Volkswagen Golf: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Szablon, if i can add it...)
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 5.184.201.31, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 156 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:VW Golf I cabriolet (6).jpg|thumb|Wybuchnę z radości, kiedy dowiem się, że to można gdzieś kupić.]]
{{popr|Linki wewnętrzne, kaegoryzacja, wygląd}}
[[Plik:Volkswagen Golf GL 1983.jpg|thumb|Golf nie taki zły...]]
VW Golf- niezwykle popularny samochód z po Hitlerowskiego koncernu VW, Golfa uznać można za auto uniwersalne i cultowe. Golfem w wersji GTI 2.0 jeździ dres, 1.9TDI toczy się dziadek natomiast w 2.8VR6 spotkamy szpanera maniaka prędkości.
'''VW Golf''' – niezwykle popularny samochód koncernu [[Volkswagen]]. Wyjątkowy [[burakowóz|pojazd]]. Golfa uznać można za auto dla każdego; nieważne czy idiota czy podejrzany typ. Golfem z benzynowym 1.6 jeździ niejeden [[dresiarz|inteligent]], w 1.9 TDI toczy się dziadek, natomiast w wersjach GTI (każda generacja poza III), GT i VR6 (dotyczy tylko Golfa III), G60 i R (od Golfa VI; Golfy IV i V były oznaczone jako R32) spotkamy maniaków prędkości.
Polacy upodobali sobie wersję z podstawowym, niezwykle dynamicznym, benzynowym silnikiem 1.4 na licencji [[Fiat]]a, który w wersji 704 cm³ używany jest w modelu [[Fiat Cinquecento|Cinquecento]]. Jego bratem jest Polo, i być może niedługo pojawi się VW Brydż<ref>W planach VW są modele Roulette, Poker i Blackjack. [[Volkswagen Gol|VW Gol]] (jak w [[Piłka nożna|piłce kopanej]]) powstał, ale jest sprzedawany tylko w Brazylii</ref>.


== Modele ==
== Najnowszy model ==
Sportowe zawieszenieradykalna gleba −80/–60, od starego modelu twardsze sprężyny, sztywniejsze amortyzatory, poliuretanowe tuleje wahaczy i drążków stabilizatora. Oryginalnie zawias jest zbyt miękki i nie pozwala nam wyczuć mikropęknięć [[asfalt]]u. Analogicznie wysokość zawieszenia jest dużo większa, i jak to się mówi, jeśli na żyletce nie wisi, to za wysoko… (+20 do handlingu, −60% mobilność, +100 [[lans]]).
Producent twierdzi że auto produkowane było w wielu wersjach (pomijając modele)natomiast co wynika z obserwacji śmiało można stwierdzić że one wszystkie to GTI 2.8 VR6 16V DOHC Turbo Intercooler Kompressor G60 20V V6. Tak bynajmniej wynika ze specyfikacji znaczkowo oklejeniowej tylnej klapy...


== Tuning ==
== Tuning ==
[[Plik:Golf.jpg|220px|thumb|Prawidłowy tuning Golfa. Taki jest pokazany w poradniku ''Jak stuningować swojego VW Golfa?'' rozpowszechnionym na Rumunię, Bułgarię, Rosję, Ukrainę i Białoruś<ref>Do Polski mógł trafić, ale Niemcy przechwycili ten poradnik na granicy z Polską w Görlitz/Zgorzelcu</ref>]]
Golfy są chyba na 2 miejscu po Hondzie Civic na liście najczęściej buraczonych (tuningowanych) aut.
Golfy są na pierwszym miejscu (przed [[Honda Civic|Hondą Civic]]) na liście najczęściej buraczanych (tuningowanych) aut. To auto które najczęściej zbiera komentarze w stylu (sytuacja z trzema właścicielami Golfa pod sklepem):

– Mój Golf III jest ładniejszy<br />– Nie, to mój Golf III jest ładniejszy<br />– A ja Wam mówię, że mój Golf III jest duuuużo ładniejszy

Po czym obydwaj wciągają wspólnie kreskę pokoju.


