Autobusy w Łodzi: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Minusy) |
Ja8czy coś (dyskusja • edycje) M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 178.36.209.221, powód: marne) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 108 wersji utworzonych przez 47 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:JELCZ.Łódź.62.jpg|thumb|250px|Niezapomniane wrażenia gwarantowane]] |
||
'''Autobusy w Łodzi''' – najbardziej chaotyczny system linii [[autobus]]owych w [[Polska|Polsce]]. Jedna z nielicznych sieci autobusowych w Polsce, której autobusy lubią gubić koła lub wybuchać, robiąc przy tym widowisko na pół dzielnicy. Warto dodać, że jako jedyne autobusy na świecie posiadają w oknach „mini akwaria” co znacząco wpływa na komfort podróży. Niestety, projekt by wpuścić do tych [[Akwarium|akwariów]] rybki upadł w stadium planowania. |
|||
[[Plik:Citaro kaliski.JPG|thumb|200px|Również starsza generacja przy Dworcu Kaliskim – Linia 50]] |
|||
'''Autobusy w Łodzi''' – podobnie jak [[tramwaj]]owy, razem z [[Kraków|krakowskim]] najbardziej chaotyczny system linii [[autobus]]owych w [[Polska|Polsce]]. Jedna z nielicznych sieci autobusowych w Polsce, której autobusy lubią gubić koła lub wybuchać, robiąc przy tym widowisko na pół dzielnicy. |
|||
== Plusy == |
== Plusy == |
||
* Dojedziesz zawsze i wszędzie |
* Dojedziesz zawsze i wszędzie – bez względu czy z 100 przesiadkami czy z 1000. |
||
* W żadnym mieście nie doznasz takich atrakcji jak w Łodzi |
* W żadnym mieście nie doznasz takich atrakcji jak w Łodzi – jedziesz autobusem, aż w pewnym momencie widzisz, że cały przód płonie. |
||
* Możesz porobić dużo ciekawych rzeczy na przystanku, oczekując na autobus spóźniony |
* Możesz porobić dużo ciekawych rzeczy na przystanku, oczekując na autobus spóźniony o dwie godziny. |
||
* |
* Niektóre mają fajnego zielonego [[jamnik]]a na przodzie. |
||
== Minusy == |
== Minusy == |
||
* Szybciej będzie z buta. |
|||
* Są niepunktualne |
|||
* |
* Łodzianie się nie myją. |
||
* Zamszowe siedzenie oznacza menelstwo. |
|||
* Zamszowe siedziska są z robakami i pasożytami od dziewczyn w ciasnych getrach i bez majtek |
|||
[[Plik:Volvo wnetrze.JPG|thumb|200px|Typowa [[Retkinia|retkińska]] pustka na linii 99A.]] |
|||
[[Plik:Jelcz_kaliski.jpg|thumb|200px|right|Typowy autobus nowej generacji. Linia 52 przy Kaliskim.]] |
|||
== Ważniejsze linie == |
== Ważniejsze linie == |
||
[[Plik:Wnetrzejelcza.jpg|thumb|200px|Typowa [[Retkinia|retkińska]] pustka na linii 99A]] |
|||
* '''Awaria przepraszamy''' - najczęściej kursująca linia w Łodzi |
|||
* '''Awaria przepraszamy''' – najczęściej kursująca linia w Łodzi. |
|||
* '''ZAJ''' Jak sama nazwa wskazuje to taka zaj{{cenzura3}} linia jadąca w kierunku zajezdni Limanowskiego lub Nowe Sady. |
|||
* '''ZAJ''' – jak sama nazwa wskazuje to taka zaj{{cenzura3}} linia jadąca w kierunku zajezdni Limanowskiego lub Nowe Sady. |
|||
* '''50''' - Z Dworca Kaliskiego do metropolii [[Rzgów|rzgowskiej]]. Linia głównie okupowana przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe]] i [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKMów]] tęskniących za tramwajem. |
