Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to ZentroXenon. Ofiarą rewertu jest 83.3.251.185.) |
(drobne) |
||
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 18 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:Gdansk PF125p 3.jpg|200px|thumb|Doskonały krążownik szos]] |
||
'''Fiat 125p''' |
'''Fiat 125p''', '''FSO 125p''', '''FSO 1500'''<ref>Uwaga! Podobne oznaczenie miały [[FSO Polonez|Poldki]]!</ref>, '''Duży Fiat''', '''Fiat Grat''', '''Kredens''' lub '''Kanciak''' (ur. [[1967]], zm [[1991]]) – duża, bezpieczna limuzyna produkcji polskiej wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Volkswagen Garbus|Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]]. |
||
==Historia== |
== Historia == |
||
[[Plik:Thebestsecurityin125p.jpg|left|thumb|250px|Najlepsze zabezpieczenie limuzyny]] |
[[Plik:Thebestsecurityin125p.jpg|left|thumb|250px|Najlepsze zabezpieczenie limuzyny]] |
||
W [[1952]] roku firma [[FSO|Fabryka Samochodów Obciachowych]] przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był [[Włodzimierz Ilicz Lenin|Lenin]]. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie [[Fiat]] i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p. |
W [[1952]] roku firma [[FSO|Fabryka Samochodów Obciachowych]] przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był [[Włodzimierz Ilicz Lenin|Lenin]]. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie [[Fiat]] i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p. |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
W [[1960]] roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak [[Fiat 126p|Maluch]] czy [[Volkswagen Garbus|VW Garbus]], dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do [[1968]] roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później. |
W [[1960]] roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak [[Fiat 126p|Maluch]] czy [[Volkswagen Garbus|VW Garbus]], dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do [[1968]] roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później. |
||
==Dane techniczne== |
== Dane techniczne == |
||
[[Plik: |
[[Plik:Accidents - after crash 1978 Skoda.jpg|200px|thumb|Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji]] |
||
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Volkswagen Garbus|Garbusa]]. |
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Volkswagen Garbus|Garbusa]]. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* '''Liczba miejsc siedzących''' – od 4 do 8 |
|||
⚫ | |||
* Liczba miejsc |
* '''Liczba miejsc stojących''' – od 3 do 6 |
||
* Bagażnik |
* '''Bagażnik''' – 800 litrów (bez butli z podtlenkiem azotu) |
||
* Pojemność skokowa silnika |
* '''Pojemność skokowa silnika''' – 6 litrów |
||
* Moc maksymalna |
* '''Moc maksymalna''' – 511 KM |
||
* Maksymalny moment obrotowy |
* '''Maksymalny moment obrotowy''' – 666 Nm |
||
* 0 |
* '''0 – 100 km/h''' – 6 lat świetlnych |
||
* 0 |
* '''0 – 300 km/h''' – 2 godziny pchania [[Mariusz Pudzianowski|Pudziana]] |
||
* V-max |
* '''V-max''' – 350 km/h (z przepaści). |
||
* Spalanie w cyklu miejskim |
* '''Spalanie w cyklu miejskim''' – 1 butla gazu na 2 skrzyżowania. |
||
* Spalanie w cyklu wiejskim |
* '''Spalanie w cyklu wiejskim''' – 1 kg obornika na 3 hektary. |
||
* Spalanie w cyklu mieszanym |
* '''Spalanie w cyklu mieszanym''' – 10 litrów etyliny 98 na 666 km. |
||
* W standardzie ABS na |
* W standardzie ABS na ćwierć koła, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania. |
||
* Napęd na koło zapasowe. |
* Napęd na koło zapasowe. |
||
* Gdy wyjechał z ''Pimp My Ride'' miał metalfelgi od [[Fiat 126p|Malucha]] i pod tylną klapą 32-calowy czarno |
* Gdy wyjechał z ''Pimp My Ride'' miał metalfelgi od [[Fiat 126p|Malucha]] i pod tylną klapą 32-calowy czarno – biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru. |
||
==Zobacz też== |
== Zobacz też == |
||
* [[Fiat |
* [[Fiat]] |
||
* [[ |
* [[Fiat 126p]] |
||
* [[ |
* [[Fiat 126p Bis]] |
||
* [[FSO Polonez]] |
|||
* [[Syrena (samochód)]] |
|||
* [[Trabant]] |
|||
* [[Wartburg]] |
|||
{{Przypisy}} |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
||
[[cs:Žigulík]] |
[[cs:Žigulík]] |
||
[[da:Lada]] |
|||
[[de:Lada]] |
|||
[[el:Lada]] |
|||
[[en:Lada]] |
|||
[[es:Lada]] |
|||
[[fi:Lada]] |
|||
[[fr:Lada]] |
|||
[[no:Lada]] |
|||
[[pt:Lada]] |
|||
[[ru:ВАЗ]] |
Aktualna wersja na dzień 16:05, 2 kwi 2023
Fiat 125p, FSO 125p, FSO 1500[1], Duży Fiat, Fiat Grat, Kredens lub Kanciak (ur. 1967, zm 1991) – duża, bezpieczna limuzyna produkcji polskiej wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.
Historia[edytuj • edytuj kod]
W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.
W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.
Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.
- Wymiary (w metrach) – 5,5/1,8/1,5
- Liczba drzwi – 4
- Waga samochodu – 1300 kg
- Liczba miejsc siedzących – od 4 do 8
- Liczba miejsc stojących – od 3 do 6
- Bagażnik – 800 litrów (bez butli z podtlenkiem azotu)
- Pojemność skokowa silnika – 6 litrów
- Moc maksymalna – 511 KM
- Maksymalny moment obrotowy – 666 Nm
- 0 – 100 km/h – 6 lat świetlnych
- 0 – 300 km/h – 2 godziny pchania Pudziana
- V-max – 350 km/h (z przepaści).
- Spalanie w cyklu miejskim – 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
- Spalanie w cyklu wiejskim – 1 kg obornika na 3 hektary.
- Spalanie w cyklu mieszanym – 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
- W standardzie ABS na ćwierć koła, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
- Napęd na koło zapasowe.
- Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno – biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.