Fiat Uno: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to D@mi. Autor wycofanej wersji to 83.28.108.65.) |
M (Poprawa literówki) |
||
(Nie pokazano 144 wersji utworzonych przez 99 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:1988 Fiat Uno 70SL (24828556025).jpg|thumb|Super-Uno]] |
|||
'''Fiat Uno''' – niezwykle wyjątkowy [[samochód]]. Ten, kto go posiada, może czuć się prawdziwym [[szczęściarz]]em. Super wydajny silnik 1.0 |
'''Fiat Uno''' – niezwykle wyjątkowy [[samochód]]. Ten, kto go posiada, może czuć się prawdziwym [[szczęściarz]]em. Super wydajny silnik 1.0 o mocy <del>czterdziestu pięciu</del> <del>piętnastu</del> pięciu [[Koń mechaniczny|koni mechanicznych]] sprawia, że to auto przeradza się w prawdziwego demona szybkości. Niezwykle szybko przyspiesza do 100 km/h. Robi to w czasie około dwunastu [[godzina|godzin]]. Cztery [[koło|koła]], sprawne [[hamulec|hamulce]] i [[Hamulec ręczny|ręczny]] podnoszą wartość auta i sprawiają, że można wyczyniać nim takie cuda jak wchodzenie w zakręt na tak zwanym ''rękawie''. Samochód ten występował w wielu wersjach, jak na przykład ''FIRE'', którą charakteryzuje często pojawiające się pożary instalacji elektrycznej lub lekko [[Tuning|stuningowana]] wersja ''Szpan''. |
||
Fiat Uno jest również doskonałym pojazdem do transportu worków z węglem |
Fiat Uno jest również doskonałym pojazdem do transportu worków z [[węgiel|węglem]], drewna do kominka oraz [[Ziemniak|kartofli]]. Po zamontowaniu [[LPG|butli z gazem]], można udawać przed [[Lachon|koleżankami]], że owa butla to [[Tlenek diazotu|podtlenek azotu]]. Niestety, prawda jest taka, że po jej zamontowaniu zmniejsza się prędkość maksymalna do i tak zawrotnych 15 km/h. |
||
== Zalety == |
|||
{{stubmot}} |
|||
[[Plik:Fiat Uno front 20070829.jpg|thumb|Uno prosto z fabryki. Jeszcze gorące!]] |
|||
* Z czasem z drzwi robią się piękne firanki w nowatorskim stylu ''rust-style''. |
|||
* Łatwo można podwoić jego [[wartość]] – wystarczy zatankować lub zostawić w środku butelkę [[Cola|coli]]. |
|||
* Odstrasza [[Blachara|blachary]]. |
|||
* Niektóre edycje limitowane nie posiadały pełnych wykończeń boczków drzwi i zamiast nich była tam goła blacha, o którą można było się schłodzić po dwunastogodzinnej jeździe z domu do szkoły. |
|||
* Bierze [[Volkswagen Golf|Golfa]] na wstecznym, którego nie da się wbić. |
|||
== Wady == |
|||
[[Plik:Fiat Uno 45.jpg|thumb|Uno miejskie]] |
|||
* Tylne [[okno|okna]] otwierane tylko do połowy, przez co nie pozwalają one na lansowanie [[zimny łokieć|zimnym łokciem]]. |
|||
* Lusterka boczne składają się w dwie strony. |
|||
* Nadwozie się trzęsie powyżej prędkości 45 km/h. |
|||
* Żeby samochód był lżejszy, nie zamontowano chłodnicy. Trzeba wrzucać lód do baku i jeździć z podniesioną maską. |
|||
* Wycieraczki mogą zmielić szybę i dostać się do wnętrza. |
|||
* Po wrzuceniu śmieci do baku, zatyka się rura wydechowa, a samochód zaczyna nieprzyjemnie buczeć od wydobywającego się z silnika [[techno]]. |
|||
* Po przekroczeniu 50 km/h (co jest trudnym wyczynem), przód się spłaszcza i z Fiata Uno robi się [[Fiat Coupé]]. |
|||
* Jak nalepisz naklejkę Volkswagen, to wszyscy myślą, że jest to [[Volkswagen Polo]]. |
|||
* Podczas rozpędzania, wskazówka licznika lekko drży na obie strony. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
[[Plik:Fiat Uno 5 porte 1986.jpg|thumb|Fiat Uno o jakim nie śniłeś]] |
|||
* Wersja 0,9 słynie z niskiego spalania – najmniej pali, kiedy nie jeździ. |
|||
* Wersja 1,7D słynie z dużego momentu obrotowego – trzeba 30 minut włączać zapłon. |
|||
* Wersja Turbo słynie z silnika, który w przeciwieństwie do nadwozia jest rzeczywiście mocny. |
|||
* Fiaty Uno produkowane są obecnie w [[Afryka|Afryce]], miały zostać zastąpione przez [[Trabant]]y, jednak obawiano się, że karoseria Trabanta będzie się topić w afrykańskim słońcu. |
|||
* Po zderzeniu [[Volkswagen Transporter|VW Transportera]] z Fiatem Uno, powstał model [[Fiat Fiorino|Fiorino]]. |
|||
* Fiata Uno FIRE w wolnym tłumaczeniu można nazwać ''jeden ogień'', co doskonale podkreśla jego właściwości jako bolidu. |
|||
* Przy zakupie Fiata Uno, trzeba było dopłacić za klapkę od schowka. |
|||
* Najdroższa wersja miała „digitale” i wiecznie zakleszczający się w pozycji "P" [[Automatyczna skrzynia biegów|automat]]. |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Aktualna wersja na dzień 19:33, 1 paź 2024
Fiat Uno – niezwykle wyjątkowy samochód. Ten, kto go posiada, może czuć się prawdziwym szczęściarzem. Super wydajny silnik 1.0 o mocy czterdziestu pięciu piętnastu pięciu koni mechanicznych sprawia, że to auto przeradza się w prawdziwego demona szybkości. Niezwykle szybko przyspiesza do 100 km/h. Robi to w czasie około dwunastu godzin. Cztery koła, sprawne hamulce i ręczny podnoszą wartość auta i sprawiają, że można wyczyniać nim takie cuda jak wchodzenie w zakręt na tak zwanym rękawie. Samochód ten występował w wielu wersjach, jak na przykład FIRE, którą charakteryzuje często pojawiające się pożary instalacji elektrycznej lub lekko stuningowana wersja Szpan.
Fiat Uno jest również doskonałym pojazdem do transportu worków z węglem, drewna do kominka oraz kartofli. Po zamontowaniu butli z gazem, można udawać przed koleżankami, że owa butla to podtlenek azotu. Niestety, prawda jest taka, że po jej zamontowaniu zmniejsza się prędkość maksymalna do i tak zawrotnych 15 km/h.
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- Z czasem z drzwi robią się piękne firanki w nowatorskim stylu rust-style.
- Łatwo można podwoić jego wartość – wystarczy zatankować lub zostawić w środku butelkę coli.
- Odstrasza blachary.
- Niektóre edycje limitowane nie posiadały pełnych wykończeń boczków drzwi i zamiast nich była tam goła blacha, o którą można było się schłodzić po dwunastogodzinnej jeździe z domu do szkoły.
- Bierze Golfa na wstecznym, którego nie da się wbić.
Wady[edytuj • edytuj kod]
- Tylne okna otwierane tylko do połowy, przez co nie pozwalają one na lansowanie zimnym łokciem.
- Lusterka boczne składają się w dwie strony.
- Nadwozie się trzęsie powyżej prędkości 45 km/h.
- Żeby samochód był lżejszy, nie zamontowano chłodnicy. Trzeba wrzucać lód do baku i jeździć z podniesioną maską.
- Wycieraczki mogą zmielić szybę i dostać się do wnętrza.
- Po wrzuceniu śmieci do baku, zatyka się rura wydechowa, a samochód zaczyna nieprzyjemnie buczeć od wydobywającego się z silnika techno.
- Po przekroczeniu 50 km/h (co jest trudnym wyczynem), przód się spłaszcza i z Fiata Uno robi się Fiat Coupé.
- Jak nalepisz naklejkę Volkswagen, to wszyscy myślą, że jest to Volkswagen Polo.
- Podczas rozpędzania, wskazówka licznika lekko drży na obie strony.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Wersja 0,9 słynie z niskiego spalania – najmniej pali, kiedy nie jeździ.
- Wersja 1,7D słynie z dużego momentu obrotowego – trzeba 30 minut włączać zapłon.
- Wersja Turbo słynie z silnika, który w przeciwieństwie do nadwozia jest rzeczywiście mocny.
- Fiaty Uno produkowane są obecnie w Afryce, miały zostać zastąpione przez Trabanty, jednak obawiano się, że karoseria Trabanta będzie się topić w afrykańskim słońcu.
- Po zderzeniu VW Transportera z Fiatem Uno, powstał model Fiorino.
- Fiata Uno FIRE w wolnym tłumaczeniu można nazwać jeden ogień, co doskonale podkreśla jego właściwości jako bolidu.
- Przy zakupie Fiata Uno, trzeba było dopłacić za klapkę od schowka.
- Najdroższa wersja miała „digitale” i wiecznie zakleszczający się w pozycji "P" automat.