S-Bahn w Berlinie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
 
(Nie pokazano 35 wersji utworzonych przez 19 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''S-Bahn Berlin''' (Schnellstadtbahn - czyli właściwie SS-Bahn) - Naziemna kolej funkcjonująca w [[Berlin|Berlinie]] i paru przylegających do niego wioskach.
'''S-Bahn Berlin''' (''Schnellstadtbahn'', czyli właściwie ''SS-Bahn'') naziemna kolej funkcjonująca w [[Berlin]]ie i paru przylegających do niego wioskach. Pracownicy strajkują przez 30% czasu, wykłócając się o 50 [[euro]] podwyżki, mając przy tym w [[dupa|serdecznym poważaniu]] swoich klientów. W przerwach międzystrajkowych od niektórych pociągów odpadają koła, co skutkuje kilkutygodniowym wyłączeniem wszystkich pociągów tego typu (czyli wszystkich).



== Historia ==
== Historia ==
Historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi, gdyż całą kolej trafił szlag z trzeciej szyny.


Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla [[Stany Zjednoczone Ameryki|Amerykańców]] i [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Sowietów]] powstał mur berliński. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, ale wpadały ''tylko tak przelotem'' i nikt oczywiście na wschodnich nie wysiadał. Jak ktoś próbował, to witano go po rosyjsku –zasieki, mina, [[karabin|automaty]]... Oj, nie było wesoło, nie było.
Pikna historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi - całą kolej popieścił prąd z trzeciej szyny.
Na dworcu Friedricha trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha, wschodnie słyszano aż za dobrze.


Historię najnowszą ''SS-Bahn Berlin'' dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi [[strajk]]ami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku rozpocznie się następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko częścią Deutsche Bahn. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego w [[Niemcy|Niemczech]] kwitnie kultura furmankowo-autostopowa.
III Rzesza planowała budowę tunelu północ-południe, między studniami a ulicą papieską. Planami III Rzeszy zajęło się zjednoczone RFN. Kolejka miejska, jak sama nazwa kursuje z południa na północ (albo z północy na południe) kursuje w tunelu.


== Dzisiaj ==
Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla Amerykańców i Ruskich powstał mur berliński. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, tyle, że nikt nie wysiadał. Jak ktoś próbował to i tak daleko nie zachodził - mina, zasiek, mina, automaty, mina. Nie było wesoło.
Przez [[Niemcy|Niemców]] zwany „psia głowa” („Hundekopf”). Nieważne więc, w który pociąg wsiądziesz. Jeśli wsiadłeś w złym kierunku, klapnij się i zanuć ''Don't worry/Be happy'' i poczekaj troszkę dłużej.
Na dworcu Friedrichstr. trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha.


Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam, czy Bernau.
==Dzisiaj==
Przez Niemców z prowincji zwany "kółko i krzyżyk". Kółko - psia głowa. Nieważne, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli w ten, co jedzie w przeciwnym do pożądanego przez ciebie kierunku - zdrzemnij się pół godziny. I tak dojedziesz.


== Zalety ==
Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam.
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można dostać się w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich.


== Wady ==
Historię najnowszą S-Bahn Berlin dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi strajkami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku będzie następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko pierdówą Deutsche Bahn. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego kwitnie w Niemczech kultura autostopowo-furmankowa.
Niestety, tyle samo zajmuje dojazd do sąsiedniej dzielnicy, a nawet osiedla (często lepiej pójść na piechotę). Podczas strajku, zanim coś przyjedzie, możesz spokojnie urządzić sobie piknik, obejrzeć Titanica dwa razy.


==Zalety==
== Pracownicy ==
Aby zostać maszynistą należy posiadać umiejętność:
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końća miasta na drugi można się dostać w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich - czyt. obsługujących dwa pedały.
* Przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne);
* Strajkowania i pikietowania;
* Spóźniania się;
* Zastępowania zepsutego zapowiadacza;
* Dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem


==Wady==
== Stacje ==
W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne – po prostu im dalej na obrzeża, to tym mniej są one potrzebne. No ale trzeba podwieźć dupy bogatych zamiataczów, no nie?
Z drugiej strony, tyle samo zajmuje czasem dojazd do sąsiedniej dzielnicy. Często, tj podczas strajku, zanim jakiś pociag przyjedzie, możesz spokojnie urządzić piknik obejrzeć Titanica i zapuścić brodę a'la zz Top.
* Stacja '''Ostkreuz''' (właściwie '''Rostkreuz''', czyli ''Rdzawy Krzyż'' lub ''Rdzawy Peron'') – kupa [[peron]]ów metalowego żelastwa, pompująca 100 ludzi dziennie. Tak długo odwlekano z remontem tej stacji, że zamieniła się ona w zabytek i trzeba obecnie tysiące zezwoleń i prac archeologów, aby zacząć ją w ogóle remontować… W końcu jednak remont zaczęto.
* Stacja '''NordBahnhof''' (jak sama nazwa mówi, mieści się w centrum miasta)
* Stacja '''Yorckstrasse''' (podstęp pracowników S-Bahna, faktycznie istnieją 2 zupełnie różne stacje S-Bahna o tej samej nazwie, obsługiwane przez różne linie, nie mające bezpośredniego połączenia, a odległe od siebie o 300 m).


