkowie (nawet ci, którzy podobnie jak on byli „zdrajcami krwi”, na przykład kuzynka Andromeda lub brat Regulus) zawsze trafiali do Slytherinu. Glizdogon był wyznawcą idei czystej krwi i został później śmierciożercą, co było bardzo typowe dla członków Slytherinu. Lunatyk natomiast był świetnym znawcą czarnej magii, a nawet był nią skażony (i dlatego szukał wiedzy o niej, aby się przed nią bronić), a duża wiedza na temat czarnej magii, była cechą wyróżniającą członków Slytherinu.
- W młodości Voldemort pomylił perony, ale nie stać go było na wózek, który zamortyzowałby uderzenie w mur, przez co stracił nos.
- Zgredek to poprzednie wcielenie Mistrza Yody.
- Jeden z głównych bohaterów jest rudy i zawsze ma pecha. Niech to będzie przestroga!
- Rodzina Weasley'ów jest doskonałym dowodem na to, że głupota jest dziedziczna, bowiem żaden z członków tej dziewięcioosobowej rodziny nie zdziwił się, że ich szczur ma dwanaście lat i nie przejawia żadnych oznak starzenia.
- Voldemort jest głupi jak but i nawet nie pomyśli o tym, żeby spróbować zabić Harry'ego nożem, czy inną cegłą.
- Dumbledore ma wybiórczą amnezję, bo chociaż pamięta o wielu ważnych sprawach, to dopiero pod koniec piątego tomu przypomniał sobie, że warto byłoby dowiedzieć się jak najwięcej o przeszłości Toma Riddle'a.
- Harry po swoich przygodach postanowił się zmienić i zaczął praktykę jako gość chodzący z tacą po kościele.
- Hermiona urodziła dwójkę rudych dzieci. Tak, wszyscy jej współczujemy, ale Ron przynajmniej nie musi robić testów na ojcostwo.
- Niech historia Ron'a będzie pocieszeniem dla wszystkich facetów. Taki głupi rudzielec, a taką laskę zaliczył.
- Za pomocą zmieniacza czasu można by zabić SWK jak jeszcze srał w pieluszki, uratować rodziców Harry'ego,
zabić Lady Gagę przed nagraniem Bad Romance, a tymczasem został użyty do chodzenia na dodatkowe lekcje. - Póki nie masz skończonych siedemnastu lat, nie wolno ci czarować poza Hogwartem, a Hermiona (która przeczytała o świecie czarodziejów wszystkie książki plus jedną) o tym nie wspomina, a co lepsze, sama czaruje w pociągu, na Ulicy Pokątnej, w lesie…
- Mimo, że w świecie czarodziejów jesteś pełnoletni, kiedy masz siedemnaście lat, to alkoholu i tak nie kupisz do osiemnastki[10].
- W jednej z pierdyliarda części Chorego Portiera, jakiś duszek mówił coś o puszczy w Albanii[11].
Problemy[edytuj • edytuj kod]
Czuj się uzależniony, jeśli po przeczytaniu sagi o Harrym Potterze:
- Panicznie boisz się wycieczek do lasu, tam przecież mieszkają wilkołaki!
- Na pobliskim dworcu kolejowym wbiegasz kolejno we wszystkie ściany, bo szukasz peronu 9 i 3/4.
- W pobliskim miasteczku szukasz ceglanego muru, następnie uderzasz we wszystkie cegły kawałkiem drewna, a gdy ktoś cię spyta co robisz, to odpowiadasz, że szukasz ulicy Pokątnej.
- Chodzisz po lesie w poszukiwaniu jakiś śmieci, przecież któreś z nich to może być świstoklik.
- Boisz się, gdy ktoś ma przy sobie patyk.
- Panicznie się boisz, że ktoś połamie twój patyk.
- Chodzisz na przesłuchania, gdzie przykuwają cię do krzesła.
- Nienawidzisz starszych pań w różowych swetrach.
- Turlasz się po korytarzu szkolnym trzymając się za czoło i krzycząc: On jest blisko. Voldemort jest blisko!
- Nienawidzisz woźnego[12].
- Masz kolegę który jest niski brzydki i ma wielkie uszy. Gdy cię spotka zwraca się do ciebie „sir” i mówi o sobie w trzeciej osobie.
- Nie dziwi cię człowiek latający na miotle.
- Na czole wypalasz sobie bliznę w kształcie błyskawicy i krzyczysz: Jestem czarodziej, nie jakiś podrabianiec!.
- Masz sowę, która umie nosić listy.
- Nosisz szaty czarodzieja i okrągłe okulary.
- Szukasz Lorda Voldemorta.
- Kiedy usłyszysz nazwisko Sam-Wiesz-Kogo dostajesz gęsiej skórki i krzyczysz: Przestaniesz wreszcie wypowiadać JEGO imię?!
- Zawsze najlepsze przygody przydarzają ci się pod koniec roku szkolnego.
- Nie jeździsz do szkoły autobusem, tylko latającym samochodem.
- Nie znosisz nauczyciela od chemii.
