Jelcz M081MB: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (+) |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 5.184.225.245, powód: zbędna grafika) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 13 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Autobus Ruda.jpg|thumb|250px|M081MB w całej okazałości]] |
|||
=Jelcz M081MB= |
|||
[[Plik: |
[[Plik:Jelcz M081MB 103 Krecia.jpg|thumb|250px|Podbeskidzki król dróg]] |
||
'''Jelcz M081MB''', ''piździk'' – autobus{{fakt}} wytwarzany w fabryce [[Jelcz |
'''Jelcz M081MB''', ''piździk'' – autobus{{fakt}} wytwarzany w fabryce [[Jelcz]]a. |
||
== Wygląd== |
== Wygląd == |
||
Wyobraźcie sobie onomatopeistyczno-sekwencyjną prozę z okresu angielskiego neoromantyzmu, napisaną przez azerskiego patriotę pochodzenia grenlandzkiego, który w wieku trzech lat umiał lewitować, wprawiając w zdumienie Trzech Króli, zmierzających do Betlejem w Nowej Zelandii, aby uczcić złamanie Playstation 3 przy pomocy jednorękiego bandyty z Alfy Centauri wyposażonego jedynie w suwak logarytmiczny produkcji radzieckiej (własnoręcznie skonstruowany przez Lenina), a przekazywany z pokolenia na pokolenie przez bardzo stary ród boliwijskich przemytników chleba. |
|||
<!-- Może nie usuwajcie tego? :P --> |
|||
Tak właśnie wygląda ten autobus. |
|||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
*Drzwi – w układzie 0-2-2 |
* Drzwi – w układzie 0-2-2 lub tylko jedne drzwi przednie co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, otwierają się w czasie ok. 15s. |
||
* |
* Teoretyczna liczba miejsc – 37 |
||
*Praktyczna liczba miejsc – >60 |
* Praktyczna liczba miejsc – >60 |
||
*Klimatyzacja – jak się otworzy wszystkie okna, to jest |
* [[Klimatyzacja]] – jak się otworzy wszystkie okna, to jest<ref>Działa tylko w temperaturze poniżej 15 st. C</ref>. |
||
*Silnik – jak na < |
* [[Silnik]] – jak na <del>samochód</del> typowy [[wsiobus]] przystało, z przodu, o mocy 136 szkap. |
||
* Koła – większe niż we [[Władimiriec T-25|Władimircu]], co dowodzi po raz kolejny, że to wsiobus. |
|||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
*Idealny na bardzo obciążone miejskie trasy. |
* Idealny na bardzo obciążone miejskie trasy oraz wycieczki. |
||
*Doskonały na jazdę po terenach górskich przy pełnym obciążeniu |
* Doskonały na jazdę po terenach górskich przy pełnym obciążeniu. |
||
*Można z niego zrobić < |
* Można z niego zrobić <del>sardynki</del> ludzi w sosie własnym. |
||
* PKS Konin zrobił z niego autobus turystyczny poprzez montaż foteli ze skasowanego [[Autosan H9|kultowego H9]] i wywaleniu drzwi środkowych oraz tylnych. O dziwo stał się całkiem wygodny i torturuje miejscową młodzież na kursach turystycznych Konin – Zakopane oraz pospiesznych liniowych Konin – Toruń. |
|||
== Wady == |
== Wady == |
||
*Brak tylnej kanapy |
* Brak tylnej kanapy, co rozwiązano w PKSach, likwidując środkowe i tylne drzwi. |
||
*Tylne wejście jest niskopodłogowe, co ułatwia życie [[Rodzaje babć autobusowych|babciom autobusowym]] |
* Tylne wejście jest niskopodłogowe, co ułatwia życie [[Rodzaje babć autobusowych|babciom autobusowym]], nie występuje w PKSach. |
||
== Modele pokrewne == |
|||
* L081MB – wersja lokalna: więcej biegów, jednak lepsza pojemność – '''teoretycznie''' do 34 osób. |
|||
* T081MB – wersja turystyczna: mniej miejsc, mniej drzwi (0-1-0), jednak silnik więcej pije. |
|||
{{przypisy}} |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
{{Komunikacja Łódź}} |
|||
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]] |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]] |
Aktualna wersja na dzień 10:36, 19 gru 2022
Jelcz M081MB, piździk – autobus[potrzebne źródło] wytwarzany w fabryce Jelcza.
Wygląd[edytuj • edytuj kod]
Wyobraźcie sobie onomatopeistyczno-sekwencyjną prozę z okresu angielskiego neoromantyzmu, napisaną przez azerskiego patriotę pochodzenia grenlandzkiego, który w wieku trzech lat umiał lewitować, wprawiając w zdumienie Trzech Króli, zmierzających do Betlejem w Nowej Zelandii, aby uczcić złamanie Playstation 3 przy pomocy jednorękiego bandyty z Alfy Centauri wyposażonego jedynie w suwak logarytmiczny produkcji radzieckiej (własnoręcznie skonstruowany przez Lenina), a przekazywany z pokolenia na pokolenie przez bardzo stary ród boliwijskich przemytników chleba. Tak właśnie wygląda ten autobus.
Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]
- Drzwi – w układzie 0-2-2 lub tylko jedne drzwi przednie co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, otwierają się w czasie ok. 15s.
- Teoretyczna liczba miejsc – 37
- Praktyczna liczba miejsc – >60
- Klimatyzacja – jak się otworzy wszystkie okna, to jest[1].
- Silnik – jak na
samochódtypowy wsiobus przystało, z przodu, o mocy 136 szkap. - Koła – większe niż we Władimircu, co dowodzi po raz kolejny, że to wsiobus.
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- Idealny na bardzo obciążone miejskie trasy oraz wycieczki.
- Doskonały na jazdę po terenach górskich przy pełnym obciążeniu.
- Można z niego zrobić
sardynkiludzi w sosie własnym. - PKS Konin zrobił z niego autobus turystyczny poprzez montaż foteli ze skasowanego kultowego H9 i wywaleniu drzwi środkowych oraz tylnych. O dziwo stał się całkiem wygodny i torturuje miejscową młodzież na kursach turystycznych Konin – Zakopane oraz pospiesznych liniowych Konin – Toruń.
Wady[edytuj • edytuj kod]
- Brak tylnej kanapy, co rozwiązano w PKSach, likwidując środkowe i tylne drzwi.
- Tylne wejście jest niskopodłogowe, co ułatwia życie babciom autobusowym, nie występuje w PKSach.
Modele pokrewne[edytuj • edytuj kod]
- L081MB – wersja lokalna: więcej biegów, jednak lepsza pojemność – teoretycznie do 34 osób.
- T081MB – wersja turystyczna: mniej miejsc, mniej drzwi (0-1-0), jednak silnik więcej pije.
Przypisy
- ↑ Działa tylko w temperaturze poniżej 15 st. C