==Pracownicy==
== Linie ==
* '''S1''' – od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości dochodzącej do 20km/h.
Aby zostać motorniczym Deutsche Bahn:
* '''S2/S25''' – coś na niej jeździ. Ponieważ w kolejkach tej linii panuje brud, nigdy nie są one nienawiedzane przez [[kontroler biletów|kanarów]]. Aktualizacja: ponieważ panuje mit, że na tych liniach jest brud, te linie rzadko są zatłoczone, w odróżnieniu od częściowo mającej ten sam przebieg '''S1'''.
*Umiejętność przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne)
* '''S3''' – powstała po to, by [[Niemiecka Republika Demokratyczna|NRD]]-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, aby się z niej przesiąść.
*Umiejętność strajkowania i pikietowania.
* '''S41/S42''' – Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. Po prostu dłużej ci to zajmie.
*Niepunktualność
* '''S45/S46/S47''' – linie na zadupia.
*Umiejętność zastępowania zepsutego zapowiadacza
* '''S5''' – kolejna linia z celem, by biedni ''Wschodni'' mogli dojechać do bogatego centrum.
*Umiejętność dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem. I to nie mając samochodu.
* '''S6''' – być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu, ponieważ ta linia nie istnieje
* '''S7/S75''' – najgorsze wschodnie osiedla.
* '''S8/S85''' – stworzone, by te wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem.
* '''S9''' – na lotnisko, by [[Polak|Polacy]], [[Turcja|Turcy]], [[Rosjanie|Ruscy]], [[Serbia|Jugole]] i [[Wietnam]]cy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego [[lotnisko|lotniska]] przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić. Na szczęście jednak, kursuje rzadko.


==Stacje==
== Pasażerowie ==
* 2% – [[Polacy|zapracowani budowlańcy]].
* 10% – zakręceni jak gołębie nad [[Czarnobyl]]em [[student|studenci]].
* 10% – sterroryzowani [[uczeń|uczniacy]].
* 5% – [[Rosjanie|czciciele Wódki]].
* 25% – małomiasteczkowcy.
* 51% – sprzedawcy gazet alternatywnych, [[alkoholik|menele]], [[narkoman|ćpuny]].
* 9% – [[kontroler biletów|agenci Matrixa]].


{{Kolej}}
W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne.


[[Kategoria:Kolej]]
Im dalej na obrzeża, tym mniej potrzebne, no ale trzeba podwieźć grube dupy bogatych zamiastuchów, no nie?

Gesundbrunnen - Północne skrzyżowanie. Przytulnie, nowocześnie, no chyba, że sylwester.

Westkreuz - Duża hala stworzona by podleczyć kompleksy bogatych urzędników DB.

Ostkreuz (właściwie Rostkreuz) - Kupa peronów metalowego żelastwa, pompująca 100 tys. sztuk żywego mięsa dziennie. Tak długo odwlekano z remontem, że stacja zamieniła się właściwie w zabytek i nie można jej tak po prostu wyremontować...

==Linie==
'''S1''' - Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości 20km/h.

'''S2/S25''' - Jest, czasami nawet coś na niej jeździ. Zazwyczaj brud, nigdy nienawiedzana przez kanarki.

'''S3''' - Kiedyś powstała po to by NRD-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, by się z niej przesiąść.

'''S41/S42''' - Linia z torem a'la Formuła 1. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. A nawet się zdrzemniesz.

'''S45/S46/S47''' - Uzupełnienie połduniowego ringa, dalej jedą gdzieś na płd.-wsch. zapewne do Kambodży, Bhutanu lub na jakieś lotnisko.

'''S5''' - Kolejna linia, by biedni Ossi mogli dojechać do bogatego centrum.

S6 - Nie ma no. Kiedyś może była ale jej ni ma no. Być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu.

'''S7/S75''' - Najgorsze wschodnie osiedla, tak, tymi liniami trafisz w okolice ruskich stasi i neonazi.

'''S8/S85''' - Stworzone, by wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem. Linia o charakterze edukacyjnym.
'''
S9''' - Na lotnisko, by Polacy, Turcy, Ruscy, Jugole i Wietnamcy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego lotniska przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić.