== Gadżety ==
== Gadżety ==
Golf powinien posiadać:
Golf powinien posiadać:
* naklejkę na tylnej szybie Tjunink/Turbo/Alpajn
* naklejkę na tylnej szybie Tjunink/Turbo/Alpajn/Pajonier/SPORT;
* plastikowe chromowane lusterka typu M3
* plastikowe, chromowane [[Lustro|lusterka]] typu M3;
* [[neon]]y;
* neony
* niebieskie postojówki
* niebieskie postojówki;
* czarne szyby
* czarne szyby;
* duża, głośną i bezsensowną końcówkę wydechu
* dużą, głośną i bezsensowną końcówkę wydechu;
* [[subwoofer]] zbudowany w oparciu o wzmacniacz [[Voice Fraft]] i kolumnę [[Alphard]] o łącznej mocy przekraczającej moc alternatora;
* nieczynne wloty powietrza na przedniej masce;
* naklejkę trójwymiarową imitującą wgniecenie karoserii;
* [[kołpak]]i zakupione w [[Tesco]] za 10 [[1 złoty|złotych]];
* klatkę bezpieczeństwa z atestem firmy „Pan Wiesław”;
* osłonę maski (z [[Język angielski|ang]]. ''BRA'');
* profesjonalną wlepę imitującą sportowy wlew paliwa;
* instalację [[Tlenek diazotu|LPG]] montowaną u pana Henia w trzeciej chałupie za sołtysem;
* pstryczek na kierownicy, który do niczego nie służy, za to szpanersko wygląda;
* hak holowniczy wyposażony w piłeczkę tenisową;
* zawieszenie z deskorolki;
* tablicę z amerykańskiej bryki (znalezionej w Polsce na śmietniku);
* drzwi z plexy (żeby lepiej było widać dres);
* dokładkę zderzaka, która latem jest szpanersko urywana na dwucentymetrowym krawężniku, a w zimie służy do odśnieżania slumsów.


== Rasowanie ==
== Użytkowanie ==
Na chodniku stoi sobie Golf III. Pod maską 1.4 na gaźniku. Kolor wyblakło-czerwony, czarna maska, pokaźny spoiler i zderzaki z dokładką. Blacharka gdzieniegdzie powgniatana, w kilku miejscach krzywo nałożona szpachla. Korozja wyziera spod nakładek na nadkolach. Na atrapie i klapie bagażnika ze dwie/trzy naklejki VR6 (opcjonalnie GT). Przód obniżony (po co sportowe sprężyny? wystarczy skrócić starą).
Do auta wsiada łysy pan, w ciemnych okularach, bez szyi, oczywiście dresik [[Adidas]]a. Nagle ze środka dobiega ''wilk na mikrofonie''.
Po kilku minutach wsłuchiwania się w utwór muzyczny, jedna ręka [[Zimny łokieć|ląduje za oknem]], a druga przekręca kluczyk. Wciśnięcie sprzęgła lub wrzucenie biegu jałowego nie jest konieczne, gdyż Golf z przebiegiem 315 tysięcy km nie ma już sprzęgła. Przez kilka/kilkadziesiąt sekund należy kręcić rozrusznikiem, aby silnik zapalił. Jeśli to nie skutkuje, należy przepchać gaźnik (pochodzący z bolidu marki [[Fiat 126p]]).

Czy silnik odpalił można poznać, po tym, że z rury o średnicy trzydziestu centymetrów wydostaje się niebieska chmura spalonej mieszanki paliwowo-olejowej, a spod maski słychać startującego Boeinga. Jeszcze dwa depnięcia w gaz, coby potężne 1.4 nie zgasło i można przełączyć na podtlenek GAZOTU.
Kiedy już wehikuł jest przygotowany, kierowca Golfa musi ruszyć z piskiem opon i koniecznie wymusić pierwszeństwo podczas włączania się do ruchu – w przypadku pominięcia tego punktu poziom lansu spada o pięć punktów.