|||
* '''6.''' – nie mylić z linią tramwajową numer 6, z którą nie ma nic wspólnego. Ta [[kropka]] jest bardzo ważna. Z powodu obsługi przez firmę Markab Zgierz jest to jedna z najlepszych linii autobusowych w mieście. |
|||
* '''50A''' - Zamiast do metropolii, do Gadki Starej (pot. Dialektów Archaicznych i Wymarłych). MKMy występują dość często, ale rzadziej niż na 50. |
|||
* '''50A''' – z pl. Niepodległości, ale zamiast do metropolii, zasuwa do Gadki Starej (pot. Dialektów Archaicznych i Wymarłych). |
|||
* '''51''' - Jedna z przyjemniejszych linii autobusowych bo wiodąca przez las Łagiewnicki. Nieraz uświadczysz patrząc przez okno sarnę, dzika, czy watahę wilków. Dla żądnych wrażeń możesz też przekroczyć granice administracyjne Łodzi i dojechać aż do Zgierza. Albo do Skotnik. |
|||
* '''50B''' – z pl. Niepodległości do metropolii [[Rzgów|rzgowskiej]]. Linia głównie okupowana przez [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKM-ów]] tęskniących za tramwajem. |
|||
* '''52''' - Jedna z najdłuższych linii. Wlecze się z Kaliskiego na Kurczaki przez 25-30minut |
|||
* '''51A i 51B''' – jedne z przyjemniejszych linii autobusowych bo wiodące przez las Łagiewnicki. Nieraz uświadczysz patrząc przez okno sarnę, dzika, [[Wataha|watahę]] wilków, zagubionego zgierzaka czy inne zwierzęta leśne. |
|||
* '''53ABCDE''' – jeździ z [[Łódź Fabryczna|Fabrycznego]] do eee… yyy… No, jeździ. To jest pewne. |
|||
* '''57''' – Marysin Stadion – Karpacka. W związku z tym, że jest to magistralna, prawdopodobnie najważniejsza w kierunku północ-południe, linia w Łodzi, odstępy między kursami przekraczają zazwyczaj 30 minut, szczególnie w okresie zimowym (w końcu wtedy zapotrzebowanie na autobus jest większe). Dzięki temu bywa zapchana do granic możliwości, a dodatkowo ku uciesze pasażerów ZDiT kazał puszczać tylko autobusy krótkie. Pełna zdesperowanych i żądnych nauki dzieci, które wybierają się do szkoły oraz poirytowanych babć pędzących na cmentarz. |
|||
* '''58A, 58B''' – niegdyś najmniej zawodne linie w Łodzi, z racji tego że nie były obsługiwane przez MPK, a przez prywatną firmę KORO. Jako jedna z nielicznych łódzkich linii nigdy się nie spóźnia, mało tego – czasami przyjeżdża przed czasem, a kierowca musi stać bez sensu na przystanku! Czasami jednak autobus spóźnia się o jakieś trzy minuty, bo na Pomorskiej ktoś akurat przeprowadzał stado [[krowa|krów]] lub [[kaczka|kaczek]] na pastwisko. |
|||
* '''59''' – kosmicznie długa trasa prowadząca od Świtezianki na Plac Wolności. Autobusy zazwyczaj jadą tyłem. Stają w płomieniach między Limanowskiego a Lutomierską. |
|||
* '''60A, 60B, 60C, 60D''' – Stryków/Nowy Imielnik/Michałówek/Tęczowa aż do Wydawniczej. Linia która posiada aż sześć wariantów swojej trasy. Jedynie wybitni znawcy tematu i zagadnień łódzkiego MPK, są zorientowani, gdzie dany kurs pojedzie. |
|||
* '''65A i 65B''' – Radogoszcz Wschód – Lublinek (rzadziej Sortownia). Dość ciekawe linie bo pojawiają się często, a jak się już pojawią to człowiek nie jest pewien, co zastanie wewnątrz. |
|||
