Pesa Tramicus: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 30 wersji utworzonych przez 17 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:Lodz pesa 122n.jpg|thumb|250px|Pesa z wredną miną na trasie ŁTRu]] |
||
[[Plik: |
[[Plik:ModerntramWarsaw.jpg|thumb|250px|Pesa Stołeczna]] |
||
'''Pesa |
'''Pesa Tramicus''' – <del>pseudo</del>[[tramwaj]]e wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]] i [[Elbląg]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Pierwszy pseudotramwaj na świecie. |
||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
== Wady == |
== Wady == |
||
* Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie |
* Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie tramwajowe]]); |
||
* Piszczą przy zamykaniu drzwi; |
* Piszczą przy zamykaniu drzwi; |
||
* Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum; |
* Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum; |
||
* Mają nieprzyjemny wzrok |
* Mają nieprzyjemny wzrok; |
||
* Wydają nieprzyjemnie dźwięki |
* Wydają nieprzyjemnie dźwięki; |
||
* Warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska |
* Warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska; |
||
* Płynność jazdy jest porównywalna z płynnością chodu [[żul]]a mającego 10 promili we krwi. Miota nim jak [[szatan]] przy przyspieszaniu i hamowaniu. |
|||
== Zastosowanie == |
== Zastosowanie == |
||
Na początku powody do szpanu |
Na początku powody do szpanu miała [[Warszawa|Stolyca]], bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo]]. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła. [[Szczecin]] i [[Gdańsk]], by móc zaszpanować <del>jedyną</del> jakąś rzeczą kupiły po kilkadziesiąt sztuk [[Pesa Swing|następców]]. Na placu boju pozostały jedynie Gorzów Wielkopolski, Olsztyn i Wrocław. Gorzów twierdzi, że helmuty z lat 60. są lepsze od stopiątek (a tym bardziej od Pes), Olsztyn zakupił inne marne tramwaje Solarisa, a Wrocław odpadł poprzez antyszpan pojazdami 2010NW (nie zaszpanował przez chujową nazwę). |
||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
Linia 26: | Linia 27: | ||
* 122N – pięcioczęściowa, wąska (dla [[Bydgoszcz|Bydgoszczy]] i [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej]]). |
* 122N – pięcioczęściowa, wąska (dla [[Bydgoszcz|Bydgoszczy]] i [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej]]). |
||
⚫ | |||
== Zobacz też == |
|||
* [[Pesa 120Na]] |
|||
* [[Tramwaje w Łodzi]] |
|||
* [[Linie tramwajowe w Warszawie]] |
|||
* [[Tramwaj]] |
|||
* [[Tramwaje w Szczecinie]] |
|||
{{Ciężarówki}} |
|||
{{Komunikacja Łódź}} |
{{Komunikacja Łódź}} |
||
{{KMWarszawa}} |
{{KMWarszawa}} |
||
{{Komunikacja Trójmiasto}} |
|||
[[Kategoria:Tramwaje]] |
[[Kategoria:Tramwaje]] |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Bydgoszczy]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Bydgoszczy]] |
||
⚫ | |||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]] |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]] |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Gdańsku]] |
Aktualna wersja na dzień 13:07, 8 wrz 2024
Pesa Tramicus – pseudotramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne wyłącznie po to, żeby Warszawieś, Uć, Bydzia i Elbląg miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Pierwszy pseudotramwaj na świecie.
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- Są fajne;
- Są długie;
- Mają fajnie odwrócony pantograf;
- Można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?).
Wady[edytuj • edytuj kod]
- Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez babcie tramwajowe);
- Piszczą przy zamykaniu drzwi;
- Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
- Mają nieprzyjemny wzrok;
- Wydają nieprzyjemnie dźwięki;
- Warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska;
- Płynność jazdy jest porównywalna z płynnością chodu żula mającego 10 promili we krwi. Miota nim jak szatan przy przyspieszaniu i hamowaniu.
Zastosowanie[edytuj • edytuj kod]
Na początku powody do szpanu miała Stolyca, bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła. Szczecin i Gdańsk, by móc zaszpanować jedyną jakąś rzeczą kupiły po kilkadziesiąt sztuk następców. Na placu boju pozostały jedynie Gorzów Wielkopolski, Olsztyn i Wrocław. Gorzów twierdzi, że helmuty z lat 60. są lepsze od stopiątek (a tym bardziej od Pes), Olsztyn zakupił inne marne tramwaje Solarisa, a Wrocław odpadł poprzez antyszpan pojazdami 2010NW (nie zaszpanował przez chujową nazwę).
Wersje[edytuj • edytuj kod]
- 120N – pięcioczęściowa;
- 121N – trzyczęściowa, wąska;
- 122N – pięcioczęściowa, wąska (dla Bydgoszczy i Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej).