Fiat Uno: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to D@mi. Autor wycofanej wersji to 83.28.108.65.)
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 89.64.45.112, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 136 wersji utworzonych przez 98 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:1988 Fiat Uno 70SL (24828556025).jpg|thumb|Super-Uno]]
'''Fiat Uno''' – niezwykle wyjątkowy [[samochód]]. Ten, kto go posiada, może czuć się prawdziwym [[szczęściarz]]em. Super wydajny silnik 1.0 posiadający 45 [[koń|koni]] mechanicznych sprawia, że to [[auto]] przeradza się w prawdziwego [[demon]]a szybkości. Niezwykle szybko przyspiesza do 100 km/h. Robi to w czasie około 17 [[sekunda|sekund]]. Cztery [[koła]], sprawne [[hamulce]] i ręczny podnoszą wartość auta i sprawiają, że można wyczyniać prawdziwe cuda (ekwilibrystyczne cuda), np. wchodzić w zakręt na tzw. ''rękawie''. Istnieje wiele innych [[model]]i tego samochodu m.in. modele ''Fiata uno FIRE'', lub lekko [[tuning|stuningowane]] zwane ''Fiatami Uno Laser''.
'''Fiat Uno''' – niezwykle wyjątkowy [[samochód]]. Ten, kto go posiada, może czuć się prawdziwym [[szczęściarz]]em. Super wydajny silnik 1.0 o mocy <del>czterdziestu pięciu</del> <del>piętnastu</del> pięciu [[Koń mechaniczny|koni mechanicznych]] sprawia, że to auto przeradza się w prawdziwego demona szybkości. Niezwykle szybko przyspiesza do 100 km/h. Robi to w czasie około dwunastu [[godzina|godzin]]. Cztery [[koło|koła]], sprawne [[hamulec|hamulce]] i [[Hamulec ręczny|ręczny]] podnoszą wartość auta i sprawiają, że można wyczyniać nim takie cuda jak wchodzenie w zakręt na tak zwanym ''rękawie''. Samochód ten występował w wielu wersjach, jak na przykład ''FIRE'', którą charakteryzuje często pojawiające się pożary instalacji elektrycznej lub lekko [[Tuning|stuningowana]] wersja ''Szpan''.


Fiat Uno jest również doskonałym pojazdem do transportu worków z węglem lub drewna do kominka. Po zamontowaniu butli z gazem można udawać przed koleżankami, że owa butla to podtlenek azotu, niestety po zamontowaniu butli z gazem zmniejsza się jego prędkość maksymalna do i tak zawrotnych 140 km/h.
Fiat Uno jest również doskonałym pojazdem do transportu worków z [[węgiel|węglem]], drewna do kominka oraz [[Ziemniak|kartofli]]. Po zamontowaniu [[LPG|butli z gazem]], można udawać przed [[Lachon|koleżankami]], że owa butla to [[Tlenek diazotu|podtlenek azotu]]. Niestety, prawda jest taka, że po jej zamontowaniu zmniejsza się prędkość maksymalna do i tak zawrotnych 15 km/h.


== Zalety ==
{{stubmot}}
[[Plik:Fiat Uno front 20070829.jpg|thumb|Uno prosto z fabryki. Jeszcze gorące!]]
* Z czasem z drzwi robią się piękne firanki w nowatorskim stylu ''rust-style''.
* Łatwo można podwoić jego [[wartość]] – wystarczy zatankować lub zostawić w środku butelkę [[Cola|coli]].
* Odstrasza [[Blachara|blachary]].
* Niektóre edycje limitowane nie posiadały pełnych wykończeń boczków drzwi i zamiast nich była tam goła blacha, o którą można było się schłodzić po dwunastogodzinnej jeździe z domu do szkoły.
* Bierze [[Volkswagen Golf|Golfa]] na wstecznym, którego nie da się wbić.

== Wady ==
[[Plik:Fiat Uno 45.jpg|thumb|Uno miejskie]]
* Tylne [[okno|okna]] otwierane tylko do połowy, przez co nie pozwalają one na lansowanie [[zimny łokieć|zimnym łokciem]].
* Lusterka boczne składają się w dwie strony.
* Nadwozie się trzęsie powyżej prędkości 45 km/h.
* Żeby samochód był lżejszy, nie zamontowano chłodnicy. Trzeba wrzucać lód do baku i jeździć z podniesioną maską.
* Wycieraczki mogą zmielić szybę i dostać się do wnętrza.
* Po wrzuceniu śmieci do baku, zatyka się rura wydechowa, a samochód zaczyna nieprzyjemnie buczeć od wydobywającego się z silnika [[techno]].
* Po przekroczeniu 50 km/h (co jest trudnym wyczynem), przód się spłaszcza i z Fiata Uno robi się [[Fiat Coupé]].
* Jak nalepisz naklejkę Volkswagen, to wszyscy myślą, że jest to [[Volkswagen Polo]].
* Podczas rozpędzania, wskazówka licznika lekko drży na obie strony.