== Spalanie ==
Średnie spalanie jakie zaobserwowali [[Dres|kierowcy aut]] to około 0,75 płynu. Jednak do dzisiaj nie wiadomo o jaki płyn chodziło. Mogła to być wódka Bols.
Dodatkowo udało się ustalić spalanie magicznej substancji LPG. W przypadku montowania instalacji LPG u pana Andrzeja za rogiem w stodole, spalanie wynosi 20 litrów LPG na 100 km, zakładając średnią prędkość 50 km/h na piątym biegu. W przypadku zakładania instalacji podtlenku LPG u pana Zbysława w salonie ''Golfy i spółka S.A.'', spalanie wynosi 10 litrów na 100 kilometrów, średnia prędkość to 90 km/h na piątym biegu. Dodatkowo każdy, kto założy LPG u pana Zbysława, dostaje magiczną kartkę, lecz w tym wypadku poziom respektu spada −50 punktów. Od pana Andrzeja zawsze zyskujemy brak magicznej karteczki, lecz mocny ból głowy i dziwny zapach w czasie jazdy plus +30 punktów respektu.

== Tuning ==
Najczęstsze sposoby na poprawienie osiągów to:
Najczęstsze sposoby na poprawienie osiągów to:
* strumienice mocy (+10km)
* strumienice [[moc]]y (+10 KM);
* magnetyzery mocy (teraźniejsze są tak dopracowane że każdy dodaje +40km)
* magnetyzery mocy (teraźniejsze są tak dopracowane, że każdy dodaje +40 KM);
* sportowe w pełni profesjonalne filtry stodołowe (kawałek dziurawej rury obłożony słomą)(+10km)
* w pełni profesjonalne sportowe filtry stodołowe (kawałek dziurawej rury obłożony słomą; +10 KM);
* dysze spryskiwaczy z diodami led (+8km szt.)
* dysze spryskiwaczy z diodami LED (jedna sztuka: +8 KM);
* naklejki sponsorów (+1km szt.)
* naklejki sponsorów (jedna sztuka: +1 KM);
* białe tarcze zegarów (+5km, 40km/h zawyża)
* białe tarcze zegarów (+5 KM, 40 km/h zawyża);
* lotka, spojler, skrzydło (+20km, -30km/h, +3obrażenia u przechodniów, + 10% intensywność kontroli drogowych)
* lotka, spojler, skrzydło (+20 KM, −30 km/h, +3 do obrażeń u przechodniów, +10% do intensywności kontroli drogowych);
* sportowy wydech (końcowy) (+25km)
* sportowy wydech (końcowy) (+25 KM);
* dodatkowe zegary AutoGauge (+2km szt)
* dodatkowe zegary AutoGauge (+2 KM);
* przyciemnione szyby (+10 KM);
== Prowadzenie ==
* emblemat GTI (+145 KM) lub TDI (+150 KM);
* sportowe zawieszenie,-radykalna gleba -80/-60, twardsze sprężyny, sztywniejsze amortyzatory, poliuretanowe tuleje wahaczy i drążków stabilizatora (org. zawias jest zbyt miękki bo nie pozwala nam wyczuć mikro pęknięc asfaltu, analogicznie wysokość zawieszenia jest zbyt duża (każdy kto ogląda TV wie że niżej lepiej, a może nie...) i jak to się mówi jeśli na żyletce nie wisi to za wysoko...) (+20 do hendlingu, -60% mobilność, +100 lans)
* instalacja podtlenku LPG (na śrubkę; +0,000001 KM);
* sportowe hamulce- wentylowane i frezowane tarcze Brembo + klocki Ferodo z seri DS3000, przewody w oplocie stalowym BfGoodrich, Płyn Ferodo DOT 5.1, wzmacniacz siły hamowania F1Z
* ksenonowe reflektory (jonizują powietrze; +13,5 KM);
* siekiera w bagażniku (+2 KM, +2 do obrony domu przed gangsterami);
* pistolet na kulki w drzwiach kierowcy (+0000,06 KM, +4 do ochrony przed gangsterami);
* sportowe hamulce – umalowane czerwonym lub żółtym sprayem tarcze, klocki (Lego z serii do lat 3), ceramiczne bębny hamulcowe, przewody w oplocie sparciałogumowym, wzmacniacz siły hamowania (aluminiowe nakładki na pedały).

