FPS 118N: Różnice pomiędzy wersjami
M |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M |
||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 28: | Linia 28: | ||
</div> |
</div> |
||
'''FPS 118N''' – wyrób tramwajopodobny produkowany przez [[H. Cegielski – Poznań]] będący największym koszmarem przewoźników [[tramwaj]]owych, [[pasażer]]ów oraz obiektem największej niechęci miłośników komunikacji miejskiej, a także ozdobą zajezdni tramwajowych. |
|||
== Konstrukcja == |
== Konstrukcja == |
||
Puma, bo tak zwyczajowo zwie się ten < |
Puma, bo tak zwyczajowo zwie się ten <del>złom</del> pojazd, to konstrukcyjnie niezważona ilość wszelkiego rodzaju żelastwa osadzona na podwoziu pochodzącym z zezłomowanych dawno tramwajów. Wg niektórych inżynierów konstrukcja tego pojazdu oparta jest o konstrukcję [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|radzieckich]] [[czołg]]ów, jednak teorię tę obalają filmy, które pokazują, że owe czołgi posiadały umiejętność ciągłej jazdy. |
||
== Puma w [[Poznań|Poznaniu]] == |
== Puma w [[Poznań|Poznaniu]] == |
||
Poznański przewoźnik tramwajowy, dzięki otrzymaniu Pumy mógł uruchomić aż dwie nowe linie. Należą do nich WAGON USZKODZONY lub AWARIA, których istnienie < |
Poznański przewoźnik tramwajowy, dzięki otrzymaniu Pumy mógł uruchomić aż dwie nowe linie. Należą do nich WAGON USZKODZONY lub AWARIA, których istnienie <del>doprowadziło do szału</del> zachwyciło Poznaniaków. Nieoficjalnie mówi się, że poznańscy [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|miłośnicy komunikacji miejskiej]] planują przyznać producentowi nagrodę za zwiększenie zainteresowania tym rodzajem transportu. |
||
== Następca Pumy == |
== Następca Pumy == |
||
Chociaż Puma nie jest już produkowana to przerażenie budzą plany producenta, który chce stworzyć na jej bazie całkiem nowy [[tramwaj]]. Producent stworzył nawet < |
Chociaż Puma nie jest już produkowana to przerażenie budzą plany producenta, który chce stworzyć na jej bazie całkiem nowy [[tramwaj]]. Producent stworzył nawet <del>bazgroły</del> projekt nowego tramwaju, ale nie zamierza na razie nawet zbudować protototypu. Największe obawy mają tramwajarze w [[Szczecin]]ie, którzy przez półtora roku bili się, aby tylko nie kupić tego produktu. Działo się tak, ponieważ [[Sąd]]y i urzędy chciały ratować producenta kosztem zamówienia. |
||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
Linia 44: | Linia 44: | ||
<br clear="all" /> |
<br clear="all" /> |
||
{{KWP}} |
{{KWP}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Tramwaje]] |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Poznaniu]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Poznaniu]] |
Aktualna wersja na dzień 16:02, 17 lis 2018
Nie wywołuj Pumy z HCP.
- Rozmowa MKM-ów
118N Puma | |
Wyrób tramwajopodobny 118N | |
Systematyka | |
Domena: | Transportowce |
Królestwo: | Ruchowce |
Rząd: | Pojazdy lądowe |
Rodzina: | Pojazdy szynowe |
Rodzaj: | Produkt tramwajopodobny |
FPS 118N – wyrób tramwajopodobny produkowany przez H. Cegielski – Poznań będący największym koszmarem przewoźników tramwajowych, pasażerów oraz obiektem największej niechęci miłośników komunikacji miejskiej, a także ozdobą zajezdni tramwajowych.
Konstrukcja[edytuj • edytuj kod]
Puma, bo tak zwyczajowo zwie się ten złom pojazd, to konstrukcyjnie niezważona ilość wszelkiego rodzaju żelastwa osadzona na podwoziu pochodzącym z zezłomowanych dawno tramwajów. Wg niektórych inżynierów konstrukcja tego pojazdu oparta jest o konstrukcję radzieckich czołgów, jednak teorię tę obalają filmy, które pokazują, że owe czołgi posiadały umiejętność ciągłej jazdy.
Puma w Poznaniu[edytuj • edytuj kod]
Poznański przewoźnik tramwajowy, dzięki otrzymaniu Pumy mógł uruchomić aż dwie nowe linie. Należą do nich WAGON USZKODZONY lub AWARIA, których istnienie doprowadziło do szału zachwyciło Poznaniaków. Nieoficjalnie mówi się, że poznańscy miłośnicy komunikacji miejskiej planują przyznać producentowi nagrodę za zwiększenie zainteresowania tym rodzajem transportu.
Następca Pumy[edytuj • edytuj kod]
Chociaż Puma nie jest już produkowana to przerażenie budzą plany producenta, który chce stworzyć na jej bazie całkiem nowy tramwaj. Producent stworzył nawet bazgroły projekt nowego tramwaju, ale nie zamierza na razie nawet zbudować protototypu. Największe obawy mają tramwajarze w Szczecinie, którzy przez półtora roku bili się, aby tylko nie kupić tego produktu. Działo się tak, ponieważ Sądy i urzędy chciały ratować producenta kosztem zamówienia.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Producent zamierza sprzedawać tramwaje na Wenus.
- Puma ma 3 człony, a długość tramwaju pięcioczłonowego.