Stacja kolejowa Jordanhill: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dopisek)
 
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 17 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Jordanhill.JPG|thumb|right|200px|Jordanhill – jedna z 73 w Glasgow, 2486 w Szkocji i 2 150 483 [[stacja kolejowa|stacji kolejowych]] na świecie]]
[[Plik:Jordanhill station sign.jpg|thumb|250px|Jordanhill – jedna z 73 w Glasgow, 2486 w Szkocji i 2 150 483 [[stacja kolejowa|stacji kolejowych]] na świecie]]
{{Cytat|Poważnie, jeśli '''stacja kolejowa Jordanhill''' nie daje nam dobrego przykładu, to jaki jest jej sens?|[[Stanisław Jerzy Lec]] o '''stacji kolejowej Jordanhill'''.}}
'''Stacja kolejowa Jordanhill''' (dla przyjaciół ''JOR'', [[język polski|pol.]] ''Dżor'', ur. [[1 sierpnia]] [[1887]]) – [[stacja kolejowa]] w [[Glasgow]] w [[Szkocja|Szkocji]]. Najpierw przez 12 lata budowano ją z [[drewno|drewna]], by w niedługo potem wykuć ze [[stal]]i. Stacja powstała, o ironio, w pobliżu fabryki [[cegła|cegieł]], ale czasy były takie, że akurat załapała się przez boomem na [[krysys gospodarczy]], a mogła w ogóle nie powstać. [[Wikipedia]] musiałaby wybrać sobie inny artykuł na milionowy. W [[1998]] roku powstał nawet pomysł, żeby całą stację załadować na [[laweta|lawetę]] i przenieść dwie ulice dalej, a potem, żeby przenieść ją do [[kampus]]u uniwersyteckiego – o całe 460 metrów. Obecnie odwiedzić stację Jordanhill i wypić tam [[kawa|kawę]] z połowy łyżeczki, to jak spędzić [[wakacje]] w zsuniętych [[Luwr]]ze, [[Akropol]]u i [[Kaplica Sykstyńska|Kaplicy Syksyńskiej]]. Jest szeroko znana, ponieważ jest bardzo ważna, a jest bardzo ważna, bo jest szeroko znana. Obecnie stacja dalej służy pieprzonym [[dorobkiewicz]]om tym, aby mieli jak dojeżdżać na pieprzony [[dorobek]] w dystrykcie finansowym.
'''Stacja kolejowa Jordanhill''' (dla przyjaciół ''JOR'', [[język polski|pol.]] ''Dżor'', ur. [[1 sierpnia]] [[1887]]) – [[stacja kolejowa]] w [[Glasgow]] w [[Szkocja|Szkocji]]. Najpierw przez 12 lata budowano ją z [[Drewno|drewna]], by niedługo potem wykuć ze stali. Stacja powstała, o ironio, w pobliżu fabryki [[cegła|cegieł]], ale czasy były takie, że akurat załapała się przed boomem na kryzys gospodarczy, a mogła w ogóle nie powstać. [[Wikipedia]] musiałaby wybrać sobie inny artykuł na milionowy. W [[1998]] roku powstał nawet pomysł, żeby całą stację załadować na lawetę i przenieść dwie ulice dalej, a potem, żeby przenieść ją do kampusu uniwersyteckiego – o całe 460 metrów. Obecnie odwiedzić stację Jordanhill i wypić tam [[kawa|kawę]] z połowy łyżeczki, to jak spędzić [[wakacje]] w zsuniętych Luwrze, Akropolu i Kaplicy Sykstyńskiej. Jest szeroko znana, ponieważ jest bardzo ważna, a jest bardzo ważna, bo jest szeroko znana. Obecnie stacja dalej służy pieprzonym dorobkiewiczom tym, aby mieli jak dojeżdżać na pieprzony dorobek w dystrykcie finansowym.

{{Kolej}}


[[Kategoria:Kolejnictwo]]
[[Kategoria:Szkocja]]


[[en:Jordanhill railway station]]
[[en:Jordanhill railway station]]
[[fr:Gare ferroviaire de la Colline-Jourdan]]
[[Kategoria:Stacje kolejowe]]
[[Kategoria:Szkocja]]

Aktualna wersja na dzień 21:16, 6 paź 2021

Jordanhill – jedna z 73 w Glasgow, 2486 w Szkocji i 2 150 483 stacji kolejowych na świecie

Poważnie, jeśli stacja kolejowa Jordanhill nie daje nam dobrego przykładu, to jaki jest jej sens?

Stanisław Jerzy Lec o stacji kolejowej Jordanhill.

Stacja kolejowa Jordanhill (dla przyjaciół JOR, pol. Dżor, ur. 1 sierpnia 1887) – stacja kolejowa w Glasgow w Szkocji. Najpierw przez 12 lata budowano ją z drewna, by niedługo potem wykuć ze stali. Stacja powstała, o ironio, w pobliżu fabryki cegieł, ale czasy były takie, że akurat załapała się przed boomem na kryzys gospodarczy, a mogła w ogóle nie powstać. Wikipedia musiałaby wybrać sobie inny artykuł na milionowy. W 1998 roku powstał nawet pomysł, żeby całą stację załadować na lawetę i przenieść dwie ulice dalej, a potem, żeby przenieść ją do kampusu uniwersyteckiego – o całe 460 metrów. Obecnie odwiedzić stację Jordanhill i wypić tam kawę z połowy łyżeczki, to jak spędzić wakacje w zsuniętych Luwrze, Akropolu i Kaplicy Sykstyńskiej. Jest szeroko znana, ponieważ jest bardzo ważna, a jest bardzo ważna, bo jest szeroko znana. Obecnie stacja dalej służy pieprzonym dorobkiewiczom tym, aby mieli jak dojeżdżać na pieprzony dorobek w dystrykcie finansowym.