Pesa Jazz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: Linki do stron ujednoznaczniających
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 18: Linia 18:
* Są długie;
* Są długie;
* Mają niską podłogę, co ułatwia szturm [[Rodzaje babć autobusowych|wojska]].
* Mają niską podłogę, co ułatwia szturm [[Rodzaje babć autobusowych|wojska]].
* Wersja dwukierunkowa ma mniej siedzących miejsc niż wagon do przewozu bydła czy nawet dziesięciometrowy [[Solaris]].


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Aktualna wersja na dzień 12:40, 1 maj 2022

Elegancki gdański Jazz

Pesa Jazz (Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne) – pseudotramwaje produkowane w bydgoskich zakładach. Nazwano je Jazz, żeby główni konsumenci uważali, że są dżezi. Ze względu na cięcie kosztów, wymontowano z nich osie w wózkach. Skutkami ubocznymi są między innymi płaska podłoga i szersza gama wibracji odczuwanych przez pasażera.

Występowanie[edytuj • edytuj kod]

Warszawski egzemplarz w wersji UFO

Gatunek rozwijający się. Najpierw kursował w Der Polonische Stadt, a potem pomysł zerżnęła Warszawieś. Jeżdżą tam ich dwa rodzaje: pierwsza, krótsza i z brzydkim czołem, oraz dłuższa, dwukierunkowa, z o dziwo brzydszym czołem i dziwaczną szybą z przodu. Oba Warsiafskie modele mają zasobniki energii[1], które w teorii mają pozwolić temu potworkowi przejechać kilkaset metrów bez prądu.

Zalety (tudzież ich brak)[edytuj • edytuj kod]

Wady (czyli cechy szczególne)[edytuj • edytuj kod]

  • Na jednym kursie zużywają tyle prądu, ile twoja stara przez całe życie;
  • Piszczą przy zamykaniu drzwi;
  • Zawsze jeżdżą na jakieś zadupie;
  • Są długie;
  • Mają niską podłogę, co ułatwia szturm wojska.
  • Wersja dwukierunkowa ma mniej siedzących miejsc niż wagon do przewozu bydła czy nawet dziesięciometrowy Solaris.

Przypisy

  1. Bardzo wyrafinowany sposób na powiedzenie „wrzuciliśmy tam paręset bateryjek AA”