== Eksploatacja ==
Auto tak proste w obsłudze i naprawie, że nie wymaga ono asysty [[MacGyver]]a.
Należy zwracać szczególną uwagę na wymianę części (akumulator, klocki, szczęki, olej i tym podobne), ponieważ w ten sposób ich wartość może przekroczyć wartość całego „pojazdu” i wymaga bitexowania podwozia, aby podłoga nie opadła.
Wystarczy śrubokręt i stary, rozpadający się młotek, aby go naprawić. Mechanicy bardzo lubią naprawiać ten model [[Volkswagen|Wieśwagena]], bo łatwiej się go naprawia od Passata i innych [[Samochód|wyrobów samochodopodobnych]] tego producenta. Dużo łatwiej się naprawia Wieśwagena Golfa od wszelkich [[Škoda Auto|Škód]], gdyż rozkręcenie samego silnika to tylko dwie minuty, a w przypadku Škody – 10 godzin<ref>Dotyczy to tych produkowanych od około 1991 roku przez Wieśwagena, na wcześniejsze potrzeba było dwie godziny</ref>.

{{Przypisy}}
{{Motoryzacja}}

[[cs:Golf]]
[[de:Golf]]
[[en:Golf]]
[[es:Golf]]
[[fi:Golf]]
[[fr:Golf]]
[[it:Golf]]
[[ja:ゴルフ]]
[[ko:골프]]
[[no:Golf]]
[[pt:Golfe]]
[[th:กอล์ฟ]]
[[zh-tw:高爾夫球]]
[[Kategoria:Samochody]]

Aktualna wersja na dzień 22:11, 8 lis 2022

Wybuchnę z radości, kiedy dowiem się, że to można gdzieś kupić.
Golf nie taki zły...

VW Golf – niezwykle popularny samochód koncernu Volkswagen. Wyjątkowy pojazd. Golfa uznać można za auto dla każdego; nieważne czy idiota czy podejrzany typ. Golfem z benzynowym 1.6 jeździ niejeden inteligent, w 1.9 TDI toczy się dziadek, natomiast w wersjach GTI (każda generacja poza III), GT i VR6 (dotyczy tylko Golfa III), G60 i R (od Golfa VI; Golfy IV i V były oznaczone jako R32) spotkamy maniaków prędkości. Polacy upodobali sobie wersję z podstawowym, niezwykle dynamicznym, benzynowym silnikiem 1.4 na licencji Fiata, który w wersji 704 cm³ używany jest w modelu Cinquecento. Jego bratem jest Polo, i być może niedługo pojawi się VW Brydż[1].

Najnowszy model[edytuj • edytuj kod]

Sportowe zawieszenie – radykalna gleba −80/–60, od starego modelu twardsze sprężyny, sztywniejsze amortyzatory, poliuretanowe tuleje wahaczy i drążków stabilizatora. Oryginalnie zawias jest zbyt miękki i nie pozwala nam wyczuć mikropęknięć asfaltu. Analogicznie wysokość zawieszenia jest dużo większa, i jak to się mówi, jeśli na żyletce nie wisi, to za wysoko… (+20 do handlingu, −60% mobilność, +100 lans).

Tuning[edytuj • edytuj kod]

Prawidłowy tuning Golfa. Taki jest pokazany w poradniku Jak stuningować swojego VW Golfa? rozpowszechnionym na Rumunię, Bułgarię, Rosję, Ukrainę i Białoruś[2]

Golfy są na pierwszym miejscu (przed Hondą Civic) na liście najczęściej buraczanych (tuningowanych) aut. To auto które najczęściej zbiera komentarze w stylu (sytuacja z trzema właścicielami Golfa pod sklepem):

– Mój Golf III jest ładniejszy
– Nie, to mój Golf III jest ładniejszy
– A ja Wam mówię, że mój Golf III jest duuuużo ładniejszy

Po czym obydwaj wciągają wspólnie kreskę pokoju.

