Stacja kolejowa Jordanhill: Różnice pomiędzy wersjami
M (lit.) |
|||
(Nie pokazano 17 wersji utworzonych przez 16 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[ |
[[Plik:Jordanhill station sign.jpg|thumb|250px|Jordanhill – jedna z 73 w Glasgow, 2486 w Szkocji i 2 150 483 [[stacja kolejowa|stacji kolejowych]] na świecie]] |
||
{{Cytat|Poważnie, jeśli '''stacja kolejowa Jordanhill''' nie daje nam dobrego przykładu, to jaki jest jej sens?|[[Stanisław Jerzy Lec]] o '''stacji kolejowej Jordanhill'''.}} |
|||
'''Stacja kolejowa Jordanhill''' (dla przyjaciół ''JOR'', [[język polski|pol.]] ''Dżor'', ur. [[1 sierpnia]] [[1887]]) – [[stacja kolejowa]] w [[Glasgow]] w [[Szkocja|Szkocji]]. Najpierw przez 12 lata budowano ją z [[ |
'''Stacja kolejowa Jordanhill''' (dla przyjaciół ''JOR'', [[język polski|pol.]] ''Dżor'', ur. [[1 sierpnia]] [[1887]]) – [[stacja kolejowa]] w [[Glasgow]] w [[Szkocja|Szkocji]]. Najpierw przez 12 lata budowano ją z [[Drewno|drewna]], by niedługo potem wykuć ze stali. Stacja powstała, o ironio, w pobliżu fabryki [[cegła|cegieł]], ale czasy były takie, że akurat załapała się przed boomem na kryzys gospodarczy, a mogła w ogóle nie powstać. [[Wikipedia]] musiałaby wybrać sobie inny artykuł na milionowy. W [[1998]] roku powstał nawet pomysł, żeby całą stację załadować na lawetę i przenieść dwie ulice dalej, a potem, żeby przenieść ją do kampusu uniwersyteckiego – o całe 460 metrów. Obecnie odwiedzić stację Jordanhill i wypić tam [[kawa|kawę]] z połowy łyżeczki, to jak spędzić [[wakacje]] w zsuniętych Luwrze, Akropolu i Kaplicy Sykstyńskiej. Jest szeroko znana, ponieważ jest bardzo ważna, a jest bardzo ważna, bo jest szeroko znana. Obecnie stacja dalej służy pieprzonym dorobkiewiczom tym, aby mieli jak dojeżdżać na pieprzony dorobek w dystrykcie finansowym. |
||
{{Kolej}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[en:Jordanhill railway station]] |
[[en:Jordanhill railway station]] |
||
[[fr:Gare ferroviaire de la Colline-Jourdan]] |
|||
⚫ | |||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 21:16, 6 paź 2021
Poważnie, jeśli stacja kolejowa Jordanhill nie daje nam dobrego przykładu, to jaki jest jej sens?
- Stanisław Jerzy Lec o stacji kolejowej Jordanhill.
Stacja kolejowa Jordanhill (dla przyjaciół JOR, pol. Dżor, ur. 1 sierpnia 1887) – stacja kolejowa w Glasgow w Szkocji. Najpierw przez 12 lata budowano ją z drewna, by niedługo potem wykuć ze stali. Stacja powstała, o ironio, w pobliżu fabryki cegieł, ale czasy były takie, że akurat załapała się przed boomem na kryzys gospodarczy, a mogła w ogóle nie powstać. Wikipedia musiałaby wybrać sobie inny artykuł na milionowy. W 1998 roku powstał nawet pomysł, żeby całą stację załadować na lawetę i przenieść dwie ulice dalej, a potem, żeby przenieść ją do kampusu uniwersyteckiego – o całe 460 metrów. Obecnie odwiedzić stację Jordanhill i wypić tam kawę z połowy łyżeczki, to jak spędzić wakacje w zsuniętych Luwrze, Akropolu i Kaplicy Sykstyńskiej. Jest szeroko znana, ponieważ jest bardzo ważna, a jest bardzo ważna, bo jest szeroko znana. Obecnie stacja dalej służy pieprzonym dorobkiewiczom tym, aby mieli jak dojeżdżać na pieprzony dorobek w dystrykcie finansowym.