* '''<del>666</del> 66''' – diabelska linia ściągająca ludzi z [[modrzew]]i na [[Bałuty]]. |
|||
* '''74A i 74B''' – linie zahaczająca o pl. Barlickiego i cmentarz nieprzypadkowo nazwany Mania. W szczycie można poczuć się jak bydło przewożone na rzeź. |
|||
* '''80 i 80A''' – nikt nie wiedział czym się od siebie różnią, obie jechały z Kusocińskiego na Janów. Nikt w ZDiT się nie dowiedział i dlatego zlikwidowano 80A. |
|||
* '''93''' – Matka Polka – [[Łódź Kaliska]]. Linia zasuwa z zabójczą prędkością 30 km/h po nowej trzypasmowej Trasie Górna. |
|||
* '''201 i 202''' – wsiowe linie do Bedonia i Janówki. Do tej pory niewyjaśniona pozostaje tajemnica ich numeracji. |
|||
* '''B''' – popierdziela z Dąbrowy tam, gdzie 10B nie dojedzie, czyli na drugą stronę torów w Olechowie. |
|||
* '''G1 i G2''' – autobusy obu toczą się dostojnie 25 km/h po Maratońskiej, aby uniknąć odjazdu przed czasem. |
|||
* '''H''' jak '''Hojny''' – króciak chojeński, średnio jedzie tylko przez 3,5 ulicy. |
|||
== Zajezdnie autobusowe == |
|||
* '''54''' - Ta linia jest tylko dla cierpliwych opóźnienia zwykle wynoszą 45-150 minut, okupowana przez babcie autobusowe jadące z Mileszek na zakupy do Nowosolnej. |
|||
Ludzie mieszkający w okolicy zajezdni jak mają szczęście, to dojadą wszędzie bez przesiadek. Żeby było przejrzyściej, autobusy wyjeżdżające z zajezdni mają już właściwe numery. |
|||
* '''57''' Marysińska - Karpacka. W związku z tym, że jest to magistralna, prawdopodobnie najważniejsza w kierunku północ-południe, linia w Łodzi, odstępy między kursami przekraczają zazwyczaj 30 minut, szczególnie w okresie zimowym (w końcu wtedy zapotrzebowanie na autobus jest większe). Dzięki temu bywa zapchana do granic możliwości. Działa na zasadzie albo [[Ikarus]], albo [[Solaris Urbino|Solaris]]. Czasem [[Volvo]]. Pełna zdesperowanych i żądnych nauki dzieci, które wybierają się do szkoły oraz poirytowanych babć pędzących na cmentarz. Poza tym łączy ze sobą i z Fabrycznym większość łódzkich szpitali. |
|||
* '''58''' - Najmniej zawodna linia w Łodzi, dlatego, ze tak naprawdę nie należny do MPK, a do prywatnej firmy KORO. |
|||
* '''59''' – Kosmicznie długa trasa prowadząca od Świtezianki na Plac Wolności. Autobusy zazwyczaj jadą tyłem. Stają w płomieniach między Limanowskiego a Lutomierską. Niegdyś na jednym z przystanków przy odpowiednim ustawieniu (zasłaniając jedną literę słupkiem) można było dostrzec na wyświetlaczu nazwę przystanku: SIKO-NAS.RO. Niestety po zmianie autobusów to zjawisko już nie występuje. |
|||
* '''60, 60A, 60B''' – Stryków/Nowy Imielnik/Dobra, przez wsie - Dobieszków i Stary Imielnik albo trasą - przez Dobrą Nowiny, aż do Dworca Fabrycznego. Często jeżdżą w nim rolnicy i [[Rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe]], czasem też tzw. żule. Te czynniki wpływają na niezbyt miłe zapachy w środku. Kursują Volvo i Solarisy. Linia która posiada aż 6 wariantów swojej trasy. Jedynie wybitni znawcy tematu i zagadnień łódzkiego MPK, są zorientowani, gdzie dany kurs pojedzie. |
|||
* '''61, 62, 63, 68''' - Voayage po Górnej. Zwykle małe Jelcze „Vero” z rekordowym czasem otwierania drzwi wynoszącym 15 sekund. |
|||