Gadżety[edytuj • edytuj kod]

Golf powinien posiadać:

  • naklejkę na tylnej szybie Tjunink/Turbo/Alpajn/Pajonier/SPORT;
  • plastikowe, chromowane lusterka typu M3;
  • neony;
  • niebieskie postojówki;
  • czarne szyby;
  • dużą, głośną i bezsensowną końcówkę wydechu;
  • subwoofer zbudowany w oparciu o wzmacniacz Voice Fraft i kolumnę Alphard o łącznej mocy przekraczającej moc alternatora;
  • nieczynne wloty powietrza na przedniej masce;
  • naklejkę trójwymiarową imitującą wgniecenie karoserii;
  • kołpaki zakupione w Tesco za 10 złotych;
  • klatkę bezpieczeństwa z atestem firmy „Pan Wiesław”;
  • osłonę maski (z ang. BRA);
  • profesjonalną wlepę imitującą sportowy wlew paliwa;
  • instalację LPG montowaną u pana Henia w trzeciej chałupie za sołtysem;
  • pstryczek na kierownicy, który do niczego nie służy, za to szpanersko wygląda;
  • hak holowniczy wyposażony w piłeczkę tenisową;
  • zawieszenie z deskorolki;
  • tablicę z amerykańskiej bryki (znalezionej w Polsce na śmietniku);
  • drzwi z plexy (żeby lepiej było widać dres);
  • dokładkę zderzaka, która latem jest szpanersko urywana na dwucentymetrowym krawężniku, a w zimie służy do odśnieżania slumsów.

Użytkowanie[edytuj • edytuj kod]

Na chodniku stoi sobie Golf III. Pod maską 1.4 na gaźniku. Kolor wyblakło-czerwony, czarna maska, pokaźny spoiler i zderzaki z dokładką. Blacharka gdzieniegdzie powgniatana, w kilku miejscach krzywo nałożona szpachla. Korozja wyziera spod nakładek na nadkolach. Na atrapie i klapie bagażnika ze dwie/trzy naklejki VR6 (opcjonalnie GT). Przód obniżony (po co sportowe sprężyny? wystarczy skrócić starą). Do auta wsiada łysy pan, w ciemnych okularach, bez szyi, oczywiście dresik Adidasa. Nagle ze środka dobiega wilk na mikrofonie. Po kilku minutach wsłuchiwania się w utwór muzyczny, jedna ręka ląduje za oknem, a druga przekręca kluczyk. Wciśnięcie sprzęgła lub wrzucenie biegu jałowego nie jest konieczne, gdyż Golf z przebiegiem 315 tysięcy km nie ma już sprzęgła. Przez kilka/kilkadziesiąt sekund należy kręcić rozrusznikiem, aby silnik zapalił. Jeśli to nie skutkuje, należy przepchać gaźnik (pochodzący z bolidu marki Fiat 126p).

Czy silnik odpalił można poznać, po tym, że z rury o średnicy trzydziestu centymetrów wydostaje się niebieska chmura spalonej mieszanki paliwowo-olejowej, a spod maski słychać startującego Boeinga. Jeszcze dwa depnięcia w gaz, coby potężne 1.4 nie zgasło i można przełączyć na podtlenek GAZOTU. Kiedy już wehikuł jest przygotowany, kierowca Golfa musi ruszyć z piskiem opon i koniecznie wymusić pierwszeństwo podczas włączania się do ruchu – w przypadku pominięcia tego punktu poziom lansu spada o pięć punktów.