== Ciekawostki ==
[[Plik:Fiat Uno 5 porte 1986.jpg|thumb|Fiat Uno o jakim nie śniłeś]]
* Wersja 0,9 słynie z niskiego spalania – najmniej pali, kiedy nie jeździ.
* Wersja 1,7D słynie z dużego momentu obrotowego – trzeba 30 minut włączać zapłon.
* Wersja Turbo słynie z silnika, który w przeciwieństwie do nadwozia jest rzeczywiście mocny.
* Fiaty Uno produkowane są obecnie w [[Afryka|Afryce]], miały zostać zastąpione przez [[Trabant]]y, jednak obawiano się, że karoseria Trabanta będzie się topić w afrykańskim słońcu.
* Po zderzeniu [[Volkswagen Transporter|VW Transportera]] z Fiatem Uno, powstał model [[Fiat Fiorino|Fiorino]].
* Fiata Uno FIRE w wolnym tłumaczeniu można nazwać ''jeden ogień'', co doskonale podkreśla jego właściwości jako bolidu.
* Przy zakupie Fiata Uno, trzeba było dopłacić za klapkę od schowka.

{{Motoryzacja}}
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Aktualna wersja na dzień 13:19, 8 cze 2023

Super-Uno

Fiat Uno – niezwykle wyjątkowy samochód. Ten, kto go posiada, może czuć się prawdziwym szczęściarzem. Super wydajny silnik 1.0 o mocy czterdziestu pięciu piętnastu pięciu koni mechanicznych sprawia, że to auto przeradza się w prawdziwego demona szybkości. Niezwykle szybko przyspiesza do 100 km/h. Robi to w czasie około dwunastu godzin. Cztery koła, sprawne hamulce i ręczny podnoszą wartość auta i sprawiają, że można wyczyniać nim takie cuda jak wchodzenie w zakręt na tak zwanym rękawie. Samochód ten występował w wielu wersjach, jak na przykład FIRE, którą charakteryzuje często pojawiające się pożary instalacji elektrycznej lub lekko stuningowana wersja Szpan.

Fiat Uno jest również doskonałym pojazdem do transportu worków z węglem, drewna do kominka oraz kartofli. Po zamontowaniu butli z gazem, można udawać przed koleżankami, że owa butla to podtlenek azotu. Niestety, prawda jest taka, że po jej zamontowaniu zmniejsza się prędkość maksymalna do i tak zawrotnych 15 km/h.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

Uno prosto z fabryki. Jeszcze gorące!
  • Z czasem z drzwi robią się piękne firanki w nowatorskim stylu rust-style.
  • Łatwo można podwoić jego wartość – wystarczy zatankować lub zostawić w środku butelkę coli.
  • Odstrasza blachary.
  • Niektóre edycje limitowane nie posiadały pełnych wykończeń boczków drzwi i zamiast nich była tam goła blacha, o którą można było się schłodzić po dwunastogodzinnej jeździe z domu do szkoły.
  • Bierze Golfa na wstecznym, którego nie da się wbić.

Wady[edytuj • edytuj kod]

Uno miejskie
  • Tylne okna otwierane tylko do połowy, przez co nie pozwalają one na lansowanie zimnym łokciem.
  • Lusterka boczne składają się w dwie strony.
  • Nadwozie się trzęsie powyżej prędkości 45 km/h.
  • Żeby samochód był lżejszy, nie zamontowano chłodnicy. Trzeba wrzucać lód do baku i jeździć z podniesioną maską.
  • Wycieraczki mogą zmielić szybę i dostać się do wnętrza.
  • Po wrzuceniu śmieci do baku, zatyka się rura wydechowa, a samochód zaczyna nieprzyjemnie buczeć od wydobywającego się z silnika techno.
  • Po przekroczeniu 50 km/h (co jest trudnym wyczynem), przód się spłaszcza i z Fiata Uno robi się Fiat Coupé.
  • Jak nalepisz naklejkę Volkswagen, to wszyscy myślą, że jest to Volkswagen Polo.
  • Podczas rozpędzania, wskazówka licznika lekko drży na obie strony.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

Fiat Uno o jakim nie śniłeś
  • Wersja 0,9 słynie z niskiego spalania – najmniej pali, kiedy nie jeździ.
  • Wersja 1,7D słynie z dużego momentu obrotowego – trzeba 30 minut włączać zapłon.
  • Wersja Turbo słynie z silnika, który w przeciwieństwie do nadwozia jest rzeczywiście mocny.
  • Fiaty Uno produkowane są obecnie w Afryce, miały zostać zastąpione przez Trabanty, jednak obawiano się, że karoseria Trabanta będzie się topić w afrykańskim słońcu.
  • Po zderzeniu VW Transportera z Fiatem Uno, powstał model Fiorino.
  • Fiata Uno FIRE w wolnym tłumaczeniu można nazwać jeden ogień, co doskonale podkreśla jego właściwości jako bolidu.
  • Przy zakupie Fiata Uno, trzeba było dopłacić za klapkę od schowka.