* '''65 i 65A''' – Świtezianki - Lotnisko. Dość ciekawe linie bo pojawiają się rzadko a jak się już pojawią to człowiek nie jest pewien co zastanie wewnątrz. Jedzie to to przez pola lasy i knieje w okolicach lotniska (wiec mogą być wewnątrz dziki) omija centrum i jedzie na Bałuty. |
|||
* '''69''' – Rokicińska - Nowy Józefów. Linia z serii ''nie wiadomo po co, nie wiadomo gdzie'', wozi pracowników Gillette'a z drugiego końca miasta. |
|||
* '''69A''' – Rokicińska - Kusocińskiego - krótsza wersja 69. |
|||
* '''69B''' – Kompletnie nie wiadomo po co, jeździ praktycznie po trasie 69A tyle, że jedna z nich zwykle zahacza o zajezdnię na Nowych Sadach. |
|||
* '''70''' – Citaro, Oberhausen Od Szpitala Matki Polki do Fabrycznego. Zajmowana przez [[Pokemon|pokemony]] i [[Rodzaje babć autobusowych|wyznawców Toruńskokatolicyzmu]]. |
|||
* '''74''' – linia zahaczająca o pl. Barlickiego i cmentarz Mania opanowana przez maniakalnych osobników obojga płci, w szczycie można poczuć się jak bydło przewożone na rzeź. |
|||
* '''75''' – linia szpitalno - socjalna (Korczak, Jonscher, Jan Boży, Matka Polka) , trasa najbardziej powyginana, średnia wieku pasażerów 75, około południa cudne zapachy za sprawą menelstwa zdążającego do jadłodajni Caritasu |
|||
* '''78''' – Plac Wolności - Aleksandrów Łódzki (nikt nie wie gdzie jest druga krańcówka, bo co tydzień ją zmieniają). Główna trasa wagarowiczów do Manufaktury, oraz Kolegów z Teofilowa. |
|||
* '''80 i 80A''' – Nikt nie wie czym się od siebie różnią. Obie jadą z Maratońskiej na Wydawniczą. |
|||
* '''81 i 87''' – Patrz wyżej. Obie jeżdżą ze Stokowskiej na „Szczecińska Cmentarz”. Różnią się tym, że któraś z nich przebywa dwa zakręty więcej (przez co wsiada średnio dodatkowe 0 osób). Główną atrakcją linii 87 jest zjawisko tzw. czarnej dziury. Dziura porywa autobus wraz z pasażerami na ok. 1 godzinę czasu, żeby zaraz pojawić się z powrotem na trasie. Jest to linia typowo hipermarketowa. Trasę zaczyna przy Realu (M1), dalej mija Leclerc i Tesco. |
|||
* '''85(A)''' – Zwykle występuje z literką '''A''', wtedy jedzie z "Dworca" Północnego na Widzew (dokładnie Janów). Sporadycznie spotkać można wersję bez A, wtedy dojechać można aż do Della. Jeżdżą produkty [[Solaris Urbino|polskiej]], a sporadycznie [[Ikarus 280|węgierskiej]] myśli technicznej. Kursuje podobnie jak 57, jednak w przeciwnie do niego, na większości odcinków trasa pokrywa się z innymi liniami. Dlatego też chyba najczęściej na tej linii występują problemy z zamknięciem drzwi ze względu na liczbę pasażerów. |
|||
* '''86''' – Maratońska - Dw. Łódź Fabryczna. Jej pasażerowie to głównie [[Ćpun|ćpuny]], [[Menel|menele]] itp. |
|||
* '''93''' – Chojny - Gadka Stara. Linia oblegana przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe]], chcące jechać z Chojen na słynny [[Górniak|Rynek Górniak]] (pl. Niepodległości), wpadając na cmentarz Gadki Starej. Następnie wsiadają w Jelcza/Mercedesa, by podręczyć pasażerów linii 50. |
|||