Spalanie[edytuj • edytuj kod]

Średnie spalanie jakie zaobserwowali kierowcy aut to około 0,75 płynu. Jednak do dzisiaj nie wiadomo o jaki płyn chodziło. Mogła to być wódka Bols. Dodatkowo udało się ustalić spalanie magicznej substancji LPG. W przypadku montowania instalacji LPG u pana Andrzeja za rogiem w stodole, spalanie wynosi 20 litrów LPG na 100 km, zakładając średnią prędkość 50 km/h na piątym biegu. W przypadku zakładania instalacji podtlenku LPG u pana Zbysława w salonie Golfy i spółka S.A., spalanie wynosi 10 litrów na 100 kilometrów, średnia prędkość to 90 km/h na piątym biegu. Dodatkowo każdy, kto założy LPG u pana Zbysława, dostaje magiczną kartkę, lecz w tym wypadku poziom respektu spada −50 punktów. Od pana Andrzeja zawsze zyskujemy brak magicznej karteczki, lecz mocny ból głowy i dziwny zapach w czasie jazdy plus +30 punktów respektu.

Tuning[edytuj • edytuj kod]

Najczęstsze sposoby na poprawienie osiągów to:

  • strumienice mocy (+10 KM);
  • magnetyzery mocy (teraźniejsze są tak dopracowane, że każdy dodaje +40 KM);
  • w pełni profesjonalne sportowe filtry stodołowe (kawałek dziurawej rury obłożony słomą; +10 KM);
  • dysze spryskiwaczy z diodami LED (jedna sztuka: +8 KM);
  • naklejki sponsorów (jedna sztuka: +1 KM);
  • białe tarcze zegarów (+5 KM, 40 km/h zawyża);
  • lotka, spojler, skrzydło (+20 KM, −30 km/h, +3 do obrażeń u przechodniów, +10% do intensywności kontroli drogowych);
  • sportowy wydech (końcowy) (+25 KM);
  • dodatkowe zegary AutoGauge (+2 KM);
  • przyciemnione szyby (+10 KM);
  • emblemat GTI (+145 KM) lub TDI (+150 KM);
  • instalacja podtlenku LPG (na śrubkę; +0,000001 KM);
  • ksenonowe reflektory (jonizują powietrze; +13,5 KM);
  • siekiera w bagażniku (+2 KM, +2 do obrony domu przed gangsterami);
  • pistolet na kulki w drzwiach kierowcy (+0000,06 KM, +4 do ochrony przed gangsterami);
  • sportowe hamulce – umalowane czerwonym lub żółtym sprayem tarcze, klocki (Lego z serii do lat 3), ceramiczne bębny hamulcowe, przewody w oplocie sparciałogumowym, wzmacniacz siły hamowania (aluminiowe nakładki na pedały).

Eksploatacja[edytuj • edytuj kod]

Auto tak proste w obsłudze i naprawie, że nie wymaga ono asysty MacGyvera. Należy zwracać szczególną uwagę na wymianę części (akumulator, klocki, szczęki, olej i tym podobne), ponieważ w ten sposób ich wartość może przekroczyć wartość całego „pojazdu” i wymaga bitexowania podwozia, aby podłoga nie opadła. Wystarczy śrubokręt i stary, rozpadający się młotek, aby go naprawić. Mechanicy bardzo lubią naprawiać ten model Wieśwagena, bo łatwiej się go naprawia od Passata i innych wyrobów samochodopodobnych tego producenta. Dużo łatwiej się naprawia Wieśwagena Golfa od wszelkich Škód, gdyż rozkręcenie samego silnika to tylko dwie minuty, a w przypadku Škody – 10 godzin[3].

Przypisy

  1. W planach VW są modele Roulette, Poker i Blackjack. VW Gol (jak w piłce kopanej) powstał, ale jest sprzedawany tylko w Brazylii
  2. Do Polski mógł trafić, ale Niemcy przechwycili ten poradnik na granicy z Polską w Görlitz/Zgorzelcu
  3. Dotyczy to tych produkowanych od około 1991 roku przez Wieśwagena, na wcześniejsze potrzeba było dwie godziny