==Pasażerowie==
*[[Polacy|Zapracowane putzfrau i budowlańcy]] - 2%
*Zakręceni jak słoiki od dżemu studenci - 5%
*Zamyśleni uczniacy - 10%
*[[Rosjanie|Wyznawcy Wódki]] - 3%
*Małomiasteczkowcy - 25%
*Sprzedawcy gazet alternatywnych, menele, ćpuny - 50%
*Agenci Matrixa - 10%

==Zobacz też==
* [[Metro berlińskie|U-Bahn w Berlinie]]
* [[metro]], [[Berlin]]

[[Kategoria:Kolejnictwo]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Niemcy]]

{{ok}}

Aktualna wersja na dzień 18:39, 3 maj 2019

S-Bahn Berlin (Schnellstadtbahn, czyli właściwie SS-Bahn) – naziemna kolej funkcjonująca w Berlinie i paru przylegających do niego wioskach. Pracownicy strajkują przez 30% czasu, wykłócając się o 50 euro podwyżki, mając przy tym w serdecznym poważaniu swoich klientów. W przerwach międzystrajkowych od niektórych pociągów odpadają koła, co skutkuje kilkutygodniowym wyłączeniem wszystkich pociągów tego typu (czyli wszystkich).

Historia[edytuj • edytuj kod]

Historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi, gdyż całą kolej trafił szlag z trzeciej szyny.

Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla Amerykańców i Sowietów powstał mur berliński. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, ale wpadały tylko tak przelotem i nikt oczywiście na wschodnich nie wysiadał. Jak ktoś próbował, to witano go po rosyjsku –zasieki, mina, automaty... Oj, nie było wesoło, nie było. Na dworcu Friedricha trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha, wschodnie słyszano aż za dobrze.

Historię najnowszą SS-Bahn Berlin dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi strajkami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku rozpocznie się następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko częścią Deutsche Bahn. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego w Niemczech kwitnie kultura furmankowo-autostopowa.

Dzisiaj[edytuj • edytuj kod]

Przez Niemców zwany „psia głowa” („Hundekopf”). Nieważne więc, w który pociąg wsiądziesz. Jeśli wsiadłeś w złym kierunku, klapnij się i zanuć Don't worry/Be happy i poczekaj troszkę dłużej.

Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam, czy Bernau.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można dostać się w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich.

Wady[edytuj • edytuj kod]

Niestety, tyle samo zajmuje dojazd do sąsiedniej dzielnicy, a nawet osiedla (często lepiej pójść na piechotę). Podczas strajku, zanim coś przyjedzie, możesz spokojnie urządzić sobie piknik, obejrzeć Titanica dwa razy.

Pracownicy[edytuj • edytuj kod]

Aby zostać maszynistą należy posiadać umiejętność:

  • Przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne);
  • Strajkowania i pikietowania;
  • Spóźniania się;
  • Zastępowania zepsutego zapowiadacza;
  • Dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem

Stacje[edytuj • edytuj kod]

W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne – po prostu im dalej na obrzeża, to tym mniej są one potrzebne. No ale trzeba podwieźć dupy bogatych zamiataczów, no nie?

  • Stacja Ostkreuz (właściwie Rostkreuz, czyli Rdzawy Krzyż lub Rdzawy Peron) – kupa peronów metalowego żelastwa, pompująca 100 ludzi dziennie. Tak długo odwlekano z remontem tej stacji, że zamieniła się ona w zabytek i trzeba obecnie tysiące zezwoleń i prac archeologów, aby zacząć ją w ogóle remontować… W końcu jednak remont zaczęto.
  • Stacja NordBahnhof (jak sama nazwa mówi, mieści się w centrum miasta)
  • Stacja Yorckstrasse (podstęp pracowników S-Bahna, faktycznie istnieją 2 zupełnie różne stacje S-Bahna o tej samej nazwie, obsługiwane przez różne linie, nie mające bezpośredniego połączenia, a odległe od siebie o 300 m).

Linie[edytuj • edytuj kod]

  • S1 – od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości dochodzącej do 20km/h.
  • S2/S25 – coś na niej jeździ. Ponieważ w kolejkach tej linii panuje brud, nigdy nie są one nienawiedzane przez kanarów. Aktualizacja: ponieważ panuje mit, że na tych liniach jest brud, te linie rzadko są zatłoczone, w odróżnieniu od częściowo mającej ten sam przebieg S1.
  • S3 – powstała po to, by NRD-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, aby się z niej przesiąść.
  • S41/S42 – Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. Po prostu dłużej ci to zajmie.
  • S45/S46/S47 – linie na zadupia.
  • S5 – kolejna linia z celem, by biedni Wschodni mogli dojechać do bogatego centrum.
  • S6 – być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu, ponieważ ta linia nie istnieje
  • S7/S75 – najgorsze wschodnie osiedla.
  • S8/S85 – stworzone, by te wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem.
  • S9 – na lotnisko, by Polacy, Turcy, Ruscy, Jugole i Wietnamcy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego lotniska przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić. Na szczęście jednak, kursuje rzadko.

Pasażerowie[edytuj • edytuj kod]