* '''95''' – Z Placu Niepodległości do DELLa. Działa na tej samej zasadzie co 69. Najnowocześniejsza linia w Łodzi, najnowsze autobusy ( bo trasa z wyjazdu jest dłuższa niż sama trasa ), jedzie istnym pasem startowym dla samolotów obok DELLA, ma najdłuższą nazwę przystanku w historii i wozi najlepszych pasażerów (powietrze). Zawsze na czas, zawsze czysto, Unia Panie. |
|||
* '''95A''' – Tak jak powyższa, ale z Placu Niepodległości na Dąbrowę. Sam sens jeżdżenia tej linii jest podobny jak w przypadku linii 69B. |
|||
* '''96''' – Rekordowe opóźnienia. Zwykle jak czekamy np. 60min na autobus i żaden nie przyjedzie, po godzinie przyjedzie stado liczące ich 6. |
|||
* '''98''' – Podobna do tramwajowej 10, z Nowego Józefowa na Janów. Pasażerowie to głównie [[Pokemon (osoba)|pokemony]], którym uciekła dziesiątka do Galerii i są skazane na Connecto lub Ikarusa. Po godzinach szczytu jeździ unikalnym, tylko sobie znanym rozkładem jazdy. |
|||
* '''99''' – To samo co u 69, ale dowozi pracowników z Bałut. |
|||
* '''99A''' – Kolejny wariant [[Retkinia|retkińskiej]] trasy zakupowej. Tą linią da się dojechać do Manufaktury. |
|||
* '''94''' – przywrócili ale jeździ na drugi koniec [[wsi której niema na mapie pogodowej]][[Plik:Connecto 98.JPG|thumb|200px|Swojski klimat popołudniowego kursu linią 98.]] |
|||
== Korzystający z komunikacji autobusowej == |
== Korzystający z komunikacji autobusowej == |
||
* ''[[ |
* '''[[Kontroler biletów|Mili, uśmiechnięci pracownicy MPK]]''' – zwykle prowadzą ciekawe konwersacje z pasażerami zaczynające się od „Bilecik…” |
||
* ''Kierowcy'' |
* '''Kierowcy''' – gdy tylko wsiadasz i kierowca zauważy, że podchodzisz, bo chcesz kupić bilet – ten już patrzy na ciebie, jakby zaraz miał cię rozjechać tym Ikarusem. |
||
* '''[[Tomasz Zimoch]]''' – siedzi w suficie i od czasu do czasu wykrzykuje losowe nazwy ulic. |
|||
* ''[[Pokemony]]'' - Kursują na każdej linii, która mija jakiekolwiek Centrum Handlowe. |
|||
* '''Paseżerowie''' – stwierdzono ich obecność. |
|||
* ''[[Rodzaje babć autobusowych|Babcie autobusowe]]'' Podróżują na tej samej zasadzie, co w innych miastach. Ich ulubione linie to te, które przejeżdżają obok cmentarzy. |
|||
* ''[[Emo (ludzie)|Emo]]'' - Siedzą same (wszyscy boją się do takiego podejść), wpatrując się w okno swoimi czarnymi oczami. Obraz nędzy i rozpaczy po prostu. Spotykane głównie wieczorową porą. |
|||
* ''Zapowiadacz'' Występuje tylko w Mercedesach O530 O530G O345G Solarisach i Volvo. |
|||
[[Plik:1,80.jpg|thumb|200px|[[Bilet]] półgodzinny, ulgowy.]] |
|||
== Przewoźnicy == |
|||
* Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością |
|||
* PKS Łódź |
|||
* i inni. |
|||
[[Plik:4,80.jpg|thumb|200px|Bilet zwykły, dobowy, ulgowy.]] |
|||
== Bilety == |
== Bilety == |
||
* '' |
* '''Zwykłe''' – jeżeli go skasujesz, po napotkaniu pierwszego lepszego [[Kontroler biletów|uśmiechniętego, miłego pracownika MPK]] nie musisz nabywać biletu ''bez kasowania'', o którym poniżej. |
||
* ''Bez kasowania'' |
* '''Bez kasowania''' – kiedy nie skasowałeś biletu ''zwykłego'', po napotkaniu na grupę [[Kontroler biletów|pracowników MPK]], musisz wręczyć mały upominek dla [[MPK Łódź|MPK]] w postaci 70-200 zł. |
||
== Tabor liniowy == |
|||
[[Plik:Kasownik citaro.JPG|thumb|200px|[[Kasownik]] starszego typu.]] |
