Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(drobne)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Gdansk PF125p 3.jpg|200px|thumb|Doskonały krążownik szos]]
[[Plik:Gdansk PF125p 3.jpg|200px|thumb|Doskonały krążownik szos]]
'''Fiat 125p''', '''FSO 125p''', '''FSO 1500'''<ref>Uwaga! Podobne oznaczenie miały [[FSO Polonez|Poldki]]!</ref>, '''Duży Fiat''' lub '''Fiat Grat''' (ur. [[1967]], zm [[1991]]) – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Volkswagen Garbus|Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]].
'''Fiat 125p''', '''FSO 125p''', '''FSO 1500'''<ref>Uwaga! Podobne oznaczenie miały [[FSO Polonez|Poldki]]!</ref>, '''Duży Fiat''', '''Fiat Grat''', '''Kredens''' lub '''Kanciak''' (ur. [[1967]], zm [[1991]]) – duża, bezpieczna limuzyna produkcji polskiej wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Volkswagen Garbus|Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]].


== Historia ==
== Historia ==
Linia 31: Linia 31:


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
* [[Fiat]]
* [[Fiat 126p]]
* [[Fiat 126p]]
* [[Fiat 126p Bis]]
* [[Fiat 126p Bis]]
* [[FSO Polonez]]
* [[FSO Polonez]]
* [[Syrena (samochód)]]
* [[Syrena (samochód)]]
* [[Syrena Sport]]
* [[Trabant]]
* [[Trabant]]
* [[Wartburg]]
* [[Wartburg]]

Aktualna wersja na dzień 16:05, 2 kwi 2023

Doskonały krążownik szos

Fiat 125p, FSO 125p, FSO 1500[1], Duży Fiat, Fiat Grat, Kredens lub Kanciak (ur. 1967, zm 1991) – duża, bezpieczna limuzyna produkcji polskiej wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Najlepsze zabezpieczenie limuzyny

W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.

W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji

W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.

  • Wymiary (w metrach) – 5,5/1,8/1,5
  • Liczba drzwi – 4
  • Waga samochodu – 1300 kg
  • Liczba miejsc siedzących – od 4 do 8
  • Liczba miejsc stojących – od 3 do 6
  • Bagażnik – 800 litrów (bez butli z podtlenkiem azotu)
  • Pojemność skokowa silnika – 6 litrów
  • Moc maksymalna – 511 KM
  • Maksymalny moment obrotowy – 666 Nm
  • 0 – 100 km/h – 6 lat świetlnych
  • 0 – 300 km/h – 2 godziny pchania Pudziana
  • V-max – 350 km/h (z przepaści).
  • Spalanie w cyklu miejskim – 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
  • Spalanie w cyklu wiejskim – 1 kg obornika na 3 hektary.
  • Spalanie w cyklu mieszanym – 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
  • W standardzie ABS na ćwierć koła, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
  • Napęd na koło zapasowe.
  • Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno – biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Uwaga! Podobne oznaczenie miały Poldki!