- Kiedy denerwuje cię młodsze rodzeństwo, krzyczysz (w myślach, oczywiście) levicorpus!.
- Włamujesz się do banku, wynosisz kubek dyrektora i drzesz się do swoich ziomków: to czara Helgi Hufflepuff, łapcie!
- Znajdujesz w kiblu cudzy pamiętnik i twierdzisz, że cię opętał.
- Stukasz patykiem w pustą kartkę i mówisz konspiracyjnym tonem "przysięgam uroczyście, że knuję coś niedobrego".
- Nienawidzisz swojego wujostwa.
- Siedzisz w kanałach i walczysz z przeklętą gadziną, gdy nagle przylatuje do ciebie ptak z czapką i mieczem.
- Bez przerwy chadzasz na pogawędki do dyrektora twojej szkoły i poznajesz jego wspomnienia.
- Nie bierzesz ze sobą do piwnicy latarki – po co, przecież zawsze możesz rzucić lumos.
- W używanym podręczniku do chemii doszukujesz się pomocnych notatek.
- Włamujesz się z kumplami do Ministerstwa Edukacji Narodowej, przebierasz się za jakiegoś urzędasa i próbujesz wykraść naszyjnik pani Kluzik-Rostkowskiej.
- Walczysz ze smokiem, który znosi złote jajka, po czym kąpiesz się ze złotym jajem w wannie.
- Nie uczęszczasz na kurs prawa jazdy, przecież wolisz mieć licencję na teleportację.
- Przyłapawszy kogoś na kradzieży krzyczysz doń: ześlą cię do Azkabanu, a tam zajmą się tobą dementorzy!
- Zarzucasz na siebie stary płaszcz i twierdzisz, że w tej pelerynie – niewidce nikt nie może cię zobaczyć.
- Podkradasz z kantorka przy sali chemicznej formaldehyd, cyjanowodór, kwas solny i potas, mieszasz to w garnku, wrzucasz kłaki jakiegoś grubasa z IIc, wypijasz sporządzoną miksturę i sądzisz, ze wyglądasz dokładnie jak ten grubas z "drugiej ce".
- Masz pojebanego belfra, który zamienia twoich wrogów w zwierzaczki.
- Na biologii wojujesz z żarłocznymi roślinkami.
- Wchodzisz do kibla i spłukujesz wodę twierdząc, że chcesz się dostać do Ministerstwa Magii.
- Wchodzisz do kominka, rzucasz w ogień mąkę i krzyczysz:
NA PRZEKĄTNĄNA POKĄTNĄ! - Rodzice nakrywają cię w nocy w łazience jak wpatrujesz się w lustro twierdząc, że widzisz swoją zmarłą mamę i zmarłego tatę za sobą.
- Byłych UBeków wyzywasz od Śmierciożerców.
- Na meczu piłki nożnej drzesz się: ależ ten Krum lata!
- Na powitania swoich znajomych dziwisz się i pytasz grubego kolegi: skąd oni wszyscy mnie znają?
- Pytasz swojego chrzestnego, czy możesz z nim zamieszkać.
- Włazisz na biwaku do dużego namiotu i mówisz jak ja kocham magię!
- Macasz wszystkie kamienie poszukując tego jednego – Kamienia Wskrzeszenia.
- Gdy widzisz trzylatka wymachującego patykiem, uciekasz przed nim, bojąc się, że rzuci na ciebie jakieś groźne zaklęcie.
- Zarzucasz na siebie prześcieradło i z myślą, że jesteś niewidzialny idziesz do pokoju przebierającej się siostry.
- Krzyczysz Avada Kedavra usuwając pliki z komputera.
- Krzyczysz Avada Kedavra grając w Slendermana.
- Próbujesz zabić łysego gostka, który utracił nos w wypadku samochodowym.
- Nie mówisz szeptem kiedy wyznajesz jakiemuś gościowi sekret. Po co, wystarczy rzucić Muffliatto.
- Kiedy nakryjesz swojego największego wroga w łazience (w płaczu), wyjmujesz patyk i krzyczysz „Sectunsempra!”.
- Bierzesz jakąś białą kulkę i wrzeszczysz, że to „przepowiednia”.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Chociaż zaledwie 15% je przeczytało
- ↑ Bez przesady, nie umarł
- ↑ Znowu?
- ↑ Ciekawe czy można nim przerwać zaklęcie Finite innej osoby?
- ↑ Ciekawe jak je odkryto, skoro nie wiadomo co robi?
- ↑ Tylko tyle?
- ↑ gdyż nie zadziałało
- ↑ Który był w tym czasie swego rodzaju emo. Przypadek?
- ↑ Nieoficjalnie dzięki "pożyczonemu" od śmierci, kamieniowi wszkrzeszania, można ożywic drugą osobe, ale nie dokońca, zresztą sami przeczytajcie w książce
- ↑ Nie licząc piwa kremowego którym mogą upijać się trzynastolatkowie
- ↑ ALBANIA NIE ISTNIEJE!!!
- ↑ tymbardziej jego kota