|||
* '''[[Jelcz|Jelcz M121MB]]''' – wyjący Voith, trzaskające drzwi. To jest Jelcz, tego nie zrozumiesz. |
|||
[[Plik:Kasownik jelcz.JPG|thumb|200px|[[Kasownik]] starszego typu, w innej kolorystyce.]] |
|||
* '''Volvo 7000''' – stary i dziurawy trup. Telepie się jakby miał padaczkę nawet jak stoi. Ma niedomyte okna, przez które nic nie widać. Nie masz pewności, czy dojedziesz nim do celu. Przed wejściem załóż kask, bo możesz dostać w łeb podsufitką. MPK ma bardzo ambitne plany je kiedyś zezłomować. |
|||
== Kasowniki == |
|||
* Brązowe R&G |
|||
* Żółte R&G |
|||
* Najstarsi górale z Łodzi opowiadali o Zielonych R&G które były w Solarisach Urbino 12, też z góralskich opowiadań. |
|||
Inne niby też są, ale te nam najbardziej zapadły w pamięć. |
|||
== Tabor == |
|||
* ''[[Ikarus 280]]'' - Żółto - czerwona rozpacz. |
|||
* ''[[Jelcz|Jelcz M081MB]]'' - Mini-mini. Kursuje na liniach takich jak 62, 63, 68, 84 tzw. Traktorek |
|||
* ''[[Jelcz|Jelcz M121MB]]'' - Hałaśliwy i trzaska drzwiami. |
|||
* '' Jelcz M122MB'' - Polska kopia O405N. Ma trochę więcej okienek i niewygodne siedzenia z Jelcza. |
|||
* ''[[Mercedes Conecto|Mercedes O345G]]'' - Po prostu ''Connecto''. Nic dodać nic ująć. Średniopodłogowe więc niezbyt przyjazne dla [[Rodzaje babć autobusowych|babć autobusowych]]. |
|||
* '' Mercedes O405N'' - Stary porządny Mercedes. Niestety posiada tylko dwa okienka przez co jest w nim latem piekarnik. |
|||
* '' Mercedes O405GN'' - Jak wyżej, ale przegubowy więc ma 2 razy więcej okienek. |
|||
* ''[[Mercedes Citaro|Mercedes O530]]'' - Typ lubiący wybuchać. Występuje w nich zapowiadacz. |
|||
* ''Mercedes O530G'' - Jak wyżej, ale przegubowy. Ten znowu lubi gubić koła. |
|||
* ''Volvo B10L'' - Najstarszy z Volvo. |
|||
* ''Volvo 7000'' - Dobre, stare Volvo. Z zapowiadaczem. |
|||
* ''Volvo 7000A'' - Takie jak 7000 ale - przegubowe. |
|||
* ''Volvo 7700'' - Identyczne jak 7000, ale z takim czymś dużym na dachu. Taki odpicowany, z spoilerem |
|||
* ''Volvo 7700A'' - Przegubowe 7700. |
|||
* ''[[Solaris Urbino]] 18'' - Dobry, polski Solaris. W środku słodko śmierdzi zgnitym jajem. Jedyne co w nich wkurza, to pisk przy zamykaniu drzwi. Mają fajnego, zielonego jamnika na przodzie. |
|||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
* [[tramwaje w Łodzi]] |
|||
* [[MPK Łódź]] |
|||
* [[Łódź]] |
* [[Łódź]] |
||
* [[ |
* [[autobus]] |
||
* [[MPK Łódź]] |
|||
* [[Autobus]] |
|||
<br clear="all"/> |
|||
{{Szablon:Komunikacja Łódź}} |
|||
{{Komunikacja Łódź}} |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]] |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Sieci autobusowe]] |
Aktualna wersja na dzień 17:44, 21 lip 2023
Autobusy w Łodzi – najbardziej chaotyczny system linii autobusowych w Polsce. Jedna z nielicznych sieci autobusowych w Polsce, której autobusy lubią gubić koła lub wybuchać, robiąc przy tym widowisko na pół dzielnicy. Warto dodać, że jako jedyne autobusy na świecie posiadają w oknach „mini akwaria” co znacząco wpływa na komfort podróży. Niestety, projekt by wpuścić do tych akwariów rybki upadł w stadium planowania.
Plusy[edytuj • edytuj kod]
- Dojedziesz zawsze i wszędzie – bez względu czy z 100 przesiadkami czy z 1000.
- W żadnym mieście nie doznasz takich atrakcji jak w Łodzi – jedziesz autobusem, aż w pewnym momencie widzisz, że cały przód płonie.
- Możesz porobić dużo ciekawych rzeczy na przystanku, oczekując na autobus spóźniony o dwie godziny.
- Niektóre mają fajnego zielonego jamnika na przodzie.
Minusy[edytuj • edytuj kod]
- Szybciej będzie z buta.
- Łodzianie się nie myją.
- Zamszowe siedzenie oznacza menelstwo.
Ważniejsze linie[edytuj • edytuj kod]
- Awaria przepraszamy – najczęściej kursująca linia w Łodzi.
- ZAJ – jak sama nazwa wskazuje to taka zaj linia jadąca w kierunku zajezdni Limanowskiego lub Nowe Sady.
- 6. – nie mylić z linią tramwajową numer 6, z którą nie ma nic wspólnego. Ta kropka jest bardzo ważna. Z powodu obsługi przez firmę Markab Zgierz jest to jedna z najlepszych linii autobusowych w mieście.
- 50A – z pl. Niepodległości, ale zamiast do metropolii, zasuwa do Gadki Starej (pot. Dialektów Archaicznych i Wymarłych).
- 50B – z pl. Niepodległości do metropolii rzgowskiej. Linia głównie okupowana przez MKM-ów tęskniących za tramwajem.
- 51A i 51B – jedne z przyjemniejszych linii autobusowych bo wiodące przez las Łagiewnicki. Nieraz uświadczysz patrząc przez okno sarnę, dzika, watahę wilków, zagubionego zgierzaka czy inne zwierzęta leśne.
- 53ABCDE – jeździ z Fabrycznego do eee… yyy… No, jeździ. To jest pewne.
- 57 – Marysin Stadion – Karpacka. W związku z tym, że jest to magistralna, prawdopodobnie najważniejsza w kierunku północ-południe, linia w Łodzi, odstępy między kursami przekraczają zazwyczaj 30 minut, szczególnie w okresie zimowym (w końcu wtedy zapotrzebowanie na autobus jest większe). Dzięki temu bywa zapchana do granic możliwości, a dodatkowo ku uciesze pasażerów ZDiT kazał puszczać tylko autobusy krótkie. Pełna zdesperowanych i żądnych nauki dzieci, które wybierają się do szkoły oraz poirytowanych babć pędzących na cmentarz.
- 58A, 58B – niegdyś najmniej zawodne linie w Łodzi, z racji tego że nie były obsługiwane przez MPK, a przez prywatną firmę KORO. Jako jedna z nielicznych łódzkich linii nigdy się nie spóźnia, mało tego – czasami przyjeżdża przed czasem, a kierowca musi stać bez sensu na przystanku! Czasami jednak autobus spóźnia się o jakieś trzy minuty, bo na Pomorskiej ktoś akurat przeprowadzał stado krów lub kaczek na pastwisko.
- 59 – kosmicznie długa trasa prowadząca od Świtezianki na Plac Wolności. Autobusy zazwyczaj jadą tyłem. Stają w płomieniach między Limanowskiego a Lutomierską.
- 60A, 60B, 60C, 60D – Stryków/Nowy Imielnik/Michałówek/Tęczowa aż do Wydawniczej. Linia która posiada aż sześć wariantów swojej trasy. Jedynie wybitni znawcy tematu i zagadnień łódzkiego MPK, są zorientowani, gdzie dany kurs pojedzie.
- 65A i 65B – Radogoszcz Wschód – Lublinek (rzadziej Sortownia). Dość ciekawe linie bo pojawiają się często, a jak się już pojawią to człowiek nie jest pewien, co zastanie wewnątrz.
66666 – diabelska linia ściągająca ludzi z modrzewi na Bałuty.- 74A i 74B – linie zahaczająca o pl. Barlickiego i cmentarz nieprzypadkowo nazwany Mania. W szczycie można poczuć się jak bydło przewożone na rzeź.
- 80 i 80A – nikt nie wiedział czym się od siebie różnią, obie jechały z Kusocińskiego na Janów. Nikt w ZDiT się nie dowiedział i dlatego zlikwidowano 80A.
- 93 – Matka Polka – Łódź Kaliska. Linia zasuwa z zabójczą prędkością 30 km/h po nowej trzypasmowej Trasie Górna.
- 201 i 202 – wsiowe linie do Bedonia i Janówki. Do tej pory niewyjaśniona pozostaje tajemnica ich numeracji.
- B – popierdziela z Dąbrowy tam, gdzie 10B nie dojedzie, czyli na drugą stronę torów w Olechowie.
- G1 i G2 – autobusy obu toczą się dostojnie 25 km/h po Maratońskiej, aby uniknąć odjazdu przed czasem.
- H jak Hojny – króciak chojeński, średnio jedzie tylko przez 3,5 ulicy.
Zajezdnie autobusowe[edytuj • edytuj kod]
Ludzie mieszkający w okolicy zajezdni jak mają szczęście, to dojadą wszędzie bez przesiadek. Żeby było przejrzyściej, autobusy wyjeżdżające z zajezdni mają już właściwe numery.
Korzystający z komunikacji autobusowej[edytuj • edytuj kod]
- Mili, uśmiechnięci pracownicy MPK – zwykle prowadzą ciekawe konwersacje z pasażerami zaczynające się od „Bilecik…”
- Kierowcy – gdy tylko wsiadasz i kierowca zauważy, że podchodzisz, bo chcesz kupić bilet – ten już patrzy na ciebie, jakby zaraz miał cię rozjechać tym Ikarusem.
- Tomasz Zimoch – siedzi w suficie i od czasu do czasu wykrzykuje losowe nazwy ulic.
- Paseżerowie – stwierdzono ich obecność.
Bilety[edytuj • edytuj kod]
- Zwykłe – jeżeli go skasujesz, po napotkaniu pierwszego lepszego uśmiechniętego, miłego pracownika MPK nie musisz nabywać biletu bez kasowania, o którym poniżej.
- Bez kasowania – kiedy nie skasowałeś biletu zwykłego, po napotkaniu na grupę pracowników MPK, musisz wręczyć mały upominek dla MPK w postaci 70-200 zł.
Tabor liniowy[edytuj • edytuj kod]
- Jelcz M121MB – wyjący Voith, trzaskające drzwi. To jest Jelcz, tego nie zrozumiesz.
- Volvo 7000 – stary i dziurawy trup. Telepie się jakby miał padaczkę nawet jak stoi. Ma niedomyte okna, przez które nic nie widać. Nie masz pewności, czy dojedziesz nim do celu. Przed wejściem załóż kask, bo możesz dostać w łeb podsufitką. MPK ma bardzo ambitne plany je kiedyś zezłomować.
Inne niby też są, ale te nam najbardziej zapadły w pamięć.